۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

یک مقام جمهوری اسلامی ( آیت الله حائری شیرازی) از رسانه رسمی کشور، به اعدام بدون محاکمه ۳۰ نفر از مخالفین نظام پس از دستگیری اعتراف نمود

در این ویدئو که از تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ضبط شده بود، و گفت این ۳۰ نفر را عصر بازداشت کردند و بدستور دادستان انقلاب، همان شب همگی اعدام شدند.

همچنین در این خطابه تلویزیونی… وی دو بار صریحاً به مردم و به نیروی انتظامی دستور داد تا جائیکه می توانند معترضین را بکشند و هر چه بیشتر بکشند بنفع نظام است.

وی نسبت به دستگیری مخالفین هشدار داد و بازداشت افراد را باعث عزیز شدن آنها دانسته و گفت که نباید با دستگیری معترضین سبب عزیز شدن آنها شوید، فقط آنها را بکشید، که در این اظهارات روی صحبت وی بخصوص در مورد رهبران جنبش سبز بود که صراحتاً از بلندگوی رسمی کشور، دستور قتل آنان را صادر کرد.

حذف ویدیو از یوتیوب
این ویدیو كه می تواند مورد استفاده و مدركی از سوی سازمانهای فعال حقوق بشر باشد و بعنوان سندی بر علیه نظام حكومت مذهبی جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی قرار گیرد، پس از انتشار آن در یوتیوب توسط اشخاصی وابسته به حكومت و با تلاش فراوان توانستند سبب حذف این ویدئو از یوتیوب شوند و علت آنرا نقض کپی رایت گزارش کرده اند.

دیکتاتورها با مردم آشتی نمی کنند


لیلا جدیدی

مذاکره یا پیشنهاد مصالحه بین رهبران جنبشهای مردمی و قدرت حاکم به طور کلاسیک از جانب سمت در حال شکست به طرف در حال پیروزی پیشنهاد می شود و این طرف پیروزمند است که بسته به شرایط موجود، با آن موافقت یا مخالف می کند. آقای موسوی که در پشت سر جنبش پیروزمند و عدالتخواهانه مردم ایران حرکت می کند و مشروعیت خود را با تکیه بر جانفشانی آن به دست آورده، در بیانیه خود با حکومت خامنه ای شکست خورده که شعارهای "خامنه ای قاتله، ولایتش باطله" ی مردم تکلیفش را معلوم کرده، قرار و مدار می گذارد.

تحلیلهای گوناگونی از بیانیه آقای موسوی شده است. آنچه که از نظر دور مانده، جایگاهی است که وی و خامنه ای برای تقابل با هم از آن استفاده می کنند. خامنه ای اوباش و اسلحه دارد و موسوی به جنبش رنگین کمان بیشماران تکیه زده است. همین پشتیبانهای مادی نیز هستند که تعیین کننده حرکتهای سیاسی هستند. قصد سیاسی آقای موسوی هر چه که بوده و هرگونه شکافی در درون بهم ریخته رژیم که قصد دارد عمیق تر کند، جز هار تر کردن رژیم و از سوی دیگر از دست دادن حمایت بخشی از جنبش، حاصلی ندارد.

همانطور که انتظار می رفت نه تنها خامنه ای ترتیب اثری به بیانیه وی نداده است و مزدوران نزدیک به او به وراجی بیشتر افتاده اند بلکه، امیدواران به "وحدت ملی" نیز بی چهره تر می شوند.

محسن رضايي که بيانيه موسوي را "مثبت" ارزيابي كرده و به "عقب نشيني" وی اشاره نمود، طعم تلخ عدم امکان "وحدت ملی" با حکومت را از زخم زبانهای روزنامه کیهان به طور مفصل چشیده است. کیهان بیانیه موسوی را "بن بست فتنه" معنی می کند.

ولایتی، مشاور خامنه ای حتی به محسن رضایی پرخاش می کند و می گوید که وحدت ملی بر اساس حاکمیت اسلام و نماد آن ولی فقیه حاصل شده است.

اصلاح طلبان نیز طبق عادت دیرینه، بیانیه مزبور را به این دلیل ستوده اند که آن را "راهکاری برای برون رفت از بحران" یافته اند.

از سوی دیگر، یک نماینده مجلس ارتجاع از بررسی طرحی در این نهاد سخن می گوید که شامل پذيرش قانون، محاکمه تحريک کنندگان و پرداخت خسارت وارده به اموال عمومي و خصوصي است.

همانطور که هیچ جنبش مردمی از پینوشه، شاه، سوموزا و دیگر دیکتاتورها انتظار نداشت با مردم آشتی کنند، هیچ واقع گرایی هم نباید از خامنه ای این انتظار را داشته باشد. بهترین نمونه سخن با خامنه ای و مزدورانش را باید از زبان دانشجویان شهر کرد شنید: "مردم طاق کسرای مستبدان و زورگویان را هم به آتش شعله ور و سوزان خشم خویش خواهند سوزاند. این مردم، آنانند که قدرتمند تر از اینان را از صحنه خارج کردند. پس بترسند از فریاد غرای مردم".

انتقال یکی از جانباختگان از بیمارستان خیابان بهبودی

بیانیه كانون روزنامه نگاران و نویسندگان

برای آزادی به مناسبت روند مقاومت واعتراض های مردم ایران در نخستین روزهای زمستان 1388



تجاوز وحشیانه­ی رژیم جمهوری اسلامی به صفوف آزادیخواهان، نتیجه­ی منطقی تشدید فضای سركوب، سانسور، ارعاب، شکستن قلم­ها و بستن زبان­هاست. حمله­ی وحشیانه به مردم بی­گناه در کوچه و خیابان و مدرسه و دانشگاه و کارخانه، همچنان ادامه دارد. اگر امروز آزادیخواهان و مخالفان در زندان و تحت بازجویی قرون وسطایی، در شرایط غیرانسانی بسر می­برند، دیری نخواهد پایید که نیرو و اراده­ی مردم تار و پود زندان­ها را درهم کوبیده و مبارزان را به میان خود بازخواهند گردانید.
در روزهای اخیر، مقاومت شجاعانه­ی مردم در سراسر نقاط ایران گسترش یافته است. روز ششم دی ماه 1388، برابر با 27 دسامبر 2009، مردم ایران بسیار هوشمندانه، عاشورا و مراسم هفتم درگذشت منتظری را بهانه کردند و به کوچه و خیابان­ها ریختند و نفرت و اعتراض خویش را به نظام جمهوری اسلامی با فریاد "مرگ بر دیکتاتور" بار دیگر به نمایش گذاشتند. از سوی دیگر ابزار سرکوب نظام، همچون سگ­های هار به دستور خامنه­ای و احمدی­نژاد، این دو جنایتکار ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، به مردمی که خواستار آزادی، دمکراسی و حقوق انسانی هستند، حمله­ور شدند. مردم بپاخاسته­ی ایران دریافته­اند که حقوق و آزادی­های انسانی آنها بدون هزینه به دست نخواهد آمد و به خوبی فهمیده­اند که حاکمیت روحانیت، هرگز حاکمیت مردم را برنمی­تابد و نظام استبدادی جمهوری اسلامی هرگز صدای صلح و دوستی را نخواهد شنید و به همین دلیل، عوامل رژیم، ابتدایی­ترین خواسته­ی مردم را با زور و تجاوز و سرکوب عریان پاسخ می­دهند. اگر تا چند روز پیش، مردم ایران پس از انتخابات، برای جلوگیری از خشونت و ضرب و شتم و زندان و کشتار، با خیزش اجتماعی خویش مقاومت را به حمله ترجیح می­دادند؛ امروز پاسخ حمله را با حمله می­دهند و بسیجی­ها و پاسداران و لباس شخصی­های مزدور نظام را با قدرت مردمی خویش به عقب می­رانند. حرکت و خیزش مردم ایران در اقشار مختلف و در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران لحظه به لحظه در حال گسترش است. این بار اما، مردم در جای جای کشور ایران به خیابان­ها ریخته­اند و باورمندانه خواستار بر زمین زدن نظام جمهوری اسلامی هستند.
به گواهی تاریخ، هیچكدام از جنایت­كاران علیه بشریت نه تنها نتوانستند آزادی اندیشه و بیان را از پای درآورند، بلكه این اندیشه و بیان است كه ادامه­ی زندگی ننگین آنها را متوقف ساخته است.
كانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی از حقوق همه­ی مردم که در سراسر ایران بپاخاسته­اند و برای آزادی و رهایی مبارزه می­كنند، حمایت كرده و از همه­ی روزنامه­نگاران، مسئولان و دست­اندرکاران سایت­ها در داخل و خارج از كشور می­خواهد تا در این شرایط حساس برای هرچه بهتر انجام دادن وظایف خود یعنی روشنگری و اطلاع رسانی و مبارزه با سانسور، نیروهای مؤثر و برنامه­های عملی خود را همساز و هماهنگ سازند.
كانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی
7 دی ماه 1388، برابر با 28 دسامبر 2009
آدرس ایمیل: rooznamehnegar@netcologne.de

شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت

14دی :


بلاگ نيوز:شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت
[گزارش] يادداشت‌های هميشه در فيس بوک - امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.



امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.

ريچارد کومان به نقل از منابع خبری خود به مطبوعات اطلاع داده که شرکت ياهو بزگترين خوش خدمتی در مقابل يک کشور ديکتاتور انجام داده و طی تظاهرات آدرس ای ميل و ديگر اطلاعات اينترنتی مردم ايران را به دستگاه دولت اين کشور لو داده است.

در اين خبر آمده است، شرکت بزرگ اينترنتی هنگامی که جمهوری اسلامی تصميم گرفت راه ورود به ايران را ببندد، فورآ دست بکار شد و مانند شرکت گوگل که در گذشته چنين خوش خدمتی ها برای ديکتاتور های ديگر کرده بود، اطلاعات لازم را به جمهوری اسلامی دادتا راه ورود خود را به سيستم ايران باز کند.


ريچارد کومان در گزارش خود مينويسد، اطلاعات مزبور را از ايرانيان نفوذی که مخالف دولت هستند و در دستگاه کار ميکنند، بدست آورده است. اين افراد طی مدت تظاهرات تابستان گذشته اطلاعات زيادی از خوش خدمتی شرکت ياهو بدست آورده اند و همين افراد هستند که اين اطلاعات را در اختيار وسايل ارتباط جمعی خارج از کشور گذاشته اند.


در خبر اين افراد نفوذی آمده است، طی مدت تظاهرات اينترنت ياهو و گوگل در ايران کاملآ بسته شد. گوگل برای باز کردن سيستم خود عملی انجام نداد، در حاليکه ياهو فردی را برای مذاکراه با گردانندگان وزارت ارتباطات به ايران فرستاد تا مشکل را حل کند.

در طول مذاکرات نماينده وزارت خانه به نماينده ياهو ميگويد، ما خط شما را بکلی در ايران آزاد ميکنيم، بشرطی که شما آدرس کليه مشتريان خود را در ايران در اختيار ما بگذاريد. نماينده ياهو در جواب ميگويد، اين عمل مستلزم وقت زيادی است زيرا شامل ۲۰ مليون آدرس ميشود، جمع آوری و ارسال آن مدتها طول ميکشد.

فرد نفوذی در وزارت مخابرات در خبر خود آورده است، بعد از مدتی مذاکره نماينده ايران راضی ميشود، آدرس افرادی که اکانت هستند (Yahoo-Account) و در ايران بلوگ دارند به وی بدهد.

بعد از اين مذاکره چند ساعته، نماينده ياهو با مرکز شرکت تماس برقرار کرده و در خاتمه موافقت ميکند، اسامی و آدرس اين افراد را طی مدت کوتاهی در اختيار مخابرات ايران بگذارد.

بعد از پايان مذاکرات، ارسال ليست ۲۰۰ هزار مشترک ياهو، با نام افراد و آدرس آنها چند ساعتی طول ميکشد. سپس ورود ياهو به ايران آزاد شده، نماينده ياهو به محل خدمت خود باز ميگردد..

در اروپا گفته شد، اين ليست شامل اسامی و آدرس افرادی است که طی پنج سال اخير در ايران فعاليت از طريق بلوک داشتند، بوده است. چنانچه اوپوزيسيون ايران در خارج بتواند پرده از روی اين خوش خدمتی که در واقع خيانت در امانت است بردارد، شرکت ياهو با مشکل مواجه خواهد شد و چهره فعلی خود را از دست ميدهد.

کارشناسان امور اينترنتی پيرامون انتشار اين خبر اظهار داشتند، خيلی عجيب است، شرکتی از يک کشور دموکراسی جهان با رژيمی معامله ميکند که همه ميدانيم از ديکتاتور های بزرگ است.

هم چنين گفته شد، ياهو می توانست بدون لو دادن نام مشتريان خود، مانند گوگل برای باز شدن خط صبر کند. گوگل صبر کرد و بعد از ۴۸ ساعت خط آزاد گرفت.



14 دی 1388

شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت

14دی :


بلاگ نيوز:شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت
[گزارش] يادداشت‌های هميشه در فيس بوک - امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.



امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.

ريچارد کومان به نقل از منابع خبری خود به مطبوعات اطلاع داده که شرکت ياهو بزگترين خوش خدمتی در مقابل يک کشور ديکتاتور انجام داده و طی تظاهرات آدرس ای ميل و ديگر اطلاعات اينترنتی مردم ايران را به دستگاه دولت اين کشور لو داده است.

در اين خبر آمده است، شرکت بزرگ اينترنتی هنگامی که جمهوری اسلامی تصميم گرفت راه ورود به ايران را ببندد، فورآ دست بکار شد و مانند شرکت گوگل که در گذشته چنين خوش خدمتی ها برای ديکتاتور های ديگر کرده بود، اطلاعات لازم را به جمهوری اسلامی دادتا راه ورود خود را به سيستم ايران باز کند.


ريچارد کومان در گزارش خود مينويسد، اطلاعات مزبور را از ايرانيان نفوذی که مخالف دولت هستند و در دستگاه کار ميکنند، بدست آورده است. اين افراد طی مدت تظاهرات تابستان گذشته اطلاعات زيادی از خوش خدمتی شرکت ياهو بدست آورده اند و همين افراد هستند که اين اطلاعات را در اختيار وسايل ارتباط جمعی خارج از کشور گذاشته اند.


در خبر اين افراد نفوذی آمده است، طی مدت تظاهرات اينترنت ياهو و گوگل در ايران کاملآ بسته شد. گوگل برای باز کردن سيستم خود عملی انجام نداد، در حاليکه ياهو فردی را برای مذاکراه با گردانندگان وزارت ارتباطات به ايران فرستاد تا مشکل را حل کند.

در طول مذاکرات نماينده وزارت خانه به نماينده ياهو ميگويد، ما خط شما را بکلی در ايران آزاد ميکنيم، بشرطی که شما آدرس کليه مشتريان خود را در ايران در اختيار ما بگذاريد. نماينده ياهو در جواب ميگويد، اين عمل مستلزم وقت زيادی است زيرا شامل ۲۰ مليون آدرس ميشود، جمع آوری و ارسال آن مدتها طول ميکشد.

فرد نفوذی در وزارت مخابرات در خبر خود آورده است، بعد از مدتی مذاکره نماينده ايران راضی ميشود، آدرس افرادی که اکانت هستند (Yahoo-Account) و در ايران بلوگ دارند به وی بدهد.

بعد از اين مذاکره چند ساعته، نماينده ياهو با مرکز شرکت تماس برقرار کرده و در خاتمه موافقت ميکند، اسامی و آدرس اين افراد را طی مدت کوتاهی در اختيار مخابرات ايران بگذارد.

بعد از پايان مذاکرات، ارسال ليست ۲۰۰ هزار مشترک ياهو، با نام افراد و آدرس آنها چند ساعتی طول ميکشد. سپس ورود ياهو به ايران آزاد شده، نماينده ياهو به محل خدمت خود باز ميگردد..

در اروپا گفته شد، اين ليست شامل اسامی و آدرس افرادی است که طی پنج سال اخير در ايران فعاليت از طريق بلوک داشتند، بوده است. چنانچه اوپوزيسيون ايران در خارج بتواند پرده از روی اين خوش خدمتی که در واقع خيانت در امانت است بردارد، شرکت ياهو با مشکل مواجه خواهد شد و چهره فعلی خود را از دست ميدهد.

کارشناسان امور اينترنتی پيرامون انتشار اين خبر اظهار داشتند، خيلی عجيب است، شرکتی از يک کشور دموکراسی جهان با رژيمی معامله ميکند که همه ميدانيم از ديکتاتور های بزرگ است.

هم چنين گفته شد، ياهو می توانست بدون لو دادن نام مشتريان خود، مانند گوگل برای باز شدن خط صبر کند. گوگل صبر کرد و بعد از ۴۸ ساعت خط آزاد گرفت.



14 دی 1388

تجمع اعتراضی خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و ليست دستگير شدگان روز عاشورا

14دی:

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،روز دوشنبه 14 ديماه از ساعت 9 صبح داخل و بيرون دادگاه انقلاب پر از جمعيت مادران و پدران و همسران و حتى فرزندانى بود كه مضطرب و نگران به دنبال خبرى از عزيزان خود بودند.
به خصوص كه هر روز شايعه هايى در مورد مكان نگهدارى بازداشت شده ها ، شرايط و وضعيت آنها ، محاكمه سريع تعدادى از بازداشت شده ها در بين خانواده ها شنيده مى شود خانواده ها هنوز نمى دانند بازداشت شده ها توسط چه ارگانى بازداشت شده اند.
اين شرايط اگرچه براى تمام اعضاء خانواده بازداشت شده ها سخت است اما نگرانى و اضطراب در نگاه و صحبت هاى مادران بيشتر از بقيه ديده و شنيده مى شود.
امروز تعداد نيروهاى انتظامى مستقر در جلوى دادگاه انقلاب را بيشتر كرده بودند 3 موتور سوار و دو اتومبيل و ون نيروى انتظامى را مستقر كرده بودند كه داخل ون ها ماموران زن هم ديده مى شد .يكى از كاركنان دادگاه انقلاب كه سرهنگ صدايش مى زنند امروز با تندى و بى ادبى تمام با خانواده ها صحبت مى كرد. او مسئول پاسخگويى به مردم است .بيشترين سوال خانواده ها در مورد مكان نگهدارى بازداشت شده ها بود اما زمانى كه خانواده ها به طرفش مى رفتند كه اين سوال را بپرسند چرا كه دانستن جواب اين سوال حق قانونى انهاست و او موظف به دادن جواب است با برخوردى توهين آميز و صدايى بلند به خانواده ها مى گفت برويد عقب تر نفستون به من نخورد اگر مى بينيد خبرى از بازداشت شده ها نيست به خاطر اين است كه پرونده تكميل نشده بگذاريد جرمشان مشخص بشود .
خانواده ها اعتراض مى كردند كه چه جرمى ؟ شانه اش را مى انداخت بالا و مى گفت وقتى ثابت شد و اقرار كردند با عكس ها و فيلم هايى كه از تك تك آنها داريم بعدا مى فهميد .خدا را چه ديديد شايد رافت اسلامى شامل حالشان شد و با پشيمانى برگشتند و براى اينكه خانواده ها را از سر خود باز كند مى گفت خيلى نگران هستيد برويد اوين ، دادستانى ، قوه قضاييه اينجا تا تكميل نشدن پرونده جوابى نمى گيريد .
خانواده ها هم با زدن لبخندى به حالت مسخره كردن به يكديگر مى گفتند رافت اسلامى روز عاشورا جوانهاى مردم را كشتند با ماشين زير گرفتند بعد مى گويند رافت اسلامى.
ليست جديدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز تاسوعا و عاشورا برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می يابد. با اين ليست تا به حال اسامی 59 نفر از بازداشت شدگان روز تاسوعا و عاشورا منتشر شده است.
1- عاطفه فومنى26 ساله روز تاسوعا توسط لباس شخصى ها بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
2- گيتا معينى فر 30 ساله روز تاسوعا در امام حسين بازداشت و به اوين منتقل شده
3- مريم حجتى 26 ساله روز عاشورا بازداشت و به اوين منتقل شده
4- ناديا گوهرى 28 ساله روز عاشورا بازداشت و به اوين منتقل شده
5- امين سيف اللهى 30 ساله روز عاشورا در پارك دانشجو چهاراه ولى عصر بازداشت شده و مكان نگهدارى وى نامشخص
6- حامد احمدى پناه 29 ساله روز عاشورا در خيابان حافظ بازداشت شده به خانواده وى گفته اند در اوين است
7- امير آقايى 25 ساله رز عاشورا در ولى عصر بازداشت با خانواده تماس گرفته به محض پرسيدن خانواده از مكان نگهدارى تلفن وى را قطع كرده اند.
8- هادى سعادت 25 ساله بعد از مراسم جماران خانواده از وى اطلاعى ندارند
9- ميلاد احمدلو 27 ساله روز عاشورا در كالج بازداشت و به اوين منتقل شده
10- حامد جمشيدى 38 ساله و متاهل در امام حسين بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
11- كاوه شعبانى 30 ساله روز عاشورا در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
12- محمد حسين كلهر 26 ساله 16 آذر در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
13- منصور بايرامى 20 ساله روز تاسوعا در انقلاب بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
14- نويد محمدعلى 25 ساله روز عاشورا در آزادى بازداشت و به اوين منتقل شده
15- صادق كاظم شاهى 33 ساله در مراسم جماران توسط لباس شخصى ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با بينى شكسته بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
16- خسرو رمضان زاده 28 ساله روز عاشورا در آزادى تقاطع شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده
17- محمدرضا پنجعلى 23 ساله روز تاسوعا در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
18- جعفر رضازاده اردبيلى 32 ساله روز عاشورا در آزادى نواب بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
19- محسن خشنود 22 ساله روز عاشورا در اسكندرى بازداشت و به اوين منتقل شده
20- سهراب افشارى مقدم 28 ساله در مراسم جماران بازداشت و به اوين منتقل شده
21- اميرمحمد وثوقى 30 ساله روز تاسوعا در فردوسى بازداشت و به اوين منتقل شده
22- عليرضا فلاح تفتى 29 ساله روز عاشورا در آذربايجان بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
23- محسن كريمى 22 ساله روز عاشورا در چهاراه ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
24- ساسان برزگرى 31 ساله روز عاشورا در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده

پس از به گلوله بستن،زير خودروها گرفتن، از بالای پل پرتاب کردن و با قمه و چاقو و باتون به مردم يورش بردن که تا به حال منجر به جانباختن ده ها نفر از مردم ايران و صدها زخمی بر جای گذاشته است و تعداد بيشماری را دستگير و به شکنجه گاهها فرستاده اند.جنايت عليه بشريت و خون ريزی در روز عاشورا که به وقوع پيوسته است بدستور علی خامنه ای و توسط نيروهای تحت امر وی صورت گرفته است.دستگاه قضائيه ولی فقيه،رئيس مجلس،جنتی و ساير منبريان ولی فقيه،وزارت اطلاعات و انتظامی قصد دارند که دستگير شدگان روز عاشورا را اعدام نمايند.و به جنايت عليه بشريت خود برای ايجاد رعب و وحشت ابعاد ديگری ببخشد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، نسبت به اعدام دستگير شدگان روز عاشورا و زندانيان سياسی هشدار ميدهد و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای ممانعت از اعدام زندانيان سياسی در ايران است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
14 دی 1388 برابر با 4 ژانويه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

14 دی

انتقال 30 دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد به دادگاه انقلاب در روزهای آتی

دوشنبه، ۱۴ دي، ۱۳۸۸
به گفته مسئولان پلیس امنیت شهر مشهد 30 دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد در روزهای آتی به دادگاه انقلاب منتقل خواهند شد.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از حمله خونین 9 و10 دی ماه نیروهای لباس شخصی و اوباش حامی دولت کودتا موسوم به انصار به دانشگاه آزاد مشهد كه منجر به زخمی شدن دهها دانشجو و بازداشت بیش از 210 تن از دانشجویان معترض این دانشگاه شد، بیش از 180 دانشجو به تدریج با اخذ تعهد آزاد شدند.


این گزارش حاکیست 30 دانشجوی فعال این دانشگاه كه عمدتا از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه می باشند بعد از گذشت 6 روز كماكان در بازداشت به سر می برند و در مراجعه خانواده های ایشان به كلانتری پلیس امنیت محل نگه داری به آنها گفته شده است كه در روزهای دوشنبه یا سه شنبه 14 و15 دیماه این 30 دانشجوی باقیمانده برای محاكمه به دادگاه انقلاب فرستاده می شوند.


گفته می شود در میان بازداشت شدگان فرشاد عزیزی مسئول ستاد 88 دانشگاه آزاد كه در اتفاقات بعد از انتخابات نیز 10 روز در بازداشت بوده و همچنین عادل طائی نیا دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشكده حقوق و علوم سیاسی، ایمان ابراهیمی و عارف ناظر مقدم از اعضای انجمن اسلامی دانشكده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد نیز وجود دارند.


بنابر گزارش ها هم اکنون از وضعیت 10 دانشجو دانشگاه سجاد مشهد که در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه در داخل دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده اند و چهار دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد که از دوهفته پیش در بازداشت به سر میبرند، هیچ اطلاعی در دست نیست.


گفتنی است از وضعیت 8 دانشجوی زخمی دانشگاه آزاد مشهد در حمله خونین کودتاچیان در روز چهارشنبه به این دانشگاه که توسط نیروهای امنیتی از داخل دانشگاه ربوده و به بیمارستانی نامشخص انتقال یافتند، نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.


بی اطلاعی کامل از دو تن از این دانشجویان که از یکی از ناحیه گردن چاقو خورده و دیگری از ناحیه سر مضروب شده بودند و در حالت بیهوشی و خونریزی شدید به بیرون از دانشگاه کشیده شدند، موجب نگرانی شدید دانشجویان دانشگاه مشهد شده است.

: زنی که توسط خودرو رژیم اسلامی جان باخت -

فیلم : زنی که توسط خودرو رژیم اسلامی جان باخت - ۶ دی ، 27 دسامبر ( شديدا هشدار ميدهيم + 18)


http://www.youtube.com/watch?v=tqaIEs2AvM8

نیروهای امنیتی مانع برگزاری مراسم بزرگداشت استاد علی گلزاده غفوری شدند


به گزارش جرس،امروز مراجعه کنندگان به مسجد کربلا (که در بین آنها برخی وزرای سابق که در دوران تدریس آن استاد فقید در مدرسه علویاگرد ایشان بودند نیز حضور داشتند) با نوشته ای بر در مسجد روبرو شدند که خبر از لغو مراسم ختم ایشان می داد.‫نظیر همین اطلاعیه دو سال است که در تاریخ برگزاری مراسم یادبود آیت الله طالقانی و یا مهندس بازرگان و دکتر سحابی نیز بر در حسینیه ارشاد الصاق می شود. مراسم ترحیم و بزرگداشت استاد علی گلزاده غفوری که قرار بود بعد از ظهر امروزدر مسجد کربلا برگزار شود با ممانعت نهاد های امنیتی لغو شد.

رادان: از اين پس با آشوبگران برخورد قهرآميز خواهیم کرد!

دی 88


رادان در همايش پليس مبارزه با قاچاق كالا گفت: حجت بر كساني كه تجمع غيرقانوني مي‌كردند تمام شده، ‌به اندازه كافي فرصت داده شد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي که خود از متهمان ردیف اول پرونده کهریزک است، اعلام كرد: حجت بر كساني كه تجمع غيرقانوني مي‌كردند تمام شده، ‌به اندازه كافي فرصت داده شد، از اين به بعد برخورد پليس با آشوبگران قهرآميز و بدون اغماض است.

وي تأكيد كرد: پس از حوادث روز عاشورا، برخورد پليس با آشوبگران قهرآميز و بدون اغماض است.

سردار رادان اظهار داشت: در 8 ماه گذشته توانستيم لايه‌هاي تجمعات را از هم جدا كنيم، اغتشاشگران سعي مي‌كنند به جمعيت مردم بپيوندند اما از مردم مي‌خواهيم، خودشان را سريعاً از اغتشاشگران جدا كنند چرا كه ديگر برخورد نيروي انتظامي قاطع و قهرآميز است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس اقدام به دستگيري در محل تجمعات و همچنين دستگيري اطلاعاتي افراد مي‌كند،‌ از عاشورا به اين طرف مشخص شد كه حركات ضدانقلابي است.


انتشار لیست وزارت اطلاعات از بنیادهای حامی اغتشاشات !!?



معاون خارجي وزارت اطلاعات طي مصاحبه با ايرنا درخصوص علت خصومت نظام سلطه و مشخصا امريکا و انگليس با انقلاب اسلامي مردم ايران اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران از جمله مهم‌ترين رويدادهاي جهاني است که طي سه دهه گذشته، سبب ايجاد مخاطرات جدي در حوزه منافع ديرين رژيم‌هاي استکباري و قدرت‌هاي استعمارگر در منطقه و جهان شده است.

اين مقام امنيتي در ادامه افزود:
اين انقلاب به همان سرعتي که در ميان توده‌هاي مردم در اقصي‌نقاط دنيا شناخته و باعث دلگرمي آنان شد به يکي از هدف‌هاي براندازي سرويس‌هاي اطلاعاتي نظام سلطه و مشخصا آمريکا و انگليس تبديل و استراتژي تهاجم و براندازي نرم عليه جمهوري اسلامي ايران پي‌ريزي شد تا جايي که تاکنون براي تحقق اين هدف، بودجه‌هاي رسمي قابل ملاحظه‌اي تصويب و اختصاص داده شده است.

وي تاکيد کرد: از اين رو، از سال‌ها پيش، رسانه‌هاي متعدد و بنيادها و موسسات مختلف توسط بيگانگان و سرويس‌هاي جاسوسي و ديگر نهادهاي حکومتي بلوک غرب و صهيونيسم به وجود آمده که ماموريت‌هاي خود را با پوشش‌هاي غيرامنيتي لکن با هدف اجراي پروژه براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي پي گرفته‌اند.

وي در تشريح قالب‌ها و روش‌هاي بنيادهاي امريکايي و اروپايي براي جذب و شکار برخي اقشار خاص جامعه به منظور اهداف براندازانه گفت: طي ساليان اخير، برخي پروژه‌هاي اين بنيادها و موسسات در قالب‌هاي دروغين و فريبنده «ديپلماسي عمومي»، «ديپلماسي علمي»، «ديپلماسي رسانه‌اي» و مواردي از اين قبيل مطرح و به دنبال جذب و شکار برخي اقشار خاص جامعه از جمله متخصصان، هنرمندان، اساتيد، عناصر سياسي، رسانه‌اي و... بوده‌اند تا از اين طريق با اتخاذ رويکرد «جنگ نرم» در فضاي عمومي جامعه اثرگذاري نمايند.

معاون خارجي وزارت اطلاعات ادامه داد:سربازان گمنام امام زمان (عج) طي ساليان گذشته تاکنون با پيگيري‌هاي اطلاعاتي توانستند با شناسايي اهداف و برنامه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي و سرشاخه‌هاي آنان در داخل و خارج کشور که در راستاي اهداف براندازانه عمل مي‌کردند ضربات قابل توجهي به روند حرکتي آنان وارد آورده و استکبار را در دستيابي به مقاصد شوم خود ناکام گذارند.
اين مقام امنيتي در ادامه با اشاره به اسامي برخي بنيادها و موسسات فعال بين‌المللي در حوزه جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران، بر ملاحظات امنيتي و مصون‌ساز ، که حاصل اطلاعات پرونده‌ها و بازجويي‌هاي عناصر فريب‌خورده بود،تاکيد کرد و اظهار داشت: هرگونه ارتباط توسط افراد حقيقي و حقوقي با اين موسسات و بنيادها و هرگونه عقد قرارداد و اخذ امکانات از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي که به نوعي رابطه استخدامي با دولت دارند يا از بودجه عمومي دولت استفاده مي‌نمايند، با اين بنيادها و سازمان‌هاي خارجي ممنوع مي‌باشد.

وي همچنين افزود:دريافت هرگونه کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي از خارج از کشور اعم از آنکه کمک‌ها از سوي افراد حقيقي و موسسات دولتي و غيردولتي باشد براي جريانات، احزاب و گروه‌هاي سياسي ممنوع است.

معاون خارجي وزارت اطلاعات تاکيد کرد:هرگونه همکاري با شبکه‌هاي رسانه‌اي، ماهواره‌اي و اينترنتي معاند و مخالف با سياست‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي همانند VOA، BBC، راديو فردا، راديو زمانه، راديو رژيم صهيونيستي، شبکه‌هاي ماهواره‌اي ضدانقلاب مانند منافقين، گروه‌هاي سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، کانال يک و سايت‌هاي اينترنتي ضدانقلاب و همسو با جريان فتنه مانند جرس و... ممنوع است و همکاري با سازمان‌هاي برانداز بيگانه محسوب مي‌شود.

مقام امنيتي مذکور، با اشاره به برخي يافته‌هاي اطلاعاتي درخصوص علل و عوامل جريان فتنه اخير، ارتباطات بي‌ضابطه بسياري از عناصر و عوامل فتنه با بيگانگان و کم‌رنگ شدن مرزهاي هويتي آنان با گروه‌هاي ضدانقلاب را زمينه‌ساز ايجاد بخش عمده‌اي از اقدامات ضدامنيتي پس از انتخابات رياست‌جمهوري برشمرد و بر اين اساس، اقشار مختلف را از برقراري هرگونه ارتباط غيرمتعارف با سفارتخانه‌ها، اتباع بيگانه، مراکز و عوامل وابسته به آنها بر حذر داشت ، اعلام کرد هموطنان نسبت به اهداف شوم و دام‌هايي که دشمنان براي آنان گسترده‌اند، هوشيارانه عمل نمايند و همچون گذشته، با حساسيت و هوشياري، همکاري لازم را با وزارت اطلاعات در جهت صيانت از کشور و خنثي‌سازي برنامه‌هاي بيگانگان و جريانات فتنه‌انگيز به عمل آورند.

معاون خارجي وزارت اطلاعات همچنين در معرفي نهادهاي غربي حامي اغتشاشگران،بنياد سورس يا بنياد جامعه باز، مرکز وودرو ويلسون، خانه آزادي،صندوق اعانه ملي براي دموکراسي N.E.D ،موسسه دموکراتيک ملي N.D.I ،موسسه جمهوري‌خواه ملي N.R.I، موسسه براي دموکراسي در اروپاي شرقي (مقر ورشو) I.D.E.E ،مرکز دموکراتيک اروپاي شرقي (مقر ورشو) E.E.D.C ، بنياد فورد ، بنياد برادران راکفلر ،موسسه هوور دانشگاه استانفورد، موسسه هلند هيووس، مناز انگليس، انجمن سازمان ملل ايالت متحده آمريکا،بنياد کارنگي ،ويلتون پارک انگليس ،سازمان جست‌وجو براي زمينه‌هاي مشترک،شوراي جمعيت، انستيتو واشنگتن براي مسائل خاورميانه نزديک، انستيتو اسپن،موسسه آمريکن اينترپرايز ، بنياد نو آمريکا ، بنياد اسميت ريچاردسون،صندوق ژرمن مارشال آمريکا (داراي دفاتر در آلمان، بلژيک و...)،مرکز بين‌المللي براي حل مسالمت‌آميز، بنياد عبدالرحمن برومنددانشگاه ييل، مرکز مردين، بنياد دموکراسي در ايران، انستيتو بين‌المللي جمهوريخواهان،انستيتو ملي دموکراتيک،انستيتو ابتکار آمريکايي،انستيتو دموکراسي در اروپاي شرقي، مرکز کمک‌رساني آمريکا ، مرکز بين‌المللي تجارت خصوصي ،مرکز آمريکايي براي همبستگي بين‌المللي کارگران ، مرکز بين‌المللي براي انتقال دموکراسي، انجمن تشکل دموکراسي، انستيتو البرت انشتين، جنبش جهاني براي دموکراسي،شبکه فعالان جوان دموکراسي، گروه اطلاعات دموکراسي و تکنولوژي ارتباطات، جنبش بين‌المللي پارلماني براي دموکراسي، انستيتو شبکه جست‌وجو دموکراسي،موسسه ريگا، موسسه برکمن،شوراي روابط خارجي آمريکا، انجمن سياست خارجي آلمان،موسسه اسرائيلي ممري،مرکز مطالعات دموکراسي انگليس، انستيتو مريدين، دانشگاه يل و کليه مراکز و موسسات تابعه، دانشگاه دفاع ملي آمريکا،مرکز مستندسازي اسناد حقوق بشر ايران،مرکز امريکايي فلتا فعال در آسياي مرکزي و قفقاز، کميته خطر حاضر، انستيتو آمريکن اينتر پرايز،انستيتو بروکينگز، مرکز سابان وابسته به بروکينگز، ديده‌بان حقوق بشر، بنياد امريکاي جديد و بنياد عبدالرحمن برومند را 62 بنياد و موسسه اي دانست که در حمايت از اغتشاشات اخير ايفاي نقش نمودند.

دستگیری خانواده ها برای فشار به زندانیان

هرانا – 14 دی 1388

بازداشت فعالان سیاسی و مطبوعاتی در ایران در حالی ادامه دارد که هیچ خبری از وضعیت بازداشت شدگان در دست نیست و مسولان قضایی در خصوص اعلام اتهامات و وضعیت این زندانیان خود را مسئول نمی دانند.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: رسانه های حامی دولت با انتشار سلسله مطالب مختلف، انواع و اقسام اتهامات را به بازداشت شدگان نسبت میدهند.

به گزارش رسیده به "روز"، مهندس سید امیر خرم، مهندس محسن محققی، اعضای نهضت آزادی ایران و سارا توسلی (دختر محمد توسلی) روز گذشته در پی احضار به دفتر پیگیری های وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

امیر خرم دو هفته پیش از این به همراه چهار عضو شاخص دیگر نهضت آزادی به دفتر پیگیری های وزارت اطلاعات احضار و بیش از 6 ساعت تحت بازجویی قرار گرفته بود. لیلا توسلی دختر دیگر محمد توسلی نیز هفته گذشته بازداشت شده است. محسن محققی نیز داماد مهندس بازرگان است.

یک عضو نهضت آزادی به "روز" گفته است که این بازداشت ها در جهت اعمال فشار بیشتر برای اعلام انحلال نهضت و توقف فعالیت های آن است.

به گفته این عضو نهضت آزادی بازداشت دو دختر مهندس محمد توسلی، در اصل نوعی گروگانگیری محسوب می شود چون مهندس توسلی و دکتر یزدی حاضر به پذیرش انحلال و توقف فعالیت های نهضت آزادی نشده اند و از طرفی باید توجه داشتم که دختران مهندس توسلی، خواهر زاده های دکتر ابراهیم یزدی هستند و با بازداشت آنها، هر دو چهره شاخص نهضت را تحت فشار قرار داده اند.

همزمان وب سایت نوروز از بازداشت رضا نجفي، نويسنده و مترجم ادبيات آلماني، خبر داده است. نجفي سال‌هاست كه به امر تدریس ادبيات غرب و به ويژه ادبيات آلماني مشغول است و مقالات فراواني از او در مطبوعات ايران منتشر شده است.

اما بازداشت فعالان سیاسی، مختص تهران نیست. در شهرستان زرند نیز سه تن از فعالان سياسي اصلاح طلب شنبه شب بازدداشت شدند.براساس گزارش ها عبدالرضا رحماني، محسن پوررشيدي و حسين شهرآشوب از فعالان سياسي اصلاح طلب توسط مأموران امنيتي بازداشت شدند.

گفته مي شود دليل بازداشت اين افراد صدور بيانيه اي در محكوميت حوادث از پيش طراحي شده روز عاشورا بوده است.

محمد رفعتی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت و محمد کیقبادی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب نیز در گرگان بازداشت شده اند. این دو فعال سیاسی، عضو ستاد 88 بوده اند. در مشهد نیز مهدی گیلانی و فرشاد عزیزی، اعضای ستاد 88 استان خراسان رضوی بازداشت شده اند.

بازداشت های فله ای روزهای گذشته اما فقط شامل فعالان سیاسی و مطبوعاتی نشده است. نماینده جامعه بهائیان در سازمان ملل از دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در تهران خبر داده و گفته است که بابک مبشر، لقا مبشر، نگار ثابت، ژینوس سبحانی، آرتین غضنفری، نسیم بیگلری، سعید روحانی، مونا هویدایی، مهران روحانی و پیام فنائیان 10 نفری هستند که در ساعات اولیه روز یکشنبه، ۱۳ دی (۳ ژانویه) توسط ماموران امنیتی در محل سکونت شان دستگیر شده اند.

به گفته دیان علایی، ساعاتی پس از دستگیری، نگار ثابت، نسیم بیگلری و مونا هویدایی آزاد شده اند. وی به بی بی سی گفته است که علت این بازداشت ها مشخص نیست، اما این نگرانی وجود دارد که دستگیرشدگان را به نقش داشتن در بروز ناآرامی های روز عاشورا در ایران متهم کرده باشند.

یک تماس تلفنی و یک آزادی

کیوان مهرگان، روزنامه نگاری که روز 8 دی بازداشت شده است، دیروز با خانواده خود تماس گرفته و گفته سالم است. این روزنامه نگار هیچ حرفی درباره محل نگهداری خود و اتهامات منتسب نزده است. همزمان سید ابولفضل موسویان، دبیر اجرایی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با قرار وثیقه دویست میلیون ریالی آزاد شد.

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی، روز یکشنبه سیزدهم دی ماه، ۹ شهروند بهایی را در تهران بازداشت کرده اند.

هرانا – 14 دی 1388

9 شهروند بهایی در تهران بازداشت شده اند


خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندی، اندیشه و بیان: برخی از منابع خبری علت بازداشت این افراد را شرکت در تظاهرات خیابانی ذکر کرده اند.

دیان علایی، نماینده جامعه بهائیان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، در گفت وگو با رادیو فردا ضمن تأیید بازداشت این افراد گفت که بنا بر اطلاعات وی، بازداشت این ۹ نفر بدون ارائه حکم قانونی صورت گرفته است.

هفت تن از رهبران بهاییان ایران نیز از اوائل سال ۸۷ تا کنون در بازداشت به سر می برند که محاکمه آنها بارها از سوی دستگاه قضایی به تعویق افتاده است.

با امضای36نماینده حامی دولت طرح اعدام محارب ظرف پنج‌روز تقدیم مجلس شد


١٤ دي ١٣٨٨،
پارلمان‌نیوز:
36نماینده حامی دولت با ارائه طرح دوفوریتی، خواستار تقلیل زمان اجرای حکم محارب از بیست روز به پنج روز شدند
. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، این نمایندگان طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری را در نامه‌ای به شرح زیر به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند: ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما طرح ذیل که به امضاء 36نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد. مقدمه(دلایل توجیهی( با توجه به حوادث اخیر(بعد از انتخابات دهم) و ضرورت رسیدگی فوری به اتهامات آشوبگران و مجازات مجرمین و بازدارندگی آن از اهمیت خاصی برخوردار است، طرح دو فوریتی ذیل تقدیم می‌گردد: طرح الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری ماده واحده-تبصره ذیل به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری الحاق می‌گردد. تبصره-در جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی چنانچه متهم محارب شناخته شود، مهلت مذکور بیست روز به پنج روز تقلیل یابد. امضا کنندگان:

احمد بیغش-غضنفرآبادی-روح‌الله حسینیان-اخوان بیطرف-ثروتی-ونایی-بشیری-آلیا-بهمن محمدی-افشاری- سلیمی-رضارحمانی-لطفی-علیزاده-حسین فدایی-حیاتی- حمید رسایی- کوهکن-کوثری-محمد محمدی-ابطحی- هدایت‌خواه- کامران- طاهری- نادران- زارعی- نوروزی- حسنی نائینی- گروسی- سودانی-آقازاده-حسینی دولت‌آبادی-قاضی زاده-بزرگواری-امیری کهنوج-
فرهنگی
به گزارش پارلمان‌نیوز، طراح اصلی این طرح روح‌الله حسینیان است

علم الهدی، دشمن خدا

علم الهدی، دشمن خدا

اینکه بالاخره یکی از سران این حکومت حاضر شد با استناد به آیات و روایات، مطلب خود را مستدل نموده و حرف خود را اثبات نماید، موجب شادمانی است. رجوع سران حکومت به منابع دینی، میزان سواد مذهبی آنها و اندازه تقوا و انصافشان را نمایان می سازد. برای حکومتی که ولایت فقیه را یک اصل مترقی می داند و ادعایش می شود که حکومتش مشروعیت الهی دارد و تکیه بر تخت امام زمان زده و جانشین خدا بر روی زمین است، واجبترین امر این است که سواد کافی در دین داشته باشد. چنانچه فردی ادعای جانشینی خدا نموده و بگوید که اسلام و قرآن مجسم است ولی از بدیهیات اسلام بویی نبرده و معلومات کافی از این مکتب نداشته باشد، ادعایش بیش از کذب و دروغ نیست. جنبه های سیاسی نامه جناب علم الهدی را به قلمهای بیشماری که به آن پاسخ خواهند داد وا می گزارم و صرفاً در این مجال به نحوه استفاده ایشان از قرآن و روایات می پردازم. علم الهدی از فراز آغازین بیانیه میرحسین بشدت برآشفته و ابراز داشته چرا افرادی که پرچم یا حسین را دور سر چرخانیده و در آتش انداخته و اعلام جنگ با امام حسین نموده اند را مردمی خداجوی خوانده اید، در حالیکه همه تصاویر و فیلمهای موجود روز عاشورا، بجز مونتاژها و دغلبازیهای صدا و سیما، عکس این را نشان داده و حکایت از حملات وحشیانه یزدیان به عزاداران حسینی است. این مردم شش ماه است که فریاد الله اکبر و یاحسین شان قطع نشده است، چگونه می توان حکومتی که دستش بخون و به هزاران نجاست از قبیل کهریزک و امثالهم آلوده است را حسینی و مردم مظلوم و بی پناه ایران را مخالف حسین معرفی کرد؟ اگر جناب علم الهدی واقعاً ذره ای به امام حسین ارادت داشته باشد نباید عشق به حسین را با اعتقاد به جمهوری اسلامی برابر قرار دهد. هزاران حکومت فاسد بوده اند که ادعای حسینی بودن داشته اند، جمهوری اسلامی هم یکی از آنها است. صدام یک نمونه بسیار روشن است که ادعا داشت امام حسین جد او است. لطفاً بجای اینکه خودتان را به امام حسین بچسبانید، تلاش نکنید که ایشان را به خودتان چسبانیده و سرنوشت امام حسین در این مملکت را با سرنوشت خودتان گره بزنید. اینکه فردی نظیر شما خود را دربان حرم حسینی بداند به این معناست که جز قلیل افرادی که مورد تأئید جمهوری اسلامی هستند کس دیگری را به حرم راه ندهند و میلیونها نفر را بجرم ضدیت با حسین بیرون حرم نگه دارند. شما چکاره حسین هستید و چه وکالتی از طرف حسین دارید که انگ حسینی و ضد حسینی به افراد بزنید؟ آیا در پیشگاه امام حسین از چنین اظهارات سخیفی خجالت نمی کشید؟ آیا جز این است که امام حسین را فدای منافع خودتان می کنید که توجیهی برای کشته های روز عاشورا داشته باشید؟ اگر در روز عاشورا کسی پرچم حسین را در آتش انداخته باشد همانا مزدوران و هنرپیشه های خودتان بوده اند، نه مردم ایران. جناب علم الهدی در ادامه می گوید: «در عصر تاسوعا وقتی عمر سعد به لشکر خود فرمان یورش به طرف سیدالشهدا(ع) داد، آنها را خیل الله نامید وفریاد زد (یا خیل الله ارکبی وبا الجنه ابشری) ای لشگر خدا سوار شوید به بهشت شما را بشارت باد.» با توجه به این فرمایش بهتر است که سئوال شود چه کسانی و با چه شعاری عصر تاسوعا به حسینیه جماران حمله کردند؟ آیا آیت الله خمینی و بیت ایشان هم یزیدی محسوب می شوند؟ مگر افراد اعزامی از بیت رهبری به مجلس عزاداری حسین در حسینیه جماران با شعار حیدرحیدر حمله نکردند؟ مکر آنها همچون لشگر عمربن سعد خود را خیل الله (لشگر خدا) نمی خواندند؟ اگر می بینید که آحاد مردم ایران از معتقد و غیرمعتقد، به حسین و ایام دهه محرم احترام می گزارند فقط بخاطر آزادگی حسین و دفاعش از مظلوم است و شما می خواهید این تصویر زیبا را از ذهن این مردم پاک کرده و تصویر مشتی حرامی پست فطرت که با قمه و زنجیر و حیدرحیدر گویان به مجلس عزای حسین در جماران حمله کردند را جایگزین آن نمائید؟ نمی توانید. در ادامه جناب علم الهدی افاضه می فرمایند که: «شما فرمودید بنده از بلندگوی دولتی صحبت کردم، یقینا حدود دومیلیون وپانصد هزار مخاطب بنده هم در آن روز به نظر شما جمعیت دولتی بودند و حبذا به دولتی که این همه جمعیت دارد.» به جنابعالی توصیه می کنم ابتدا به گزارش محرمانه وزارت کشور از این تجمع مراجعه بفرمائید که نوشته است بین 300 تا 500 هزار نفر در تظاهرات روز چهارشنبه تهران شرکت داشته اند، این گزارش را در بولتن ویژه عاشورا برای همه کسانی که حکومت آدم حساب می کرده فرستاده اند، فرض بر این است که برای شما هم فرستاده اند، برای چه دروغ می گوئید، حداقل اگر می خواهید دروغگویی کنید هم به آمار روزنامه وزین کیهان استناد کنید که تعداد شرکت کنندگان را 4 میلیون نفر دانسته است، آنهم با تخفیف، اگر کیهان را قبول ندارید حداقل به مصاحبه رسمی وزیر کشور راستگوی حکومت استناد کنید که آمار قطعی را سه و نیم میلیون نفر می داند. این دو میلیون و پانصد هزار نفر را از کجا درآورده اید؟ اگر تعداد جمعیت از نظر شما ارزشی دارد و ملاک فقط مشروعیت خدادادی نیست، شما که با وجود هزاران اتوبوس، جرأت نکردید مراسمتان را در میدان آزادی بگذارید و به پر کردن میدان انقلاب راضی شدید، پس در خصوص جمعیت میلیونی تظاهرات خاموش 25 خرداد که جمعیت، بدون اتوبوس و بخشنامه، از میدان امام حسین تا میدان آزادی را پر کرده بودند چه می فرمائید؟ آنها حساب نیستند؟ اگر برای حضور مردم ارزش قائل هستید چرا از دادن مجوز تجمع به مخالفین اینهمه هراس دارید؟ در ادامه، جناب علم الهدی به آیاتی از قرآن استناد می کند. قبل از پاسخگوئی ضرورت دارد که نکته مهمی در مورد قرآن ذکر شود. قرآن تنها کتابی است که در سوره های آغازین خود بر این نکته تأکید می کند که قرآن، هم می تواند سبب هدایت باشد و هم سبب گمراهی و ضلالت. چنانچه بخاطر منافع شخصی و سوء استفاده سراغ قرآن بروید، قرآن بنا به تصریح خود، بزرگترین عامل گمراهی خواهد بود، ولی چنانچه کلام قرآن را آنگونه که هست دریابید، راهی بسوی هدایت خواهد بود. بنابراین قرآن راه اینکه با استناد به آیات آن، حوادث روز و امور حکومتی را خطاب قرار دهیم بسته است و نه جناب علم الهدی و نه هیچکس دیگری حق ندارد برداشت خودش از قرآن را بجای کلام خدا جا بزند، اینکار هتک حرمت قرآن و توهین آشکار به آن است. جناب علم الهدی به ورطه بسیار خطرناکی درغلطیده و مدعی می شود: «شما فرمودید بنده مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت کردم، به اینکه یک عده را حزب الله و یک عده را حزب الشیطان نامیدم. این اشکال شما قبل از اینکه به بنده وارد باشد، به خدا وارد است. در مورد حزب الله در آیه ۵۶ سوره مائده که خداوند می فرماید (ومن یتول الله ورسوله والذین امنوا فان حزب الله هم الغالبون) حزب الله را پذیرای ولایت خدا و رسول و کسانی که ایمان آورده اند معرفی می کند که این ولایت پذیران در امت اسلامند.» ایشان با اظهارات اخیر خود اثبات می کنند که حکومت نه تنها برای امام حسین ارزش و احترامی قائل نیست، بلکه از اهانت به خدا و کفرگوئی هم برای حفظ قدرت ابایی ندارد. اگر اندیشمندی در جامعه ما نسبت به تقسیم بندی ملت ایران به حزب الله و حزب الشیطان از سوی یک حقوق بگیر نظام اعتراضی داشته باشد، جناب علم الهدی بدلیل مشغله زیاد و نداشتن فرصت پاسخگویی، وی را به خدا حواله می کند که این اعتراض را به خدا نموده و اگر این ایده و تقسیم بندی را جاهلانه و غیر انسانی می داند آنرا بحساب خدا بنویسد. واقعاً از اینهمه شناعت، زبان و قلم قاصر می شود که چه بگوید. ولی جناب علم الهدی، آن خدائی که چنین برداشتی از کلامش دارید ارزانی خودتان، ما یقه شما را بعنوان تولیدکننده این اراجیف گرفته و این شما هستید که باید شهامت پاسخگویی داشته باشید، چرا اظهارات سخیف و ضدقرآنی خودتان را به خدا نسبت می دهید؟ این ملت حداقل آنقدر سواد دارد که بجای توجه به این خزعبلات، به تفاسیر قرآن مراجعه نموده و دریابد که چگونه شما و همراهانتان برای چند روز بیشتر ماندن در قدرت، آیات قرآن را دروغ معنی کرده و برداشت مطابق میل خودتان را می کنید. شما را ارجاع می دهیم به تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی که در خصوص این آیه می گوید: « نبايد فريب جمله آخر آيه يعنى: " فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ" را خورد و خيال كرد كه اين جمله تنها مناسب با ولايت به معناى نصرت است. زيرا اين جمله با معانى ديگر ولايت يعنى تصرف و محبت نيز مناسبت دارد، براى اينكه غلبه دينى و انتشار دين خدا در همه عالم كه يگانه هدف اهل دين است محتاج است به اينكه اهل دين به هر وسيله شده به خدا و رسول متصل و مربوط شوند، چه اينكه اين اتصال به نصرت خدا و رسول باشد و يا به قبول تصرفاتشان و يا به محبت و دوست داشتنشان.» تفاوت تفسیر را ببینید با معنی غلط و نسبت دروغین جناب علم الهدی به این آیه. علامه طباطبایی در تفسیر این آیه اعتقاد دارد که برای انتشار جهانی دین خدا باید به هر وسیله ای محبت و دوستی مردم را جلب نمود و جناب علم الهدی در مملکتی که همه خودشان را مسلمان می دانند، همه مخالفین حکومت را حزب الشیطان می نامد. ایشان در ادامه توهین های خود به خداوند، آیات بی ربط دیگری را نقل نموده و می گوید: «مقصود بخشی از امت اسلام بودند که منافق شدند و با یهود همدست گردیدند، پس به گفته شما خداوند در اینجا با تقسیم امت به حزب الله وحزب الشیطان آنها را به جنگ داخلی واداشته است.» مشخص نیست که جناب علم الهدی چه قصدی از این اهانت های بیشرمانه به خداوند دارد ولی اگر کسی هم دچار نفاق و همدستی با یهود باشد، قطعاً خود حکومت اسلامی است، نه مردمی که به عشق میهنشان و برای سربلندی ایران، جان بر کف گرفته و در مقابل چپاولگران ولایت فقیه که مملکت را بتاراج برده اند ایستادگی می کنند. دولتی که با نفی یک واقعیت تاریخی یعنی هولوکاست، تلاش نمود تا اسلام را همردیف جنایتکارترین فرد تاریخ یعنی هیتلر قرار داده و با اعطای مظلومیت به دولت اسرائیل، سبب شود تا فلسطینیان دچار رنج بیشتری شوند، بزرگترین خدمت را به صهیونیسم کرده است. جمهوری اسلامی به دروغ، شعار ضد اسرائیلی سر می دهد و در عین حال به اسرائیل نفت می فروشد و بر علیه دولت قانونی فلسطین پول خرج می کند و دستور ترور رهبران آنها را به عمله خود یعنی حماس می دهد. آیات 14 تا 19 سوره مجادله که مورد سوء استفاده جناب علم الهدی قرار گرفته، بنا به تصریح تفسیر المیزان سرگذشت دسته‏ اى از منافقين را ذكر مى‏كند كه با يهوديان دوستى و مودت و با خدا و رسولش دشمنى داشتند، و ايشان را به خاطر همين انحراف مذمت نموده و بطور کلی در سرزنش دروغگویی و دروغگویان است و حتی به این اشاره می نماید که اینان در روز قيامت هم براى خدا سوگند خواهند خورد، همان طور كه در دنيا براى شما سوگند مى‏خورند. سوگند دروغ خوردنشان در روز قيامت با اينكه آن روز، روز كشف حقايق است، از اين باب است که در دنيا به دروغ عادت كرده بودند، هميشه بنا را بر اين داشتند كه باطل را سرپوشى براى حق كنند، و آن را با سوگند دروغين بصورت حق جلوه دهند. جناب علم الهدی چنانچه اعتقاد به قیامت داشته باشند می توانند تصور کنند که چگونه دروغگویی در این دنیا سبب می شود که حتی در روز جزا هم بخواهند با دروغ، خداوند را فریب دهند. دروغگویی برای نظام جمهوری اسلامی بصورت یک عادت درآمده و بهمین دلیل اگر در محضر خدا هم قرار بگیرند نمی توانند از عادتشان دوری کنند، لابد جناب علم الهدی به خدا هم خوهد گفت که تقلب در انتخابات بخاطر حفظ دین بوده و یا اینکه دویست هزار نفر را دو و نیم میلیون نفر گفتن برای عظمت دادن به دین بوده است. این چه خدایی است که امثال شما تا این حد پائینش می آورید و اگر چنانچه دروغگویی های شما نباشد، دینش و قرآنش از بین می رود؟ این چه خدایی است که خودش توان حفظ دینش را ندارد؟ خداوند در پاسخ این دروغگویان به آنان جواب می دهد که قرآن، سینه‌چاك نمی‌خواهد، همانگونه که در آیه 9 سوره حجر آمده: «إنا نحن نزّلنا الذکر و إنا له لحافظون» ما قرآن را نازل کردیم و خودمان نیز آنرا محافظت خواهیم نمود. این پاسخ دندان شکن، امثال جناب علم الهدی را درمانده و ساکت می نماید و راه دیگری برای توجیه رفتار خود نمی یابند، خداوند نیاز به اعمال هیچ بنده ای تحت شعار حفظ دین خدا ندارد، تلاش برای حفظ دین خدا، بدترین نوع بی احترامی به خدا و ناتوان خواندن وی در محافظت از قرآن و دینی است که نازل نموده است. خدایی که دینش فقط با دروغ پراکنی و توهین های بی پایان جناب علم الهدی برپا می ماند، آیا قابل پرستش است؟ تفاوت حکومت با جنبش سبز در همین نحوه نگرش به مقوله دین و خدا است، حکومت، خدایی ناتوان را تصویر می کند که بدون یاری ولایت فقیه و کهریزک و شلاق و شکنجه و اعدام و باطوم و گاز اشک آور، دوام نخواهد آورد و قرآنی را در نظر دارد که بدون گشت ارشاد و آزار سادیستی مردم ایران، از بین می رود، و معادی را اعتقاد دارد که بدون کاربرد پس گردنی برای بردن مردم به بهشت، همه راهی جهنم شده و بهشت خالی خواهد ماند. این خدا، این اسلام، این قرآن و این آخرت مورد نظر جمهوری اسلامی، ناقص و علیل و بر خلاف عقل است. مردم ایران بر خلاف حکومت، خدایی را می پرستند که دریای رحمتش بیکران و بخشنده است، بجای تعبد بندگانش بدنبال عشق آنها است و به هیچ بنده ای اجازه نداده تا برای دیگران تعیین تکلیف نموده و راه رسیدن به خدا را تعیین کند. جناب علم الهدی با اشاره به بخشی از بیانیه مهندس موسوی مبنی بر اینکه چرا مردم ایران را بزغاله و گوساله نامیده، می توجیهد که: «این تعبیر را خداوند در قرآن در دو آیه عنوان فرموده است، یکی در آیه ۱۷۹ سوره مبارکه اعراف: (ولقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لایفقهون بها ولهم اعین لا یبصرون بها ولهم اذان لا یسمعون بها اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون) در این آیه کسانی که دل دارند و فهم ندارند، چشم دارند و بصیرت ندارند، به چهارپایان تشبیه شده اند. آیا کسانی که قدرت فهم امتیاز اصل مترقی ولایت فقیه را ندارند و با آن دشمنی می ورزند و شعار علیه آن می دهند، مصداق این اشخاص نیستند؟» بسیار بعید بنظر می رسد که هیچیک از تفاسیر معتبر قرآن در دسترس جناب علم الهدی نباشد، همه این تفاسیر دلالت بر این دارند که این آیه داستان ديگرى از داستانهاى بنى اسرائيل را شرح مى‏دهد، و آن داستان" بلعم باعورا" است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در خصوص این آیه می گوید: «خداى تعالى پيغمبر خود را دستور مى‏دهد كه داستان مزبور را براى مردم بخواند تا بدانند صرف در دست داشتن اسباب ظاهرى و وسايل معمولى براى رستگار شدن انسان و سعادتش كافى نيست، بلكه مشيت خدا هم بايد كمك كند، و خداوند، سعادت و رستگارى را براى كسى كه به زمين چسبيده (سر در آخور تمتعات مادى فرو كرده) و يكسره پيرو هوا و هوس گشته و حاضر نيست به چيز ديگرى توجه كند، نخواسته است، زيرا چنين كسى راه به دوزخ مى‏برد.» و داستان بلعم باعورا قطعاً سرگذشت عبرت آموز نظایر خامنه ای و علم الهدی و یزدی و جنتی و همراهانشان است که علیرغم عالم بودن، به فرعون و فرعونیت گرایش یافتند و خود، طاغوت شدند. حداقل بلعم باعورا اسم جلاله خدا را می دانسته، ولی باز هم در برابر وسوسه قدرت و شهوت ثروت تسلیم شد، شماها چه دارید؟ شمائی که به این راحتی قرآن را زیر پایتان لگدمال می کنید تا تفسیر دروغینی را به آن نسبت دهید، شمائی که برایتان مهم نیست نسبت دروغ دادنتان به قرآن شاید باعث از بین رفتن اعتقاد عده ای (آنهایی که فکر می کنند واقعاً این اکاذیب شما در قرآن آمده است) نسبت به قرآن شود. اما آنچه برای تمثیل قرآن در مورد چهارپایان جعل کرده اید، بخوبی در تفسیر المیزان پاسخ داده شده است. علامه می فرماید:«چون جلب نفع، مقدم بر دفع ضرر است، و اگر در انسان قواى دافعه و غضبيه نيز به وديعه سپرده شده باز بخاطر همان قواى جاذبه شهويه است، و غرض نوع انسان در زندگى حيوانيش اول به تغذى و توليد مثل تعلق مى‏گيرد، و سپس، براى حفظ و تحصيل اين دو غرض، قواى دافعه را اعمال مى ‏كند، و اگر به انعام تشبيه شدند با اينكه اينگونه اشخاص خوى و خصال درندگان را نيز دارا هستند، براى اين است كه در ميان صفات حيوانيت، تمتع به خوردن و جهيدن كه خوى انعام است مقدم‏ تر نسبت به طبع حيوانى است.» بزبان ساده تر منظور از این تشبیه این است که برخی اوقات خصائل حیوانی انسان، نظیر علاقه به خوردن و شهوت، بر سایر قوای او غلبه می کند، نه اینکه به انسان، به اشرف مخلوقات توهین شده و او را حیوان خطاب کرده باشند. علامه بارها در تفسیر خود تکرار می کند که قرآن مؤدبانه ترین کلام است و هیچ توهینی در آن نیامده است، همچنین در همین قرآن، خداوند به خودش برای خلقت «انسان» بارک الله گفته است (فتبارک الله الاحسن الخالقین)، توجه فرمائید که خداوند برای خلقت «انسان» بخودش تبریک گفته است، بدون پسوند رنگ و نژاد و مذهب و نوع عقیده. حال با چه مجوزی جناب علم الهدی بخود اجازه می دهند که به «انسان» مخلوق خدا، توهین نموده و آنچه لیاقت خود و رهبرش است را به مردم خطاب نماید و پس از آن نیز با وقاحت و بیشرمی و با لکه دار نمودن قرآن و جعل و دروغ، برای عمل زشت خود دنبال شاهد از قرآن بگردد و سرانجام نیز به خداوند نسبت دروغ «بی ادبی» بدهد، برای افرادی که بوئی از شرافت و انسانیت برده باشند، قابل فهم و درک نیست. ضمن اینکه این تشبیه و تمثیل نیز برای «بلعم باعورا» و مصداق عالمینی است که آخرتشان را به مقام و مال دنیا فروخته اند. علم الهدی همچنین به آیه ۴۳ و۴۴ سوره فرقان اشاره و می گوید:« (ارایت من اتخذ الهه هواه افانت تکون علیه وکیلا ام تحسب ان اکثرهم یسمعون او یعقلون ان هم الا کالانعام بل هم اضل سبیلا) در این آیه هم کسانی که هوای نفس خود را معبود خود قرار دهند، به انعام و چهارپایان تشبیه شده اند. آیا کف وسوت زدنهای روز عاشورای حسینی با آن قیافه های منکر مصداق این اشخاص نیستند؟» و بازهم خرج کردن بی مهابا از قرآن، در حالیکه همه تفاسیر جملگی بر این تصریح دارند که این آیه فقط در خصوص کفار است، چگونه چنین معمم بی تقوایی، بدون اینکه ترسی از خدا داشته باشد، براحتی مردم ایران را کفار دانسته و چنین آیه ای از قرآن را دستاویز خود قرار می دهد. تفسیر المیزان در مورد این آیه می گوید: «اين آيه اصل علم را نه از حيوانات نفى مى‏ كند و نه از كفار، بلكه از كفار پيروى از حق را به خاطر اينكه عقل فطرى انسانيشان بوسيله پيروى هوى تيره و محجوب شده نفى مى‏كند.» جناب علم الهدی، باور کنید بعضی وقتها نگاه کردن به آینه ثواب زیادی دارد، شما تصویر خودتان و جناب خامنه ای را در کنار تصویر نداها و سهرابها و جوانانمان در روز عاشورا در تمام دنیا منتشر نمائید و اگر فکر می کنید خداوند در خلقتش کمال داشته و به بندگانش عقل هم داده است، ببینید «مصداق قیافه منکر» چه کسی است. اگر خداوند در قرآن می فرماید که (ان انکر الصوات لصوت الحمیر) همانا که صدای الاغ نکره ترین صدا ها است، نه اینکه صدای الاغ را نکره و زشت بداند، بلکه چون صدای الاغ بی معنی و مهمل است آنرا نکره می داند. بنابر این هر حرف مهمل و بی معنی، نظیر توهین به مخلوقات خداوند، بسان همان انکرالاصوات و نکره است. امام جمعه مشهد در نامه خود می نویسد: «شما فرمودید به اینکه بنده گفتم (مردم توجه کنند جنگ است) مردم را به جنگ و شورش داخلی دعوت کردم. من این سخن را از خود نگفتم بنده پیرو ولی فقیه زمان رهبر عظیم الشان حکیم هستم که از ابتدای این غائله اعلام فرمودند این حرکت برنامه ریزی شده دشمن، جنگ نرم است. البته از افرادی که ضد ولی فقیه اند، انتظار نداریم این اعلام مقام ولایت را بپذیرند وقبول کنند.» معمولاً در قدیم مرسوم بود برای چنین لفاظی هایی، دستمالی هم بدست می گرفتند تا شرمندگی عمل کمتر شود، شما که بدون دستمال و دست خالی مشغول «ولی فقیه زمان رهبر عظیم الشان حکیم» شده اید، اجرتان با همین ایشان. بفهمید که افتخار مردم ایران این است که اصل ارتجاعی و ضدقرآنی و ضد اسلامی ولایت فقیه را قبول ندارند. پیامبر خدا با آن درجه و مرتبه اش هیچ کاری را بدون مشورت با مردم و رای مثبت آنها انجام نداد و تلاش نکرد تا از اعتماد مردم سوء استفاده نموده و در جایگاه سلطانی بنشیند، آنهم 1400 سال پیش، حال چطور توقع دارید مردم برای یک فرد کم مقدار و حقیر، کسی که دستانش بخون پاکترین جوانان این وطن آلوده است، مقام جانشینی خدا قائل شده و او را عقل کل بدانند؟ ولایت فقیه امروز تنها برای جیره خوارانش وجود دارد و طبیعی است برای کسی مثل شما که سمت امام جمعه ای و درآمدهای کلانش را از ولایت فقیه دارد، مراتب سپاسش را با دستمال و یا بدون آن، ابراز دارد. جنابعالی با این سواد ناچیز، با این خصومت با قرآن و اسلام، با این بی حرمتی هایتان به خداوند، در دوران پس از ولایت فقیه چه سمتی خواهید داشت؟ آیا درهای خزائن غیبی و حسابهای بانکی در لندن همچنان مفتوح خواهند بود؟ جنابعالی که بجای خود، مقام عظمای ولایت چنانچه اینهمه پول و مقام را به هر نافهم دیگری می داد قطعاً کمتر از شما می توانست در یک متن یک صفحه ای اینهمه جسارت و بی ادبی به قرآن و اسلام و پیامبر و خداوند بنماید. وی خطاب به مهندس میرحسین موسوی می گوید: «با بیان اینکه شما در اینکه حقیر از آیات و روایات و اصطلاحات مذهبی در استناد مطالب خود استفاده کردم بنده را به برخورد مراجع عظام و روحانیون فاضل تهدید فرموده اید، اولاً از شما تقدیر می کنم که در حوزه ای که تخصص نداشتید، وارد نشدید و مقصود شما از روحانیون فاضل نمی دانم چه کسانی هستند. اما مراجع عظام که فرمان و نظرشان بالای سروچشم ماست، شاگردان امام بزرگوار رضوان الله تعالی علیه اند.» جناب علم الهدی، شرم نمی کنید که برای رسیدن به خدا عوارضی گذاشته اید؟ کدام «حوزه تخصصی» را می فرمائید؟ همان بدعتهایی که شما برای اسلام تراشیده اید؟ آیا پیامبر خدا آیات نازل شده قرآن را مستقیماً برای مسلمانانی که اکثرشان قبیله نشین و بیسواد بودند نمی خواند؟ چطور آن اعراب بادیه نشین بیسواد و بی خبر از دنیای پیرامونشان، قدرت درک آیات قرآن را داشتند ولی ما که 1400 سال بعد از آنها زندگی می کنیم شعورمان باندازه آنها نیست؟ حتماً باید حوزه تخصصی شما و دوستانتان راه خدا را بما نشان دهد؟ پیامبر، هدف خداوند از نبوتش را در یک جمله خلاصه کرده است: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» (اینست و جز این نیست که من برانگیخته شدم فقط برای تکمیل خوبی های اخلاق). دین، بسیار ساده و درک خداوند، از بدیهی ترین واقعیتها است. همه آیات قرآن و دین اسلام نیز در همین جمله پیامبر قابل دریافت است، «تکمیل خوبی های اخلاق» مورد قبول همه انسانها است. شما با ابداعات نامربوط تلاش دارید به مردم بقبولانید که راه شناخت دین اسلام و پرستش خدا، روحانیت است، اجازه تفسیر قرآن و درک مفاهیم آن فقط در صلاحیت روحانیت است و خدا را نمی توان دید مگر با مجوز روحانیت. این روحانیت زمان پیامبر کجا بودند؟ البته برای آن دسته قلیل از روحانیت که بدون هیچ قدرت پرستی و پول پرستی، صرفاً برای شناخت بیشتر تاریخ اسلام به مطالعه و کسب علم مشغولند، سر تعظیم فرود می آوریم، ولی هر گونه ادعای اینکه سرقفلی دین در دست عده ای معدود باشد و اینکه خداوند فقط در انحصار این عده قلیل باشد، ادعایی شارلاتانه بیش نیست. اصل بدیهی انسانیت، اعتقاد به شرف انسانی است، و شرافت انسانی، همه آحاد بشر را، فارغ از هر جنسیت و رنگ و نژاد و مذهب و اعتقادی، یکسان و عضو جامعه بشری می داند. مردم ایران، همه ایرانیان و همه ملتهای دنیا را با شرافت انسانی خود دیده و آنها را دوست دارند و به آنها احترام می گذارند. چگونه ممکن است کسی شرافت انسانی را قبول نداشته باشد و نام یهودی یا بودایی یا مسلمان یا مسیحی و یا هر نام دیگری بر روی خود بگذارد. «شرافت انسانی» حوزه تخصصی نیست. اگر مهندس موسوی پاسخگویی به یاوه سرایی ضد قرآنی شما را به مراجع و آیات عظام احاله می دهد فقط به این خاطر است که آنها بخاطر ادعایشان، اگر در این ادعا صادق باشند، ناچارند زودتر از هر کس دیگری به دفاع از قرآن برخواسته و در برابر توهین آشکار به خداوند و پیامبرش از سوی شما موضع گیری نمایند، در خصوص حوزه «شرافت انسانی» مهندس موسوی نیز همانند هر ایرانی و هر بشر دیگری، پاسخ شایسته شما را داده است، چنانچه درکی از «شرافت انسانی» و «اشرف مخلوقات» داشته باشید. علم الهدی در انتهای نامه اش طغیان بر علیه خداوند را باوج رسانیده و میرحسین را خطاب قرار می دهد که « إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ». سخن کوتاه کرده و پاسخ این جسارت به شیرحسین را به علامه طباطبایی در تفسیر المیزان واگذار می نمائیم که در این خصوص می گوید: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ. كلمه "مرصاد" به معناى آن محلى است كه در آنجا به كمين بنشينند و منتظر رسيدن شكار و يا دشمن باشند، و بر مرصاد بودن خداى تعالى با اينكه او منزه است از نشستن در مكان، كنايه‏اى است تمثيلى، كه مى‏خواهد بفهماند خداى تعالى مراقب اعمال بندگانش است، خدای سبحان هم مراقب اعمال بندگان خويش است، همين كه طغيان كردند و ظلم را گسترش دادند ايشان را به شديدترين وجهى عذاب مى‏كند.» امیدوارم درک فرمایشات علامه طباطبایی برایتان خیلی سخت نباشد، همان عارف دینی بزرگ که بعد از پیروزی انقلاب فرمود: «این انقلاب فقط یک شهید داشت و آنهم اسلام بود.» خلاصه: پیامبر اسلام فردی بسیار خوشرو و خنده رو بود که در همه حال با اطرافیانش شوخی می کرد و نحوه رفتارش بگونه ای بود که دور از تکبر و اخلاق سلطانی باشد. تلاش ایشان برای زیست در متن مردم و جدا نشدن از ایشان و مشکلات و خواسته هایشان بود. معروفترین خصلت پیامبر ادب وی نسبت به دیگران و حتی نسبت به دشمنانش بود و ایشان نـمـونـه کـامـل تـجـلى ادب اسـت. بقدری این ادب و رفتار خوش پیامبر مورد توجه مردم قرار داشت که آیه ای در این رابطه نازل گشت ( فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ - سوره آل عمران 159) به سبب رحمت خداست که تو با آنها اينچنين خوشخوی و مهربان هستی اگرتند خو و سخت دل می بودی از گرد تو پراکنده می شدند. مهمترین عامل موفقیت پیامبر اسلام محبت و نرمخویى ایشان به شمار آمده است. خداوند حتی درشتی و کلام زشت را نسبت به بزرگترین خصم خدا یعنی فرعون نهی کرده و به پیامبرش دستور می دهد که: (فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى - سوره طه 44) و با او (فرعون) به نرمى سخن بگوييد، و با نرمش و مدارا او را به حق فراخوانيد، و از تندى و درشتى بپرهيزيد، او را با نام و كنيه‏اش صدا بزنيد و به او بى‏احترامى نكنيد. قرآن پیروان خویش را دعوت كرده است كه با مردم به نیكى سخن بگویند «و قولوا للناس حسنا» و از اینكه حتى به كافران دشنام داده شود نهى كرده است. چنانكه مى‏فرماید: «و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله»: به آنان كه غیر خدا را مى‏خوانند دشنام ندهید. حضرت علی در هنگامه جنگ مشاهده مى‏كند یكى از اصحابش به سپاه معاویه دشنام مى‏دهد، ایشان با ناراحتی خطاب به آن فرد مى‏فرمایند: «انى اكره ان تكونوا سبابین‏»: من دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشید. اساس دعوت پیامبران الهى را برخورد استدلالى و حكمت‏آمیز تشكیل مى‏دهد و در پى همین هدف است كه پیامبر اسلام از سوى خداوند ماموریت مى‏یابد كه: (ادع الى سبیل ربك بالحكمة و الموعظة الحسنة - ‏ سوره نحل آیه 125) مردم را به راه پروردگارت بر اساس حكمت و پندهاى نیك دعوت كن. و یا اینکه (و هدوا الی الطیب من القول - سوره حج آیه 24) مومنان به سخنان پاک و پاکیزه هدایت شوند. در حالیکه همه دوستداران دین اسلام و ارادتمندان پیامبر اسلام، استدلالی بودن این دین و ادب و خوش خلقی پیامبرش را مایه افتخار خود می دانند، حکومت اسلامی، از زبان رهبرش و از زبان امثال علم الهدی، تلاش دارد که خلاف این را اثبات نموده و دین اسلام را دینی هتاک و بی ادب معرفی نماید که مخالفین خود را نظیر آنچه رهبر فرمایش نمودند «مطرب و رقاص» نامیده و یا در مرحله عرفانی، توسط استاد اخلاق، جناب علم الهدی، «گوساله و بزغاله» بنامد. علم الهدی مدعی است خدایی که حتی اجازه توهین به فرعون را به موسی نمی دهد، خدایی که تنها عامل موفقیت پیامبر اسلام را نرم خویی و ادب او می داند، خدایی که در آیات بیشماری از قرآن، بر کاربرد ادب و استدلال و حکمت تأکید دارد و مسلمانان را از بکار بردن لفظ بد، حتی بر علیه کفار، نهی کرده است، چنین خدایی بناگهان به جناب علم الهدی اجازه داده است که چهره جدیدی از دین اسلام در دنیا ارائه نماید، اسلام هتاک و بددهن، مکتبی که مخالفینش را به بدترین دشنامها می بندد. در حالیکه خداوند در قرآن به رسولش می گوید: «اگرتند خو و سخت دل می بودی از گرد تو پراکنده می شدند». ظاهراً با این هجمه ناجوانمردانه حکومت به خدا و پیفمبر و قرآن، رسالت مهمتری بر دوش جنبش سبز قرار می گیرد که همانا دفاع از مظلومیت خداوند و قرآن در نظام ولایت فقیه است. گرچه جنبش سبز جنبشی مدنی است و قصد ندارد تا مذهب و اعتقادات مردم را بازیچه دست خود و وسیله رسیدن به اهدافش قرار دهد، ولی مهم است که مردم بدانند و یقین داشته باشند که بزرگترین دشمن خدا و رسول و قرآن، همین حاکمین جمهوری اسلامی هستند. حتی مردمی که درد دین دارند باید بر علیه این دین فروشان و هتاکان به ساحت اسلام بپاخیزند و از اعتقادات خود دفاع نمایند. آنجایی که علم الهدی در توجیه گوساله خواندن مردم، این اشکال را متوجه خداوند و آیاتش در قرآن می داند، در حقیقت می خواهد بگوید بر اساس آیات قرآن، چنانچه پیامبر هم در چنین موضعی بود، به مخالفینش همین خطاب را می کرد. آیا کاریکاتورهای آن کاریکاتوریست دانمارکی توهین بیشتری نسبت به پیامبر بود یا چنین نسبتهایی ناروا؟ چنانچه مسلمانان معتقد، در مقابل این انحراف در دین اسلام نایستند، حکومت در گامهای بعدی، همه جنایات خود را بنام دین اسلام خواهد نوشت، از کشتار مردم در روز عاشورا گرفته تا تجاوز و شکنجه و زیرکردن مردم. اگر علم الهدایی از میکروفون دولتی چنین گستاخی را نسبت به مردم نماید و آنها را گوساله بخواند ولی تودهنی نخورد، چند صباح دیگر، آن نفر نیروی انتظامی که مردم را زیر کرد و کشت، مدال شجاعت خواهد گرفت و با استناد به همین اراجیف، حکم اعدام همرزمان دربندمان را صادر خواهند کرد. برای حکومت فقط بقای بر تخت قدرت مهم است و یقین می باشد که کمترین اعتقادی به اسلام و قرآن ندارند.

منبع: وبلاک سهرابستان

اعتراف آینده به شكست، پیشنهاد نسخه افراطیون!

آینده - دوشنبه 14 دی 1388

اعدام موسوی و كروبی به عنوان محارب،دستگیری خاتمی، بركناری هاشمی و دستگیری تعدادی از فرزندان وی، بركناری اصولگرایان میانه‌رو نظیر لاریجانی، محسن رضایی و قالیباف، توقیف و تعطیلی رسانه‌های باقی‌مانده منتقد و اعلام عدم صلاحیت كلیه مراجع تقلید و علمایی كه از گفتن تبریك به دكتر احمدی‌نژاد خودداری كرده اند، بخشی از این راهكار است

با گذشت بیش از 200 روز از انتخابات ریاست جمهوری، سایت «آینده» رسماً به شكست خوردن طرح پیشنهادی خود برای حل اختلاف و چالش كنونی اعتراف كرده و پیشنهاد می‌كند كه راهكار جریان افراطی دولت برای پایان‌دادن به بحران مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در طول شش ماه گذشته، تحریریه سایت آینده در مقالات، گزارشها و اخبار به صورت مداوم طرح حل شدن اختلافات با محور شدن شخصیت‌های میانه‌رو در طرفین اختلاف و اقتدار و رعایت حرمت نظام و رهبر انقلاب و حفظ معترضین به انتخابات در چارچوب نظام را دنبال می‌كرد.

با این حال، روند حوادث شش ماه گذشته نشان داد كه بنا به دلایل مختلف، اجرای این طرح ممكن نیست و هرگاه از سوی دوطرف نشانه‌های مثبتی برای حل اختلافات ظهور می‌كنند، افراطیون طرف مقابل برای خنثی كردن آن بسیج می‌شوند.

به طور نمونه در جریان درگذشت آیت‌الله منتظری و با وجود تحریك و اهانت‌های شدید حامیان دولت به این مرجع تقلید رهبر انقلاب با سه حركت مثبت كه شامل دستور دفن آیت‌الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) با نظر خانواده ایشان، اعزام دو نماینده عالی‌رتبه جهت ابراز تسلیت به خانواده ایشان و صدور پیام تسلیت و برخورد با اهانت‌كنندگان، حسن نیت نظام را در این موضوع نشان دادند، اما سردادن شعارهای ساختارشكنانه و توهین به رهبری توسط گروهی از حاضران در تشییع پیكر آیت‌الله منتظری، عملاً این گام مثبت نظام را تحت‌الشعاع قرار داد و زمینه را برای فعالیت مجدد حامیان افراطی دولت فراهم كرد.

در مقابل، بیانیه جدید مهندس موسوی كه در آن نشانه‌های روشنی از انعطاف و حركت به سوی نظام و ابراز بیزاری و برائت از حرمت‌شكنان و بیگانگان بود نیز با میدان‌داری افراطیونی نظیر شریعتمداری، ‌احمد خاتمی، رسایی و حسینیان مواجه شد.

در این شرایط، تحریریه «آینده» با اعتراف به شكست طرح خود برای میدان‌داری عقلا و چهره‌های معتدل، پیشنهاد می‌كند نسخه ارائه شده از سوی افراطیون برای حل مشكلات اجرا شود تا اولاً شرایط از حالت تعلیق و اضطراب كنونی خارج شده و ثانیاً این گروه به جای خنثی كردن و متهم نمودن اقدامات دیگران، خود مشغول اجرای طرح موردنظرشان شوند.

بر اساس این نسخه كه از مواضع، نوشته‌ها و گفته‌های چهره‌های افراطی استخراج شده است، اجرای این اقدامات پیشنهاد می‌شود:

1. دستگیری و اعدام مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی كروبی به عنوان محارب

2. دستگیری و زندانی كردن سید محمد خاتمی به عنوان یكی از سران فتنه

3. بركناری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتهام حمایت از فتنه و نوشتن نامه بدون سلام به رهبری قبل از انتخابات.

4. دستگیری تعدادی از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اتهام اغتشاشگری.

5.فراخواندن كلیه هواداران موسوی و خاتمی و بازداشت و محاكمه آنها به اعدام یا زندانیهای طویل المدت(در صورتی كه این افراد بیش از چند هزارتن بودند، در مرحله اول به صورت متراكم در چند زندان نظیر كهریزك منتقل شده و پس از ساخت زندان كافی، مجددا تقسیم می شوند.)

6. بركناری اصولگرایان میانه‌رو نظیر محسن رضایی و قالیباف به دلیل عدم همراهی كامل با هواداران نظام.

7. توقیف و تعطیلی رسانه‌های باقی‌مانده منتقد در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی

8. اخراج نمایندگان عضو فراكسیون اقلیت مجلس

9. قطع ارتباط مؤسسه تنظیم و نشر آثار و حرم امام خمینی(ره) با خانواده ایشان.

10. بركناری علی لاریجانی از ریاست مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم همراهی كامل با هواداران نظام و شایعه تبریك به موسوی

11. اعلام عدم صلاحیت كلیه مراجع تقلید و علمایی كه از گفتن تبریك به دكتر احمدی‌نژاد خودداری كرده و در برخورد با فتنه حمایت نكرده‌اند.

12. اعدام دستگیرشدگان روز عاشورا و سایر ناآرامی‌ها به اتهام محارب

همچنین سایت "آینده" پیشنهاد می‌دهد افراطیون اعلام كنند اگر در صورت اجرای بندهای 12 گانه طرحشان مشكل همچنان حل نشد، آن‌گاه چه اقدامات تكمیلی لازم است؟


طلب بانکهای ایران به مرز ۵۰ میلیارد دلار رسید bbc


اسکناس

به مشتریان بدحساب وام جدید ارزی و ریالی داده نمی شود

بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی ایران، مطالبات معوق بانکها تا آبان ماه امسال هشت هزار میلیارد تومان(هشت میلیارد دلار) افزایش یافته و از ۴۰ هزار میلیارد تومان(۴۰ میلیارد دلار) در شهریور ماه به ۴۸ هزار میلیارد تومان (۴۸ میلیارد دلار) رسیده است.

حمید تهرانفر مدیر کل نظارت بر بانکها موسسات اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با خبرگزاری مهر، آمار جدید مطالبات معوق بانکها را ارائه داده و این مسئله را با وضعیت اقتصادی کشور مرتبط دانسته است.

به گفته آقای تهرانفر، در بسیاری از بخش های اقتصاد ما رکود حاکم شده است، و این می تواند به افزایش مطالبات معوق بانکها منجر شود.

مطالبات معوق بانکها همان وام هایی است که بانکها به افراد حقیقی و حقوقی داده اند اما اکنون نمی توانند طلب های خود را پس بگیرند.

بانکها اکنون با کمبود منابع روبه رو هستند و سعی دارند تا به هر شکل ممکن دست کم بخشی از طلب های خود را وصول کنند اما آمار جدید نشان می دهد که طلب بانکها به سرعت در حال افزایش است.

با افزایش شدید مطالبات معوق بانکها، دولت و بانک مرکزی با در نظر گرفتن محدودیت هایی، برای کسانی که اقساط وامهای بانکی را پس نمی دهند، جریمه هایی در نظر گرفته اند.

باوجود این، افزایش شدید هشت میلیارد دلار بدهی ها، حاکی از وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور است و به نظر می رسد تا به حال تمام تیرهای بانک مرکزی و دولت به سنگ خورده است.

بانکها یک دوره تلاش کردند تا بخشی از وثیقه هایی را که در ازای پرداخت وام از مشتریان گرفته بودند، تصرف کرده و با فروش آن طلب های خود را وصول کنند. اما خیلی زود مشخص شد که بانکها از این طریق نمی توانند به طلب های خود برسند.

سال گذشته بانکها سه هزار میلیارد تومان از وثیقه مشتریان را ضبط کردند چون این مشتریان قادر به بازپرداخت وام های خود نبودند. اما بانکها خیلی زود به این نتیجه رسیدند که تصاحب وثیقه نمی تواند جای وامهایی را که داده اند، بگیرد.

بعد از آن دولت مقررات جدیدی وضع کرد و در آن مشتریان بدهکار بانکها را تهدید کرد در صورتی که بدهی خود را نپردازند آنها را جریمه خواهد کرد.

بر اساس این مقررات تازه، به مشتریان بدحساب، وام جدید (ارزی و ریالی) داده نمی شود و اگر دسته چک آنها تمام شود، دسته چک تازه نیز به آنها داده نخواهد شد.

اکنون مشخص شده که بدهکاران بانکی در شرایط دشواری قرار دارند و قادر به بازپرداخت وام هایی نیستند که از بانکها گرفته اند وگر نه، کمتر مشتری پیدا می شود که کار اقتصادی می کند و حاضر است اعتبار خود را بابت پرداخت نکردن اقساط بانکی از دست بدهد.

لشکر بدهکاران بانکی

بنابر گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور تهیه کرده نزدیک به ده هزار نفر از بدهکاران بانکها کسانی هستند که بیشتر از یک میلیارد تومان از بانک وام گرفته اند.

مشکلاتی نظیر وثیقه ها و ضمانت نامه ها بی اعتبار و کوتاهی بانکها برای دریافت طلب هایشان از جمله موانعی است که به افزایش طلب های بانکی منجر شده اما مشکل اصلی وضعیت اقتصادی کشور است.

اسکناس

تلاش بانک مرکزی برای وادار کردن بدهکاران بانکی برای پرداخت بدهی هایشان بی ثمر بوده است

زیرا عمده این وامها در اختیار کسانی قرار گرفته که می خواستند با کمک بانکها، به فعالیت های اقتصادی بپردازند و رکود فعالیت های اقتصادی باعث شده تا آنها نتواند بدهی خود را به بانک ها پس بدهند.

گزارشها نشان می دهد که هم اکنون شرکت های تولیدی با مشکلات متعددی مواجه شده اند اما کمبود نقدینگی مهمترین مشکل شرکت های تولیدی است.

وزارت صنایع و معادن به تازگی فهرستی طولانی نزدیک به هشت هزار شرکت را به بانک مرکزی فرستاده تا برای آنها به مدت یک سال مهلت بگیرد تا آنها بتوانند یک سال دیگر بدهی خود را بپردازند.

این نشاندهنده وضعیت بغرنجی است که واحدهای تولیدی با آن رو به رو هستند و رکود حاکم بر اقتصاد ایران نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

رکود اقتصاد باعث شده تا فروش نیز کاهش پیدا کند. در حال حاضر بسیاری از شرکتها امکان فروش محصولات خود را به دلیل وفور کالاهای وارداتی ندارند و این نگرانی وجود دارد که این شرکت ها بدون حمایت های مالی دولتی حتی نتوانند حقوق کارگران خود را بپردازند.

مقامات دولتی می گویند بحران اقتصادی جهانی، افزایش قیمت نفت و سقوط یک باره آن و محدود شدن پرداخت وام از سوی بانک ها باعث بروز مشکلات مالی شده است اما برخی کارشناسان اقتصادی می گویند که یکی از دلایل بروز مشکلات مالی در واحدهای تولیدی، دخالت های زیاد دولت در بخش پولی و بانکی بوده است.

تعیین دستوری نرخ سود و تسهیلات تکلیفی به خصوص پرداخت وام به بنگاههای زود بازده باعث شده تا بانک ها نتوانند به عنوان یک بنگاه اقتصادی فعالیت کنند.

صاحب نظران اقتصادی می گویند در چنین شرایطی دولت باید با در پیش گرفتن انضباط مالی، به وضعیت اقتصادی سرو سامان بدهد به طوری که اقتصاد از حالت رکود خارج شده و به ثبات برسد؛ و گرنه ادامه این وضعیت به معنی کاهش بیشتر تولید، تعطیلی شمار بیشتری از شرکت های تولیدی، رشد بیکاری و افزایش مطالبات بانکی است.

مرتضی سیمیاری، علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی بازداشت شدند

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۴ ژانويه ۲۰۱۰

soornamortezaalireza_0.jpg
مرتضی سیمیاری دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت و علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه زنجان بازداشت شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر ساعت 12 یکشنبه شب نیروهای امنیتی با ورود به منزل پدری مرتضی سمیاری، دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت، وی را بازداشت کردند.
ماموران امنیتی با در دست داشتن حکمی که در آن هیچ اشاره به عنوان اتهامی مرتضی سمیاری و مرجع صادر کننده حکم نشده بود، این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را بازداشت کردند. در این حمله شبانه کیس کامپیوتر و تعدادی از کتاب های آقای سمیاری نیز توقیف شده است.
مرتضی سمیاری که دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان است که در ترم جاری با حکم سنگین دو ترم محرومیت از تحصیل از سوی کمیته انضباطی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز روبرو شده است.
به گفته خانواده این فعال دانشجویی که از صبح امروز به نهاد های مختلف مراجعه کرده اند، مسئولان دادگاه انقلاب، پلیس امنیت و زندان اوین اعلام کرده اند که فردی به نام مرتضی سمیاری دراختیار ندارند و به دستور این نهاد ها بازداشت نشده است. امری که باعث نگرانی شدید خانواده سمیاری شده است.
این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ماه های گذشته نیز چندین بار به اداره اطلاعات احضار و بازجویی شده بود. در این احضار های غیرقانونی نیروهای امنیتی به وی گفته بودند که وی حق فعالیت با عنوان دفتر تحکیم را ندارد.
درحالی دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی با فشار بر اعضای دفتر تحکیم وحدت این خواسته غیرقانونی را مطرح میکنند که طبق اصل 26 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، احزاب، تشکل ها و انجمن های اسلامی میتوانند آزادانه فعالیت کنند و هیچ کس را نمیتوان به عضویت در یک تشکل و یا عدم عضویت در دیگری مجبور کرد.
هم اکنون مهدی عربشاهی، بهاره هدایت، میلاد اسدی و مرتضی سمیاری از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دهها تن از اعضای شورای عمومی این اتحادیه دانشجویی در بازداشت به سر میبرند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه زنجان بازداشت شده اند.
این 2 دانشجو پیش از این نیز بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.
سورنا هاشمی پیش از این در روز ۲۸ آبان نیز بازداشت شده و در روز 17 آذرماه آزاد شده بود.
از نهاد بازداشت کننده این دانشجویان و محل نگهداری آنان نیز اطلاعی در دست نیست.


انشجویان کرمانشاه به اعتصاب می پیوندند گسترش اعتصاب در دانشگاه ها


• دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند در صورت ادامه ی بازداشت دانشجویان و یورش به دانشگاه ها، کلاس های درس و امتحانات را تحریم خواهند کرد. پیش از این دانشجویان دانشگاه های پلی تکنیک و علم و صنعنت بیانیه هایی با همین مضمون انتشار داده بودند. در دانشگاه پلی تکنیک، برای دومین روز متوالی امتحانات برگزار نشده است ...

اخبار روز: دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند در صورت ادامه ی بازداشت دانشجویان و یورش به دانشگاه ها، کلاس های درس و امتحانات را تحریم خواهند کرد. پیش از این دانشجویان دانشگاه های پلی تکنیک و علم و صنعنت بیانیه هایی با همین مضمون انتشار داده بودند و گزارش ها حاکی است در دانشگاه پلی تکنیک، برای دومین روز متوالی امتحانات برگزار نشده است.


نامه ی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

به نام آزادی
ملت بزرگوار ایران، دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور
امسال در حالی ماه محرم را سپری میکنیم که خون چندین انسان بیگناه به جرم آزادی خواهی به ناحق ریخته شده و دانشجویان در روزهای پایانی این ترم به جای آمادگی برای امتحانات باید آمادگی برای خطرات جانی، زخمی و مجروح شدن و دغدغه بازداشت شدن همکلاسیهایشان را داشته باشند.حملات اخیر به مردم کشورمان به ویژه سرکوب های گسترده دانشجویان در دانشگاه ها و همچنین بازداشت های بی سابقه ی فعالین دانشجویی،بار دیگر ماهیت واقعی مدعیان دینداری و مردم سالاری را بر همگان آشکار ساخته و گویای ضعف شدید حاکمیت در مواجهه با مبارزات مدنی مسالمت آمیز مردم کشورمان و مطالبات به حق آنان بود.
ما دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن محکوم نمودن حملات غیرانسانی به مردم و اعلام همدردی با خانواده های مجروحان و بازدشتی های حوادث اخیر ، اعتراض خود را به سرکوب مردم به ویژه دانشگاهیان و نیز بازداشت های خودسرانه هم دانشگاهی هایمان اعلام نموده و در اینجا با مسئولین دانشگاه اتمام حجت می کنیم که در صورت آزاد نشدن هرچه سریعتر همکلاسیهای دربندمان در سراسر کشور، امتحانات این ترم را همچون ترم گذشته تحریم و تعطیل نموده و بدیهیست هرگز بدون دوستان دربندمان در سر جلسه ی امتحان حاضر نمی شویم.
دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه


امتحانات در دانشگاه پلی تکنیک برای دومین روز متوالی لغو شد
بنا بر اعلام قبلی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک مبنی بر خودداری از شرکت در امتحانات پایان ترم در اعتراض به بازداشت ۱۲ دانشجوی این دانشگاه و حمله شبانه نیروهای حکومتی به خوابگاه ها، روز یکشنبه نیز امتحانات دانشکده های مختلف به دلیل عدم شرکت دانشجویان لغو شد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز یکشنبه امتحانات دانشکده های برق، مکانیک، فیزیک، عمران، شیمی، کشتی سازی، مهندسی پزشکی و کامپیوتر لغو شد.
این حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک با وجود تهدیدات مکرر مسئولین آموزشی دانشگاه مبنی بر درج نمره صفر برای دانشجویانی که در امتحان حاضر نمی شوند ادامه یافت.
مسئولین دانشگاه علاوه بر تهدیدات آموزشی، از ابزارهای انضباطی نیز برای فشار بر دانشجویان استفاده می کنند. به گونه ای که وقتی دانشجویان هر دانشکده پیش از برگزاری هر امتحان در مقابل دانشکده یا داخل ساختمان آن جمع می شوند و از رفتن به جلسه امتحان خودداری می کنند، فورا چند نفر از نیروهای انتظامات به همراه باقری (معاون حراست دانشگاه) در محل حاضر می شوند و به تهدید دانشجویان و یادداشت کردن اسامی آنان می پردازند. همچنین روز شنبه ساعاتی پس از آغاز حرکت اعتراضی دانشجویان، ۱۵ دانشجو به کمیته انضباطی احضار شدند.
با وجود فشارها و تهدیدات مسئولین دانشگاه، حرکت اعتراضی دانشجویان پلی تکنیک رو به گسترش است.
بنا بر شنیده ها لغو امتحانات در روزهای شنبه و یکشنبه و ناتوانی مسئولین دانشگاه در جلوگیری از آن، باعث شده تا مسئولان آموزشی دانشگاه با تشکیل جلسه اضطراری به بررسی این موضوع بپردازند.

گزارشی از ذوب آهن اصفهان موج اعتصابات کارگری در مجتمع صنعتی ذوب آهن


• مجتمع صنعتی ذوب آهن اصفهان با موجی از اعتصابات کارگری مواجه است ...


اخبار روز: گزارش زیر توسط اتحادیه ی آزاد کارگری در مورد وضعیت کارخانه ی ذوب آهن اصفهان منتشر شده است:

من در کارخانه ذوب آهن اصفهان کار می کنم. این کارخانه دجار بحران مالی شدیدی است و در آستانه ورشکستگی است. هر ماه کارخانه شاهد چندین اعتصاب کارگری در شرکت های پیمانکاری است و اوضاع آن رو به وخامت بیشتر می رود. علت آن، بدهی صدها میلیاردی کارخانه، کسادی بازار محصولات فولادی اعم از تیرآهن، میلگرد و... واردات تیرآهن و میلگرد چینی و قیمت های پایین این محصولات است، به نحوی که هزینه تولید بیشتر از قیمت فروش است.
مشکل دیگر ذوب آهن این است که پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت با خود ذوب آهن است و از بودجه جاری کارخانه پرداخت می شود و به تازگی با خصوصی شدن فولاد مبارکه و فولاد خوزستان که به همراه ذوب آهن اصفهان عضو صندوق بازنشستگی شرکت ملی فولاد هستند، پرداخت حقوق بازنشستگان این دو شرکت هم به ذوب آهن اصفهان محول شده که در سال بار مالی ۲٨۰ میلیارد تومانی را به ذوب آهن تحمیل می کند.
به دلیل مشکلات یاد شده بدهی ذوب آهن به شرکت های پیمانکار زیاد شده و شرکت های پیمانکار توان پرداخت حقوق کارگران شان را ندارند. کارگران بیشتر این شرکت ها از دو تا شش ماه حقوق شان را دریافت نکرده اند و هفته ای نیست که کارگران یکی از شرکت ها دست به اعتصاب نزنند.
چندی پیش کارگران شرکت های پیمانکار سه شرکت که در پروژه توازن ذوب آهن کار می کنند در جلوی ساختمان مدیریت ذوب آهن تجمع کردند و برای چندین ساعت پرسنل اداری را در ساختمان محبوس کردند و به کسی اجازه خروج از ساختمان ندادند تا سرانجام معاون نیروی انسانی ذوب آهن به میان کارگران آمد و به آنها قول داد با پرداخت بدهی شرکت های شان، حقوق آنها که شش ماه پرداخت نشده، داده شود.
مورد دیگر، اعتصاب رانندگان کامیون های حمل ونقل ذوب آهن است که پیمانکار آن شرکت احیاگستران از زیرمجموعه های شرکت احیافولاد سپاهان است که در مالکیت... و... می باشد.
اعتصاب رانندگان کامیون که بالغ بر ۴۰۰ تن بودند و۴ ماه حقوق شان را نگرفته بودند باعث شد که دوماه حقوق آنها بلافاصله پرداخت شود.
گفتنی است که رانندگان یاد شده در طی اعتصاب تجمعی هم در برابر فرمانداری شهرستان لنجان بر پا کردند.
مورد دیگر، شرکت نسوزآذر است که در بورس هم حضور دارد و کارگران این شرکت هرماه برای دریافت حقوق دست به اعتصاب می زنند که البته شرکت هم سریعا پرداخت می کند.
در آبان ماه که حقوق بازنشستگان ذوب آهن ده روز به تاخیر افتاد، بازنشستگان در چهارراه نقاشی اصفهان که نزدیک کانون بازنشستگان ذوب آهن است تجمع کردند و چهارراه را بستند و تهدید کردند در صورت پرداخت نشدن حقوق شان مانند آذر ٨۷ اتوبان اصفهان شهرکرد را در گردنه فولادشهر و نزدیک درب ذوب آهن مسدود خواهند کرد که در عرض ۲ روز حقوق شان پرداخت شد.
مورد دیگر، تاخیر در پرداخت پاداش ماهانه کارکنان رسمی ذوب آهن است که در طول تاریخ شرکت یک بار سابقه دارد که آن یک بار هم با اعتصاب کارگران مواجه شد.
در کارخانه شایعاتی پخش شده که به علت بحران مالی شرکت ممکن است پاداش های ماهانه لغو شود یا به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این شایعات به اضافه تاخیر در پرداخت حقوق و پاداش ماهانه باعث شده که
زمزمه هایی دزباره اعتصاب در میان کارگران رسمی شرکت که نقاط حساس تولید در کارخانه را در دست دارند آغاز شود.
مسئولان مالی ذوب آهن می گویند که دولت کمکی به این شرکت نمی کند.
متاسفانه به علت عدم اطلاع رسانی این تحولات و اتفاقات احتمالی پیش رو از دید رسانه ها مخفی مانده است در صورتی که ذوب آهن اصفهان مجمع بزرگی است که بیش از ٨۰۰۰ پرسنل رسمی و ۱۰۰۰۰ پرسنل دارد.