۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

پایتخت اطریش لانه ای برای رژیم اسلامی ايران

راديو فرانسه، لادن فیروزبخت : اکسپرس، هفته نامه فرانسوی زبان، با اشاره به ارتباط سرویسهای امنیتی جمهوری اسلامی با دولت اطریش می نویسد : وین به مکانی برای فعالیتهای این سازمانهای امنیتی علیه مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده است که این همکاری زنگ خطری برای کشورهای غربی است.
اکسپرس، هفته نامه فرانسوی زبان، در شماره این هفته مقاله ای دارد در خصوص ارتباط سرویسهای امنیتی جمهوری اسلامی با دولت اطریش و از پایتخت این کشور با عنوان مکانی برای فعالیتهای این سازمانهای امنیتی علیه مخالفان جمهوری اسلامی یاد می کند. اکسپرس نتیجه و میوه همکاری بین تهران و وین را زنگ خطری برای کشورهای غربی عنوان می کند.

فرستاده ویژه اکسپرس به وین در گزارش خود از دیدار با یک ایرانی مخالف رژیم می نویسد که سالهاست به کشور اطریش پناهنده شده است. این هفته نامه می نویسد که این ایرانی پناهنده، تصمیم می گیرد تا به منظور کمک به هموطنان ایرانیش، که به دلیل فشارهای رژیم اسلامی قصد فرار از ایران را دارند، انجمنی در اطریش تاسیس کند، اما در جریان این کار با مشکلاتی مواجه می شود، چرا که پایتخت اطریش مکان امنی، دست کم برای مخالفان سیاسی خارجی نیست و در این میان سازمانهای امنیتی رژیم اسلامی ایران از وین بعنوان مکانی برای عملیاتهای خود استفاده می کنند.

اکسپرس در ادامه متذکر می شود که این پناهنده ایرانی بدلیل فعالیتهایش علیه جمهوری اسلامی "هشدار" می گیرد و در پی آن در یک روز روشن، ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی به دفتر او وارد شده و در حالیکه ادعا می کنند که "هر کاری که بخواهیم، می کنیم" تمامی اسناد موجود در این دفتررا بازرسی می کنند. اکسپرس، به نقل از این فعال سیاسی ایرانی می نویسد که دیگر راهی برای وی نمانده و می بایست محتاطانه عمل کند، چرا که یکی از آگاهان اطریشی به وی خبر داده که در مرحله بعدی، ماموران اطلاعاتی رژیم اسلامی سراغ فرزندانش می روند.

این تصویری تکاندهنده از پایتخت موسیقی جهان است، مکانی که جمهوری اسلامی پایگاه نیروی موسوم به بسیج مخفی خود در اروپا را، در پناه سفارت رژیم اسلامی در این کشور، مستقر کرده است، مخالفان رژیم اسلامی از این نیروهای مخفی با عنوان ارتش کوچک یک صد نفری یاد می کنند که البته، قسمتی از فعالیتهای این افراد به "زاگرب"، پایتخت کرواسی که در چند ساعتی از وین از طریق زمینی قرار دارد، برای فرار از نظرها منتقل شده است.

اکسپرس در ادامه به نقل از یک مامور اطلاعاتی اطریش می نویسد که بطور مسلم جمهوری اسلامی این شهر را بخاطر زیبائیهایش، بعنوان مکانی برای فعالیتهای خود انتخاب نکرده است، دو کشور همواره از روابط خوب و استواری برخوردار بوده اند و حتی در جریان گروگانگیری در سفارت امریکا در تهران نیز خدشه ای به روابط تهران و وین وارد نیامد. و از زمان سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران نیز مرکز فرهنگی اطریش در ایران، تنها مرکز غربی بود که به فعالیت خود ادامه داد. نخستین کشور اروپائی بود که فرش قرمز را برای استقبال از رئیس جمهوری وقت رژیم اسلامی، محمد خاتمی، در سال 2002 پهن کرد و پیش از این دیدار رسمی نیز همتای اطریشی، اولین مقام یک کشور غربی بود که پس از استقرار نظام اسلامی به این کشور سفر می کرد.

اکسپرس در این مقاله از لژهای سالن اپرای اطریش و یا سوئیت های سلطنتی هتلهای بزرگ این شهر بعنوان مکانهای جلسات سری نام می برد و همچنین در ادامه خاطرنشان می کند که دولت اطریش، در خصوص مرگهای مشکوک مخالفان رژیم اسلامی در خاک این کشور، همواره مورد انتقادهای واشنگتن قرار داشته است.

کوریه انترناسونال، هفته نامه فرانسوی زبان، هم با اشاره به گذشت سی و یک سال از به قدرت رسیدن حکومت اسلامی می نویسد : گوئی رژیم اسلامی از موقعیت مستحکمی برخوردار است، اما وزش باد مخالفتها در کشور می تواند در معادلات تغییراتی ایجاد کند. همانطور که پیش بینی می شد مخالفان دولت، روز 22 بهمن به خیابانها آمدند اما نیروهای دولتی نیز موفق شدند تا این تظاهرات کنندگان را مایوس نمایند. مراسم سالروز استقرار نظام اسلامی در ایران، امسال طبق معمول سالهای گذشته برگزار نشد تا جائیکه به منشا درگیری و هرچه بیشتر رادیکالیزه کردن کشورنیزتبدیل شد ودولت محمود احمدی نژاد با حمایت سپاه پاسداران نشان داد که می تواند هر گونه اعتراض و مخالفتی را سرکوب کند. اما به نوشته کوریه انترناسیونال، اکنون جامعه بین المللی مسئله سرکوبها علیه مردم ایران را از پرونده هسته ای ایران جدی تر بر می شمرد و گروهی از سناتورهای امریکائی از دولت اوباما خواستند تا جمهوری اسلامی را به دلیل سرکوبها، خشونتها علیه شهروندان ایرانی و عدم احترام به حقوق بشر مورد مجازاتهای اقتصادی قرار دهد.

سری هم به خاورمیانه بزنیم. کوریه انترناسیونال عنوانی دارد با این مضمون که چرا بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نه خواهان جنگ است و نه خواهان صلح. این هفته نامه فرانسوی زبان به نقل از وزیر امور خارجه اسرائیل می نویسد : اگر میان اسرائیل و سوریه جنگ در بگیرد، این درگیری، تنها، چند دقیقه به طول می انجامد، چرا که خانواده اسد از اریکه قدرت سقوط خواهند کرد. این تنها دلیلی است که شاید بشار اسد با امضا قرارداد صلح با اسرائیل موافقت کند. اما رئیس جمهوری سوریه خواهان رسیدن به یک صلح واقعی هم نیست؛ بلکه تنها هدف بشار اسد، ادامه روند مذاکرات صلح است، چرا که به وی امکان می دهد تا از این راه، هم مشروعیت خود را در جامعه جهانی حفظ کند و هم پایه های رژیم دیکتاتوری خود را مستحکمتر نماید. کوریه انترناسیونال در ادامه و به نقل از یک نشریه چاپ تل آویو متذکر می شود که بشار به خوبی می داند که شرط ادامه حیات و مشروعیت علویان، دشمنی و جنگ با اسرائیل است.

هفته نامه فرانسوی زبان کوریه انترناسیونال در مقاله ای در خصوص پاکستان، به روستائی در این کشور اشاره دارد که دربرابر نفوذ طالبان مقاومت کرده است. این روستا که در نزدیکی مواضع و محل استقرار نیروهای طالبان واقع شده، شاید تنها محلی باشد که اهالی آن تا حدودی زندگی عادی خود را دارند اما به هر حال، هر از گاهی عملیات انتحاری از سوی نیروهای نفوذی طالبان ، اهالی این روستا را تهدید می کند.


فيلم : روز بعد از حمله به کوی دانشگاه تهران 25 خرداد 88 (2 فيلم)

فيلم : روز بعد از حمله به کوی دانشگاه تهران 25 خرداد 88 (2 فيلم)




http://www.youtube.com/watch?v=3K4Qkcve04k

[تاريخ مطلب: سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و دوم فوريه ۲۰۱۰]

دهانت را می بویند...! شعر شاملو


تجمع صدها نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب برای آزادی عزیزانشان


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیرشدگان برای پیگیری وضعیت عزیزانشان و آزادی فوری و بی قید و شرط آنها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.
روز دوشنبه 3 اسفند ماه از ساعت 09:00 بیش از 600 نفر از خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب برای آزادی فوری و بی قید و شرط عزیزانشان تجمع کردند. پرونده دستگیر شدگان در دست شعب مختلف امنیتی دادگاه انقلاب قرار دارد و این شعب از رو در رو شدند با خانواده ها خوداری می کنند و خانواده ها فقط از طریق تلفن داخلی قادر به تماس با آنها هستند که تلفنها اکثر مواقع جواب داده نمی شود و در صورت جواب دادن به تلفن خانواده ها با برخورد خشن و توهین آمیزی به آنها گفته می شود که خودمان با شما تماس می گیریم.
عدم پاسخگویی و ادامه بازداشت دستگیر شدگان باعث خشم خانواده ها شده است.خانوده ها با فریاد اعتراض می کردند فرزندان ما را بی گناه دستگیر کرده اید و معلوم نیست که چه بلایی سر آنها می آورید و دائم به ما دروغ می گویید و می گویید ما به شما تماس می گیریم. دورغ و ریای های خود را بس کنید و به ما پاسخ دهید.خانواده ها همچنین اعتراضات روز چهارشنبه سوری و شرکت گسترده در آن را به یکدیگر یادآوری می کردند.
یکی از مامورین وزارت اطلاعات که مسئول سالن می باشد و با نام مستعار حاجی و سرهنگ صدا زده می شود برخوردی وحشیانه و غیر انسانی با خانواده ها دارد این فرد هنگام مواجه شدن با خانواده ها با توهین و تهدید برخورد می کند و دائم خانواده ها را تهدید می کند که اگر بیش از این سئوال کنید به پاسداران می گوییم که شما را از اینجا بیرون کنند.
تمام شواهد حاکی از آن است که تصمیمات توسط بازجویان (شکنجه گران )وزارت اطلاعات گرفته می شود و هر تغییر و تحولی در شرایط بازداشت شدگان آنها هستند که تصمیم گیرنده می باشند.

یک زندانی بی دفاع در اثر شکنجه های وحشیانه در زندان گوهردشت کرج جان باخت



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یکی از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت در اثر شکنجه های وحشیانه کرمانی و فرجی به قتل رسید.
روز دوشنبه 3 اسفند ماه زندانی یاور خدا دوست در اثر شکنجه های وحشیانه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان به قتل رسید. پیکر این زندانی به بهداری زندان منتقل و در حال حاضر در سردخانه این زندان نگهداری می شود.
یاور و لطیف خدا دوست دو برادر زندانی که در سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی بودند. مدتی پیش، از سالن 3 به سلولهای انفرادی سالن 2 که معروف به سگدونی است منتقل کردند.آنها پس از یورش گارد زندان و بازرسی سلول آنها به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

کوی دانشگاه تهران در 25 خرداد


گزارشی از آخرین وضعیت پرونده شیرین الم هویی محکوم به اعدام

هرانا 3 اسفند 88

خبرگزاری هرانا - خلیل بهرامیان وکیل شیرین الم هویی زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین که به تازگی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است درخواست تجدید نظر در حکم صادره را به دادگاه ارائه کرد.

به گزارش هرانا، آقای خلیل بهرامیان در خصوص پرونده موکلش شیرین الم هویی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که در مطالعه پرونده ایشان مستندات شفافی دال بر محارب بودن موکلش مشاهده نکرده است.

وی افزود هفته گذشته وکالت خانم الم هویی را بر عهده گرفته است و در اولین فرصت درخواست ملاقات با این زندانی را به مسئولین ارائه خواهد نمود، همچنین وی در خصوص آخرین وضعیت الم هویی عنوان کرد "خانم الم هویی هم اکنون در بند نسوان زندان اوین تحمل حبس می نماید و در گفتگوی تلفنی با موکلش متوجه شده است که نامبرده از صدور حکم اعدام در خصوص پرونده اش اطلاعی ندارد"

خلیل بهرامیان تاکید کرد که روند بررسی پرونده در دادگاه بدوی خارج از اصول قانونی بوده است و وکیل مدافع تسخیری ایشان در خصوص کیفرخواست صادره از سوی دادگاه انقلاب دفاعی انجام نداده است به همین منظور در خواست تجدید نظر در حکم صادره را به دادگاه ارائه نموده است.

لازم به یادآوریست شیرین الم هویی به اتهام محاربه از طریق همکاری با یک سازمان سیاسی مسلح با استناد به ماده 186 و 187 و 190 (بند 2) قانون مجازات اسلامی به اعدام و به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به استناد ماده 34 قانون گذرنامه به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه وی در تاریخ 28 آذر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار و حکم در 13 دی ماه به وکیل وی، شامی، ابلاغ شده است.

نامه كانون مدافعان حقوق بشر به کمیساریای عالی محترم حقوق بشر : اعضاي نهادهاي مدني ايران در حبس و زندان و زير فشارهاي طاقت فرسا هستند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

















3 اسفند-

یک زندانی بی دفاع در اثر شکنجه های وحشیانه در زندان گوهردشت کرج جان باخت

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یکی از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت در اثر شکنجه های وحشیانه کرمانی و فرجی به قتل رسید.

روز دوشنبه 3 اسفند ماه زندانی یاور خدا دوست در اثر شکنجه های غیر انسانی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان به قتل رسید. پیکر این زندانی به بهداری زندان منتقل و در حال حاضر در سردخانه این زندان نگهداری می شود.

یاور و لطیف خدا دوست دو برادر زندانی که در سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی بودند. مدتی پیش، از سالن 3 به سلولهای انفرادی سالن 2 که معروف به سگدونی است منتقل کردند.آنها پس از یورش گارد زندان و بازرسی سلول آنها به سلولهای انفرادی منتقل شدند

سوء قصد به جان منصور اسالو در زندان گوهردشت کرج


منصور اسالو رئیس هیات مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد، روز دوشنبه در زندان گوهردشت توسط یک زندانی تحریک شده که گفته می شود از اعضای سپاه پاسداران است، مورد سوءقصد قرار گرفت.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، منصور اسالو رئیس این سوء قصد جان سالم به در برده است.
بنابر این گزارش، روز دوشنبه ٣ اسفند ماه منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در هواخوری بند ۴ زندان گوهردشت کرج هنگامی که با ۲ زندانی دیگر در حال صحبت کردن بود با تیزی و از پشت مورد تهاجم قرار گرفت که با هوشیاری زندانیان و واکنش به موقع او از خطر جدی نجات یافت. این حمله در حضور پاسدار بندی بنام حسن پور و فرد دیگر بنام مرادی سر وکیل بند صورت گرفت. پاسداربندها هیچ اقدامی برای ممانعت از یورش انجام ندادند و بعد از اینکه زندانیان سیاسی نسبت به این حمله و بی عملی آنها اعتراض کردند، فقط اقدام به گرفتن تیزی از فرد مهاجم کرده و او را رها ساختند. فرد مهاجم همچنان به سوی آقای اسالو حمله می کرد و می گفت: که ترا می کشم و به عربده کشی خود ادامه می داد.
این فرد قبل از این در مقابل فروشگاه چند بار سعی به ایجاد درگیری فیزیکی با آقای اسالو را داشت و چند بار بر سینه ایشان مشت کوبید ولی آقای اسالو با بردباری واکنشی از خود نشان نداد. زندانیانی که شاهد این صحنه بودند به دفاع از آقای اسالو برخواستند و فرد مهاجم را عقب نشاندند.
فرد مهاجمی که به زندانی سیاسی منصور اسالو حمله کرد، سید محمد حسینی از اعضای سپاه پاسدارن است که به جرم قتل همسرش در زندان بسر می برد.
این گزارش می گوید: یورش امروز به آقای اسالو از پیش طراحی شده بود و بدستور وزارت اطلاعات و با طراحی علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات و محمود مغنیان رئیس بند ۴ به اجرا گذاشته شد. این چندمین باری است که طرح حمله ناموفق علیه زندانیان سیاسی در بند ۴ به اجرا گذاشته می شود و هدف از این حملات حذف فیزیکی آقای اسالو و سایر زندانیان سیاسی می باشد.
پیش از این آقای منصور اسالو را به مدت ۱ هفته به سلولهای انفرادی بند ۵ انتقال دادند. انتقال آقای اسالو به دستور کرمانی رئیس اطلاعات زندان گوهردشت صورت گرفته بود.

حکم تخریب خانه های فلسطینی ها، محدود به بیت المقدس نیست bbc

حکم تخریب خانه های فلسطینی ها، محدود به بیت المقدس نیست

سازمانهای مدافع حقوق فلسطینی ها در اسرائیل از صدور و اجرای 32 حکم جدید تخریب خانه های فلسطینی های ساکن شرق بیت المقدس خبر می دهند.

گزارش محمد منظرپور، بی بی سی فارسی