۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

Roozi-keh-farsi.mp4

Khesht va Del خشت و دل

همنشین بهار: کمون پاریس The Paris Commune (بخش نخست)

گزارش تصویری از بزرگداشت سحابی ها (هاله و عزت الله سحابی) در لواسان

گزارش تصویری از بزرگداشت سحابی ها
(هاله و عزت الله سحابی) در لواسان

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷ ژوين ۲۰۱۱

مدرسه فمینیستی: امروز 16 خردادماه 1390، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره هاله سحابی و مهندس عزت الله سحابی در لواسان برگزار شد. در این مراسم که بیش از 200 نفر از کنشگران سیاسی، اجتماعی و مدنی حضور داشتند، اعضاء خانواده سحابی، از جمله همسر، دختر، مادر و برادر هاله سحابی و برخی از دوستان و یاران خانواده سحابی ها با سخنان خود یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. سعید مدنی از فعالان شاخص ملی مذهبی مجری این مراسم بود.



زری خانم، مادر هاله سحابی و همسر عزت الله سحابی در سخنان کوتاهی از انبوه حمایت های مردمی از وی و خانواده اش قدردانی کرد.




اعضای خانواده سحابی ها


آسیه شامخی، دختر هاله سحابی، از مادرش یاد کرد که عاشق بود و با عشق جان سپرد




دکتر شامخی، همسر هاله سحابی که ایشان نیز صحنه درگیری و اتفاقات پس از آن را که در نهایت منجر به مرگ همسرش شد را بازگفت




مینو مرتاضی، فعال حقوق زنان و از یاران نزدیک هاله سحابی، که از منش هاله سحابی و اخلاق انسانی و عاشقانه او سخن گفت


فیروزه صابر، فعال حقوق زنان و از یاران نزدیک خانواده سحابی ها، نامه برادرش، هدی صابر را که از زندان اوین برای سحابی های از دست رفته نوشته بود به نیابت از او قرائت کرد.




حامد سحابی، برادر هاله سحابی، که او نیز از مرگ غیرطبیعی هاله سحابی و ماجراهای پیش آمده در آن روز سخن گفت


استاد حسین شاه حسینی، دوست شصت ساله مهندس عزت الله سحابی، از وی و مبارزات اش سخن گفت.


دکتر سارا شریعتی، استاد دانشگاه و فرزند دکتر علی شریعتی، اظهار داشت نمی خواهد اینجا خشم اش را بروز دهد و از این رو سخن را کوتاه می کند چرا که به توصیه سحابی های از دست رفته، نباید به موقع خشم سخن گفت.




فاطمه گوارایی، فعال حقوق زنان که در هنگام درگیری لباس شخصی ها با هاله سحابی در کنار او بوده است، صحنه های دلخراش آن روز را با غم و اندوه فراوان توضیح داد


اکرم مصباحی، فعال حقوق زنان که از دوران تحصیل هاله سحابی در فرانسه تا زمان جنگ و همکاری با او در کمک به مجروحان جنگی و تا پیش از مرگ هاله در جمع مادران صلح در کنار او بوده خاطراتی را از وی بیان کرد

به گزارش مدرسه فمینیستی، حاضران پس از اتمام مراسم بزرگداشت، بر سر مزار هاله سحابی و مهندس عزت الله سحابی حاضر شدند و به خواندن فاتحه، شعر، سرود و ... پرداختند.




گوهرالشریعه دستغیب، از نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی در کنار مزار سحابی ها



‍مدرسه فمینیستی

آیا امیدی به احیای صنعت لوله های قطور فولادی هست؟



این ماجرا منجر به این شد که این مسأله و چالش اصلی بین لوله سازان قطور داخلی و پیمانکاران خطوط انتقال گاز، از طریق فرستادن نامه ای از سوی مقامات مجلس شورای اسلامی به وزیر اسبق نفت درباره درخواست اعضای کمسیون انرژی نسبت به «تحقیق و تفحص از وزارت نفت و برخی از شرکت های تابعه و خرید لوله های انتقال گاز» مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد...
پس از چند ماهی که از درج مقالات و نوشته های دلسوزان صنعت ساخت لوله های قطور فولادی درباره نادیده گرفتن قانون استفاده حداکثری از توان داخلی و واردات هزاران کیلومتر لوله های فولادی گاز ترش از کشورهایی چون چین، آلمان و هند در جراید و خبرگزاری ها گذشت، این ماجرا منجر به این شد که این مسأله و چالش اصلی بین لوله سازان قطور داخلی و پیمانکاران خطوط انتقال گاز، از طریق فرستادن نامه ای از سوی مقامات مجلس شورای اسلامی به وزیر اسبق نفت درباره درخواست اعضای کمسیون انرژی نسبت به «تحقیق و تفحص از وزارت نفت و برخی از شرکت های تابعه و خرید لوله های انتقال گاز» مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، این در حالی است که صنعت لوله سازی در کشور که بسیار نقش محوری در گسترش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دارد، با سرمایه گذاری چندین هزار میلیارد تومانی و به دست آوردن تکنولوژی برتر در دنیا، توان تولید انواع لوله های قطور را همراه با ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای پروژه های پارس جنوبی و خطوط انتقال مورد نیاز کشور طراحی و ایجاد کرده و اکنون می تواند چه از جهت کیفی و چه از لحاظ قیمتی با نمونه های محصولات خارجی خود رقابت کرده و نیازهای پروژه های توسعه ای صنعت نفت و گاز کشور را به خوبی برآورده سازد.

اکنون این پیگیری از سوی مسئولین پارلمانی کشور، بارقه امیدی در دل دست اندرکاران این صنعت است تا یک بار برای همیشه، این مشکل و چالش کنونی ـ که حتی منجر به تعطیلی چند ماهه شرکت های بزرگ این حوزه شده است ـ از طریق مسئولین ذی ربط پیگیری شده و شاهد ورود دوباره هزاران کیلومتر لوله در حال ترخیص در بندر امام خمینی نباشیم و همچون سال های گذشته، تولیدکنندگان در زمینه ساخت انواع لوله های قطور ترش و شیرین مورد نیاز پروژه های نفت و گاز، کشور را به مرز خودکفایی برسانند و کسب و کار آنها به علت عدم سفارش و نبود نقدینگی و پرداخت نکردن حقوق سه ماهه کارکنان، در رکود و سکون سنگین ناخواسته قرار نگیرد و همچنین سفارش های ساخت از سوی پیمانکاران و مجریان پروژه های گاز به سوی تولیدکنندگان که با ساخت هزاران کیلومتر لوله نفت و گاز و آب جهت پروژه های قبلی توانایی خود را به اثبات رسانیده اند، سرازیر گردد.

حال با توجه به آنچه گفته شد و با توجه به سه سند زیر، باید منتظر ماند و دید با توجه به گردش کاری که انجام شده، چه دست هایی در کار است که احیانا قدرت و نفوذی بیش از این داشته و حتی دستور رییس جمهور را نادیده گرفته و صنایع کشور را به خاک سیاه نشانده و انبوهی از مردم را به صف بیکاران افزوده است.