۱۳۹۸ آبان ۳۰, پنجشنبه

WATCH: Rep. Jackie Speier’s full questioning of Hill and Holmes | Trump ...

Witness fires back at lawmaker: Obvious what Trump wanted

Nancy Pelosi: Evidence Is Clear That President Donald Trump Undermined N...

Know More News w/ RamZPaul

What do we know about the Iran protests? | DW News

دادستانی اسرائیل به خاطر «فساد» علیه بنیامین نتانیاهو اعلام جرم کرد 

 
آویخای مندل‌بلیت، دادستان اسرائیل، شامگاه پنجشنبه ۳۰ آبان اعلام کرد که علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور کیفرخواست به دادگاه ارائه می‌کند.

به گزارش راديو فردا، دادستانی اسرائیل می‌گوید که علیه نتانیاهو در دو پرونده موسوم به «یک هزار» و «دو هزار»» به اتهام «کلاهبرداری» و «نقض سوگند» به مفهوم خیانت در امانتی که از سوی مردم به او سپرده شده، کیفرخواست تنظیم شده است. اما در پرونده موسوم به «چهار هزار»، او به اتهام «رشوه‌خواری» محاکمه خواهد شد.

این بیانیه به منزله آغاز روند محاکمه بنیامین نتانیاهو است که ممکن است صحنه سیاسی اسرائیل را دستخوش تغییرات اساسی کند.

اعلامیه دادستانی یک روز پس از تشدید بن‌بست سیاسی در تشکیل دولت این کشور صادر شد اما ربطی به این بن‌بست بی‌سابقه ندارد.

انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو تا ساعاتی دیگر به بیانیه دادستانی واکنش نشان دهد.

اگرچه پیشتر تنی چند از مقامات ارشد اسرائیل محاکمه و حتی زندانی شده‌اند، اما این نخستین بار است که یک نخست‌وزیر حاکم قرار است محاکمه شود.
نتانیاهو که به تازگی ۷۰ ساله شده و طولانی‌تر از هر رهبر دیگری در مقام نخست‌وزیری اسرائیل بوده است، در
طول سال‌ها تحقیقات پلیس تاکید

کانون نویسندگان ایران:
به سرکوب مردم معترض پایان دهید!


برآمدن دوره‌ای اعتراض‌های گسترده در ایران گواه حل نشدن مسایل و مصایب مزمنی است که گریبان جامعه را در چنگ گرفته است. هر بار که صاحبان قدرت با استفاده از قوه‌ی قهریه اعتراض‌ها را پس زده‌اند، زمانی دیگر، با توان، سرعت و خشم بیشتر سر برآورده است؛ چنان‌که دور تازه‌ی اعتراض مردم که از ۲۴ آبان آغاز شده، به سرعت گسترش یافت و دامنه‌اش در کمتر از ۲۴ ساعت به ده‌ها شهر کوچک و بزرگ رسید.

با اعلام ضربتی افزایش چند برابری قیمت بنزین، مردم به جان آمده از فقر و تبعیض و سرکوب، همان‌ها که به اقرار دست‌اندرکاران دولت، توان تامین معاش خانواده را ندارند و نزدیک به ۸۰ درصدند، صدای اعتراض خود را بلند کردند؛ آنها که کوچکی سفره‌شان، جای دستبردی دیگر نداشت، رنج تلنبار شده در دل و جانشان را به خیابان بردند مگر گوش شنوایی بیابند؛ اما این بار نیز با ضرب و جرح و بازداشت و گلوله پاسخ گرفتند.

هما‌‌ن‌طور که در چهار دهه گذشته هرگاه کارگران، معلمان، زنان، دانشجویان و نویسندگان و فعالان مدنی و سیاسی مستقل برای بیان مطالبات خود، حتی مطالبات جزیی صنفی، ناگزیر دست به اعتراض زدند یا تشکلی ایجاد کردند، با انگ‌هایی چون «اخلالگر»، «وابسته به بیگانه»، «مخل امنیت ملی» و با یورش ماموران امنیتی و انتظامی و زندان مواجه شدند.

هم‌اکنون پرونده‌های امنیتی که برای فعالان عرصه‌های گوناگون ساخته شده، از شمار خارج است. نتیجه‌ی این واکنش‌ها خفه کردن صدای مردم بوده است. تحمیل سکوت در شرایطی که هر دم بر رنج مردم افزوده می‌شود، فوران خشم و برخاستن فریاد اعتراض را به دنبال دارد و این همان اتفاقی است که اکنون در حال روی دادن است.

اعتراض به هر اجحاف و ستم، بخشی از آزادی بیان و حق مردم است؛ مقابله با آن با دستبند و باتوم و گلوله، گرچه روال معمول حاکمیت در چند دهه‌ی اخیر بوده است، این‌بار شدتی بیشتر یافته طوری که فقط در پنج روز نخست صدها کشته و هزاران زخمی و بازداشتی بر جا گذاشته است.

قطع سراسری اینترنت و محروم کردن مردم ایران و جهان از دسترسی به اخبار رویدادها، شگردی دیگر برای سرکوب اعتراض‌ها دور از چشم جهانیان و شکلی دیگر از سانسور است. طرفه آنکه در همین وضع، مقامات پشت تریبون‌ها از حق قانونی مردم برای اعتراض داد سخن می‌دهند! با تبدیل کردن خیابان‌های شهرها به میدان جنگ و با استفاده از خشونت و بگیر و ببند و قطع اینترنت شاید بتوان آتش مطالبات مردم را زیر خاکستر برد، اما قطعا نمی‌توان آن را خاموش کرد.

کانون نویسندگان ایران مقابله‌ی خشونت‌بار با آزادی بیان مردم را محکوم می‌کند و خواهان رهایی همه‌ی بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر است و هشدار می‌دهد: حاکمان به جای تحقیر، تهدید و سرکوب معترضانی که جز فریاد سلاحی ندارند، به حق آزادی بیان آنها تمکین کنند، نیروهای امنیتی و انتظامی را با آلات و ادوات سرکوبگریشان از خیابان‌ها جمع کنند و به مردم فرصت اعتراض و بیان خواسته‌هایشان را بدهند.

کانون نویسندگان ایران
۲۹  آبان  ۱۳۹۸

ویدئو ارسالی شما - گزارش وضعیت شیراز: تخریب دهها بانک، سالم ماندن مغازه‌ها

La Grande Confrontation : Toutes les opinions sont-elles bonnes à dire?

Prince Andrew, Epstein, Clinton, Savile And McCann: Sonia Poulton | True...

Queen Elizabeth Axes Prince Andrew's Royal Duties Over BBC Interview

Dirty Dershowitz v Epstein's Sex Slave Part 1

Preview-Sacrificing Liberty: The True Story of the USS Liberty

Human Life on Trial: American Abortion & Modern Child Sacrifice

Prince Andrew: The Epstein scandal has become a 'major disruption' - BBC...

Al Jazeera English | Live

Trump impeachment hearing: Russia gearing up 2020 election interference

Jeremy Corbyn launches Labour's general election manifesto - watch live

نگاهی به کارنامه محبوبه حسین پور خواهر دانشمند قربانی نظام اهریمن اردشیر...

بازتاب دستگیری حمید نوری جنایتکار، جنبش مردم، کشتار وحشیانه به دستور خام...

گزارشی کوتاه از تظاهرات مردمی در مقابل سفارت اهریمن حاکم برمیهن در فرانک...