۱۳۹۵ مهر ۲۰, سه‌شنبه

شک اصلاح طلب تبریزی بر اثر مسمومیت با غذای نذری جان باختند


غذای نذری مسموم عامل مرگ سه عضو خانواده پزشک «خوش‌خط» تبریزی
تقاطع - در یک سال اخیر، نسخه‌های خاص یک پزشک خوش‌خط تبریزی مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

این پزشک که علیرضا صلحی نام دارد، در یکی از نسخه‌های خود برای بیمارش گوش دادن به صدای محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران را تجویز کرده بود. او در نسخه‌ی دیگری نیز خطاب به داروخانه نوشته بود که از بیماری فاقد دفترچه بیمه که سواد خواندن هم نداشته پولی نگیرد تا خود وی هزینه‌ی داروهای بیمار را پرداخت کند.
حال، خبر رسیده که این پزشک جوان، همسر، مادربزرگ، و مادر همسرش را به دلیل خوردن غذای نذری مسموم از دست داده است و پدر همسرش نیز هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
گفته شده که این غذای نذری، آلوده به قرص برنج بوده است.
بر اساس اخبار رسیده به "تقاطع"، دکتر صلحی و همسر درگذشته‌اش، المیرا خانلو، هر دو در جریان اعتراضات جنبش سبز فعال بودند.
14523030.jpg
14670616.jpg
14615630_1.jpg
اعضای خانواده علیرضا صلحی پزشک اصلاح طلب تبریزی جان باختند.
به گزارش ایلنا، بهنام نیکزاد از دوستان این پزشک به خبرنگار ایلنا می‌گوید ظاهرا فردی به درمانگاه دکتر صلحی مراجعه کرده و پس از پرسیدن تعداد اعضای خانواده دکتر برای ایشان غذای نذری برده و احتمالا فوت افراد به علت خوردن غذای مسموم بوده است.
او می‌گوید متاسفانه مادربزرگ و همسر دکتر صلحی فوت کرده‌اند و پدر و مادر ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تحت نظر هستند. برادر ایشان نیز که پیش از این مرخص شده بود دوباره در بیمارستان بستری شده است.

نابودی یک‌میلیون هکتار از جنگل‌های ایران از دلایل ریزگردهاست


رادیو زمانه ـ خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری خرم‌آباد گفت که یک منشأ گرد و غبار ایران از بین رفتن یک میلیون هکتار از جنگل‌های این کشور است.
مساحت زیادی از جنگل‌های ایران در آتش سوزی از بین می‌روند
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، جلالی یکشنبه ۱۸ مهر در حاشیه بازدید از طرح‌های مشارکتی استان لرستان گفت که نابودی جنگل‌ها و مراتع در ایران از عواملی است که بر گسترش پدیده گرد و غبار و خشکی در ایران افزوده است.


رئیس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری خرم‌آباد گفت که در سال جاری حفظ و نگهداری بیش از ۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های ایران به مردم واگذار شد.

او واگذاری جنگل‌ها به مردم را دلیل کاهش آتش سوزی‌ها و توسعه جنگل‌ها از نظر سطح دانست.
قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع تابستان گذشته اعلام کرده بود تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایران در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.
ایران جزو ۵۶ کشوری است که دارای پوشش جنگلی کم در جهان تلقی می‌شود. سال گذشته معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران از تخریب سالانه دو هزار و ۸۶۷ هکتار از جنگل‌های شمال ایران خبر داد.
کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل گسترش پدیده گرد و غبار در غرب و جنوب غربی ایران، آتش‌سوزی‌های گسترده در مساحت زیادی از جنگل‌های زاگرس است.
این آتش‌سوزی‌ها بیشترین خسارت را متوجه پوشش گیاهی می‌سازد، خاک را برهنه می‌کند و موجب از بین رفتن لطافت هوا می‌شود، در نتیجه پدیده گرد و غبار و ریزگرد و هوای آلوده نیز رخ می‌نماید.