۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

مرتضی سیمیاری، علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی بازداشت شدند

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۴ ژانويه ۲۰۱۰

soornamortezaalireza_0.jpg
مرتضی سیمیاری دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت و علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه زنجان بازداشت شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر ساعت 12 یکشنبه شب نیروهای امنیتی با ورود به منزل پدری مرتضی سمیاری، دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت، وی را بازداشت کردند.
ماموران امنیتی با در دست داشتن حکمی که در آن هیچ اشاره به عنوان اتهامی مرتضی سمیاری و مرجع صادر کننده حکم نشده بود، این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را بازداشت کردند. در این حمله شبانه کیس کامپیوتر و تعدادی از کتاب های آقای سمیاری نیز توقیف شده است.
مرتضی سمیاری که دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان است که در ترم جاری با حکم سنگین دو ترم محرومیت از تحصیل از سوی کمیته انضباطی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز روبرو شده است.
به گفته خانواده این فعال دانشجویی که از صبح امروز به نهاد های مختلف مراجعه کرده اند، مسئولان دادگاه انقلاب، پلیس امنیت و زندان اوین اعلام کرده اند که فردی به نام مرتضی سمیاری دراختیار ندارند و به دستور این نهاد ها بازداشت نشده است. امری که باعث نگرانی شدید خانواده سمیاری شده است.
این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ماه های گذشته نیز چندین بار به اداره اطلاعات احضار و بازجویی شده بود. در این احضار های غیرقانونی نیروهای امنیتی به وی گفته بودند که وی حق فعالیت با عنوان دفتر تحکیم را ندارد.
درحالی دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی با فشار بر اعضای دفتر تحکیم وحدت این خواسته غیرقانونی را مطرح میکنند که طبق اصل 26 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، احزاب، تشکل ها و انجمن های اسلامی میتوانند آزادانه فعالیت کنند و هیچ کس را نمیتوان به عضویت در یک تشکل و یا عدم عضویت در دیگری مجبور کرد.
هم اکنون مهدی عربشاهی، بهاره هدایت، میلاد اسدی و مرتضی سمیاری از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دهها تن از اعضای شورای عمومی این اتحادیه دانشجویی در بازداشت به سر میبرند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه زنجان بازداشت شده اند.
این 2 دانشجو پیش از این نیز بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.
سورنا هاشمی پیش از این در روز ۲۸ آبان نیز بازداشت شده و در روز 17 آذرماه آزاد شده بود.
از نهاد بازداشت کننده این دانشجویان و محل نگهداری آنان نیز اطلاعی در دست نیست.


هیچ نظری موجود نیست: