۱۳۹۹ شهریور ۲۹, شنبه

خانم ملکی می‌گوید: «دادگاه تشکیل می‌دهند و حکم صادر می‌کنند، احکامی بی پایه و بی اساس، احکامی ناعادلانه در دادگاه‌های بدون رسمیت،‌ دادگاه‌هایی یک جانبه با عناوین، اتهامات و احکامی از پیش تایید شده.

 


Mohammad Norizade, Activist , Iran
محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی در ایران و از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴

همسر محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی در ایران، با ناعادلانه خواندن دادگاه‌های جمهوری اسلامی از افزایش مدت محکومیت ‌این زندانی سیاسی خبر داد و گفت که با وخامت اوضاع جسمی در زندان، او «دچار بیهوشی‌های مکرر می‌شود.»

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد،‌ روز پنجشنبه ۲۷ شهریور به صدای آمریکا گفت، روز گذشته حکم جدید ۳ سال زندان صادره توسط دادگاه تجدیدنظر استان گلستان به اتهام توهین به خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام، در زندان اوین به این زندانی سیاسی ابلاغ شده است.

خانم ملکی می‌گوید این حکم در حالی برای آقای نوری‌زاد صادر شده است که او پیشتر از سوی  شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به یک سال زندان محکوم شده بود. حال دادگاه تجدید نظر آن حکم را به سه سال افزایش داده که یک سال از آن تعلیقی است.

همسر این زندانی سیاسی صدور چنین احکامی را یک بازی روانی با آقای نوری‌زاد دانست و گفت:‌ «هر چند وقت یکبار اتهامات و احکام جدیدی را عنوان می‌کنند که گویا در نظر دارند با آنها آقای نوریزاد را آزار بدهند و صدور این احکام هیچ دلیل منطقی ندارد.»

خانم ملکی می‌گوید: «دادگاه تشکیل می‌دهند و حکم صادر می‌کنند، احکامی بی پایه و بی اساس، احکامی ناعادلانه در دادگاه‌های بدون رسمیت،‌ دادگاه‌هایی یک جانبه با عناوین، اتهامات و احکامی از پیش تایید شده.»

اواخر مرداد ماه سال جاری نیز وکیل محمد نوری‌زاد از صدور حکمی جدید علیه موکلش در پرونده‌ای دیگر خبر داد. او در صفحه توئیتر خود نوشت که آقای نوری‌زاد به اتهام حضور در جلوی ساختمان دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق، ۸ ماه زندان، و یکسال تبعید به طبس، و به اتهام اشاعه اکاذیب به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

همه چیز درباره پرونده نوید افکاری

آيا"ژولین آسانژ" يک ژورناليست متعهد است يا يک جاسوس

Cette employée de banque vous dit tout sur les FRAIS BANCAIRES

Bras de fer Macron/Erdogan

J'ai lu... "L'Atlas de l'Afrique" de l'AFD

با يکی از روسپيان بارگاه "ولی فقيه"آشنا شويد

مستند: شاعر کشته می‌شود