۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

۵ خرداد٬ پایگاه گردان ۱۱۷ عاشورا، ناحیه مقاومت بسیج ویژه قدس٬ چه کرد؟ (۱)

تظاهرات ۲۵ خرداد کاملا صلح آمیز با حضور میرحسین موسوی و همسرش، خاتمی، کروبی و محمد رضا خاتمی و … برگزار میشد که ناگهان حوالی ساعت ۷ بعد از ظهر چند بسیجی‌ از بالای ساختمان پایگاه گردن ۱۱۷ عاشورا ، ناحیه مقاومت بسیج ویژه قدس (نزدیک میدان آزادی) با زدن تیر هوائی شروع به تحریک مردم اطراف ساختمان کردند در ادامه با سنگ پرانی مردم غیر مسلح به آنها ، بسیجیان دلاورانه دهها نفر را به گلوله بستند و کشته و زخمی کردند.

این آغاز کشتار مردم در اعتراض به انتخابات دهم ریاست جمهوری بود. در ادامه فیلم هائی از این ماجرا‌ جمع آوری شده که به وضوح همه چیز را روشن می‌کند و جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی‌ نمیگذارد. خوشبختانه عکس‌های واضحی از دو نفر از بسیجی‌‌های جنایت کار ساختمان مربوطه هم در دست است که به شناسایی این جنایت کاران کمک خواهد کرد.

این فیلم تقریبا شروع ماجراست. البته همان طور که در ثانیه ۰۰:۳۵ فیلم مشخص است قبل از این هم البته کسانی‌ تیر خورده بودند. در دقیقهٔ ۱:۰۲ از فیلم، دختری فریاد میزند “اومد بزنه، اومد بزنه” و اون هم اومد و زد به همین راحتی‌. در این ویدئو دو نکته عجیب خیلی‌ پر رنگ دیده می‌شه، (شاید چون فیلم از فاصلهٔ بسیار نزدیک به صحنه حادثه گرفته شده است) یکی‌ قساوت بسیجی‌ مذکور در تیر اندازی به بالا تنه یک انسان (یعنی‌ به قصد کشت) و دیگری نترس بودن این جماعتی که در اون محل بودند.‌ چندین نفر دقیقا جلوی درب اون پایگاه منحوس بسیج در فاصله‌های زمانی‌ متفاوت تیر خوردند و کشته و زخمی شدند ولی‌ باز جمعیت دقیقا در همان محل جمع میشدند و شعار میدادند و دوباره تیر میخوردند:

فیلم اختصاصی شبکه چهار بریتانیا، یک نیروی پایگاه گردان ۱۱۷ عاشورا، ناحیه مقاومت بسیج ویژه قدس، از پشت بام ساختمان با اسلحه کلاشینکف به روی معترضان آتش گشود:

این فیلم از یکی‌ از خانه‌های نزدیک محل حادثه گرفته شده و در دقیقه ۴:۰۴ تا ۴:۲۰ بسیجی‌‌ها در حال شلیک مستقیم به مردم مشاهده میشوند. البته این ویدیو، تقریبا پایان درگیری است:

و اما در . . .

این فیلم در ثانیه ۰۰:۲۲ تا ۰۰:۴۰ به روشنی می‌توان دید که یکی‌ از بسیجی‌‌های همان ساختمان به طور مستقیم به مردم شلیک می‌کند. در این مدت، اسلحه کلاشینکف که رو به پائین گرفته شده بود و شلیک میکرد کاملا واضح است:

یکی‌ از کشته شده‌ها، جلوی همان ساختمان:

فیلمی از خیابان منتهی‌ به پایگاه بسیج در روز ۲۵ خرداد، در این فیلم دیده میشود که مردم مشغول دور کردن تعداد زیادی مجروح از محل پایگاه بسیج هستند:

یکی‌ از مجروحین، خوش شانس بود که تیر بسیجی‌‌ها کمی‌ خطا رفت:

تعدادی از مجروحین منتقل شده به بیمارستان ابن سینا در میدان صادقیه تهران (از جمله همان خوش شانس فیلم قبلی‌):

انتقال یکی‌ از مجروحین که از ناحیهٔ پا به شدت مجروح شده بود روی صندوق عقب یک تاکسی (احتمالا چون صندلی کثیف نشود !!):

مجروح یا کشته دیگری در آن حادثه:

۳۰ ثانیه فیلم از یکی‌ از قربانیان (مجروح یا کشته شده ؟!):

فیلم دیگری از قربانیی دیگر:

یکی‌ از شهیدان آن روز :

اصابت تیر به پای یکی‌ از شهروندان :