ز خانواده‌های زندانیان سیاسی و فعالان سیاسی و مدنی برای حمایت از زندانی سیاسی اعتصابی سهیل عربی در مقابل مجلس تجمع کردند.
سهیل عربی
به دنبال درخواست مادر سهیل عربی، صبح امروز ۹ مهر ماه، جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و خانواده‌های زندانیان سیاسی در حمایت از زندانیان سیاسی و به طور خاص زندانی سیاسی سهیل عربی در مقابل مجلس تجمع کردند. خواسته تجمع کنندگان آزادی سهیل عربی است.
سهیل عربی، عکاس و فعال سایبری، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ به هفت سال و نیم حبس محکوم شد. دو سال از این حکم جنجالی برای «اثبات پشیمانی و تغییر در رفتار» است تا مجازات اعدامش لغو شود.
سهیل عربی سال ۱۳۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شده بود اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، روز شنبه ششم تیر‌ ماه ۹۴ پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.
بر اساس آخرین حکم صادر شده برای این زندانی عقیدتی، او باید در دو سال، ۱۳ کتاب در حوزه‌های دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی بخواند، از هر کتاب پنج تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند، با موسسه «در راه حق» و پژوهشکده «امام خمینی» نامه‌نگاری کند، پاسخ شبهه‌های خود را بگیرد و هر سه ماه یک بار، گزارشی از تحقیقات خود به دادگاه ارائه دهد.
عربی که در بند هفت زندان اوین محبوس است، جمعه هفتم مهر و پس از ۳۷ روز اعتصاب غذای تر و خشک، نامه‌ای نوشتاری و صوتی منتشر کرد و در آن خطاب به مسئولان گفت که «اکنون در یک قدمی مرگ هستم».
عربی، نهم مردادماه نیز در اعتراض به بازداشت نسترن نعیمی، همسرش دست به اعتصاب غذا زد و با آزادی مشروط او این اعتصاب را پایان داد. اما پس از تهدید دوباره نسترن نعیمی، اعتصاب غذای جدیدی را از دوم شهریور شروع کرد.
او اول مهرماه اعتصاب غذای خشک خود را پس از ۳۰ روز اعتصاب غذای تر آغاز کرد. خواسته او اکنون آزادی است.