۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

افشای هويت 15 هزار دانشمند ايرانی توسط ستاد فناوری نانو رياست جمهوری


28آذر: افشای هويت 15 هزار دانشمند ايرانی توسط ستاد فناوری نانو رياست جمهوری

به گزارش مشرق، ستاد ويژه توسعه فناوری نانو رياست جمهوري، بانک اطلاعاتی 15هزار و 268 دانشمند، پژوهشگر،‌ استاد، دانشجو و مخترع حوزه فناوری نانو،‌ فيزيک هسته ای و شيمی کشور را روی پايگاه اينترنتی اين ستاد منتشر کرده است که اين اقدام،‌با هيچ هدف و منطقی قابل توجيه نيست و تنها می تواند به شناسايی اين دانشمندان توسط دشمنان و جوخه های تروريستی رژيم صهيونيستی و مزدوران آنها از جمله گروهک تروريستی منافقين بينجامد

اين ستاد در توجيه و توضيح علت تهيه اين بانک اطلاعاتی و هدف از اين اقدام عجيب و ضد امنيتی اعلام کرده است: «بانک اطلاعاتي، افراد فعال، جزئيات فعاليت‌ها و دستاوردهای متخصصان داخلی را در کنار همديگر جمع آوری می کند تا با ارائه مستندات موجود، به نوعی افراد فعال داخلی را معرفی کند. برخی از اطلاعات قابل دريافت درباره افراد موجود در اين بانک عبارتند از: نام و نام خانوادگي، پست الکترونيک، زمينه تحقيقاتي، رشته تحصيلي، شغل، محل اشتغال، تصوير چهره، مقالات، پايان نامه های دانشجويي، کتب منتشره، نحوه تماس.»
بايد پرسيد کدام عقل سليمی می پذيرد که هويت شخصی و ريزترين مشخصات دانشمندان اتمی و متخصصان و پژوهشگران عرصه حساس فيزيک هسته ای و نانو کشور،‌بايد با ذکر چنين جزئيات دقيقی که برای هيچ شهروند ايرانی قابل استفاده نيست، اين گونه انتشار يابد و در اختيار سوءاستفاده گران قرار گيرد و اصولاً علت و هدف انتشار چنين بانک اطلاعاتی چيست؟
ستاد ويژه توسعه فناوری نانو که مستقيماً زير نظر معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری فعاليت دارد در توضيح هدف خود از اين اقدام، تنها به اين عبارت بسنده کرده است که: «اين بانک اطلاعاتي، جزئيات فعاليت‌ها و دستاوردهای متخصصان داخلی را.. جمع آوری می کند تا با ارائه مستندات.. افراد فعال داخلی را معرفی کند.» اما صرف معرفی اين متخصصان ارزشمند کشورمان و گردآوری اطلاعات شخصی آنها به همراه ارائه مستندات در چنين بانک اطلاعاتی منحصر به فردي، چه گرهی از مشکلات علمی و فناوری کشور می گشايد و چه سود يا ضرری را متوجه رشد و توسعه و منافع ملی کشورمان می نمايد؟
جالب آنکه ليست کامل اين بانک اطلاعاتی در اختيار شرکت آمريکايی "گوگل" نيز گذاشته شده تا جست وجوی مبتنی بر موتور سرچ گوگل و با دامنه اختصاصی اين سايت آمريکايي‌ نيز به قابليت های اين بانک اطلاعاتی افزوده شود که تصوير آن در زير قابل رويت است.

www.Mashreghnews.ir

در اين ليست هزاران نفري،‌ نام هزاران دانشمند حوزه های فيزيک اتمي، ليزر و نانو قابل دسترسی است و جالب اينکه ايميل بسياری از اين افراد با دامنه سايت های آمريکايی نظير ياهو و گوگل در اين بانک اطلاعاتی به ثبت رسيده و آخرين اطلاعات مربوط به تحقيقات و رساله های دکتری و پايان نامه های مرتبط با اين رشته ها که برخی از آنها مربوط به سال جاری است بآسانی قابل بهره برداری برای بدخواهان ايران و ايرانی است.
اين در حالی است که مشرق، پيش از اين با انتشار گاف هايی در مورد اعزام دانشمندان هسته ای ايران به خارج از کشور و بويژه پروژه سزامی با حضور رژيم صهيونيستي،‌ هشدارهای لازم را داده بود.
جالب اينکه مشخصات اکثر همکاران ايرانی پروژه سزامی در کشور اردن نيز در اين ليست وجود دارد که از جمله آنها می توان به پروفسور "جواد رحيقی" اشاره کرد که تصوير صفحه مشخصات وی در اين سايت، بدين شکل قابل رويت است:

www.Mashreghnews.ir

جواد رحيقی تنها کسی است که نام وی در قطعنامه 1929 شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ايران به عنوان فرد مشمول تحريم های بين المللی ذکر شده است. وی رياست آزمايشگاه فيزيک شتابگر پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و رياست مرکز فناوری سازمان انرژی اتمی ايران را عهده دار است و تا سال گذشته، رياست کميته آموزش پروژه سزامی اردن را نيز بر عهده داشته است.

دکتر محمد قنادی مراغه، معاون تحقيق و توسعه سازمان انرژی اتمی و از تأثيرگذارترين افراد مؤثر بر پروژه تکميل سوخت هسته ای کشور که رياست پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای را نيز بر عهده دارد از جمله افرادی است که به نام، مشخصات، اطلاعات تماس و جزئيات فعاليت های تحقيقی و شغلی وی اشاره شده است.
دکتر محمد لامعی رشتي،‌ از برجسته ترين متخصصان هسته ای کشور و عضو کميته سزامي، دکتر حسين نادری منش،‌ از متخصصان برجسته بيوفيزيک و نانوذرات کشور و ديگر عضو کميته سزامی و دکتر اميرسيدحسن روضاتيان، از فعال ترين اساتيد علوم هسته ای و فيزيک و نانوذرات کشور و از اعضای سزامی نيز از جمله افرادی هستند که جزئيات مشخصات آنان به علاوه عکس پرسنلی شان در اين وبگاه انتشار يافته است.

www.Mashreghnews.ir

بخش ديگری از اين گزارش نيز به افشای هويت دانشجويان ايرانی در دانشگاه های خارجی پرداخته و تمامی مشخصات و جزئيات آنها را با عکس و جزئيات و اطلاعات تماس، در معرض ديد عموم گذاشته است.
اکثر قريب به اتفاق افرادی که مشخصات آنها در اين بانک اطلاعاتی قابل دسترسی است در بخش های مختلف مربوط به فناوری هسته ای و نانو کشور مشغول فعاليت هستند و جالب اينکه سمت و محل اشتغال و نشانی و تلفن و ايميل تمامی آنان در اين بانک اطلاعات قابل بهره برداری برای دشمنان کشور است که از جمله آنان می توان به 9 تن از استادان و دانشجويان فيزيک، نانو و شيمی دانشگاه امام حسين(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد که نمونه آن بدين صورت قابل دسترسی است:

www.Mashreghnews.ir

تمام مطالبی که ذکر شد، تنها مربوط به يک بخش از اين بانک اطلاعاتی منحصر به فرد است. بخش های ديگر شامل بانک اطلاعاتی مراکز، مقالات، کتاب ها، پايان نامه ها، اختراعات و برترين هاست.

علاوه بر اين، اين ستاد، ماهنامه ای منتشر می کند که نسخه پی دی اف آن نيز روی خروجی اين سايت قرار می گيرد و در آن بطور متناوب، مطالب مرتبط با مسائل هسته ای و نانو کشور از جمله گزارش های تصويري، عکس های دسته جمعی دانشمندان و مطالب آماری ويژه منتشر می شود.
مشرق اين آمادگی را دارد که توضيحات و استدلال های رياست جمهوری درباره علل افشای هويت اين متخصصان، منتشر کند.