۱۳۹۷ فروردین ۴, شنبه

تفسیر خبر علیرضا نوریزاده - محمد نوری زاد(۱) ادامه اعتراضات مردم اصفهان ...

ایرانی متهم شده در پرونده هک سریال «بازی تاج و تخت» کیست

یکی از کاراکترهای سریال «بازی تاج و تخت» در حاشیه مراسمی در سن دیگوی کالیفرنیا
مقام های فدرال آمریکا هویت فرد ایرانی پشت هک شبکه اچ.بی.او و سریال «بازی تاج و تخت» را فاش کردند. آنها می گویند فردی به نام «بهزاد مصری» پشت این هک بود.
روز دوشنبه وزارت دادگستری آمریکا خبر داده بود که قصد دارد برخی از پرونده های جاری مرتبط با مظنونین ایرانی درگیر در پرونده هک شدن شبکه‌های تلویزیونی اچ.بی.او را علنی کند. یکی از پرونده هایی که نام ایران در آن مطرح است، پرونده هک شدن شرکت ساخت فیلم‌ و سریال HBO است. این هک شامل دزدیدن فیلمنامه سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones است.
اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی، اطلاعیه پیگرد «بهزاد مصری» را منتشر کرده است.
تازه ترین خبرها را از توئیتر صدای آمریکا دنبال کنید:
روز سه شنبه ۳۰ آبان دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد «بهزاد مصری» رایانه‌های شرکت «هوم باکس آفیس» (HBO) تولیدکننده سریال‌های مشهور تلویزیونی را هک می کرد و با دزدیدن قسمت‌های پخش‌نشده این سریال، در ازای عدم افشای آن، با‌ج خواهی می‌کرد.
در کیفرخواست بهزاد مصری آمده: وی عضو یک گروه هکر به نام «کلاه‌ سیاه‌های ترک» است و در استخدام نظامیان ایران برای حملات سایبری علیه اسرائیل است. گفته شده او غیر از سریال بازی تاج و تخت، سعی در دسترسی به سه سریال دیگر این شبکه را داشته است.
او بعد از سرقت فیلمنامه ها، تقاضای ۵.۵ میلیون دلار بصورت بیت‌کوین یا پول اینترنتی داد.
شبکه HBO می‌گوید به هیچ یک از ایمیل‌های این هکر پاسخ نداد.
پیشتر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی که از آنها نام نبرده است، ضمن درج این خبر، می گوید احتمالا یکی از اهداف علنی کردن این پرونده‌ها زیر فشار گذاردن مقام‌های کنگره توسط دولت پرزیدنت ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در مهر ماه و در جریان اعلام راهبرد جدید دولتش در قبال جمهوری اسلامی، از تائید پایبندی تهران به برجام خودداری کرد و تصمیم گیری در این باره را به کنگره سپرد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران، به انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ واکنش نشان داد. جان بولتون به عنوان چهره‌ای مخالف حکومت ایران و نزدیک به سازمان مجاهدین خلق شناخته می‌شود. آقای کدخدایی در کانال تلگرام خود نوشته است: "خبر کوتاه است اما معنا دار. جان بولتن حامی آمریکایی منافقین عالی ترین پست سیاسی را در دولت تمامیت خواه ترامپ بدست آورد"

واکنش سخنگوی شورای نگهبان ایران به سمت تازه جان بولتون

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایرانحق نشر عکسILNA
Image captionعباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران، به انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ واکنش نشان داد.
جان بولتون به عنوان چهره‌ای مخالف حکومت ایران و نزدیک به سازمان مجاهدین خلق شناخته می‌شود.
آقای کدخدایی در کانال تلگرام خود نوشته است: "خبر کوتاه است اما معنا دار. جان بولتن حامی آمریکایی منافقین عالی ترین پست سیاسی را در دولت تمامیت خواه ترامپ بدست آورد"
آقای کدخدایی، سازمان مجاهدین خلق را که در آغاز انقلاب ایران، به گفته او شعارهای "ضد امپریالستی" می‌داده ، "دست آموز خود آمریکا و استکبار" خوانده است.
جان بولتون در تجمع گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در کنار تصاویری از اعضای کشته‌شدگان مجاهدین خلقحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionجان بولتون در تجمع گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در کنار تصاویری از اعضای کشته‌شدگان مجاهدین خلق
عباسعلی کدخدایی گفته است:"امروز این سوال اساسی مطرح است که چرا یک سیاستمدار تندروی آمریکایی به پست حساسی گمارده می شود در حالی که مرتب با فرقه تروریستی رجوی نشست و برخاست داشته و از حامیان سرسخت این گروهک شناخته می شود. آیا می توان باور کرد این ها همه اتفاقی است؟"
حکومت ایران، از سازمان مجاهدین خلق، یکی از گروه‌های مخالف حکومت ایران با عنوان "فرقه رجوی" یا "منافقین" نام می‌برد.
استقبال مریم رجوی از جان بولتون در گردهم‌آیی به ریاست او در پاریس، تیر ماه ۱۳۹۶حق نشر عکسFLICKR MARYAM_RAJAVI
Image captionاستقبال مریم رجوی از جان بولتون در یک گردهم‌آیی در پاریس، تیر ماه ۱۳۹۶
جان بولتون رابطه خوبی با سازمان مجاهدین خلق دارد. با مریم رجوی، رهبر این سازمان، دیدار کرده و در بعضی از برنامه‌های عمومی این گروه، حاضر شده یا سخنرانی کرده است.
آقای بولتون تابستان پارسال در گردهم‌آیی گروه‌هایی از مخالفان جمهوری اسلامی، با محوریت سازمان مجاهدین خلق گفت: "تا قبل از سال ۲۰۱۹، ما که این‌جا هستیم، در تهران جشن خواهیم گرفت."