۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

ماهيت رژيم وتاکتيک هايش درمقابله با غرب


جالب اینجاست که این متن، به اصطلاح از زبان یک ایرانی نوشته شده و در آن مکررا از ضمیر «ما» استفاده شده تا تأثیرگذاری آن بر مخاطب بیشتر شود. این متن با اشاراتی به دیدگاه مثبت خارجی ها نسبت به گذشته ایران آغاز شده و در ادامه، ادعا می شود که اقدامات مصدق سبب شده وجهه ایران در افکار عمومی جهانی تخریب شود.

این سند به این صورت آغاز می شود: «از تاریخی که خارجی ها به ایران سفر کرده اند – از زمان شاه عباس تاکنون – مطالب ستایشگرانه ای را درباره ایرانیان در کتاب های خود که در ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان منتشر شده، ذکر کرده اند. آن ها به شدت ما را تحسین کرده و ما را به عنوان مودب ترین مردم در جهان و از جمله مهمان نوازترین مردمان معرفی کرده اند... ما ایرانی ها به خوشنامی خود در خارج افتخار می کنیم و باور داریم که این خوشنامی، کاملاً موجه است». 

پس از بیان این مقدمات، اتهام زنی ها به مصدق آغاز می شود: «اما از زمانی که مصدق دیکتاتور با حزب توده وابسته به شوروی وارد اتحاد شد، چه اتفاقی در ایران افتاده است؟... ایرانیان نسبت به خارجی ها و افرادی که متفاوند، با نفرت رفتار می کنند... وقایع رخ داده در ایران باعث شد دالس، وزیر خارجه آمریکا از سفر به ایران منصرف شود».

در ادامه، خطاب به مصدق آمده است: «مصدق دیکتاتور! تو در حال تخریب شخصیت مردم ایران هستی. تو آن خصایصی که از ما مردمی با عظمت ساخته را کنار گذاشته ای و در حال ضربه زدن به وجهه ما در خارج هستی... بسیاری از ما آگاهیم که تاکتیک های اساسی کمونیست ها در ایران، ضربه زدن و از اعتبار انداختن هر چیزی است که کشور را منسجم نگه می دارد؛ همچون پیوندهای خانوادگی و اقتدار والدین، احترام به قانون و نظم و وفاداری به تاج و تخت... پیوند با کمونیست ها، تله بزرگی است که مصدق در آن افتاده است...». 

در یک متن دیگر که باز هم به منظور جنگ تبلیغاتی علیه مصدق تدوین و به عنوان سند شماره 21 از سوی CIA منتشر شده، اتهامات دیگری متوجه مصدق می شود؛ از جمله اینکه وی قصد دارد با از بین بردن اقتدار ارتش و نهادهای حکومتداری مدرن، قدرت کشور را تضعیف کند و نیز اینکه مصدق با همکاری برخی از مرتجعین، سرویس جاسوسی گسترده ای در کشور برقرار کرده و به سرکوب مخالفان مبادرت می ورزد.

در این مطلب که با همان ادبیات قبلی تنظیم شده، آمده: «مصدق می گوید منجی ایران است. اما اقداماتی را انجام می دهد که برای یک منجی عجیب است. مصدق می گوید که قصد دارد ایران را از شر ارتش در امان نگاه دارد و ضمن قطع بودجه ارتش، به نفرت در میان افسران و نیروها دامن زده است. اما بسیاری از ما به یاد می آوریم که پیش از تشکیل ارتش، وضعیت در ایران چگونه بود. بسیاری از ما هجوم و غارت قبایل را به یاد می آوریم. بسیاری از ما روستاهای سوخته، کالاهای سرقت شده و قطع مسیرهای تجارت و سفر را به یاد می آوریم...».

در ادامه این متن، ضمن ادعای همدستی مصدق با خان قشقایی جهت ستم بر مردم، ادعا شده که وی حتی از همراهان و شخصیت ها و طیف های نزدیک به خود، از مکی، بقایی و حائری زاده گرفته تا آیت الله کاشانی، آیت الله بهبهانی، ملا حسن فلسفی و نواب صفوی جاسوسی می کند. در این مطلب نیز همچون متن قبلی، اتهام همدستی با حزب توده و بلشویک ها به مصدق وارد می شود.

این دو سند، تنها قطره ای از دریای استراتژی چندوجهی آمریکا و انگلیس برای براندازی دولت ملی ایران به رهبری دکتر مصدق به شمار می رود. به عبارت دیگر، این تنها دو مورد از مجموعه اسنادی است که اجازه انتشار به آن ها داده شده و هنوز مشخص نیست که واشنگتن و لندن در راهبرد خود علیه مصدق تا کجا پیش رفته بودند. 

«آژاکس» اسم‌رمز دسیسه‌ای بود که در هر مرحله از اجرای آن، افرادی در داخل ایران هم دست داشته‌اند

ر اسناد منتشر شده هم با این وجود قسمت هایی سیاه شده و اسم هایی پنهان شده، اسم هایی که ممکن است مشخص شدن آنان، حتی در عصر حاضر هم گریبان آنان را بگیرد و یا منافع آمریکا را در ایران به افشای سوابق برخی اشخاص به خطر بیاندازد.

اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد + فایل اسناد

«آژاکس» اسم‌رمز دسیسه‌ای بود که در هر مرحله از اجرای آن، افرادی در داخل ایران هم دست داشته‌اند. این عملیات چند مرحله داشت: به راه انداختن تبلیغات منفی با هدف زیر سوال بردن صلاحیت سیاسی مصدق، ترغیب شاه به همکاری، پرداخت رشوه به اعضای پارلمان، سازماندهی نیروهای نظامی و نهایتا به راه انداختن تظاهرات‌های عمومی. اولین تلاش برای اجرای کودتا با شکست مسلم مواجه شد، اما نیروهای مجری کودتا بعد از تحرکاتی گسترده، در مرحله دوم در کنار هم قرار گرفتند و نهایتا در روز 28 مرداد، موفق شدند.

مشخص نیست که به چه دلیل سیا تصمیم گرفته است بعد از سالیان طولانی دست به انتشار این اسناد زده، همانطور که معلوم نیست چرا بخش‌هایی از این اسناد سال‌ها مخفی بوده است. در سال‌های اخیر بسیاری از مقامات سابق آمریکا و انگلیس مطالب و کتاب‌هایی در این مورد نوشته و به دست داشتن در کودتا اذعان کرده‌اند، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند انتشار این اسناد می‌تواند به شناسایی روش‌ها و تاکتیک‌های آمریکا به دشمنان کمک کند. همچنین حساسیت برخی متحدان نظیر بریتانیا (که به اذعان فارین پالیسی نقش گسترده‌ای در کودتا داشته) نسبت به این اطلاعات آمریکا را از انتشار آن‌ها بازداشته است.

مرحله چهارم: دستیابی به اهداف تعیین‌شده بین ساعت 2 تا 7 عصر – در این مرحله، نیروهای کودتا بین ساعت 2 تا 4 رادیو را به تصرف درمی‌آورند
مرحله اول: به راه انداختن تظاهراتی گسترده در تهران بین ساعت 6 تا 10:30 صبح - این مرحله چهار گروه از اوباش اجرا می‌کنند.

در تصاویر فوق، مراحل انجام عملیات کودتا در چهار بخش تشریح شده است:

مرحله اول: به راه انداختن تظاهراتی گسترده در تهران بین ساعت 6 تا 10:30 صبح - این مرحله چهار گروه از اوباش اجرا می‌کنند.

مرحله دوم: ورود نظامیان و عوامل سری در برنامه بین ساعت 10 صبح تا 3 عصر – در این مرحله پلیس، نیروهای ارتش و عوامل اطلاعاتی وارد عمل می‌شوند. در این مرحله سه نقطه هدف وجود داشته. در نقطه اول در میدان ارک، بین ساعت 12 تا 1:30 اداره تبلیغات، وزارت کشور و وزارت امور خارجه اشغال می‌شود. نقطه دوم میدان بهارستان است. در این منطقه بین ساعت 10 تا 11، دفاتر چند حزب و روزنامه به آتش کشیده شده و تخریب می‌شود. میدان توپخانه سومین هدف است. تالار شهر، تلگراف‌خانه، شهربانی و دژبانی بین ساعت 11:30 تا 15 در این منطقه اشغال می‌شوند.

اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد
فرمان شاه برای معرفی زاهدی به عنوان نخست وزیر جدید

مرحله سوم: ورود تانک‌ها و تصرف آن‌ها به دست نیروهای حامی شاه بین ساعت 5 صبح تا 2:30 عصر – در این مرحله، سه تیپ ارتش تانک‌های خود را به میدان می‌آورند، تا نیروهای حامی شاه آن‌ها را به تصرف خود درآورند. قرار است 24 دستگاه از تانک‌ها به کنترل عوامل کودتا درآید.

مرحله چهارم: دستیابی به اهداف تعیین‌شده بین ساعت 2 تا 7 عصر – در این مرحله، نیروهای کودتا بین ساعت 2 تا 4 رادیو را به تصرف درمی‌آورند. زاهدی در حالی که کودتاچیان به سمت خانه دکتر مصدق حرکت کرده‌اند، بین ساعت 4 تا 5 به عنوان نخست‌وزیر جدید خطاب به ملت از رادیو ملی نطق می‌کند و نهایتا در ساعت 7 عوامل کودتا خانه مصدق را گرفته و وی را وادار به فرار می‌کنند.

سند نخست، اوراقی متشکل از «روی جلد، خلاصه، یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه وده، ضمیمه A، ضمیمه B، ضمیمه C، ضمیمه D، ضمیمه E» به چشم می خورد که مشتمل بر رویکردسازمان سیا، تاریخچه خدمات مخفیانه، سرنگونی مصدق نخست وزیر ایران است که مربوط به نوامبر سال 1952 تا اوت سال 1953، که توسط دونالد نیوتن ویلبر در مارس 1954 تنظیم نهایی شده است. ویلبر که پژوهشگر تاریخ معماری ایرانی و اسلامی و از متخصصان فرش ایرانی محسوب می‌شود و متهم (بدون ارائه سند) پیرامون آثار تاریخی ایران است، جزو جاسوسان آمریکایی بوده که این اسناد نیز همین موضوع را گواهی میدهد. شهرت او بیشتر به خاطر شرکت او در طراحی عملیات تی‌پی آژاکس است که به کودتای ۲۸ مرداد منجر شد.

اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد
تصویر فوق: خروج زاهدی از خانه امن به قصد به دست گرفتن قدرت پس از کودتا
تصویر ذیل: زاهدی سوار بر تانک به سمت رادیو برای سخنرانی!


اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد

سند دوم،
 متشکل از یک «سند» تلاش برای ایجاد یک دولت طرفدار غربی در ایران. در این سند که مسئول تنظیم سند و برخی عوامل توسط مرکز اسناد ملی آمریکا همچنان سیاه شده و کپی سند منتشر شده، روند برکناری مصدق و حفظ شاه با نخست وزیری زاهدی توسط «CIA» تصریح و تا حدودی تشریح شده است.

سند سوم، در دو قسمت «آ» و «ب» با عنوان «مبارزه برای ایران». نام نویسنده سند حذف شده است. در این سند که متعلق به سال 1974 است، نویسنده که از اعضای ارشد CIA می باشد، بر همکاری نزدیک مدیریت عملیات این سازمان با کودتاگران مهر تأیید می زند.

سند چهارم، با عنوان «زنده باد شاه: سازمان اطلاعات مرکزی و سقوط محمد مصدق، نخست وزیر ایران؛ اوت 1952». این سند در سال 1998 توسط یکی از تاریخ نگاران سازمان CIA به رشته تحریر درآمده است. بخش های زیادی از این سند در هنگام انتشار سیاه شده است. 

سند پنجم، با عنوان «یادداشت های کرمیت روزولت برای... (نام فرد دریافت کننده حذف شده)»؛ 14 ژوئیه 1953. در این سند، کرمیت روزولت اطلاعات مستقیمی را از مشاهدات خود در تهران مخابره کرده است. 


سند هفتم، یادداشت های کرمیت روزولت برای ... (نام فرد دریافت کننده حذف شده)، 16 ژوئیه 1953.

اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد
تانک ها یکی از اضلاع به نتیجه رسیدن کودتا با کمترین هزینه برای زاهدی بود

سند هشتم، یادداشت های کرمیت روزولت برای ... (نام فرد دریافت کننده حذف شده)، 17 ژوئیه 1953.

سند نهم، یادداشتی برای آقای جان والر. 22 ژوئیه 1953. در این یادداشت، کرمیت روزولت از جان والر و دونالد ویلبر می پرسد که آیا بیانیه ای رسمی از سوی دولت آمریکا برای موفقیت کودتا تنظیم شده است یا خیر.


سند یازدهم، متن تقدیرنامه پیشنهادی از پرسنل رابط سازمان که در عملیات آژاکس شرکت داشته اند. این متن از سوی فرانک. جی. ویزنر در تاریخ 20 اوت 1953 برای مدیر CIA ارسال شده است.

سند دوازدهم، یادداشت فرانک ویزنر برای سازمان جهت تقدیر از جان والر، ناظر فرماندهی CIA در کودتا. تاریخ 26 اوت 1953.

سند سیزدهم، نامه تقدیر از ... (نام شخص حذف شده است). نام نویسنده و دریافت کننده نیز در این سند سیاه شده است. تاریخ 26 اوت 1953.

سند چهاردهم، درباره فعالیت های دولت زاهدی علیه حزب توده. نام نویسنده حذف شده است. تاریخ 10 سپتامبر 1953.

اسناد کودتای 28 مرداد، اولین بار در تابناک منتشر شد
خانه دکتر محمد مصدق پس از کودتا
سند پانزدهم، یادداشتی از کرمیت روزولت برای ... (نام شخص حذف شده است). در این یادداشت روزولت گزارشی از عملکرد دولت زاهدی را ارائه می دهد. تاریخ 21 سپتامبر 1953.






اسناد 22، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 29، 30، 31، 32، 33، 34، و 35، مربوط به نقش انگلیس در کودتا می باشد. این اسناد همگی مربوط به سال های 1975 تا 1978 می باشد و به مرور وقایع مربوط به کودتا توسط هیئت های آمریکایی و انگلیسی اختصاص دارد.

سنادی از خیانت های میلیاردی دولت احمدی نژاد در روزهای آخر‎




444 (2).jpg


444 (3).jpg


444 (4).jpg


444 (5).jpg


444 (6).jpg


444 (7).jpg


444 (8).jpg

دارای اطلاعات کامل تا آخرین تحریم های تصویب شده علیه ایران


  1. عباس جعفری دولت‌آبادی - دادستان کل تهران از شهریور 1388
  2. عبدالله عراقی - جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  3. ابوالقاسم صلواتی - رییس دادگاه انقلاب تهران شعبه 15
  4. احمدرضا رادان - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
  5. علی‌اکبر یساقی - قاضی دادگاه انقلاب مشهد
  6. علی فضلی - جانشین فرمانده بسیج، فرمانده سابق لشگر سیدالشهدا استان تهران تا بهمن 1389
  7. عزیزالله رجب‌زاده - فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران تا دی 1389
  8. بهرام حسینی مطلق - فرمانده لشگر سیدالشهدا استان تهران
  9. اسماعیل احمدی‌مقدم - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
  10. غلام‌حسین اسماعیلی - رئیس سازمان زندان‌های کشور
  11. غلام‌حسین محسنی اژه‌ای - دادستان کل جمهوری اسلامی ایران از مهر 1388 و سخنگوی قوه قضاییه، وزیر سابق اطلاعات در سال 1388
  12. قربانعلی دری نجف‌آبادی - دادستان کل سابق جمهوری اسلامی ایران تا مهر 1388، وزیر اطلاعات در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی
  13. حسن حداد دهنوی - قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران
  14. حسین الله‌کرم - فرمانده انصار حزب الله
  15. حسین همدانی - فرمانده لشگر رسول الله از آبان 1388
  16. حسین ساجدی‌نیا - فرمانده نیروی انتظامی تهران، جانشین سابق عملیاتی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
  17. حسین طائب - فرمانده سابق بسیج تا مهر 1388
  18. مالک اژدرشریفی - رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی
  19. سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  20. محمد‌علی زنجیره‌ای - معاون رئیس سازمان زندان‌های کشور
  21. محمدرضا نقدی - فرمانده بسیج ، معاون سابق تحقیقات لجستیک و صنعتی ستاد كل نیروهای مسلح ، رییس سابق ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز
  22. سعید مرتضوی - رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز،دادستان سابق تهران تا شهریور 1388
  23. سید احمد زرگر - قاضی، دادگاه تجدید نظر تهران شعبه 36
  24. سید امیر مرتضوی - معاون دادستان مشهد
  25. سید حسن شریعتی - رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی
  26. محمد مقیسه‌ای - قاضی، رییس دادگاه انقلاب تهران شعبه 28
  27. علی خلیلی - فرمانده واحد پزشکی قرارگاه ثارالله
  28. سید محمد سلطانی - قاضی دادگاه انقلاب مشهد
  29. علی‌اکبر حیدری‌فر - قاضی دادگاه انقلاب تهران
  30. عباس پیر‌عباسی - دادگاه انقلاب تهران شعب 26 و 28
  31. مصطفی بزرگ‌نیا - رییس بند 350 زندان اوین
  32. فرج‌الله صداقت - معاون اداره کل زندانهای تهران، رییس سابق زندان اوین تا آبان 1389
  33. محمود عباس‌زاده مشکینی - مدیرکل دفتر سیاسی‌ و انتخابات وزارت کشور
  34. علیرضا اکبرشاهی - فرمانده انتظامی استان تهران
  35. سید علیرضا آوایی - رئیس کل دادگستری استان تهران
  36. جابر بانشی - دادستان شیراز
  37. سید حسن فیروزآبادی - فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران
  38. مصطفی برزگر گنجی - دادستان شهرستان قم
  39. محمدرضا حبیبی - دادستان عمومی و انقلاب اصفهان
  40. محمد حجازی - فرمانده قرارگاه  ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  41. نبی الله حیدری - رئیس پلیس فرودگاههای کشور
  42. یدالله جوانی - رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  43. مسعود جزایری - معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح
  44. محمد صالح جوکار - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان
  45. بهروز کمالیان - مدیر گروه امنیت سایبری آشیانه، مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ متولد 1983
  46. موسی خلیل‌اللهی - دادستان عمومی و انقلاب تبریز
  47. صادق محصولی - وزیر کشور سابق تا ماه اوت سال 2009
  48. مجتبی ملکلی - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه
  49. مهرداد امیدی - مدیر کل جرایم خاص و رایانه ای معاونت آگاهی نیروی انتظامی
  50. محمود سالارکیا - معاون دادستان تهران در امور زندانها
  51. حسین طلا - فرماندار تهران تا سپتامبر 2010
  52. مرتضی تمدن - استاندار تهران و از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  53. حسین ذبحی - معاون قضایی دادستان کل کشور
  54. محمد کاظم بهرامی - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح
  55. سید مرتضی بختیاری - وزیر دادگستری؛ فرماندار سابق اصفهان؛ و مدیر سازمان زندانها تا ژوئن 2004
  56. سید محمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سپتامبر 2009؛ از اعضای سابق سپاه پاسداران
  57. حیدر مصلحی - وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران
  58. حجت‌الله سوری - مدیر بازداشتگاه اوین
  59. عزیز حاج‌محمدی - قاضی سابق شعبه یک دادگاه اوین و قاضی فعلی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران
  60. محمدباقر باقری - معاون دادگستری استان خراسان جنوبی
  61. حسن آخریان - رئیس بند 1 زندان رجایی‌شهر
  62. احمد عزیزی معاون رییس و مدیرعامل بانک ملی لندن
  63. داوود بابایی - رییس کنونی « موسسه تحقیقات لجستیکی نیرو های مسلح وزارت دفاع » که توسط « محسن فخری زاده » اداره می‌ شود
  64. سید شمس‌‍‌الدین بوربوردی - معاون سازمان انرژی اتمی ایران
  65. کامران دانشجو - وزیر علوم تحقیقات و فن اوری
  66. عبدالناصر همتی - مدیرعامل بانک سینا
  67. میلاد جعفری - بازرگان کالا به ویژه فلزات
  68. علی کریمیان - بازرگان فلزات
  69. مجید خوانساری - مدیرعامل شرکت بازرگانی کالای الکتریک
  70. محمدرضا مسکریان - مدیرعامل بانک بین‌المللی پرشیا
  71. محمد محمدی - مدیرعامل MATSA
  72. محمدصادق ناصری - رییس موسسه تحقیقات فیزیکی که پیش تر با نام موسسه فیزیک کاربردی شناخته می‌ شد
  73. محمدرضا رضوانیزاده - مدیرعامل شرکت سوخت رآکتور هسته‌ ای سوره
  74. صدقی - مدیرعامل شرکت ساخت نیروگاه هسته‌ ای ( مانسا )
  75. جواد آل یاسین - رییس مرکز تحقیقات فن اوری انفجار و ضربه
  76. زوار - مدیرعامل بانک بین المللی پرشیا در دبی
  77. ابوالقاسم مظفری شمس - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا
  78. قاسم نبیپور - مدیرعامل و سهام دار شرکت کشتیرانی راهبران امید دریا
  79. محمد طلایی مدیر اجرایی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اروپا
  80. محمد مقدمیفرد مدیر منطقه‌ ای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی
  81. کاپیتان علیرضا قزلایق
  82. غلامحسین گلپرور - مدیر تجاری و معاون مدیرعامل و سهامدار شرکت کشتیرانی راهبران امید دریا
  83. حسن جلیلزاده - مدیرعامل و سهام دار خطوط کشتیرانی حافظ دریا
  84. محمدهادی پاژند - مدیر مالی سابق خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
  85. سید علاءالدین ساداترسول - مشاور مدیر قانونی گروه  IRISL ، مدیر شرکت کشتیرانی راهبران امید دریا
  86. احمد تفضلی - مدیرعامل شرکت کشتیرانی Santeliners
  87. احمد سرکندی - مدیر مالی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۱
  88. منصور اسلامی - مدیرعامل شرکت کشتیرانی Royal Med
  89. ناصر باطنی رییس سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ( IRISL )
  90. محمد قنادی - معاون تحقیقات و فناوری سازمان انرژی اتمی ایران
  91. بهنام عسگرپور - مدیرعامل تأسیسات هسته ای اراک
  92. داوود آقاجانی - رئیس مرکز آزمایشی غنی سازی سوخت در تأسیسات نطنز
  93. احسان منجمی - مدیر پروژه ساخت تأسیسات هسته ای نطنز
  94. جعفر محمدی - مشاور فنی سازمان انرژی اتمی ایران
  95. علی حاجی نیا لیل آبادی - مدیرعامل پیشین شرکت مصباح انرژی
  96. محمد مهدی‌نژاد نوری - رئیس پیشین دانشگاه فنون دفاعی مالک اشتر
  97. رضاقلی اسماعیلی - مدیر امور بازرگانی و روابط بین الملل سازمان صنایع هوافضا
  98. مرتضی بهمن‌یار - مدیر امور مالی سازمان صنایع هوافضا
  99. فریدون عباسی دوانی - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  100. محسن فخری‌زاده مهابادی - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاد فیزیک در دانشگاه امام حسین
  101. سید جابر صفدری - مدیر نیروگاه غنی سازی نطنز
  102. امیر رحیمی - رییس مرکز تولید و تحقیق سوخت هسته‌ای اصفهان
  103. محسن حجتی - رییس گروه صنعتی فجر
  104. مهرداد اخلاقی کتاب‌‍چی - رییس گروه صنعتی شهید باقری
  105. ناصر ملیک - رییس گروه صنعتی شهید همت
  106. احمد درخشنده - رییس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک سپه
  107. سرتیپ مرتضی رضایی - معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  108. سرلشگر یحیی رحیم صفوی - فرمانده کل پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  109. دریابان علی اکبر احمدیان - رییس ستاد مشترک
  110. سرتیپ محمدرضا زاهدی - فرمانده نیروی زمینی
  111. دریادار مرتضی صفاری - فرمانده‌ نیروی دریایی
  112. سرلشگر قاسم سلیمانی - فرمانده سپاه قدس
  113. سرتیپ محمدباقر ذوالقدر - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  114. حسین سلامی - فرمانده پیشین نیروی هوایی سپاه پاسداران
  115. احمد وحید دستجردی - رییس پیشین سازمان صنایع هوافضا
  116. جواد رهیقی - رییس مرکز فن اوری هسته‌ای اصفهان
  117. امیر موید علایی - مشارکت در مدیریت و مهندسی سانتریفیوژها
  118. محمد فدایی آشتیانی - مشارکت در تولید كربن آمونیوم اورانیل و مدیریت مجموعه غنی سازی نطنز
  119. عباس رضایی آشتیانی - از مقامات ارشد اداره اكتشافات و استخراج معادن سازمان انرژی اتمی ایران
  120. هاله بختیار - مشارکت در تولید مگنزیوم با غنای 99.9 درصد
  121. مرتضی بهزاد - مشارکت در تولید اجزاء دستگاه های سانتریفیوژ
  122. محمد اسلامی - رییس موسسه تحقیقاتی و آموزشی صنایع دفاع
  123. سید حسین حسینی - مشارکت در پروژه رآكتور تحقیقاتی آب سنگین اراک
  124. محمدجواد كریمی ثابت - رییس شركت انرژی نوین
  125. حمیدرضا مهاجرانی - مشارکت در مدیریت تاسیسات تبدیل اورانیوم
  126. هوشنگ نوبری - مشارکت در مدیریت مجموعه غنی سازی نطنز
  127. عباس رشیدی - مشارکت در فعالیت های مربوط به غنی سازی در نطنز
  128. قاسم سلیمانی - مدیر عملیات حفاری اورانیوم در معدن اورانیوم ساقند
  129. جمشید خلیلی - مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران و هند
  130. محسن چیذری فرمانده ستاد عملیاتی و آموزشی سپاه قدس
  131. رستم قاسمی - فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران
  132. علی اشرف نوری - معاون فرماندهی کل سپاه پاسداران و رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران
  133. علی سعیدی - نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران
  134. امیرعلی حاجی زاده - فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران
  135. عزت‌الله ضرغامی - رییس سازمان صدا و سیما
  136. رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌ آوری اطلاعات
  137. تورج کاظمی - معاون مبارزه با جرايم پلیس فتا
  138. صادق لاریجانی - رییس قوه قضاییه
  139. اصغر میرحجازی - معاون امنیتی سیاسی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای
  140. محمدعلی رامین - معاون مطبوعاتی پیشین وزارت ارشاد
  141. سید صولت مرتضوی - معاون سیاسی وزارت کشور
  142. غلام علی رضوانی - معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان
  143. موسی خلیل اللهی - دادستان عمومی و انقلاب تبریز
  144. علی فرهادی - دادستان عمومی و انقلاب شهر کرج
  145. علی رضوان منش - معاون دادستان کرج
  146. غلام حسین رمضانی - رییس پیشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران
  147. محمد صادقی (شادمند) - رییس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران
  148. رضا جعفری - معاون دادستان تهران و سرپرست پیشین دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای و فن آوری ارتباطات
  149. بهرام رشته احمدی - سرپرست مجتمع قضايی شهيد مقدس (اوينو معاون دادستان تهران در امور زندان ها
  150. اسماعیل غنی (اکبرنژاد) - یکی از معاونان نیروی قدس سپاه پاسداران
  151. علی اکبر طباطبایی (علی طهماسبی) - یکی از معاونان نیروی قدس سپاه پاسداران
  152. حسین (عظیم) آقاجانی - از اعضای سپاه پاسداران
  153. سید علاءالدین سادات رسول - از مقام های شرکت کشتیرانی ایران
  154. علی عزتی - از مقام های شرکت کشتیرانی ایران
  155. علی‌اشرف رشیدی‌اقدم - رییس زندان اوین
  156. مرتضی کیاستی - قاضی شعبه چهار دادگاه انقلاب اهواز
  157. محمدباقر موسوی - قاضی شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز
  158. محمد سرافراز - مدیر بخش بین‌المللی صدا و سیمای ایران و رئیس شبکه انگلیسی پرس تی‌وی
  159. حمیدرضا عمادی - رئیس اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی
  160. اسدالله جعفری - دادستان استان مازندران
  161. رضا موسوی‌تبار - سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شیراز
  162. رحیم حملبر - قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز
  163. عبدالصمد خرم آبادی - دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای
  164. مجید نامجو - وزیر نیرو
  165. دکتر دیمیتریس کامبیس - رییس شرکت کشتیرانی امپایر
  166. محمد رضا محمدی بنایی - مدیر عامل باشگاه حمایت و غرامت کیش(Kish P&I)
  167. سید محمد کریم - رئیس بیمه مرکزی ایران
  168. رحیم مصدق - معاون بیمه مرکزی ایران
  169. مینا صدیق نوحی - معاون بیمه مرکزی ایران
  170. اسماعیل مهدوی نیا - معاون بیمه مرکزی ایران
  171. سید مرتضی حسنی عقدا - بازرس بیمه مرکزی ایران
  172. بابک زنجانی
  173. پرویز خاکی
  174. مسعود بهادری - مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروسوییس
  175. فرزاد بازرگان - مدیرعامل شرکت بازرگانی هنگ کنگ
  176. فرهاد بوجار - مدیرعامل شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران (تسا)
  177. احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عضو هیات مدیره شرکت‌ تجاری پترو سوییس و شرکت تجاری هنگ‌کنگ
  178. سیف‌الله جشن‌ساز - رییس هیات مدیره شرکت‌های نفتیران و پترو سوییس و عضو هیات مدیره‌ی شرکت هنگ‌کنگ ، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران
  179. علی مهدوی
  180. رضا مظفری‌نیا - معاون وزارت دفاع و رییس دانشگاه مالک اشتر
  181. محمود نیکوسخن - مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران و عضو هیات مدیره‌‌ی شرکت‌های پترو سوییس و هنگ‌کنگ
  182. فرهادعلی پرورش
  183. هاشم پورانصاری - مدیرعامل شرکت بازرگانی عمومی آسیا ، مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران
  184. حسین وزیری (نصرت‌الله) - از مدیران شرکت پتروگرین
  185. بهاره میرزا حسین یزدی
  186. حمید عرب نژاد - مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان
  187. Michael Karner - شهروند اسلوونی
  188. Lidia kim - شهروند قرقیزستان
  189. Rodrigue Elias merhej - شهروند لبنان
  190. Haji Kotwal NOORZAI - شهروند پاکستان
  191. Luis Fernando SANCHEZ ARELLANO - شهروند مکزیک