۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

بیانیه كانون روزنامه نگاران و نویسندگان

برای آزادی به مناسبت روند مقاومت واعتراض های مردم ایران در نخستین روزهای زمستان 1388



تجاوز وحشیانه­ی رژیم جمهوری اسلامی به صفوف آزادیخواهان، نتیجه­ی منطقی تشدید فضای سركوب، سانسور، ارعاب، شکستن قلم­ها و بستن زبان­هاست. حمله­ی وحشیانه به مردم بی­گناه در کوچه و خیابان و مدرسه و دانشگاه و کارخانه، همچنان ادامه دارد. اگر امروز آزادیخواهان و مخالفان در زندان و تحت بازجویی قرون وسطایی، در شرایط غیرانسانی بسر می­برند، دیری نخواهد پایید که نیرو و اراده­ی مردم تار و پود زندان­ها را درهم کوبیده و مبارزان را به میان خود بازخواهند گردانید.
در روزهای اخیر، مقاومت شجاعانه­ی مردم در سراسر نقاط ایران گسترش یافته است. روز ششم دی ماه 1388، برابر با 27 دسامبر 2009، مردم ایران بسیار هوشمندانه، عاشورا و مراسم هفتم درگذشت منتظری را بهانه کردند و به کوچه و خیابان­ها ریختند و نفرت و اعتراض خویش را به نظام جمهوری اسلامی با فریاد "مرگ بر دیکتاتور" بار دیگر به نمایش گذاشتند. از سوی دیگر ابزار سرکوب نظام، همچون سگ­های هار به دستور خامنه­ای و احمدی­نژاد، این دو جنایتکار ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، به مردمی که خواستار آزادی، دمکراسی و حقوق انسانی هستند، حمله­ور شدند. مردم بپاخاسته­ی ایران دریافته­اند که حقوق و آزادی­های انسانی آنها بدون هزینه به دست نخواهد آمد و به خوبی فهمیده­اند که حاکمیت روحانیت، هرگز حاکمیت مردم را برنمی­تابد و نظام استبدادی جمهوری اسلامی هرگز صدای صلح و دوستی را نخواهد شنید و به همین دلیل، عوامل رژیم، ابتدایی­ترین خواسته­ی مردم را با زور و تجاوز و سرکوب عریان پاسخ می­دهند. اگر تا چند روز پیش، مردم ایران پس از انتخابات، برای جلوگیری از خشونت و ضرب و شتم و زندان و کشتار، با خیزش اجتماعی خویش مقاومت را به حمله ترجیح می­دادند؛ امروز پاسخ حمله را با حمله می­دهند و بسیجی­ها و پاسداران و لباس شخصی­های مزدور نظام را با قدرت مردمی خویش به عقب می­رانند. حرکت و خیزش مردم ایران در اقشار مختلف و در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران لحظه به لحظه در حال گسترش است. این بار اما، مردم در جای جای کشور ایران به خیابان­ها ریخته­اند و باورمندانه خواستار بر زمین زدن نظام جمهوری اسلامی هستند.
به گواهی تاریخ، هیچكدام از جنایت­كاران علیه بشریت نه تنها نتوانستند آزادی اندیشه و بیان را از پای درآورند، بلكه این اندیشه و بیان است كه ادامه­ی زندگی ننگین آنها را متوقف ساخته است.
كانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی از حقوق همه­ی مردم که در سراسر ایران بپاخاسته­اند و برای آزادی و رهایی مبارزه می­كنند، حمایت كرده و از همه­ی روزنامه­نگاران، مسئولان و دست­اندرکاران سایت­ها در داخل و خارج از كشور می­خواهد تا در این شرایط حساس برای هرچه بهتر انجام دادن وظایف خود یعنی روشنگری و اطلاع رسانی و مبارزه با سانسور، نیروهای مؤثر و برنامه­های عملی خود را همساز و هماهنگ سازند.
كانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی
7 دی ماه 1388، برابر با 28 دسامبر 2009
آدرس ایمیل: rooznamehnegar@netcologne.de

هیچ نظری موجود نیست: