دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حدود ۵۰۰ حمله هوایی جنگنده‌های ارتش سوریه به مناطق مختلف این کشور، دستکم ۱۵۱ غیر نظامی کشته شدند. 

بنا بر اعلام شورای فرماندهی انقلاب سوریه، برای سومین روز پیاپی، حملات سنگین هوایی به منطقه جوبر دمشق ادامه دارد. 

فعالان محلی می‌گویند که جنگنده‌های ارتش سوریه در دو روز گذشته، شهر‌ها و شهرک‌های منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق را، به شدت بمباران کردند. 

همچنین خبرهایی از حملات شدید هوایی به روستا‌ها و شهرک‌های حومه حلب به ویژه الملاح و حندرات و همچنین به مناطق استان ادلب منتشر شده است. محوطه فرودگاه نظامی ابو ضهور از جمله مناطقی بود که هدف چندین حمله هوایی قرار گرفت. 

به گفته شورای عمومی انقلاب سوریه، شمار زیادی از بشکه‌های انفجاری به روستاهای حومه حلب به ویژه الحویجه و کفر زیتا پرتاب شد.

شایان ذکر است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه دسامبر جاری، آمار قربانیان ۶۰ روز از حملات هوایی جنگنده‌ها و هلیکوپترهای ارتش سوریه را به مناطق مختلف منتشر کرده بود. شمار این حملات هوایی به ۲۹۷۳ می‌رسد که ۱۶۱۱ حمله توسط جنگنده‌های ارتش به مناطقی از استان‌های دیرالزور، حمص، دمشق، حومه دمشق، لاذقیه، قنیطره، حماه، حلب، ادلب، درعا، حسکه و الرقه بوده است. 

همچنین هلیکوپترهای ارتش سوریه ۱۳۶۲ بشکه انفجاری به مناطقی در استان‌های حمص، حماه، ادلب، درعا، حسکه، حلب، قنیطره، لاذقیه و حومه دمشق پرتاب کردند. 

این حملات هوایی ۶۰ روزه، به کشته شدن ۷۳۵ غیر نظامی انجامیده بود که ۱۵۵ تن از آن‌ها، از کودکان زیر ۱۸ سال بودند. از این میان ۱۳۳ نفر دختر بالای ۱۸ سال و ۴۴۷ مرد بودند. علاوه بر آن ۲۸۰۰ نفر زخمی شده و ده‌ها هزار نفر دیگر آواره شدند. این‌ها علاوه بر آسیب‌های مادی بزرگی می‌شود که به املاک عمومی و خصوصی وارد شد.