۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

اعتراف آینده به شكست، پیشنهاد نسخه افراطیون!

آینده - دوشنبه 14 دی 1388

اعدام موسوی و كروبی به عنوان محارب،دستگیری خاتمی، بركناری هاشمی و دستگیری تعدادی از فرزندان وی، بركناری اصولگرایان میانه‌رو نظیر لاریجانی، محسن رضایی و قالیباف، توقیف و تعطیلی رسانه‌های باقی‌مانده منتقد و اعلام عدم صلاحیت كلیه مراجع تقلید و علمایی كه از گفتن تبریك به دكتر احمدی‌نژاد خودداری كرده اند، بخشی از این راهكار است

با گذشت بیش از 200 روز از انتخابات ریاست جمهوری، سایت «آینده» رسماً به شكست خوردن طرح پیشنهادی خود برای حل اختلاف و چالش كنونی اعتراف كرده و پیشنهاد می‌كند كه راهكار جریان افراطی دولت برای پایان‌دادن به بحران مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در طول شش ماه گذشته، تحریریه سایت آینده در مقالات، گزارشها و اخبار به صورت مداوم طرح حل شدن اختلافات با محور شدن شخصیت‌های میانه‌رو در طرفین اختلاف و اقتدار و رعایت حرمت نظام و رهبر انقلاب و حفظ معترضین به انتخابات در چارچوب نظام را دنبال می‌كرد.

با این حال، روند حوادث شش ماه گذشته نشان داد كه بنا به دلایل مختلف، اجرای این طرح ممكن نیست و هرگاه از سوی دوطرف نشانه‌های مثبتی برای حل اختلافات ظهور می‌كنند، افراطیون طرف مقابل برای خنثی كردن آن بسیج می‌شوند.

به طور نمونه در جریان درگذشت آیت‌الله منتظری و با وجود تحریك و اهانت‌های شدید حامیان دولت به این مرجع تقلید رهبر انقلاب با سه حركت مثبت كه شامل دستور دفن آیت‌الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) با نظر خانواده ایشان، اعزام دو نماینده عالی‌رتبه جهت ابراز تسلیت به خانواده ایشان و صدور پیام تسلیت و برخورد با اهانت‌كنندگان، حسن نیت نظام را در این موضوع نشان دادند، اما سردادن شعارهای ساختارشكنانه و توهین به رهبری توسط گروهی از حاضران در تشییع پیكر آیت‌الله منتظری، عملاً این گام مثبت نظام را تحت‌الشعاع قرار داد و زمینه را برای فعالیت مجدد حامیان افراطی دولت فراهم كرد.

در مقابل، بیانیه جدید مهندس موسوی كه در آن نشانه‌های روشنی از انعطاف و حركت به سوی نظام و ابراز بیزاری و برائت از حرمت‌شكنان و بیگانگان بود نیز با میدان‌داری افراطیونی نظیر شریعتمداری، ‌احمد خاتمی، رسایی و حسینیان مواجه شد.

در این شرایط، تحریریه «آینده» با اعتراف به شكست طرح خود برای میدان‌داری عقلا و چهره‌های معتدل، پیشنهاد می‌كند نسخه ارائه شده از سوی افراطیون برای حل مشكلات اجرا شود تا اولاً شرایط از حالت تعلیق و اضطراب كنونی خارج شده و ثانیاً این گروه به جای خنثی كردن و متهم نمودن اقدامات دیگران، خود مشغول اجرای طرح موردنظرشان شوند.

بر اساس این نسخه كه از مواضع، نوشته‌ها و گفته‌های چهره‌های افراطی استخراج شده است، اجرای این اقدامات پیشنهاد می‌شود:

1. دستگیری و اعدام مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی كروبی به عنوان محارب

2. دستگیری و زندانی كردن سید محمد خاتمی به عنوان یكی از سران فتنه

3. بركناری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتهام حمایت از فتنه و نوشتن نامه بدون سلام به رهبری قبل از انتخابات.

4. دستگیری تعدادی از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اتهام اغتشاشگری.

5.فراخواندن كلیه هواداران موسوی و خاتمی و بازداشت و محاكمه آنها به اعدام یا زندانیهای طویل المدت(در صورتی كه این افراد بیش از چند هزارتن بودند، در مرحله اول به صورت متراكم در چند زندان نظیر كهریزك منتقل شده و پس از ساخت زندان كافی، مجددا تقسیم می شوند.)

6. بركناری اصولگرایان میانه‌رو نظیر محسن رضایی و قالیباف به دلیل عدم همراهی كامل با هواداران نظام.

7. توقیف و تعطیلی رسانه‌های باقی‌مانده منتقد در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی

8. اخراج نمایندگان عضو فراكسیون اقلیت مجلس

9. قطع ارتباط مؤسسه تنظیم و نشر آثار و حرم امام خمینی(ره) با خانواده ایشان.

10. بركناری علی لاریجانی از ریاست مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم همراهی كامل با هواداران نظام و شایعه تبریك به موسوی

11. اعلام عدم صلاحیت كلیه مراجع تقلید و علمایی كه از گفتن تبریك به دكتر احمدی‌نژاد خودداری كرده و در برخورد با فتنه حمایت نكرده‌اند.

12. اعدام دستگیرشدگان روز عاشورا و سایر ناآرامی‌ها به اتهام محارب

همچنین سایت "آینده" پیشنهاد می‌دهد افراطیون اعلام كنند اگر در صورت اجرای بندهای 12 گانه طرحشان مشكل همچنان حل نشد، آن‌گاه چه اقدامات تكمیلی لازم است؟


هیچ نظری موجود نیست: