۱۳۹۷ آذر ۲۹, پنجشنبه

تجمع بازنشستگان فرهنیخته کرمانشاه با فریادهای کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد

شعار هر ایرانی مرگ بر مسئولین توخالی شعار سپرده گذاران كاسپين كرمان ۲۹آذ...

گزارش‌ها حاکی است که آلبانی سفیر ایران و یک دیپلمات ایرانی را به ظن فعالیت‌های غیرقانونی که امنیت کشور را به خطر انداخته، اخراج کرده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتر خود نوشته است: ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی الان سفیر ایران را اخراج کرد، این اقدام حاوی پیامی برای رهبران


آلبانی «سفیر و یک دیپلمات ایرانی» را به دلایل امنیتی اخراج 

کرد
ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی


گزارش‌ها حاکی است که آلبانی سفیر ایران و یک دیپلمات ایرانی را به ظن فعالیت‌های غیرقانونی که امنیت کشور را به خطر انداخته، اخراج کرده است.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتر خود نوشته است: ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی الان سفیر ایران را اخراج کرد، این اقدام حاوی پیامی برای رهبران ایران است که حمایت‌ آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد.
جان بولتون اضافه کرده است: ما در کنار نخست وزیر راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم در حالی که آنها در حال مقابله با رفتار بی پروا ایران در اروپا و سراسر جهان هستند.
در همین زمینه، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر خود از اقدام نخست وزیر آلبانی در خصوص اخراج دو دیپلمات ایرانی تشکر کرده است.
مایک پومپئو تصریح کرده است: جهان می بایست با اتحاد ایران را تحریم کند تا زمانی که این حکومت رفتار مخرب خود را تغییر دهد.
این در حالی است که پیشتر یک سخنگوی وزارت خارجه آلبانی روز چهارشنبه ۲۸ آذر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این دو دیپلمات به خاطر «نقض وضعیت دیپلماتیک‌شان» اخراج شده‌اند.
وی افزود که این تصمیم پس از مذاکره با سایر کشورها از جمله اسرائیل اتخاذ شده است.
این سخنگو نام دیپلمات‌های اخراج شده را فاش نکرده است.
غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در آلبانی است. وی در شهریور سال ۱۳۹۵ به این سمت منصوب شده بود. غلامحسین محمدنیا عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران با شش قدرت جهانی بود.
در همین حال، یک شبکه تلویزیونی خصوصی در آلبانی گفته که دیپلمات‌های یاد شده مظنون به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در رابطه با یک بازی مقدماتی جام جهانی بین آلبانی و اسرائیل در دو سال پیش هستند.
حدود بیست نفر پس از این بازی دستگیر شدند که با یک حمله احتمالا تروریستی تهدید شده بود.
مقام‌های آلبانی گزارش این شبکه تلویزیونی را تایید نکرده‌اند.
آلبانی مقر بیش از دو هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق است که پس از بسته شدن اردوگاه‌های آنها در عراق، به این کشور منتقل شده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر درگیر تنش‌های دیپلماتیک با کشورهای مختلف اروپایی بر سر اتهام دخالت ماموران آن در بمبگذاری‌ و سوء‌قصد به مخالفان خود بوده است.
فرانسه و دانمارک می‌گویند که توطئه ماموران دیپلماتیک و امنیتی ایران برای حمله به مخالفان جمهوری اسلامی را خنثی کرده‌اند.
در همین زمینه، آلمان یک دیپلمات ایرانی مامور در اتریش به نام «اسدالله اسدی» را در ایالت باواریا دستگیر و او را متهم کرد که به یک زوج برای حمله به همایش روز نهم تیرماه مجاهدین خلق در حومه پاریس مواد منفجره داده است.
این دیپلمات به بلژیک تحویل شده است.
فرانسه در دهم مهرماه دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی ایران و دو شهروند ایرانی را در واکنش به «طرح حمله» به این همایش مسدود و اوایل آبان نیز یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به این اتهام‌ها واکنش نشان داده و با اشاره به اینکه هرگونه «اقدام تروریستی» از سوی جمهوری اسلامی محکوم است٬ گفته بود: «با توجه به اسناد و مدارک موجود٬ نقش معاندان٬ بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است».
از سوی دیگر، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی متهم شده‌اند که در پشت سوء‌قصد به یک ناراضی سیاسی در هلند و یک عضو «جنبش الاحواز» در دانمارک بوده‌اند.

معلم زندانی کارگر زندانی آزاد باید گردد شعار بازنشستگان یزد۲۹آذر۹۷

Last Moment 12.17.18/گفتگو با دکتر منوچهر گنجی. دکتر محمد امینی. حسن خی...

Voices of the Yellow Vests: "We are just here peacefully, getting tear g...

'Yellow Vests' protests hit Israel

فیلم گریه‌های پسر دستفروش که ماموران با رذالت تمام بساطش راغارت کرده‌اند...

پیرامون زمینه و زمانه گذر از قاجاریه به پهلوی بخش سوم گفت و گوی سعید به...

پیرامون زمینه و زمانه گذر از قاجاریه به پهلوی بخش سوم گفت و گوی سعید به...

نفله کردن یک آخوند توسط یک جوان شجاع و جان به لب رسیده از شهر قم

نفله کردن یک آخوند توسط یک جوان شجاع و جان به لب رسیده از شهر قم

نفله کردن یک آخوند توسط یک جوان شجاع و جان به لب رسیده از شهر قم

زنده یاد مصطفی شعاعیان



زنده یاد مصطفی شعاعیان