۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

در زندان هم تبعیض برقرار است. خودی‌‌هایی که فسادشان رو شده یا از نظر حکومت گستاخ شده‌اند، یک جور زندان می‌کشند، غیر خودی‌ها یک جور. محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق، به نفس زندانی شدن یاران فاسدش اعتراض دارد و خواهان رهایی و آزادی بیان برای آنان و هواداران خود شده است. او در نامه‌‌ تازه‌ای به خامنه‌ای این گونه وانمود کرده که آزادی بیان ادعایی رهبر در منبر روز اول سالش جدی است، اما قوه قضاییه نمی‌گذارد که تحقق پیدا کند.
احمدی‌نژاد در میان برادران لاریجانی. حمله او به قوه قضاییه عمدتا معطوف به صادق لاریجانی است که در رأس این قوه است.
احمدی‌نژاد در میان برادران لاریجانی. حمله او به قوه قضاییه عمدتا معطوف به صادق لاریجانی است که در رأس این قوه است.
عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشرکه از ۱۹ شهریور سال ۹۰ در زندان است، در اعتراض به وجود تبعیض در زندان از روز اول عید دست به اعتصاب غذا زده است. در نامه‌ای که او به تاریخ ۲۹ اسفند نوشته از «تبعیض‌های ناروای حاکم بر زندان» سخن رفته و در آن آمده است «عده‌ای از زندانیان از جمله رانت‌خواران، اختلاس‌گران و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی – عقیدتی) در نظر گرفته نمی‌شود.»
همین نمونه اسارت عبدالفتاح سلطانی، وکیل حق‌طلب و به توصیف “عفو بین‌الملل” شجاع کافی است تا ادعاهای رهبر نظام در مورد وجود آزادی بیان در کشور پوچ دانسته شود. اکنون هر کس که بخواهد از اسارت نابحق و سرکوب آزادی بیان سخن گوید، لازم است به نمونه روشن عبدالفتاخ سلطانی اشاره کند که به جرم دفاع از آزادی بیان به زندان افتاده است.
در نامه احمدی‌نژاد اشاره‌ای به سنخ افرادی چون عبدالفتاح سلطانی وجود ندارد. انسان‌هایی که در بخش «خس و خاشاک» اهالی قرار می‌گیرند، موضوع اختلاف احمدی‌نژادی‌ها با بقیه جناح‌های حکومتی نیست. دلواپسی احمدی‌نژاد برای یارانش است.
نامه احمدی‌نژاد، که در سایت دسته او به نام «دولت بهار» منتشر شده، این گونه آغاز می‌شود:
«حضرت آیه الله خامنه ای دام ظله العالی
رهبر معظم انقلاب
با سلام و احترام
حضرتعالی در سخنرانی نوروزی در مشهد مقدس اعلام فرمودید که در جمهوری اسلامی کسی به دلیل اعتراض به نظام و یا داشتن عقیده ای مخالف حاکمان تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد و یا در زندان نیست.
البته این‌ها بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی نیز هست.
به استحضار می رساند که ظاهراً دستگاه قضایی این سخنان حضرتعالی را قبول ندارد.
در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان و مردم از زن و مرد به همین دلایل و بعضاً اظهار نظر در فضای مجازی در زندان به سر می‌برند و دستگاه قضایی در برخورد با آنها نه تنها اصول مسلم قانون اساسی بلکه حتی بسیاری از قوانین عادی را که متاسفانه به جای مردم کاملاً به نفع دستگاه قضایی نوشته شده‌اند، زیر پا گذاشته و می‌گذارد.
کافی است نحوه برخورد با دو جوان مومن و انقلابی به نام آقایان سیدزاده و شاملو را در شهر مشهد بررسی فرمایید و سخنان آنان را از نزدیک بشنوید. وقتی دادستان مشهد ادعا می‌کند که اختیارات او فقط یک بند انگشت از خداوند کمتر است. شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.»

پیشنهادهای احمدی‌نژاد

سیدعلی سیدزاده و حسین شاملو، دو تن از هواداران دستگیر شده احمدی‌نژاد در مشهد هستند. محمود احمدی‌نژاد ابتدا از این دو هوادار غیر مشهور نام برده و سپس در نامه‌اش به رهبری پای محرومیت یارانش حمید یقایی و اسفند رحیم مشایی را به میان کشیده است. احمدی‌نژاد پس از شرح مظلومیت‌های آنان و اشاره کلی به وجود زندانیان دیگر به رهبر معظمش سه پیشنهاد کرده است:
«۱-  فرمایشات حضرتعالی در روز اول فروردین درباره حق آزادی مردم و ممنوعیت برخورد با عقاید مختلف و یا اعتراضات مردم به عملکردهای گوناگون، عیناً جهت اجرا به دستگاه قضایی ابلاغ گردد.
۲-  دستور فرمایید محاکمات مگر در موارد معین شده در قانون اساسی، همگی به صورت علنی برگزار گردد.
۳ – یک مرجع صالح و مستقل و مورد اعتماد مردم را جهت رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مظالم و تخلفات دستگاه قضایی از قوانین و مقررات و فرمایشات حضرتعالی تعیین و اعلام فرمایید.»

نحوه تفسیر منبر روز اول عید رهبر در نامه احمدی‌نژاد

رهبر معظم تا کنون به نامه‌های محمود احمدی‌نژاد جواب مستقیم نداده است. اما منبر روز اول عید او در حکم پاسخ به احمدی‌نژاد هم هست.
احمدی‌نژاد به خامنه‌ای نوشته بود که وضع بد است و نظام و کشور بحران زده است، و خامنه‌ای جواب داد که وضع خیلی خوب است و اشکالات به برخی مسئولان برمی‌گردد که کم‌کاری می‌کنند و ظرفیت‌های کشور را نمی‌شناسند.
احمدی‌نژاد در نامه تازه از این در وارد شده که وضع در ذهن رهبر خوب است و در واقعیت هم خوب است اگر دولت فعلی، برادران لاریجانی، به ویژه آنکه در رأس قوه قضاییه نشسته بگذارند و مزاحم احمدی‌نژادی‌ها نشوند.
کالای ایرانی بخر عنوان کمپین شکست خورده وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی در چهارسال نخست ریاست جمهوری حسن روحانی بود. پروژه‌ای بدون نتیجه که حالا علی خامنه‌ای سال ۹۷ را به این عنوان نامگذاری کرده است. وزارت صنعت دولت روحانی میلیاردها تومان برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و آگهی‌های تبلیغاتی در نشریات هزینه کرد، نتیجه اما افزایش واردات، کاهش صادرات و تداوم بحران رکود اقتصادی و ورشکستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی بود.
کارگران کارخانجات پوشش رشت سال ۹۴ خواستار جلوگیری از واگذاری این کارخانه شدند.
حال سخنان رهبر جمهوری اسلامی در آغاز سال نو باردیگر حمایت از کالای ایرانی و توسعه بازارهای صادراتی را به حرف مشترک همه مسئولان نظام تبدیل کرده. پس از دستورالعمل معاون اول رئیس دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالای خارجی، خطیبان جمعه هم با تکرار سخنان خامنه‌ای، خواستار «فتح بازار کشورهای همسایه» شدند.
وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده «با تمرکز بیشتر بر تسهیل انعقاد قراردادهای اقتصادی دو و چند جانبه با همسایگان و اتحادیه‌های تجاری نظیر اوراسیا و اقتصادهای نوظهور و قدرت‌های بزرگ اقتصادی غیرمتخاصم» زمینه تحقق خواسته خامنه‌ای را فراهم می‌کند.
احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد  از مسئولان اجرایی خواست برای فتح بازار عراق و سوریه برنامه‌ریزی کنند: «آن روزی که بنای کمک به عراق و سوریه بود عزیزان رزمنده ما ایثارگری کردند و ریشه دشمن و مزدوران داعشی را از میان بردند اما روزی که بنا است بازار این دو کشور کانون صادرات شود بایستی در صادرات به این کشورها سهم نداشته باشیم و دیگرانی که تکفیری‌ها را کمک کردند این بازار را تسخیر کنند؟».
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با تکرار شعارهای چهار سال قبل در سخنرانی روز اول عید در مشهد درک و برداشت‌اش از مشکلات کشور و برنامه‌اش برای رفع آنها را پیش گذاشت.
نکات اصلی تجویزی سخنرانی او عبارت بودند از تکثیر نسل، کار بیشتر، تشخیص ظرفیت‌ها و حمایت از کالای ایرانی. در این سخنرانی نه از ورشکستگی بانک‌ها، صنایع عمده، بیکاری فراگیر، بی‌کیفیتی نظام آموزش عالی و فرار مغزها خبری بود نه از بحران زیست‌محیطی و کمبود آب. از سخنرانی خامنه‌ای دو برداشت می‌توان داشت: خواست به هوادارانش و مدیران نظام این حس را بدهد که بحرانی در کار نیست، اوضاع خوب است و زیر کنترل. برداشت دیگر این است که ذهن او رابطه‌اش را با واقعیت به تمامی از دست داده است.
در هر حال حمایت از کالای ایرانی به عنوان حکم رهبر نظام، دستور کار دولتیان شده است. مداحان در وصف آن می‌سرایند، و مدیران و مبلغان از نبوغ رهبر در دادن این رهنمود سخن می‌گویند. همه جا را دارند با شعار حمایت از کالای ایرانی پر می‌کنند. دلسوز ایرانی شده‌اند؟ این سیاست در ادامه سیاست‌های دیگری نظیر خصوصی‌سازی و تخصیص اعتبار و گشایش بانک است. آقازاده‌ها و خودی‌ها پول و اعتبار می‌گیرند برای تولید کالای ایرانی و حمایت از آن. نتیجه نهایی تسهیل و تسریع خاصه‌خرجی و غارتگری است.‎
او همچنین از کسانی که به گفته او «غیرت دینی» و یا «غیرت ملی» دارند هم خواست جنس خارجی نخرند: «کسانی که دین دارند و متدین هستند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند جنس خارجی خریداری شود. غیرت ملی هم اقتضا نمی‌کند کسانی که به این آب و خاک علاقه دارند جنس خارجی خریداری کنند.»
نماینده ولی فقیه در مشهد سخنان خامنه‌ای را «برنامه جامع و کامل اقتصادی» خواند که اگر به آن عمل شود «تنگناها» و «مشکل معیشتی مردم» رفع خواهد شد.
او گفت: « اگر دروازه را به روی کالای خارجی نبندند و اگر قراردادهای تجاری را به ۳۰ میلیارد دلار با یک کشور خارجی برسانند، مشکلی حل نمی‌شود».
علم‌الهدی در ادامه مشکل تولید داخلی را «قاچاق» و «چپاولگری» دانست  اما درباره نقش نهادهای حکومتی و نظامی در قاچاق سازمان‌یافته کالا چیزی نگفت.
او  فقط گفت:  وقتی جنس خارجی قاچاق با نصف قیمت وارد می‌شود، نمی‌توان «به مردم گفت کالای ارزان خارجی نخر و کالای گران ایرانی بخر».
منابع دولتی ایران ارزش سالانه کالای قاچاق را ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس آذر ۹۶ گفته بود که بخش زیادی از کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود.
به گفته او روزانه ۳۳۰۰ کانتیر حامل کالای قاچاق از مبادی رسمی تحت کنترل گمرک به ایران وارد می‌شود.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران که پیشتر رئیس گمرک بود، این آمارها را تکذیب کرد و گفت: قاچاق کالا از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد.
دولت حسن روحانی در ادامه آنچه که کاهش سهم کالای قاچاق در بازار خواند، بهمن سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای جنوبی ایران را به سپاه پاسداران واگذار کرد. این تفاهنمامه در حالی امضاء شد که سپاه پاسداران به قاچاق کالا متهم است.
محمود احمدی‌نژاد رئیس سابق اسلامی قبلا سپاه را «برادران قاچاقچی» خوانده بود. مهدی کروبی نیز هنگامی که ریاست ششمین دوره مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، سپاه را به دست داشتن در قاچاق کالا از بنادر خارج از نظارت گمرک متهم کرده بود.
فرمانده سپاه پاسداران چندی بعد کنترل برخی از بنادر و مبادی دریایی توسط نیروهای نظامی را پذیرفت و گفت ممکن است از این بنادر برای واردات کالاهای نظامی استفاده شود.
علم‌الهدی اما بدون اشاره به این وضعیت، گفت: «باز بودن دروازه‌های مملکت به روی قاچاق و چپاولگری در گمرک و آزاد کردن کشتی‌های عظیم در دروازه‌های گمرک مشکلات را ایجاد می‌کند».

کمیته ممنوعیت واردات کالای خارجی

همزمان با او، محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم نمازجمعه تهران خواستار برنامه‌ریزی برای آنچه که «فتح بازار ۱۵ کشور همسایه» خواند، شد و گفت: « باید همه نهادها و دستگاه‌ها دستورالعملی برای زیرمجموعه خود صادر کنند تا به طور کلی خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع شود».
او با بیان اینکه خرید کالای خارجی باید به اجازه کمیته متخصصی انجام شود، گفت: «در همه نهادها و دستگاه‌ها باید کمیته‌هایی در همه نهادها با حضور افراد متخصص و صاحب‌نظر تشکیل شود تا اگر مدیران اعلام کردند که نیاز به واردات کالای خارجی وجود دارد این نیاز را در کوتاه‌ترین زمان بررسی کرده و در صورت لزوم اجازه خرید را صادر کنند».
خطیبان جمعه دیگر شهرهای ایران هم با سخنانی مشابه با این دو، دولت را مسئول اصلی تحقق شعار سال اعلام شده از سوی خامنه‌ای دانستند و خواستار ایجاد محدودیت و ممنوعیت واردات کالای خارجی شدند.
پافشاری خطیبان جمعه بر صدور دستورالعمل ممنوعیت واردات کالای خارجی در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش گمرک، میزان واردات کالا به ایران طی دو دهه گذشته همواره روند افزایشی داشته و اتاق‌های بازرگانی مشترک میان به کانون واردات تبدیل شده‌اند.
جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته با امضاء تفاهمنامه‌های جداگانه با ترکیه، روسیه و چین افزایش تجارت با این کشورها را از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده است.
عمده‌ترین کالای صادراتی ایران نفت و فرآورده‌های نفتی به شمار می‌رود. ارزش صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی در ۹ ماه نخست سال قبل ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار اعلام شده که حدود ۶ میلیارد دلار کمتر از واردات در مدت مشابه است. ارزش کالاهای وارداتی به ایران در پایان سه فصل نخست ۹۶، ۳۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار گزارش شده است.
میزان واردات کالا در نه ماه نخست سال قبل ۱۸ درصد به نسبت سال ۹۵ افزایش یافته در حالی که میزان صادرات کالای غیرنفتی نزدیک به ۵ درصد کمتر شده است. در همین حال حدود ۵ میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی را معیانات گازی تشکیل ‌دهد که یک کالای نفتی است.

Dai حسن داعی و سارا ایرانی در یاران - 9 مارچ - 19 اسفند - سرکوب گزینه ی ...

حسن داعی و سارا ایرانی در یاران - آمدن پمپئو و تنگ تر شدن محاصره رژیم آخ...

فاسدترین قضات سال ۹۶

در حملات تروریستی در جنوب فرانسه ٣ تن کشته و ١٦ نفر زخمی شدند؛ مسئولیت این حملات را داعش بر عهده گرفت

در حملات تروریستی در جنوب فرانسه ٣ تن کشته و ١٦ نفر زخمی شدند؛ مسئولیت این حملات را داعش بر عهده گرفت

نیmediaروهای ویژه و امدادگران در برابر سوپرماکت محل گروگان گیری -
در سه حملۀ مسلحانه پی در پی توسط یک اسلام‌گرای افراطی در جنوب غربی فرانسه ٣ تن کشته و ١٦ نفر زخمی شدند. به گفتۀ رئیس جمهوری فرانسه حال دو تن از آنان وخیم است. این حملات به سرنشینان یک اتوموبیل، نفرات نیروی انتظامی در شهر «کرکسون» و گروگانگیری در یک سوپرمارکت واقع در نزدیکی این شهر با دخالت نیروهای ویژۀ ژاندارمری فرانسه و کشته شدن شخص گروگانگیر به پایان رسید. فرد مهاجم بگفتۀ وزیر کشور فرانسه پیش از این به عنوان یک افراط گرای مذهبی مورد شناسائی پلیس قرار گرفته بود.
 
حملات روز جمعه در ساعت ١٠ صبح با تهاجم یک جوان مسلح به سرنشینان یک اتوموبیل در شهر «کرکسون» واقع در جنوب غربی فرانسه آغاز شد. وی برای ربودن اتوموبیل، رانندۀ آنرا زخمی کرد و سرنشین دیگر آنرا کشت. فرد مهاجم آنگاه به یک گروه چهار نفره از ماموران نیروهای انتظامی که در نزدیکی قرارگاه خود سرگرم دو بوده‌اند تیراندازی کرد و یکی از آنان را از ناحیۀ شانه و گلو زخمی نمود. بگفتۀ نخست وزیر فرانسه مامور زخمی شده با خطر مرگ روبرو نیست.
این فرد سپس به شهرک «تِرب» در ٨ کیلومتری شرق «کرکسون» رفت و افرادی را که در یک سوپرماکت در حال خرید بودند به گروگان گرفت. این گروگان گیری که از ساعت ١١ صبح به وقت پاریس آغاز شده بود، پس از نزدیک به چهار ساعت اندکی پیش از ساعت ١٥ با عملیات نیروی ویژۀ ژاندارمری فرانسه و کشته شدن فرد مهاجم به پایان رسید.
براساس اطلاعات در دست ٢ تن، یکی از کارکنان و یکی از مشتریان را با تیراندازی کشت و ١٤ نفر را  زخمی کرد که حال دو تن از آنان بسیار وخیم است. یکی از افراد زخمی شده یک سرهنگ دوم ٤٥ سالۀ ژاندارمری است که در پی گروگان گیری بصورت داوطلبانه و در برابر آزادی یکی از گروگان‌ها، وارد فروشگاه شده و به اسارت در آمده بود. در جریان این معاوضه، شماری از کارکنان و مشتریان فروشگاه موفق به فرار شدند. افسر ژاندارمری بر اثر اصابت چندین تیر شلیک شده توسط گروگانگیر بشدت زخمی شده است. رئیس جمهوری فرانسه بعدازظهر جمعه اعلام کرد که «این افسر ارشد که مایۀ افتخار فرانسه است، هم اینک با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند». این سرهنگ ژاندامری با روشن گذاشتن تلفن دستی خود، اطلاعات ارزشمندی در بارۀ مذاکرات جاری میان گروگانگیر و افراد به گروگان گرفته شده در اختیار نیروهای انتظامی گذاشته است.
فرد گروگانگیر به گفتۀ شاهدان عینی با فریاد «الله اکبر» خود را عضو داعش خوانده و با یک اسلحۀ کمری شروع به تیراندازی کرده است. این جوان ٢٦ سالۀ که «رضوان لقدیم» نام دارد، دارای ملیت دوگانۀ مراکشی – فرانسوی است و بگفتۀ ژرار کُلُن، وزیر کشور فرانسه، به عنوان یک خرده بزهکار شناخته شده و به سبب خرید و فروش مواد مخدر مدتی نیز در زندان بسر برده است. وی همچنین گفت «رضوان لقدیم» از سال ٢٠١٣ به عنوان یک فرد افراط گرای مذهبی نیز شناسائی شده، اما «جهادگرائی او بصورت ناگهانی رخ داده است».
 
 
حدود یک ساعت پس از عملیات نیروی ویژۀ ژاندارمری و کشته شدن فرد مهاجم، گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه‌ای در شبکۀ خبری تبلیغاتی خود «أعماق» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. بر اساس این بیانیه «مردی که حملۀ ترِب در جنوب فرانسه را به اجرا گذاشته از جنود دولت اسلامی است که به دعوت [این سازمان] پاسخ داده است».
داعش این توصیفات را برای جهادگرایانی بکار می‌برد که با این گروه مناسبات سازمانی ندارند و بصورت فردی دست به چنین اقداماتی می‌زنند.
پیش از انتشار این بیانیه، وزیر کشور فرانسه گفته بود که مهاجم «ترِب» در اقدام خود «تنها» بوده است.
مسئولیت قضائی این حمله، بدلیل ماهیت تروریستی آن، به دادستان پاریس واگذار شد. وی بعدازظهر امروز از نقاطی که حملات در آنها صورت گرفته است بازدید کرد.
گروۀ دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه‌ای در شبکۀ خبری تبلیغاتی خود «أعماق» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر، وشماری از مقامات کشوری و لشکری فرانسه بعدازظهر جمعه در جلسۀ ویژۀ بحران شرکت کردند. امانوئل ماکرون در سخنان کوتاهی که از رسانه‌ها پخش شد گفت «کشور ما امروز هدف یک حملۀ تروریستی اسلامی قرار گرفت» وی گفت فرانسه «در ماه‌های اخیر با تهدیدات دورن زا» روبروست، زیرا جوانانی که به جهادگرائی رو می‌آورند در این سرزمین زاده و بزرگ شده‌اند. امانوئل ماکرون از نهادهای مختلف مسئول خواست بسرعت روشن کنند که فرد مهاجم «چرا و چگونه به جهادگرائی رو آورده و از چه طریقی به داشتن سلاح موفق شده است».

دهمین گزارش سالانه مجازات اعدام در ایران که توسط سازمان حقوق بشر ایران منتشر شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ دست‌کم ۵۱۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند. با در نظر گرفتن بیش از یک اعدام در هر روز و بیش از یک اعدام در هر ۱۶۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۷، ایران مقام نخست خود در تعداد اعدام‌ها نسبت به سرانه جمعیت را همچنان حفظ کرده است.

 دهمین گزارش سالانه مجازات اعدام در ایران که توسط سازمان حقوق بشر ایران منتشر شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ دست‌کم ۵۱۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند. با در نظر گرفتن بیش از یک اعدام در هر روز و بیش از یک اعدام در هر ۱۶۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۷، ایران مقام نخست خود در تعداد اعدام‌ها نسبت به سرانه جمعیت را همچنان حفظ کرده است.
تقریبا ۷۹٪ از اعدام‌ها ثبت شده در سال ۲۰۱۷، یعنی ۴۰۶ اعدام، توسط مقامات به طور رسمی اعلان نشده اند. این میزان به طور قابل توجهی بالاتر از سال ۲۰۱۶ است که ۲۹۸ مورد از ۵۳۳ اعدام توسط منابع رسمی اعلان نشده بودند. برخی از این اعدام‌ها به صورت مخفیانه انجام شده‌اند و پیش از اعدام به خانواده و یا وکیل زندانی اطلاع داده نشده است و برخی دیگر تنها از سوی رسانه‌های رسمی اعلام نشده اند. تنها گزارشات غیر رسمی هستند که با اطلاعات کافی در این گزارش ذکر شده اند. این باور در نزد تهیه کنندگان این گزارش وجود دارد که ارقام واقعی اعدام‌ها از چیزی که در این گزارش ذکر شده است بالاتر هستند. در سال ۲۰۱۷ سازمان حقوق بشر ایران گزارش هایی از اعدام‌های مخفیانه و یا اعلان نشده از ۳۱ مکان مختلف ایران دریافت کرده است.

مستندات اعدام‌های اعلام نشده و مخفیانه

شبکه سازمان حقوق بشر ایران در داخل کشور اطلاعاتی در مورد بسیاری از اعدام‌ها دریافت کرد که توسط رسانه‌های رسمی اعلام نشده بودند. تایید این گزارش ‌ها یک کار چالش بر انگیز است، چرا که این رسانه‌های حقوق بشری بطور مستقیم کنترل میشوند و یا اینکه تحت نظارت شدید مقامات قرار دارند. گزارش نقض حقوق بشر به سازمان‌های حقوق بشری به عنوان یک جرم محسوب شده و افرادی که به این خاطر بازداشت میشوند با اتهامات کیفری روبرو میشوند. با این وجود هر سال سازمان حقوق بشر ایران موفق به تایید صدها اعدام میشود که توسط مقامات اعلام نمیشوند. در بسیاری از موارد اطلاعات مربوط به اعدام توسط دو یا چند منبع مستقل تایید شده اند. در برخی موارد سازمان حقوق بشر ایران عکس هایی را دریافت میکند که انجام اعدام را مستند میکند. در بسیاری موادر تصاویر به همراه اسامی زندانیان به سازمان حقوق بشر ایران فرستاده شده است. برخی از این تصاویر در زیر نشان داده شده اند.

توزیع جغرافیایی اعدام‌های اعلام شده و اعلام نشده/ اعدام‌های مخفیانه

همچون سال‌های گذشته زندان‌های بزرگ در منطقه کرج/ تهران بیشترین تعداد اعدام‌هایی که رسما اعلام شدند و اعدام‌هایی که رسما اعلام نشدند را به خود اختصاص دادند. جزئیات بیشتر در ادامه خواهد آمد.

اعدام‌ها در مناطق کرج/ تهران

این نمودار که در بالا مشاهده می‌کنید اعدام‌های رسمی (سبز) و غیررسمی/ اعلام نشده (زرد) در سه زندان شهر کرج واقع در استان البرز را که زندانیان متهم تهران و استان البرز را در خود جای داده به نمایش میگذارند. با این حال، در این زندان‌ها نیز زندانیان از سایر نقاط کشور حضور دارند. این شامل زندان‌های قزلحصار کرج، رجایی شهر و زندان مرکزی کرج (همچنین بنام ندامتگاه شناخته شده) میشود. هر سه این زندان‌ها در زندان البرز واقع شده اند. زندانیان زندان‌های قزلحصار کرج و ندامتگاه را عمدتا محکومان جرایم مربوط به مواد مخدر تشکیل میدهند، درحالی که بیشتر زندانیان در زندان رجایی شهر کرج را زندانیانی که با اتهام قتل عمد به اعدام (قصاص) محکوم شده اند تشکیل میدهند. اکثر اعدام‌ها در سه زندان فوق الذکر در سال ۲۰۱۷ توسط منابع رسمی اعلام نشده اند.
توزیع جغرافیایی اعدام‌ها در سایر نقاط کشور
نمودار بالا نشان دهنده توزیع جغرافیایی اعدام‌های رسمی (سبز) و غیر رسمی/ اعلام نشده (زرد) در سایر نقاط ایران به استثنای منطقه تهران/ کرج است. زندان‌های استان آذربایجان غربی (شمال غرب)، خراسان رضوی (شمال شرقی)، آذربایجان شرقی (شمال غرب) و سیستان و بلوچستان (جنوب شرقی) بیشترین تعداد اعدام‌ها را بعد از تهران/ کرج به خود اختصاص داده اند.
همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به ایالات متحده، دولت پرزیدنت دونالد ترامپ مجوز فروش بیش از یک میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی را به آن کشور صادر کرد.
دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید - سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روز پنجشنبه کنگره را در جریان قرار داده است. قانونگذاران کنگره ۳۰ روز فرصت دارند در صورت مخالفت مانع اجرای آن شوند.
موارد شامل این قرارداد عبارتند از ۶۷۰۰ موشک ضدتانک، خدمات آموزشی، پشتیبانی و تامین قطعات یدکی تانک‌ها، هلیکوپترها و دیگر تجهیزاتی که قبلا به این متحد آمریکا فروخته شده است.
ریاض رقیب سنتی تهران و متحد کلیدی واشنگتن در حوزه حلیج فارس است و خبر قرارداد نظامی یک میلیارد دلاری دو کشور در جریان سفر بهار گذشته پرزیدنت ترامپ به ریاض رسما اعلام شد.
عربستان مقصد نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری ایالات متحده در خرداد ۱۳۹۶ بود. این دو کشور هر دو از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.
عصر پنجشنبه در حالی رئیس جمهوری ایالات متحده از انتخاب «جان بولتون» به عنوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید خبر داد که آقای بولتون چهره شناخته ای برای مخاطبان ایرانی است.
این دیپلمات و سیاستمدار ۶۹ ساله آمریکایی متولد شهر بالتیمور در ایالت مریلند در نزدیکی واشنگتن است. سابقه خدمت او در وزارت خارجه، سازمان ملل و بعد همکاری با اندیشکده هایی که حوزه سیاست خارجی آمریکا را دنبال می کنند، موجب شده تا آقای بولتون شناخت خوبی از جمهوری اسلامی و نهادهای آن مثل سپاه پاسداران داشته باشد.
جان بولتون که به زودی جانشین اچ آر مک‌مستر می شود، از سال ۲۰۰۱ در مقام معاون وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات و امور امنیت بین‌المللی دولت بوش بود و در مقطعی در دولت جرج بوش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافت.
تغییر رژیم
آقای بولتون یکی از موافقان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران است که نظر خود را در این مورد بارها علنی بیان کرده است.
از جمله در مقاله‌ای در روزنامه جروزالم پست در ۲۸ آبان ۱۳۹۵ او نوشت: «آیت الله ها تهدید اصلی علیه صلح بین المللی و امنیت در خاور میانه هستند.... مردم ایران از یک حکومت جدید استقبال می کنند و ایالات متحده باید برای سرنگونی رژیم کنونی از گروه های اپوزیسیون حمایت کند.
اما او درباره رژیم ایران و گروه های داخل نظام چه فکر می کند؟ این گفتگو اردیبهشت سال گذشته و قبل از انتخابات ریاست جمهوری با او انجام شد. بخشی از دیدگاه آقای بولتون درباره ایران و جمهوری اسلامی را می توانید در این گفتگوی اختصاصی که ستاره درخشش رئیس بخش فارسی انجام داده، ببینید و بشنوید:

 گفتگوی اختصاصی اردیبهشت گذشته صدای آمریکا با جان بولتون را در زیر ببینید

No media source currently available
0:000:12:054:12
 دانلود 

راد روزنستاین معاون وزیر دادگستری ایالات متحده

راد روزنستاین معاون وزیر دادگستری ایالات متحده - آرشیوایالات متحده روز جمعه علیه ۹ شهروند و یک شرکت ایرانی بابت تلاش برای هک سامانه‌های کامپیوتری صدها دانشگاه آمریکایی و بین المللی و انجام حملات سایبری به نیابت از حکومت ایران علیه ده‌ها شرکت و مرکز خصوصی و دولتی در آمریکا، اعلام جرم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات سایبری ایران بیش از ۳۱ ترابایت اطلاعات آکادمیک و دارایی‌های فکری و معنوی از ۱۴۴ دانشگاه در آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در ۲۱ کشور دیگر به سرقت رفته است.
راد روزنستاین معاون وزیر دادگستری آمریکا نیز در یک نشست خبری در واشنگتن با بیان این که «متهمان اکنون از دست عدالت فراری هستند،» هشدار داد در صورت سفر این افراد به بیش از ۱۰۰ کشور خارجی، ممکن است بازداشت و به ایالات متحده مسترد شوند.
بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حساب‌های ایمیل بیش از صد هزار استاد در دانشگاه‌های ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در حملات سایبری ایران به سرقت رفته، که اطلاعات مربوط به حدود هشت هزار نفر از آنها در معرض خطر افشا قرار گرفته است.
بیانیه وزارتخانه و اظهارات معاون وزیر دادگستری آمریکا همزمان با بیانیه وزارت خزانه داری مبنی بر تحریم ۱۰ فرد و یک نهاد مستقر در ایران بابت دست داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا و متحدان آن و نقض حقوق مالکیت معنوی و سرقت اطلاعات بیان شد.

هکرهای ایرانی که تحت تحریم جدید آمریکا قرار گرفتند، چه کسانی هستند


وزارت خزانه داری آمریکا، نام عوامل سایبری در ایران را که به صدها دانشگاه حمله کرده اند و مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، روز جمعه ۳ فروردین ۹۷ منتشر کرد.
سیدعلی میرکریمی: هکر و پیمانکار در موسسه مبنا بوده است. میرکریمی در بخش های مختلف کمپین هک دانشگاه ها که موسسه مبنا آن را به راه انداخت، فعال بود.
مصطفی صادقی: هکر و وابسته به موسسه مبنا بوده است. صادقی به حساب کاربری حدود هزار نفر از استادان دانشگاه نفوذ کرد و دست به حملات دیگر سایبری زد و از این راه نفع مالی برده است.
سجاد طهماسبی: پیمانکار موسسه مبنا بوده است. او به هدایت و تسهیل کمپین حملات سایبری به دانشگاه ها کمک کرده است و قربانیان این حملات را تحت نظر داشته است.
عبدالله کریما: تاجری که مالک و اداره کننده شرکتی بود که از طریق یک وبسایت، اطلاعات دزدیده شده دانشگاهیان را فروخت. مرتبطان موسسه مبنا به طور مرتب اطلاعات به سرقت رفته دانشگاهیان را به کریما ارائه می دادند.
ابوذر گوهری مقدم: استاد دانشگاه و وابسته به موسسه مبنا بوده است. گوهری مقدم اطلاعات دزدیده شده را با بنیانگذاران مبنا، «رفعت نژاد» و «محمدی»، رد و بدل کرده است.
روزبه صباحی: پیمانکار موسسه مبنا بوده است و به اجرای بخش های مختلف کمپین هک دانشگاه ها کمک کرده است.
بهزاد مصری: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، علاوه بر افراد فوق، یک شهروند دیگر ایرانی به نام بهزاد مصری را نیز به خاطر فعالیت های عمده مخرب سایبری از جمله سرقت اطلاعات با ارزش یک شرکت رسانه ای در آمریکا، تحت تحریم قرار داد.
مصری کسی است که آبان ماه گذشته فاش شد که در پرونده هک سریال «بازی تاج و تخت» نقش داشته است. در کیفرخواست بهزاد مصری آمده بود: وی عضو یک گروه هکر به نام «کلاه‌ سیاه‌های ترک» است و در استخدام نظامیان ایران برای حملات سایبری علیه اسرائیل است. گفته شده او غیر از سریال بازی تاج و تخت، سعی در دسترسی به سه سریال دیگر این شبکه را داشته است.
مصری پس از سرقت اطلاعات سعی کرد از شرکت رسانه ای ۶ میلیون دلار باج بگیرد.
بهزاد مصری از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ به دستور یک دادگاه آمریکا در شهر نیویورک، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

پرزیدنت ترامپ: جان بولتون به جای ژنرال مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌شود

عصر پنجشنبه رئیس جمهوری ایالات متحده از برکناری ژنرال اچ آر مک‌مستر خبر داد و اعلام کرد جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در زمان دولت جرج بوش، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهد شد.
پرزیدنت ترامپ در توئیتر خود نوشت از ۹ آپریل «جان بولتون» به عنوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید خواهد بود.
وی ضمن تشکر از ژنرال اچ آر مک مستر، نوشت که او کار خارق العاده ای کرده است و دوست وی باقی خواهد ماند.
پرزیدنت ترامپ از مدتی پیش تمایل خود را برای تغییر تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود، با اخراج رکس تیلرسون وزیر خارجه نشان داد.
سه شنبه ۲۲ اسفند، پرزیدنت ترامپ اعلام کرد به جای تیلرسون، مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی موسوم به سیا وزیر خارجه آمریکا خواهد شد.
جان بولتون با انتشار بیانیه ای بر روی توئیتر خود، ضمن اعلام پذیرش پیشنهاد رئیس جمهوری ایالات متحده نوشت آمریکا کنون با مشکلات زیادی روبرو است و او امیدوار است که ضمن کار با رئیس جمهوری،کمک کند که ایالات متحده امن تر و قوی تر شود.
مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در توئیتی انتصاب آقای بولتون را تبریک گفت و نوشت او چند دهه تجربه خود را به تیم امنیت ملی کاخ سفید می آورد.
پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که آقای ترامپ احتمالا مک مستر را نیز برکنار خواهد کرد.
تغییر مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی پرزیدنت ترامپ با استقبال برخی اعضای سنای آمریکا روبرو شده است. تام کاتن سناتور جمهوریخواه آرکانزاس در توئیتی از این انتصاب استقبال کرد.
سناتور مارکو روبیو جمهوریخواه از فلوریدا نیز از آمدن بولتون استقبال کرد و از مک مستر تقدیر کرد.
رئیس جمهوری آمریکا بعد از برکناری تیلرسون گفته بود که با او برسر موضوعاتی چون حفظ توافق هسته ای اختلاف نظر دارد. در یکسال اخیر رئیس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده بود خواستار لغو توافق هسته ای است و برخی رسانه ها از جمله وال استریت جورنال گزارش کرده بودند که تیلرسون و مک مستر خواستار حفظ آن هستند.
جان بولتون: مخالف شدید جمهوری اسلامی
جان بولتون که به زودی جانشین اچ آر مک‌مستر می شود، چهره غریبه ای برای ایرانی ها نیست. آقای بولتون از سال ۲۰۰۱ در مقام معاون وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات و امور امنیت بین‌المللی دولت بوش بود و در مقطعی در دولت جرج بوش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافت.