۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

عصر پنجشنبه در حالی رئیس جمهوری ایالات متحده از انتخاب «جان بولتون» به عنوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید خبر داد که آقای بولتون چهره شناخته ای برای مخاطبان ایرانی است.
این دیپلمات و سیاستمدار ۶۹ ساله آمریکایی متولد شهر بالتیمور در ایالت مریلند در نزدیکی واشنگتن است. سابقه خدمت او در وزارت خارجه، سازمان ملل و بعد همکاری با اندیشکده هایی که حوزه سیاست خارجی آمریکا را دنبال می کنند، موجب شده تا آقای بولتون شناخت خوبی از جمهوری اسلامی و نهادهای آن مثل سپاه پاسداران داشته باشد.
جان بولتون که به زودی جانشین اچ آر مک‌مستر می شود، از سال ۲۰۰۱ در مقام معاون وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات و امور امنیت بین‌المللی دولت بوش بود و در مقطعی در دولت جرج بوش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافت.
تغییر رژیم
آقای بولتون یکی از موافقان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران است که نظر خود را در این مورد بارها علنی بیان کرده است.
از جمله در مقاله‌ای در روزنامه جروزالم پست در ۲۸ آبان ۱۳۹۵ او نوشت: «آیت الله ها تهدید اصلی علیه صلح بین المللی و امنیت در خاور میانه هستند.... مردم ایران از یک حکومت جدید استقبال می کنند و ایالات متحده باید برای سرنگونی رژیم کنونی از گروه های اپوزیسیون حمایت کند.
اما او درباره رژیم ایران و گروه های داخل نظام چه فکر می کند؟ این گفتگو اردیبهشت سال گذشته و قبل از انتخابات ریاست جمهوری با او انجام شد. بخشی از دیدگاه آقای بولتون درباره ایران و جمهوری اسلامی را می توانید در این گفتگوی اختصاصی که ستاره درخشش رئیس بخش فارسی انجام داده، ببینید و بشنوید:

 گفتگوی اختصاصی اردیبهشت گذشته صدای آمریکا با جان بولتون را در زیر ببینید

No media source currently available
0:000:12:054:12
 دانلود 

هیچ نظری موجود نیست: