۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

انشجویان کرمانشاه به اعتصاب می پیوندند گسترش اعتصاب در دانشگاه ها


• دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند در صورت ادامه ی بازداشت دانشجویان و یورش به دانشگاه ها، کلاس های درس و امتحانات را تحریم خواهند کرد. پیش از این دانشجویان دانشگاه های پلی تکنیک و علم و صنعنت بیانیه هایی با همین مضمون انتشار داده بودند. در دانشگاه پلی تکنیک، برای دومین روز متوالی امتحانات برگزار نشده است ...

اخبار روز: دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند در صورت ادامه ی بازداشت دانشجویان و یورش به دانشگاه ها، کلاس های درس و امتحانات را تحریم خواهند کرد. پیش از این دانشجویان دانشگاه های پلی تکنیک و علم و صنعنت بیانیه هایی با همین مضمون انتشار داده بودند و گزارش ها حاکی است در دانشگاه پلی تکنیک، برای دومین روز متوالی امتحانات برگزار نشده است.


نامه ی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

به نام آزادی
ملت بزرگوار ایران، دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور
امسال در حالی ماه محرم را سپری میکنیم که خون چندین انسان بیگناه به جرم آزادی خواهی به ناحق ریخته شده و دانشجویان در روزهای پایانی این ترم به جای آمادگی برای امتحانات باید آمادگی برای خطرات جانی، زخمی و مجروح شدن و دغدغه بازداشت شدن همکلاسیهایشان را داشته باشند.حملات اخیر به مردم کشورمان به ویژه سرکوب های گسترده دانشجویان در دانشگاه ها و همچنین بازداشت های بی سابقه ی فعالین دانشجویی،بار دیگر ماهیت واقعی مدعیان دینداری و مردم سالاری را بر همگان آشکار ساخته و گویای ضعف شدید حاکمیت در مواجهه با مبارزات مدنی مسالمت آمیز مردم کشورمان و مطالبات به حق آنان بود.
ما دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن محکوم نمودن حملات غیرانسانی به مردم و اعلام همدردی با خانواده های مجروحان و بازدشتی های حوادث اخیر ، اعتراض خود را به سرکوب مردم به ویژه دانشگاهیان و نیز بازداشت های خودسرانه هم دانشگاهی هایمان اعلام نموده و در اینجا با مسئولین دانشگاه اتمام حجت می کنیم که در صورت آزاد نشدن هرچه سریعتر همکلاسیهای دربندمان در سراسر کشور، امتحانات این ترم را همچون ترم گذشته تحریم و تعطیل نموده و بدیهیست هرگز بدون دوستان دربندمان در سر جلسه ی امتحان حاضر نمی شویم.
دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه


امتحانات در دانشگاه پلی تکنیک برای دومین روز متوالی لغو شد
بنا بر اعلام قبلی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک مبنی بر خودداری از شرکت در امتحانات پایان ترم در اعتراض به بازداشت ۱۲ دانشجوی این دانشگاه و حمله شبانه نیروهای حکومتی به خوابگاه ها، روز یکشنبه نیز امتحانات دانشکده های مختلف به دلیل عدم شرکت دانشجویان لغو شد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز یکشنبه امتحانات دانشکده های برق، مکانیک، فیزیک، عمران، شیمی، کشتی سازی، مهندسی پزشکی و کامپیوتر لغو شد.
این حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک با وجود تهدیدات مکرر مسئولین آموزشی دانشگاه مبنی بر درج نمره صفر برای دانشجویانی که در امتحان حاضر نمی شوند ادامه یافت.
مسئولین دانشگاه علاوه بر تهدیدات آموزشی، از ابزارهای انضباطی نیز برای فشار بر دانشجویان استفاده می کنند. به گونه ای که وقتی دانشجویان هر دانشکده پیش از برگزاری هر امتحان در مقابل دانشکده یا داخل ساختمان آن جمع می شوند و از رفتن به جلسه امتحان خودداری می کنند، فورا چند نفر از نیروهای انتظامات به همراه باقری (معاون حراست دانشگاه) در محل حاضر می شوند و به تهدید دانشجویان و یادداشت کردن اسامی آنان می پردازند. همچنین روز شنبه ساعاتی پس از آغاز حرکت اعتراضی دانشجویان، ۱۵ دانشجو به کمیته انضباطی احضار شدند.
با وجود فشارها و تهدیدات مسئولین دانشگاه، حرکت اعتراضی دانشجویان پلی تکنیک رو به گسترش است.
بنا بر شنیده ها لغو امتحانات در روزهای شنبه و یکشنبه و ناتوانی مسئولین دانشگاه در جلوگیری از آن، باعث شده تا مسئولان آموزشی دانشگاه با تشکیل جلسه اضطراری به بررسی این موضوع بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست: