۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

مرگ بر خمینی


علی ناظر


آیا بازهم باید بنویسم که از این سید موسوی نه سبزی روئیده خواهد شد و نه پویایی؟ آیا بازهم باید بنویسم که هرکس که ادعای رهبری، دموکراتیکی، و دفاع از تغییر می کند باید بگوید "مرگ بر خمینی" وگرنه همهء حرفهایش پوچ است؟ می دانیم که من این شعار بغایت انقلابی را برای اولین بار مطرح نکرده ام. این خط قرمز را میلیشای جوان با خون سرخ خود کشید و ماهیت دغلکاران و خمینی صفتان را بر ملا کرد، و جوانان رادیکال در 16 آذر 1388 آن خط انقلابی را پررنگتر کرد.

"نخست وزیر محبوب امام خمینی"، مردم را مدیون آن نماد جنایت می داند، و فراموش می کند که این مردم بودند که او و خمینی صفتان را بر مسند قدرت نشاندند. این خمینی و آخوندها هستند که به مردم غیور ایران بدهکار هستند. خبر زیر را ملاحظه کنید:

علی ناظر 20 آذر 1388

خبرآن لاین - 20 آذر 1388

اظهارنظر میرحسین در باره اهانت به تصویر امام (ره)/ هرکس محبتی به من دارد این کار را جایزنمیداند

مهندس میرحسین موسوی پاره کردن عکس امام در جریان وقایع 16 آذر را کاملا مشکوک و یک اقدام ضدانقلابی دانست .

وی در پاسخ به این سئوال روزنامه جمهوری اسلامی که موضع شما درباره پاره شدن عکس امام و نشان دادن صحنه اهانت به عکس امام از سیمای جمهوری اسلامی و تلویزیون های بیگانه چیست گفت : حضرت امام خمینی احیاگر دین در قرن حاضر و بیدارگر بزرگ ملت ها برای مبارزه با مستکبران است . ایشان به گردن همه ملت ها به ویژه ملت های مسلمان و مردم ایران حق بزرگی دارند و قطعا هیچ انسان منصف و مومنی به خود اجازه نمی دهد چنین اهانتی به عکس ایشان بکند.
میرحسین موسوی افزود : کسانی که به اینجانب محبتی دارند هرگز کوچکترین اهانت به حضرت امام خمینی را جایز نمی دانند و حفظ حرمت امام را واجب می دانند. اطمینان دارم که دانشجویان هرگز دست به چنین ساختارشکنی هائی نمی زنند زیرا همه میدانیم که دانشجویان به امام عشق می ورزند و حاضرند برای آرمان های امام جان فشانی کنند.
مهندس موسوی گفت : اطلاعات دقیقی درباره اینکه اصولا چنین کاری صورت گرفته باشد ندارم کما اینکه درباره عاملان این اقدام ساختارشکنانه نیز اطلاعات روشنی نداریم ولی بهرحال اگر چنین کاری صورت گرفته باشد این یک اقدام مشکوک است و پخش آن صحنه ضدانقلابی از سیمای جمهوری اسلامی نیز اقدام نادرستی بود. از رسانه های بیگانه که همواره درحال دشمنی با نظام جمهوری اسلامی هستند انتظاری جز این نیست که با سواستفاده از این قبیل حوادث مرتکب چنین اقدامی بشوند اما چنین اقدامی توسط رسانه ملی که موجودیت خود را به برکت انقلاب عظیمی که به رهبری حضرت امام خمینی پیروز شد مرهون است بهیچوجه قابل قبول نیست .

http://www.khabaronline.ir/news-29459.aspx

فارس – 20 آذر 1388

نمازگزاران قمي هتك حرمت به ساحت بنيانگذار انقلاب را محكوم كردند؛

اي دشمن خميني(ره) مرگت باد، مرگت باد

خبرگزاري فارس: نمازگزاران جمعه قم با برپايي راهپيمايي با شكوهي هتك حرمت به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم،‌ در پي هتك حرمت به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي در ايام روز دانشجو از سوي برخي از معاندان نظام و شكست خوردگان انتخابات اخير نمازگزاران جمعه قم پس از اقامه نماز جمعه وحدت آفرين اين هفته قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با برپايي راهپيمايي خودجوشي ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌‌هاي امام راحل و تجديد بيعت با مقام عظماي ولايت هتك حرمت نسبت به بنيانگذار انقلاب اسلامي را محكوم كرده و آمادگي خود را براي مقابله با هنجار شكنان اعلام كردند.
در اين راهپيمايي كه از شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا ميدان شهدا قم برگزار شد، راهپيمايان قمي به سردادن شعارهاي مرگ بر منافق، «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند»، «عمار وار بايد ياري كنيم علي را، بايد كه سرسپاريم فرمايش ولي‌ را»، مرگ بر ضد ولايت فقيه، «اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده»، «آشوب‌گر فراري دستگير بايد گردد، در برخورد قضايي تعجيل بايد گردد»، «اي دشمن خميني، مرگت باد مرگت باد»، «خواص بي‌بصيرت، مايه ننگ ملت» و... پرداختند.
راهپيمايان قمي در پايان با تجمع در ميدان شهداي قم با صدور بيانيه‌اي آمادگي همه جانبه خود را براي حمايت از مقام عظماي ولايت خواستار شدند.

سایت تغییر: ۱۸ آذر ۱۳۸۸

نامه مهدی کروبی به رییس سازمان صدا و سیما; آیا می دانید به دست خود تبر به تنه چه درختی می زنید؟

در پی انتشار تصاویری موهون در اخبار ۳۰/۲۰شب گذشته؛ مهدی کروبی در نامه ای به ضرغامی توصیه ها و تذکراتی را به وی یادآور شد. متن کامل این نامه بدین شرح است:

برادر عزیز جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

به تلاش های شخص جناب عالی در سازمان متبوع خود احترام می گذارم اما متاسفانه برخی از مجموعه های خبری این سازمان اقدام به تفرقه پراکنی و توهین مسلم و مبرز به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و خدمت گذاران سی ساله آن کرده و می کنند. آخرین نمونه تاسف بار آن انتشار فیلم هایی از وقایع ۱۶ آذر بود. در برنامه خبری ۲۰:۳۰ قلب واقعیت شد و برای اولین بار تصاویری از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد که حاکی از پاره شدن پوسترهای امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران که مورد احترام مردم است ، بود. در کنار این تصاویر، متاسفانه تصاویر مونتاژ شده ای از دانشجویان معترض نشان داده شد که این گونه استنباط می شد عکس های بینانگذار انقلاب توسط این داشنجویان پاره و مورد تعرض قرار گرفته است. به نظر می رسد برخی عامدانه به دنبال بد نام کردن اعتراضات واقعی و حقیقی مردم که پس از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است، می باشند و درصدد هستند راه را برای جریانات افراطی که جز به قانون شکنی و سرکوب مردم نمی اندیشند، باز کنند.

از شخص جناب عالی درایت بیشتری انتظار می رود. آیا می دانید به دست خود تبر به تنه چه درختی می زنید؟ صدا و سیما باید مظهر نماد ملی و وحدت اسلامی باشد و از ورود به تنازعات سیاسی بپرهیزد اما متاسفانه مجموعه ای در این سازمان شکل گرفته است که بر این اعتقاد است با هزینه کردن نام و اعتبار امام، سرکوب مردم را توجیه نماید. لذا انتظار می رود ریاست این سازمان با ذکاوت بیشتری مانع از تکرار این نوع برنامه ها شود.

مهدی کروبی

۱۷/۰۹/۱۳۸۸

فارس، 21 آذر 1388

عضو شوراي مركزي اعتماد ملي در گفتگو با فارس:

افراد درون نظام خط خود را از اهانت‌كنندگان به امام جدا كنند

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: همه كساني كه خود را در درون انقلاب مي‌دانند بايد خط و مشي خود را از اهانت‌كنندگان به امام جدا كنند و صريحا نسبت به اينگونه اقدامات واكنش نشان دهند.

كرم بشارت عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس،‌ با اشاره به اهانت نسبت به ساحت امام راحل گفت: امام خميني(ره) شخصيتي است كه با مبارزات سياسي، انقلابي و مذهبي خود با رژيم ستم‌شاهي به مردم و نظام اسلامي عزت جهاني داده و براي هميشه نظام اسلامي را در جهان سرفراز كرد.
وي افزود: هرگز كساني كه با اهانت به امام عظيم‌الشان قصد پيشبرد اهداف خود را دارند موفق نخواهند بود و آنها بايد بدانند كه نظام، مردم و مسئولان ذره‌اي از آرمان‌ها، اهداف و شخصيت بلند امام راحل عقب نخواهد نشست البته آنها بايد بدانند كه اين اقدام هيچ مشكلي را هم حل نخواهد كرد.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در ادامه تصريح كرد: حزب اعتماد ملي شديدا اين قبيل اقدامات را محكوم مي‌كند و هرگز در برابر چنين اقداماتي سكوت نخواهد كرد چراكه امام همواره در قلوب همه مردم و مسئولان كشور و حتي آزادگان جهان به عنوان رهبري ديني و آزاد انديش وجود داشته و از اين پس هم وجود خواهد داشت.
بشارت ادامه داد: همه كساني كه خود را در دوران انقلاب مي‌دانند بايد خط و مشي خود را از اين گونه اقدامات جدا كرده و صريحا نسبت به اينگونه اقدامات واكنش نشان بدهند چراكه هرگونه سكوت در اين باره مي‌تواند بيانگر همراهي آنها با اين اقدام اهانت كنندگان باشد.
وي خاطرنشان كرد: كروبي علي‌رغم اينكه نسبت به نتايج انتخابات اعتراض داشت ولي در عين حال پايبند به اصول و مباني نظام بوده و جزو اولين كساني بود كه نسبت به اين اقدام اعتراض كرد از اين رو همه بايد به صورت شفاف موضع خود را اعلام كنند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي اضافه كرد: قطعا كساني كه به امام، مقام معظم رهبري و قانون اساسي پايبند هستند بايد خط خود را از اين افراد جدا كرده و ماهيت ضد انقلابي اهانت‌كنندگان به امام را افشا كنند.
بشارت با بيان اينكه اهانت كنندگان به امام راحل ضد امام(ره)، رهبري و نظام هستند، تاكيد كرد: خط و مشي سران اصلاح‌طلب جداي از اين مزدوران است، البته حتما آن عده‌اي كه تاكنون نسبت به اين اقدام واكنش نشان نداده‌اند به زودي پاسخي قاطع به آنها خواهند داد.
وي در ادامه با بيان اينكه اهانت‌كنندگان به امام راحل ديگر جايي در اين نظام ندارند، تاكيد كرد: كساني كه به امام توهين كردند به همه حركت 50 ساله امام، ياران امام و ملت هميشه همراه امام اهانت و توهين كرده‌اند لذا اين افرا نه جزو نظام هستند و نه به آرمان‌هاي امام رهبري پايبند مي‌باشند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809211053

منبع: سايت ديدگاه

مجاهدین خلق، چپ، لیبرال، سلطنت طلبان اصلاح طلبان، منتظری، بنی صدر، موسوی مجاهدین خلق، چپ، لیبرال، سلطنت طلبان اصلاح طلبان، منتظری، بنی صدر، موسوی و

كوروش طاهري


محسن خان سازگارا به جرج بوش تکیه زده , در پی ایجاد سپاه جدیدی است تا چون گذشته شیره ایبر سر خلق بمالد! مرد رسانه ای نزدیک به جناح های حکومت و مبلغ مقطعی برای هر یک از عوام و خواص حمهوری اسلامی , نوری زاده از مردم ایران , به خاطر تبلیع شعارها و رهنمودهایش تشکر می کند ! موسوی به عنوان رهبر جنبش اعلامیه صادر می کند , رفسنجانی یکی به میخ می زند و یکی به نعل , وقتی خبر از بازجوئی فرزندانش می شود به خطبه های نماز جمعه تیر ماه بر میگردد و وقتی سکوت است , از فرامین و منویات رهبری برای دیگران پند و اندرز می دهد.اینک او متهم ردیف اول در پاره کردن عکس خمینی است . خاتمی چون دوران ریاست جمهوری ایش , هم آبدارچی دوم خرداد است , هم ,در نوسان و گردش در چرخه ولایت فقیه . اما در حال جدائی از سبز مخملی! شیخ کروبی با دست انداز های قانون اساسی و نصیحت های امام در تلاطم کسب قدرت در روزهای خوش به مانند دوران جزایری است !

در این سوی آب ها اکبر گنجی , می خواهد گاندی ایران شود بدون این که بداند گاندی , نه مسلمان بود , نه مامور!! فرخ خان که دعای آیات عظام نگهدار راهش باشد یک روز نسخه شربت مصلحت رفسنحانی تجویز می کند و روز دیگر آب زم زم ولایت!ابراهیم خان هم یک دل در بروکسل و آمستردام دارد و ده ها رویا در سازمان تبلیعات اسلامی و وزارت کشور ولایت! صدای آمریکا و بی بی سی , به بارگاه و میعاد گاه مسلمانان فراری و فراری شده در جمهوری اسلامی تبدیل شده است.فدائیان اکثریت برای این که اذهان و افکار عمومی را از دلبستگی و گرایش به سوی رفسنجانی و به اصطلاح اصلاح طلبان حکومتی از خود دور کند هر چند گاهی مطلبی را با امضای هواداران از ایران در سایت خود منتشر می کند که به چپ و از جمله فدائیان رهنمود می دهد که بیش از این دل در گرو امپریالیسم و سرمایه داری نبندند و فقط از جنبش سیز پیروی کنند! میر حسین موسوی طفل معصوم امام راحل که با سیستم کوپنی دوران جنگ , کشور را اداره می کرد و از حیله های رفسنحانی و خامنه ای بر علیه خود و مردم نزد امام راحلش شکایت می کرد , اینک به فرد نرم برانداز نظام تبدیل شده است که نرم افزاری اش در دست خود و سخت افزاریش در اختیار هاشمی رفسنحانی و موسوی خوئینی ها است. او وفادار حفظ نظام اسلامی است ! آیت اله منتظری از معدود افراد پاک در نظام جمهوری اسلامی , او اینک محبوب افراد و گروهائی شده است که سال ها بر او تاخته اند اما هم این که خود را از دایره قدرت بیرون می بینند به سمت و سوی او گرایش پیدا کرده اند! اما او نشان داده است که با این ترفند ها به خوبی آشنا است!

رضا پهلوی که به مانند پدرش افراد قدرت طلب و فرصت طلب اطراف او را احاطه کرده اند , در رویای احیای سلطنتی است که تچربه اش در ایران منفی بوده است. در دنیای کنونی سوئد ,نروز , دانمارک ,یکی از پیشرفته ترین نظام های مبتنی بر سلطنت را دارند که در آن شاه و خاندان او نقشی در کشور ندارند و فقط سمبلیک هستند . قدرت در اختیار نخست وزیر است . اما معلوم نیست رضا پهلوی , دنیال کدام نوع از سلطنت است , آن چه که از اظهارات نزدیکان و مشاوران آن استنباط می شود , سلطنت به سبک پدر مورد نظر است در حالی که مردم آن را از تاریخ ایران برای همیشه حذف کرده اند. گروه نهضت آزادی , که بعد از مرگ مرحوم بازرگان دچار تضعیف شد , اینک یک دل در گرو به اصطلاح اصلاح طلبان دارد و یک دنیا تمایل برای چراع سبز ولایت فقیه در رسمیت شناختن فعالیت های آنان در قلمرو قانون اساسی ولایت! آنان , اینک آیت اله منتظری را نشانه گرفته اند تا بتوانند در احتمالات آینده سهمی را کسب کنند. سئوال این است آیت اله منتظری چه سمت و نقشی را خواهد داشت؟

بنی صدر , رئیس جمهوری واقعی و منتخب مردم در غربت ,پیامهائی صادر می کند که , بسیاری از نسل کنونی با نام او آشنا نیستند , اما , نسل میانه و تاریخ هنوز او را تنها رئیس جمهور قانونی ایران می داند که , طی یک کودتای مذهبی از قدرت ساقط شد! او یکی از گزینه هائی است که اگر تمایل داشته باشد می تواند کانون وحدت , بخش بزرگی از اپوزیسیون شود.

مجاهدین خلق به عنوان یکی از سازمان هائی که بزرگترین و سنگین ترین هزینه های اجتماعی سیاسی انسانی و... در مبارزه با حکومت ولایت فقیه تاکنون متقبل و پرداخته است از نزدیک به دو دهه بیش با معرفی خانم مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران , برنامه و سیاست خود را در مورد آینده روشن کرده اند. آنانی که مجاهدین را به وابستگی به عراق متهم می کردند اینک خود به شدت وابسته و سرسپرده آمریکا انگلیس هلند و... شده اند!

اگر از سیستان و پلوچستان و کردستان به خاطر ادامه مبارزه با حکومت ولایت فقیه برای کسب آزادی و خودمختاری در قلمرو ایران فدرال عبور کنیم در سایر استان ها با خصوصیات قومی و ملی سطح مبارزه محدود است و دانشگاه ها و مراکز آموزشی پیشگام مبارزه هستند.

باراک حسین امید و معبود لیبرال ها ,به اصطلاح چپ های فرصت طلب , و نیز ماموران سابق ولایت و.. وارد گود مسلمین شده ,او برای این که ثابت کند چون جمهوری اسلامی ایران عمل می کند , ابتدا به حکومت ولایت و دیکتاتور آن نامه و پیام می فرستد , سپس در مراسم اهدا حایزه صلح نوبل( بخوانید ورق پاره ای که یک میلیون دلار ارزش دارد) از جنبش مردم ایران نام می برد! به قول معروف قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را! اما چون جایزه صلح نوبل است دم خروس بیشتر می ارزد

منبع: سايت ديدگاه

عتراف سپاه به تشدید شکاف میان “مرجعیت ومردم” با “ولایت فقیه”

بدنبال حوادث بعد ازانتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، سرکوب تظاهرات مردم معترض به نتایج انتخابات، بازداشتهای از پیش طراحی شده فعالان سیاسی و دانشجویی، اتفاقات فجیع و دردناک در بازداشتگاهها و کشتارمردم در خیابانها درکل تاریخ سی ساله نظام جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است تا جایی که مشروعیت جمهوری اسلامی از سوی مراجع بلندپایه کشورزیر سوال رفت.

همسویی و همراهی روحانیون عالی قدری همچون آيت الله العظمي منتظري و آيت الله العظمي صانعی با مردم معترض سبب تقویت و ثبات جنبشی با نماد وحدت و بازگشت به آرمانهای فراموش شده انقلاب اسلامی شد. به واسطه وحدت عمیق میان مردم معترض و روحانیون منتقد، روزبروز بر دایره توجه به مسائل بنیادین سیاست و حکومت در کشورافزوده شد تا جایی که مراجع سنتی نیز با انتقاد از عملکرد دولت دست نشانده رهبری به حلقه منتقدین دستگاه حاکم پیوستند.

درهمین رابطه سپاه پاسداران نیز در تحلیلی ازحوادث پس از انتخابات که در سایت بصیرت وابسته به علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران منتشر یافته از تشدید شکاف های اجتماعی- سیاسی وافزایش گسل مرجعیت و روحانیت با ولایت فقیه ابراز نگرانی کرده و آنرا تهدیدی علیه جمهوری اسلامی دانسته است.


دربخشی از این تحلیل سپاه پاسداران آمده است:"گسل مرجعيت و روحانيت با ولايت فقيه، خود ناشی از تقابل آراء فقهی در احكام عبادی ‌مثل رويت هلال و مسايل قضایی و حقوقی، شكاف ناشی از تقابل نظريه حكومت در فقه شيعه، و شكاف ناشی از تقابل احكام حكومتی با برخی نظرات مديريتی و اجرایی و سياسی خارج از قدرت بروز پيدا می كند."


گفتنی است آیت الله منتظری طی نامه ای به سایر مراجع تقلید، ازحوادث و فجايع پس از انتخابات رياست جمهورى در كشور به عنوان زنگ خطرى براى روحانيت‏ ‏و مرجعيت نام برد.


افزایش گسل های تهدید کننده جمهوری اسلامی

در تحلیل منتشر شده از سوی سپاه از نامه های تظلم خواهی به مراجع و انعکاس نظرات روحانیون منتقد و مخالف در رسانه ها به شدت ابراز نگرانی شده است.

در جریان حوادث پس از انتخابات بسیاری ازمراجع تقلید و روحانیون بلندپایه از جمله آیت الله العظمی حسینعلی منتظری، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله یوسف صانعی، آيت الله سيد جلال الدين طاهری، آیت الله علی محمد دستغیب و آیت الله بیات زنجانی بارها به صراحت، نسبت به نتایج اعلام شده، برخوردهای خشونت آمیز با مردم معترض ، سرکوب های امنیتی، بازداشت های گسترده و برپایی دادگاههای نمایشی واخذ اعترافات اجباری از بازداشت شدگان انتقاد کرده و عدم مشروعیت نظام را هشدار داده اند.

سپاه پاسداران همچنین در تحلیل خود با اشاره به پنج گسل تهدید کننده جمهوری اسلامی، "گسل مردم – حاكميت"، "گسل مردم – مردم"، "گسل اركان حاكميتی" در کنار "گسل مراجع و روحانیت با ولایت فقیه" و "گسل مردم و روحانیت" آورده است: "در انتخابات اخير مصاديقی يافت می شود كه نشان می دهد اين گسل ها در حال افزايش هم هستند."

در صحت "افزایش گسل میان مراجع و ولایت فقیه" باید به اختلاف نظر مراجع معظم تقليد با نظر رهبری در پاره‌ای از مسائل شرعی از جمله اعلام عید فطر از سوی اغلب مراجع تقلید یک روز پس از عید فطر اعلام شده از سوی آیت الله خامنه ای اشاره کرد. در همین راستا، دست کم ۱۵ مرجع تقليد برجسته در قم و نجف از جمله آيت الله علی سيستانی و آيت الله حسينعلی منتظری از اعلام عيد فطر همزمان با رهبر جمهوری اسلامی خودداری کرده اند.


خطرانتشار"انتقادات روحانیون" در رسانه های داخلی و خارجی

سایت بصیرت وابسته به نمایندگی ولی فقیه در سپاه همچنین در تحلیل خود انگشت اتهام را متوجه رسانه ها کرده و نوشت: "رسانه های داخلی و خارجی با انتشار نظرات روحانیون بر شکاف مراجع تقلید و روحانیون با ولی فقیه دامن می زنند... هرجا يک روحانی به نظام و اسلام نقدی می زند، اين شبكه‌ها آن را برجسته می كنند و با تبليغ مداوم آن را به ارزش تبديل می كنند."

قابل ذکر است انتقادات مراجع و روحانیون نسبت به حاکمیت تا اندازه ای گسترده است که حتی طیف هایی از روحانیون نزدیک به اصولگرایان از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی را هم در برمی گیرد که منتقد سیاست‌های دولت محمود احمدی نژاد، به ویژه در زمینه اقتصادی هستند.

مراجع سنتی که به لحاظ فکری و عقیدتی متمایل به دستگاه حاکم هستند نه تنها انتقاداتی در زمينه‌های اقتصادی و فرهنگی دارند بلکه بارها به عملکرد آقای احمدی نژاد و دولت در مسائل سياسی و امنيتی کشور اعتراض کرده اند. واعتراضات خود را نسبت به سرکوب مردم به صورت نامه‌های محرمانه يا در ديدارهای با مسئولین مطرح کرده اند. آيت الله لطف الله صافی گلپايگانی و آيت الله ناصر مکارم شيرازی، دوتن از مراجع شيعه در قم، با انتقاد از رويکرد دولت محمود احمدی نژاد، دولت دهم را به مخالفت با روحانیت متهم کرده اند.

در همین رابطه، به نقل ازمحمد تقی‌ رهبر، رييس مجمع نمايندگان روحانی مجلس، آيت الله مکارم شيرازی در خصوص نارضایتی از عملکرد دولت گفته است: "ما نمی دانيم با برخی موارد که در دولت رخ داده است، چطور بايد رابطه علما و دولت را حفظ کنيم."

همچنین کناره گیری موقت آیت الله رضا استادی و کناره گیری دائم آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم ازجمله موارد اختلاف نظر میان روحانیون بلندپایه با دستگاه حاکم درباره شرایط فعلی کشور به ویژه اقدامات محمود احمدی نژاد و حامیان وی به شمار می رود.


لزوم ترمیم"اعتماد" بین مردم و حکومت

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازى از مراجع تقليد نزديک به دستگاه حاکم، خواستار اعلام آتش بس، مذاكره بين معترضان و حكومت جمهورى اسلامى ايران و اجرای قانون شد.

این در حالی است که پیش از این ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفته بود" ولي فقيه بايد مبسوط اليد باشد تا نيازهاي جامعه را برطرف كند، اين حرف اشتباهي است كه مي‌گويند ولي فقيه بايد در چارچوب قانون مقيد عمل كند."

همزمان مهدى كروبى در مصاحبه‌اى كه روزنامه لوموند، چاپ فرانسه گفت: " در وضعيت فعلى، شرايط براى چنين وحدتى مهيا نيست برخى از افراد مايل نيستند چنين اتفاقى رخ دهد. ما بايد اعتماد ميان مردم و حكومت را بازسازى كنيم. برخى از اصولگرايان، طيف ميانه‌روتر آنها، خواستار اين مسئله هستند ولى قدرت چندانى ندارند."


برخورد با "عاملان" تهمت به مردم

از سوی دیگر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری با خطیر دانستن وظیفه روحانیون تاکید کرد: "در طول تاریخ ایران روحانیت همیشه پناهگاه مردم بوده است و هر وقت مردم در برابر حكومت به مشكل بر می‌خوردند به روحانیت پناه می‌آوردند."

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان كرد: "روحانیت در همه ادوار تاریخ پناهگاه و یار و یاور مردم بوده‌اند باید مراقبت كنیم، فاصله بین مردم و روحانیت نیفتد به خصوص بین قشر تحصیل كرده كه افكار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد."

همزمان علی لاریجانی، رئیس مجلس از هاشمی رفسنجانی بعنوان "حلقه رابط" بین رهبری، آیت الله خمینی و مردم نام برده و اظهار داشت: "این چنین شخصیت‌هایی زیر چتر امام خمینی و مقام رهبری جریان بیداری اصیل را تقویت کردند و در واقع این جریان بیداری برای ما و عالم اسلام قابل احترام بوده و می باشد. اگر کسی بخواهد نگاه انقلابی به وضع فعلی داشته باشد، باید به سمت وحدت و همگرایی برود و کسانی که به هر دلیل کوچکی از ادبیات تحقیر آمیز و تهمت به مردم استفاده می‌کنند، کار خائنانه انجام می‌دهند و باید با آنان برخورد شود."

مژگان مدرس علوم

ما همه "مجید توکلی" هستیم

تنها دو روز پس از انتشار عکس های «مجید توکلی» عضو انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک توسط رسانه های دولتی و سپاه چون ایرنا، فارس و جهان نیوز موجو گسترده ای برای حمایت از وی تشکیل شده است.



این حمایت گسترده «کمپین مردان با حجاب» نام دارد که به پیشنهاد آرش عاشوری از عکاسان هنری در فیس بوک شکل گرفت و شور بسیاری در شبکه های اجتماعی، سایت ها و وبلاگ ها به وجود آورده است.

در صفحه نخست این کمپین که در سایت فیس بوک تشکیل شده هدف آغاز آن به این صورت شرح داده شده:
« بازداشت این دانشجوی شجاع و انتشار چنین عکسهایی فقط و فقط برای فشار بر جنبش دانشجویی و حرکت سبز ملت ایران انجام شده و در همین زمان تلاشی است برای تحقیر کردن کلیه زنان این سرزمین. برای اینکه ثابت کنیم با مجید توکلی هستیم. برای اینکه بگوییم لباس زنانه (منظور حجاب) بد نیست و این حجاب اجباریست که بد است. چه بر تن زنان این سرزمین و چه بر چهره مجید توکلی.» و از مردان خواسته شده عکس های با حجاب را به آدرس زیر بفرستند:
rousari@gmail.com
در نهایت نیز پوستری از این عکس ها تهیه خواهد شد.

تاکنون بسیاری از کاربران اینترنتی عکس های خود را فرستاده و کلیپی نیز با عنوان «ما همه مجید هستیم» از این عکس ها ساخته شده که در آدرس زیر قابل دیدن است:
http://www.youtube.com/watch?v=xNgN1rbXjLc

خبرگزاری های حکومت که با هدف تحقیر مجید توکلی که «شرف جنبش دانشجویی» لقب گرفته است، این عکس ها را برای تحت تأثیر قرار دادن حرکت های دانشجویی در 16 آذر منتشر ساختند. اما این حرکت دانشجویان و کاربران اینترنت آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام ساخته است. به طوری که نحوه پوشاندن چادر و مقنعه بر تن مجید توکلی نشان از حجاب اجباری زنان طی سال های گذشته دارد و به محلی برای اعتراض به «حجاب اجباری» نیز تبدیل شده است.

در عین حال کاربران بسیاری از این تیتر در پست هایشان استفاده کردند که «مجید توکلی تکثیر شد نه تحقیر». مسیح علی نژاد نخستین بار این تیتر را پیشنهاد داد که با استقبال گسترده مواجه شد.

مجید توکلی که پس از سخنرانی منتقدانه خویش در مراسم 16 آذر دانشگاه امیرکبیر خارج از دانشگاه با ضرب و شتم و کتک بسیار بازداشت شد، به عنوان یکی از «نماد های جنبش دانشجویی» شناخته می شود و در میان فعالان اجتماعی و سیاسی بسیار شناخته شده است.

وی تا کنون سه بار بازداشت شده است که نخستین بار آن در اردیبهشت ماه 1386 در پروژه جعل نشریات توسط نیروهای امنیتی برای ضربه زدن به فعالین دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بود. نیروهای امنیتی با جعل نشریه سرخط که مجید توکلی مدیرمسئول آن بود پروژه ای را در بهار سال 86 برای سرکوب دانشجویان پلی تکنیک طراحی کردند. در آن سال و در جریان این اقدام 8 تن از دانشجویان پلی تکنیک بازداشت شده و از آن بین مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری بیش از یک سال ونیم بی گناه در حبس ماندند تا در نهایت دادگاه عمومی تهران حکم به جعلی بودن نشریات داد.

توکلی بار دیگر در بهمن 87 در مراسم سالگرد مهندس بازرگان مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شد و قریب 4 ماه را در زندان سپری کرد.

وی پس از آزادی با مشکلات بسیاری جهت ادامه تحصیل از سوی وزارت علوم مواجه شد و در نهایت جهت تحصیل به بندرعباس «تبعید» شد.

مجید توکلی جهت شرکت در مراسم 16 آذر به تهران آمده بود که پس از سخنرانی در این مراسم خارج از دانشگاه با حمله نیروهای امنیتی دستگیر شد.


دیدگاه ها

در راستای کمپین سراسری جوانان

در راستای کمپین سراسری جوانان و دانشجویان در داخل و خارج کشور برای همبستگی با مجید توکّلی عزیز, من با تعدادی از فعّالین دانشجویی در خارج کشور هم تماس گرفتم و با هم هماهنگیهایی را نیز صورت دادیم. در کامنتی هم که چندی پیش در زیر بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر نوشتم, تاکید کردم که: آینده متعلق به کسانی است که بیشتر رنج برده اند و آینده ایران هم متعلّق به زنان و دختران شجاعی است که زمین را در زیر پای دیکتاتوری مذهبی به لرزه در اورده اند! برای اثبات این ادعاّیم شما را به شعر زیبایی که هیلا صدیقی زیبارو و زیبا خو در باره رنج و محنتی که بر جوانان این مرز و بوم رفت, و گویا در مدرسه دارالفنون خوانده شد, جلب میکنم. شنیدن این شعر را به همه جوانان نسل سوّم توصیه میکنم. بلی, اینده ایران متعلّق به هیلا و هیلا ها میباشد!! بر دستان این هنرمند حساّس و جوان میهنم و به خاطر شعر زیبایش بوسه میزنم.

شاد و پیروز باشید!

مازیار- آلمان

از: هیلا صدیقی هنوزم عشق میهن

از: هیلا صدیقی

هنوزم عشق میهن در سرت هست؟

هوا بارانی است و فصل پاییز / گلوی آسمان از بغض لبریز

به سجده آمده ابری كه انگار / شده از داغ تابستانه سرریز

هوای مدرسه ، بوی الفبا / صدای زنگ اول محكم وتیز

جزای خنده های بی مجوز / و شادیها و تفریحات نا چیز

برای نوجوانی های ما بود / فرود خشم و تهمت های یكریز

رسیده اول مهر و درونم / پُر است ازلحظه های خاطرانگیز

كلاس درس خالی مانده از تو / من و گلهای پژمرده سر میز

هوا پاییزی و بارانی ام من / درون خشم خود زندانی ام من

چه فردای خوشی راخواب دیدیم !/ تمام نقشه ها بر آب دیدیم !

چه دورانی چه رویای عبوری !/ چه جستن ها به دنبال ظهوری !

من و تو نسل بی پرواز بودیم / اسیر پنجه های باز بودیم

همان بازی كه با تیغ سرانگشت / به پیش چشمهای من ترا كشت

تمام آرزوها را فنا کرد / دو دست دوستی امان را جدا کرد

تو جام شوكران را سر كشیدی / به ناگه از كنارم پر كشیدی

به دانه دانه اشك مادرانه / به آن اندیشه های جاودانه

به قطره قطره خون عشق سوگند / به سوز سینه های مانده در بند

دلم صد پاره شد بر خاك افتاد / به قلبم از غمت صد چاك افتاد

بگو، بگو آنجا كه رفتی شاد هستی ؟‌ / در آن سوی حیات آزاد هستی ؟

هوای نوجوانی خاطرت هست ؟‌ / هنوزم عشق میهن در سرت هست ؟

بگو آنجا كه رفتی هرزه ای نیست؟ / تبر، تقدیر سرو و سبزه ای نیست ؟‌

كسی دزد شعورت نیست آنجا ؟‌ / تجاوز به غرورت نیست آنجا ؟

خبر از گورهای بی نشان هست ؟‌ / صدای ضجه های مادران هست ؟‌

بخوان همدرد من، همنسل و همراه / بخوان شعر مرا با حسرت و آه

دوباره اول مهر است و پاییز / گلوی آسمان از بغض لبریز

من و میزی كه خالی مانده از تو / و گلهایی كه پژمرده سر میز

صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان شیراز

دادگاه انقلاب شهر شیراز صدور احکام قضایی برای ۸ دانشجو و یک استاد در دانشگاه‌های شهر شیراز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این احکام پس ز بازداشت گسترده دانشجویان شیراز در روز ۱۳ آبان و برگزاری دادگاه این دانشجویان اعلام شده است.

احکام صادر شده برای دانشجویان دانشگاه‌های شیراز عبارت است از:

۱- کاظم رضایی؛ دانشجویی دانشگاه شیراز ۵ سال و ۸ ماه حبس تعزیری

۲- دکتر مسیح ا... حقیقت جو استاد علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵ سال حبس تعلیقی

۳- نظری دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ۴ سال حبس تعزیری

۴- یحیی طاووسی دانشجوی دانشگاه شیراز ۳ سال حبس تعزیری

۵- احسان کاووسی دانشجویی دانگاه علوم پزشکی ۳ سال حبس تعزیری

۶- علی جلالی دانشجویی دانشگاه پیام نور ۶ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۱ میلیون تومان جریمه نقدی

۷- مجتبی حسینی دانشویی دانشگاه شیراز ۶ ماه حبس تعلیقی

۸- سعید رضایی دانشجویی دانگاه علوم پزشکی ۶ ماه حبس تعلیقی

۹- خیبر حسن پور دانجوی دانشگاه شیراز ۶ ماه حبس تعلیقی

همچنین بنایی، علی جلالی، سعید رضایی، زاهدی، ظهوریان، احمد عارف، ایوب پورفتحی، طاهری، صفرپور، پورسلطان، علی صالح پور، کاظم رضایی، یحیی طاووسی، ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، نظری، شیروانی، باقری دانشجویانی بودند که پس از ۱۳ آبان بازداشت و تا کنون در بازداشت به سر می برند.

همزمان با ۱۶ آذر سعید آگنجی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، راضیه جعفری و سعید لطفی از فعالین دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات احضار و بازداشت شدند که تاکنون نیز در بازداشت به سر می برند.

۱۲ تن از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز که در جریان تجمعات روز دانشجویی سال گذشه از تحصیل محروم و پرونده آنان به کمیته انضباطی وزارت علوم ارجاع داده شده بود مجددا از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه احضار و پرونده آنان جهت صدور احکام سنگین تر مجددا به کمیته انضباطی وزارت علوم فرستاده شد.



سرمایه ای که ادعا می شود متعلق به ایران است؛ جزئیاتی درباره توقیف سرمایه دومیلیاردی در سیتی بانک آمریکا


بر پایه این گزارش، از سال 1358 که دولت آمریکا 12 میلیارد دلار سرمایه ایران در آن کشور را توقیف کرده است این بزرگترین سرمایه ای است که به ادعای ایرانی بودن در آمریکا توقیف شده است
بر اساس گزارش روزنامه "وال الستریت ژورنال" اداره کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا که طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی مختلف قصد شناسایی سرمایه های ایرانی در آمریکا و سپس توقیف و مصادره آنها را داشته است در اقدامی که از 18 ماه قبل با گرفتن حکم از دادگاه منهتن ایالت نیویورک اخذ کرده بود موفق به توقیف 2.250 میلیارد دلار از سرمایه بانک لوگزامبورگی "کلیراستریم" به بهانه ایرانی بودن این سرمایه شده است.

به گزارش خبرنگار "تابناک"؛ بانک "کلیر استریم" یک تشکیلات مالی بازرگانی است که بخشی از کمپانی آلمانی "دویچه بروس" است به دلیل قوانین داخلی کشور لوگزامبورگ که موسسات مالی حق دارند اسامی سرمایه گذاران خود را افشا نکند طی یک دهه گذشته سرمایه اش رشد تصاعدی داشته است.

بر پایه این گزارش، از سال 1358 که دولت آمریکا 12 میلیارد دلار سرمایه ایران در آن کشور را توقیف کرده است این بزرگترین سرمایه ای است که به ادعای ایرانی بودن در آمریکا توقیف شده است.

از میزان 12 میلیارد دلار اموال توقیفی ایران در آمریکا، بخش مهمی از آن هنوز در توقیف دولت امریکا می باشد که شامل مقادیری شمش طلا و همچنین مستغلات و سپرده های بانکی می شود که اکنون در هلند و در دادگاه لاهه مورد مناقشه بین ایران و آمریکا قرار دارد.

وکلای موسسه مالی-بازرگانی لوگزامبورگی قویا اعلام کرده اند که این دومیلیارد دلار متعلق به دولت ایران نمی باشد.

گفتنی است که، در ماه جون سال 2008 میلادی اداره کنترل سرمایه خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با ارائه دادخواست به دادگاه فدرال واشنگتن دی-سی خواهان بازبینی حساب های متعلق به ایران در آمریکا شد و دو روز بعد دادگاه شهر منهتن ایالت نیویورک دستور توقیف سرمایه 2.25 میلیارد دلاری متعلق به شرکت لوگزامبورگی را به همین بهانه در سیتی بانک ایالت نیویورک صادر نمود.

سرمایه ای که ادعا می شود متعلق به ایران است؛ جزئیاتی درباره توقیف سرمایه دومیلیاردی در سیتی بانک آمریکا


بر پایه این گزارش، از سال 1358 که دولت آمریکا 12 میلیارد دلار سرمایه ایران در آن کشور را توقیف کرده است این بزرگترین سرمایه ای است که به ادعای ایرانی بودن در آمریکا توقیف شده است
بر اساس گزارش روزنامه "وال الستریت ژورنال" اداره کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا که طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی مختلف قصد شناسایی سرمایه های ایرانی در آمریکا و سپس توقیف و مصادره آنها را داشته است در اقدامی که از 18 ماه قبل با گرفتن حکم از دادگاه منهتن ایالت نیویورک اخذ کرده بود موفق به توقیف 2.250 میلیارد دلار از سرمایه بانک لوگزامبورگی "کلیراستریم" به بهانه ایرانی بودن این سرمایه شده است.

به گزارش خبرنگار "تابناک"؛ بانک "کلیر استریم" یک تشکیلات مالی بازرگانی است که بخشی از کمپانی آلمانی "دویچه بروس" است به دلیل قوانین داخلی کشور لوگزامبورگ که موسسات مالی حق دارند اسامی سرمایه گذاران خود را افشا نکند طی یک دهه گذشته سرمایه اش رشد تصاعدی داشته است.

بر پایه این گزارش، از سال 1358 که دولت آمریکا 12 میلیارد دلار سرمایه ایران در آن کشور را توقیف کرده است این بزرگترین سرمایه ای است که به ادعای ایرانی بودن در آمریکا توقیف شده است.

از میزان 12 میلیارد دلار اموال توقیفی ایران در آمریکا، بخش مهمی از آن هنوز در توقیف دولت امریکا می باشد که شامل مقادیری شمش طلا و همچنین مستغلات و سپرده های بانکی می شود که اکنون در هلند و در دادگاه لاهه مورد مناقشه بین ایران و آمریکا قرار دارد.

وکلای موسسه مالی-بازرگانی لوگزامبورگی قویا اعلام کرده اند که این دومیلیارد دلار متعلق به دولت ایران نمی باشد.

گفتنی است که، در ماه جون سال 2008 میلادی اداره کنترل سرمایه خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با ارائه دادخواست به دادگاه فدرال واشنگتن دی-سی خواهان بازبینی حساب های متعلق به ایران در آمریکا شد و دو روز بعد دادگاه شهر منهتن ایالت نیویورک دستور توقیف سرمایه 2.25 میلیارد دلاری متعلق به شرکت لوگزامبورگی را به همین بهانه در سیتی بانک ایالت نیویورک صادر نمود.

فراخوان برای عزیزان که در راهرو مرگ در ایران هستند

دگر روز

آنگاه که خبر آمد
به همه روستا قول دادم
و به جهان وعده
که نخواهم گذاشت که فاجعه روی دهد
خواهرم در راهرو مرگ است

بعد از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ ، رژیم ایران بدتر از هر نیروی اشغالگری با مردم رفتار می‌کند. هر صدای مخالف را از طریق ارعاب، زندان، شکنجه، تجاوز به‌عنف و کشتار خیابانی خاموش می‌سازد. در حال حاضر ما شاهد آغاز موج جدیدی از اعدام‌ها هستیم که یادآور دهه شصت و آنچه که بر اپوزیسیون ایرانی در آن سالها گذشت، میباشد. در تاریخ ۲۰ آبان، احسان فتاحیان به دار آویخته شد. مجازات اولیه وی که ده سال حبس بود، در دادگاه تجدید نظر به مجازات اعدام تبدیل شد. چنین عملی حتی با قوانین حاکم بر سیستم قضایی ایران نیز مغایرت دارد.

رژیم ایران کماکان به افزودن به لیست سرنشینان راهرو مرگ ادامه داده است. آخرین قربانی یک زن فعال سیاسی کرد بنام زینب جلالیان است.

جمهوری اسلامی در حال حاضر ۱۹ تن از زندانیان را در لیست راهرو مرگ دارد. این خود بازتاب کاملی است از وحشت افکنی در میان مردم با همه گوناگونی‌های قومی، مذهبی و وابستگی های سیاسی. این لیست اعدام شامل ۱۴ زندانی کُرد، ۴ متهم به وابستگی به گروههای سلطنت‌ طلب و یک عضو سازمان مجاهدین خلق است. "محاربه با خدا" وجه مشترک این متهمین از نظر این ژیم است.

ما امضاکنندگان زیر مصرانه از تمامی مردم دنیا و حکومتهایشان در خواست می کنیم که در دفاع از این افراد بی گناه و افشا کردن این احکام فریاد خود را بلند کنند.

مصرانه تقاضا داریم که کمیته های محلی با مشارکت سازمانهای زنان یک کارزار تمام عیار برای آگاه سازیِ افکار عمومی و حداکثر واکنش در مقابل اعدام قریب الوقوع زینب جلالیان براه اندازند.

مصرانه از تمام کسانی که در مسئولیتهای حکومتی در هر سطحی هستند اعم از اعضای دولت ، نمایندگان مجلس و سایر مقامات منتخب تقاضا داریم تا سکوت خود را شکسته و احکام اعدام در ایران را محکوم کنند.
ما از گروههای فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، علمی ، دانشگاهی و فعالین حقوق بشر تقاضا داریم تا به فراخوانِ ما پیوسته و به گسترش بُرد و پژواک آن یاری دهند.

از شما تقاضا داریم تا طومارمان (۱)، ایران را از اعدام ها نجات دهیم، که در آن از شورای امنیت سازمان ملل برای رای دادن به یک قطعنامه علیه این سری اعدام ها در ایران درخواست می‌شود، را امضا کرده و در انتشار هرچه گسترده تر آن مارا یاری کنید.

لطفاً برای نجات جان خواهرمان زینب و سایر قربانیان "راهروی شرم" مارا یاری کنید. ما نمیتوانیم، باردیگر، نگاهمان را ازین جنایات بر گردانیم و اجازه دهیم که به وقوع پیوندند.


امضاکنندگان غیر ایرانی

1. هنا براون (فعال نهضت صلح، لندن)








2. نوام چامسکی (فیلسوف، زبان شناس، ماساچوست) 3. ایرن گاندزیر (مورخ، بوستون) 4. ماجا جانویچ (مورخ، روزنامه نگار، بلگراد) 5. تنی کنراکیس (فعال حقوق بشر، مونیخ) 6. جنیفر لانجر (شاعر، فعال حقوق بشر، لندن) 7. فابین پاتریگو (کارگردان و تولید کننده، پاریس) 8. پترا پلوتز (فعال حقوق بشر، مونیخ) 9. اولی و. ساندن (فعال حقوق بشر، مونیخ) 10. هوارد زین (مورخ، بوستون)

سازمان های غیر دولتی

11. اوپن آسیا، بنیاد آرمان شهر 12. آزادی ایران

امضاکنندگان ایرانی

13. آبتین آیینه (شاعر)



جواد اسدیان (شاعر و نویسنده)













































































14. هیوا احمدی (فعال سیاسی) 15. زاری اسپارام (زندانی سیاسی پیشین، فعال سیاسی) 16. شبنم اسدالهی (مدیر رادیو، اوتاوا) 17. زویا اسکندریان (فعال جنبش زنان) 18. مرجان افتخاری (فعال جنبش زنان، سویس) 19. مریم افشاری (فعال سیاسی، روزنامه نگار، گوتنبرگ) 20. نسرین الماسی (روزنامه نگار، کانادا) 21. هادی امینیان (زندانی سیاسی پیشین) 22. محمد ایزدی (فعال سیاسی) 23. سولماز ایکدر (فعال سیاسی) 24. افشین بابازاده (شاعر، لندن) 25. منیره برادران (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 26. شهناز بیات (فعال حقوق بشر، آلمان) 27. ژرژ بوگوسیان (فعال حقوق بشر، کانادا) 28. مهشید پگاهی (فعال حقوق زنان، آلمان) 29. نصیر پیروتی (فعال سیاسی) 30. زینب پیغمبرزاده (روزنامه نویس و فعال حقوق زنان) 31. معتصم تاتاهی (فعال سیاسی) 32. نیره توحیدی (فعال سیاسی) 33. مژگان ثروتی (جامعه شناس، نویسنده و پژوهشگر، مونستر) 34. محمد جلالی چیمه – م. سهر (شاعر) 35. گیسو جهانگیری (بنیانگذار و مدیر "اوپن آسیا"، پاریس/کابل) 36. رحمان جوانمردی (فعال حقو ق بشر) 37. لاله حسن پور (نویسنده) 38. مریم حسین خواه (فعال سیاسی) 39. ناصر حیثمی (نویسنده، استکهلم) 40. طاهر خالدی (فعال سیاسی) 41. جان خانداراش (فعال سیاسی) 42. ایاز خون سیاوشان (نویسنده و روزنامه نگار، برگن) 43. خالد خیاطی (فعال سیاسی) 44. مهشید راستی (فعال حقوق بشر، استکهلم) 45. مریم رحمانی (فعال حقوق بشر) 46. آزاد رستمی (فعال سیاسی) 47. سامان رسول پور (فعال سیاسی) 48. حسن زرهی (روزنامه نویس، کانادا) 49. جلال زندپور (فعال سیاسی) 50. شکوفه ساخی (زندانی سیاسی پیشین) 51. مجتبی سامعی زاده (فعال حقوق بشر) 52. آیدا سعادت (فعال حقوق زنان) 53. بهروز سوکایی (فعال سیاسی) 54. ایاز سیاوشان (فعال سیاسی) 55. روحی شافعی (جامعه شناس، فعال حقوق بشر) 56. گلاله شرفکندی (فعال سیاسی) 57. شهلا شفیق (نویسنده، پاریس) 58. شهاب الدین شیخی (عکاس و فعال سیاسی) 59. زهره شیشه (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 60. فائزه صالحی (فعال حقوق زنان، استکهلم) 61. فرح طاهری (روزنامه نویس، کانادا) 62. شیرین طبیب زاده (ادیتور، فعال سیاسی) 63. مریم عظیمی (فعال حقوق زنان، آلمان) 64. مین علم الهدی (فعال سیاسی) 65. کاظم علمداری (شاعر و نویسنده) 66. محمد فتاح نیا (شاعر و مترجم) 67. فرشته فراهانی (فعال سیاسی) 68. آیدا قجر (بلاگر، فعال سیاسی) 69. ایرج قهرمانلو (پزشک، فعال حقوق بشر) 70. منیره کاظمی (فعال حقوق زنان، فرنکفورت) 71. علی کلایی (فعال حقوق بشر) 72. شهرزاد گارسچی (فعال سیاسی) 73. ژیلا گلانبار (فعال حقوق زنان) 74. کوهیار گودرزی (فعال سیاسی) 75. ستار لقایی (نویسنده و روزنامه نگار) 76. سوسن محمدخانی غیاثوند (فعال سیاسی) 77. فیروزه محمودی (هماهنگ کننده سراسری گروه حقوق بشر، سانفرانسیسکو) 78. شهرزاد مجاد (استاد دانشگاه تورنتو) 79. مهرداد مشایخی (فعال سیاسی) 80. ایرج مصداقی (زندانی سیاسی پیشین، پژوهشگر) 81. خدیجه مقدم (فعال سیاسی) 82. ناهید مکری (فعال حقوق زنان) 83. سیروس ملکوتی (رئیس هنرمندان بدون مرز، لندن) 84. بهزاد مهرانی (بلاگر و فعال سیاسی) 85. فیروزه مهاجر (نویسنده و استاد دانشگاه) 86. اکرم موسوی (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق زنان) 87. ابراهیم مهتری (فعال سیاسی) 88. کیوان مهجور (نقاش، کانادا) 89. شکوه میرزادگی (نویسنده و روزنامه نگار) 90. کاویان میلانی (فعال حقوق بشر، وین) 91. حسن نایب هاشمی (فعال حقوق بشر، وین) 92. مجید نفیسی (شاعر) 93. شهین نوایی (فعال حقوق زنان، برلین) 94. مریم نوری (زندانی سیاسی پیشین، کلن)

95. عباس ولی (استاد دانشگاه، جامعه شناس، استانبول)

96. آویده هاشمی (فعال حقوق بشر، پاریس)

97. پرویز هدایی (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 98. رضا هیوا (شاعر، پاریس)

99. بیتا یاری (فعال سیاسی)

1. http://gopetition.com/petitions/save-iran-from-executions.html

فراخوان برای عزیزان که در راهرو مرگ در ایران هستند

دگر روز

آنگاه که خبر آمد
به همه روستا قول دادم
و به جهان وعده
که نخواهم گذاشت که فاجعه روی دهد
خواهرم در راهرو مرگ است

بعد از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ ، رژیم ایران بدتر از هر نیروی اشغالگری با مردم رفتار می‌کند. هر صدای مخالف را از طریق ارعاب، زندان، شکنجه، تجاوز به‌عنف و کشتار خیابانی خاموش می‌سازد. در حال حاضر ما شاهد آغاز موج جدیدی از اعدام‌ها هستیم که یادآور دهه شصت و آنچه که بر اپوزیسیون ایرانی در آن سالها گذشت، میباشد. در تاریخ ۲۰ آبان، احسان فتاحیان به دار آویخته شد. مجازات اولیه وی که ده سال حبس بود، در دادگاه تجدید نظر به مجازات اعدام تبدیل شد. چنین عملی حتی با قوانین حاکم بر سیستم قضایی ایران نیز مغایرت دارد.

رژیم ایران کماکان به افزودن به لیست سرنشینان راهرو مرگ ادامه داده است. آخرین قربانی یک زن فعال سیاسی کرد بنام زینب جلالیان است.

جمهوری اسلامی در حال حاضر ۱۹ تن از زندانیان را در لیست راهرو مرگ دارد. این خود بازتاب کاملی است از وحشت افکنی در میان مردم با همه گوناگونی‌های قومی، مذهبی و وابستگی های سیاسی. این لیست اعدام شامل ۱۴ زندانی کُرد، ۴ متهم به وابستگی به گروههای سلطنت‌ طلب و یک عضو سازمان مجاهدین خلق است. "محاربه با خدا" وجه مشترک این متهمین از نظر این ژیم است.

ما امضاکنندگان زیر مصرانه از تمامی مردم دنیا و حکومتهایشان در خواست می کنیم که در دفاع از این افراد بی گناه و افشا کردن این احکام فریاد خود را بلند کنند.

مصرانه تقاضا داریم که کمیته های محلی با مشارکت سازمانهای زنان یک کارزار تمام عیار برای آگاه سازیِ افکار عمومی و حداکثر واکنش در مقابل اعدام قریب الوقوع زینب جلالیان براه اندازند.

مصرانه از تمام کسانی که در مسئولیتهای حکومتی در هر سطحی هستند اعم از اعضای دولت ، نمایندگان مجلس و سایر مقامات منتخب تقاضا داریم تا سکوت خود را شکسته و احکام اعدام در ایران را محکوم کنند.
ما از گروههای فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، علمی ، دانشگاهی و فعالین حقوق بشر تقاضا داریم تا به فراخوانِ ما پیوسته و به گسترش بُرد و پژواک آن یاری دهند.

از شما تقاضا داریم تا طومارمان (۱)، ایران را از اعدام ها نجات دهیم، که در آن از شورای امنیت سازمان ملل برای رای دادن به یک قطعنامه علیه این سری اعدام ها در ایران درخواست می‌شود، را امضا کرده و در انتشار هرچه گسترده تر آن مارا یاری کنید.

لطفاً برای نجات جان خواهرمان زینب و سایر قربانیان "راهروی شرم" مارا یاری کنید. ما نمیتوانیم، باردیگر، نگاهمان را ازین جنایات بر گردانیم و اجازه دهیم که به وقوع پیوندند.


امضاکنندگان غیر ایرانی

1. هنا براون (فعال نهضت صلح، لندن)








2. نوام چامسکی (فیلسوف، زبان شناس، ماساچوست) 3. ایرن گاندزیر (مورخ، بوستون) 4. ماجا جانویچ (مورخ، روزنامه نگار، بلگراد) 5. تنی کنراکیس (فعال حقوق بشر، مونیخ) 6. جنیفر لانجر (شاعر، فعال حقوق بشر، لندن) 7. فابین پاتریگو (کارگردان و تولید کننده، پاریس) 8. پترا پلوتز (فعال حقوق بشر، مونیخ) 9. اولی و. ساندن (فعال حقوق بشر، مونیخ) 10. هوارد زین (مورخ، بوستون)

سازمان های غیر دولتی

11. اوپن آسیا، بنیاد آرمان شهر 12. آزادی ایران

امضاکنندگان ایرانی

13. آبتین آیینه (شاعر)



جواد اسدیان (شاعر و نویسنده)













































































14. هیوا احمدی (فعال سیاسی) 15. زاری اسپارام (زندانی سیاسی پیشین، فعال سیاسی) 16. شبنم اسدالهی (مدیر رادیو، اوتاوا) 17. زویا اسکندریان (فعال جنبش زنان) 18. مرجان افتخاری (فعال جنبش زنان، سویس) 19. مریم افشاری (فعال سیاسی، روزنامه نگار، گوتنبرگ) 20. نسرین الماسی (روزنامه نگار، کانادا) 21. هادی امینیان (زندانی سیاسی پیشین) 22. محمد ایزدی (فعال سیاسی) 23. سولماز ایکدر (فعال سیاسی) 24. افشین بابازاده (شاعر، لندن) 25. منیره برادران (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 26. شهناز بیات (فعال حقوق بشر، آلمان) 27. ژرژ بوگوسیان (فعال حقوق بشر، کانادا) 28. مهشید پگاهی (فعال حقوق زنان، آلمان) 29. نصیر پیروتی (فعال سیاسی) 30. زینب پیغمبرزاده (روزنامه نویس و فعال حقوق زنان) 31. معتصم تاتاهی (فعال سیاسی) 32. نیره توحیدی (فعال سیاسی) 33. مژگان ثروتی (جامعه شناس، نویسنده و پژوهشگر، مونستر) 34. محمد جلالی چیمه – م. سهر (شاعر) 35. گیسو جهانگیری (بنیانگذار و مدیر "اوپن آسیا"، پاریس/کابل) 36. رحمان جوانمردی (فعال حقو ق بشر) 37. لاله حسن پور (نویسنده) 38. مریم حسین خواه (فعال سیاسی) 39. ناصر حیثمی (نویسنده، استکهلم) 40. طاهر خالدی (فعال سیاسی) 41. جان خانداراش (فعال سیاسی) 42. ایاز خون سیاوشان (نویسنده و روزنامه نگار، برگن) 43. خالد خیاطی (فعال سیاسی) 44. مهشید راستی (فعال حقوق بشر، استکهلم) 45. مریم رحمانی (فعال حقوق بشر) 46. آزاد رستمی (فعال سیاسی) 47. سامان رسول پور (فعال سیاسی) 48. حسن زرهی (روزنامه نویس، کانادا) 49. جلال زندپور (فعال سیاسی) 50. شکوفه ساخی (زندانی سیاسی پیشین) 51. مجتبی سامعی زاده (فعال حقوق بشر) 52. آیدا سعادت (فعال حقوق زنان) 53. بهروز سوکایی (فعال سیاسی) 54. ایاز سیاوشان (فعال سیاسی) 55. روحی شافعی (جامعه شناس، فعال حقوق بشر) 56. گلاله شرفکندی (فعال سیاسی) 57. شهلا شفیق (نویسنده، پاریس) 58. شهاب الدین شیخی (عکاس و فعال سیاسی) 59. زهره شیشه (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 60. فائزه صالحی (فعال حقوق زنان، استکهلم) 61. فرح طاهری (روزنامه نویس، کانادا) 62. شیرین طبیب زاده (ادیتور، فعال سیاسی) 63. مریم عظیمی (فعال حقوق زنان، آلمان) 64. مین علم الهدی (فعال سیاسی) 65. کاظم علمداری (شاعر و نویسنده) 66. محمد فتاح نیا (شاعر و مترجم) 67. فرشته فراهانی (فعال سیاسی) 68. آیدا قجر (بلاگر، فعال سیاسی) 69. ایرج قهرمانلو (پزشک، فعال حقوق بشر) 70. منیره کاظمی (فعال حقوق زنان، فرنکفورت) 71. علی کلایی (فعال حقوق بشر) 72. شهرزاد گارسچی (فعال سیاسی) 73. ژیلا گلانبار (فعال حقوق زنان) 74. کوهیار گودرزی (فعال سیاسی) 75. ستار لقایی (نویسنده و روزنامه نگار) 76. سوسن محمدخانی غیاثوند (فعال سیاسی) 77. فیروزه محمودی (هماهنگ کننده سراسری گروه حقوق بشر، سانفرانسیسکو) 78. شهرزاد مجاد (استاد دانشگاه تورنتو) 79. مهرداد مشایخی (فعال سیاسی) 80. ایرج مصداقی (زندانی سیاسی پیشین، پژوهشگر) 81. خدیجه مقدم (فعال سیاسی) 82. ناهید مکری (فعال حقوق زنان) 83. سیروس ملکوتی (رئیس هنرمندان بدون مرز، لندن) 84. بهزاد مهرانی (بلاگر و فعال سیاسی) 85. فیروزه مهاجر (نویسنده و استاد دانشگاه) 86. اکرم موسوی (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق زنان) 87. ابراهیم مهتری (فعال سیاسی) 88. کیوان مهجور (نقاش، کانادا) 89. شکوه میرزادگی (نویسنده و روزنامه نگار) 90. کاویان میلانی (فعال حقوق بشر، وین) 91. حسن نایب هاشمی (فعال حقوق بشر، وین) 92. مجید نفیسی (شاعر) 93. شهین نوایی (فعال حقوق زنان، برلین) 94. مریم نوری (زندانی سیاسی پیشین، کلن)

95. عباس ولی (استاد دانشگاه، جامعه شناس، استانبول)

96. آویده هاشمی (فعال حقوق بشر، پاریس)

97. پرویز هدایی (زندانی سیاسی پیشین، فعال حقوق بشر) 98. رضا هیوا (شاعر، پاریس)

99. بیتا یاری (فعال سیاسی)

1. http://gopetition.com/petitions/save-iran-from-executions.html