۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

مجلس نمایندگان آمریکا عدم فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد

​​​​​​​اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرح منع فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را با ۲۴۳ رای موافق در برابر۱۷۴ رای مخالف تصویب کرد. مطابق این مصوبه، بانک‌های آمریکایی برای هرگونه معامله با ایران نیازمند مجوز وزارت خزانه‌داری خواهند بود. این مصوبه در تقابل با تصمیم و برنامه دولت اوباما برای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران قرار دارد. گفته شده بود که دستکم ۱۹۰ هواپیما با به جریان افتادن برجام به ناوگان هوایی ایران افزوده می‌شود. جمهوری‌خواهان آمریکا دلیل تصویب لایحه ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را به حمایت تهران از تروریسم و نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل با آزمایش‌های موشکی نسبت داده‌اند. اوباما در ۱۴ نوامبر هشدار داده بود که هر مصوبه‌ای را که مانع به جریان افتادن فروش و صدور هواپیما به ایران شود، وتو می‌کند
نامزد ترامپ برای ریاست سیا درباره ایران چه می‌گوید؟


 
مایک پومپئو
نامزد ترامپ برای ریاست سیا منتقد سرسخت توافق هسته‌ای با ایران بوده است بنا به گزارش‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، مایک پومپئو را به عنوان نامزد ریاست سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، انتخاب کرده است. سنای آمریکا باید انتصاب آقای پومپئو را تایید کند.
او، که عضو جنبش تی‌پارتی در حزب جمهوری‌خواهان است، در سمت راست طیف سیاسی جمهوری‌خواهان قرار می‌گیرد و عضو انجمن ملی اسلحه، گروه لابی گسترش استفاده از سلاح گرم در آمریکا است. آقای پومپئو با بستن بازداشتگاه گوانتانامو مخالف است. او گفته روحانیون مسلمانی که حملات تروریستی را به شدت محکوم نمی‌کنند، "همدست" تروریست‌ها هستند.
این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا توجه ویژه‌ای به اخبار ایران دارد و منتقد سرسخت توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بوده است.
آقای پومپئو دیروز در توییتر خود با همرسانی مقاله‌ای درباره به هم زدن توافق هسته‌ای نوشت: "منتظر عقبگرد از این توافق فاجعه‌بار با بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان".
او چند ماه پیش در یادداشتی نوشت: "یک سال بعد از توافق هسته‌ای اوباما با ایران، این توافق ما را در معرض خطر فزاینده قرار می‌دهد."
در ماه فوریه سال جاری میلادی مایک پومپئو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران برای بازدید از این کشور درخواست روادید کردند. این سه نفر همزمان با درخواست ویزا در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران و سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، از آنها خواستند به درخواست ویزایشان توجه ویژه شود.
مایک پومپئو و دو نماینده دیگر نوشتند علت اصلی تصمیمشان برای سفر به ایران نظارت بر انتخابات (انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در هفتم اسفند) است. آنها همچنین خواهان ملاقات با زندانیان آمریکایی در ایران و بازدید از مجتمع پارچین و تاسیسات هسته‌ای اراک و فردو بودند.
وزارت خارجه ایران گفت این سه نفر "به نحو کاملا نامناسبی" درخواست ویزا کرده‌اند و بر همین مبنا درخواستشان رد شد.
مایک پومپئو به همراه سناتور تام کاتن مدعی شدند که به غیر از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دو توافق جانبی محرمانه دارند. دولت باراک اوباما این ادعا را تکذیب کرد.
آقای پومپئو معتقد است باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گسترش پیدا کند.
او سه روز پیش در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا درباره گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: "مفتخرم که در کنار نمایندگانی از هر دو جناح در مقابل تخاصم ایران ایستاده‌ام. گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران نقش مهمی در حفظ امنیت آمریکایی‌ها دارد."

لجنزاری بنام وزارت اطلاعات!به نقل ازعضو سابق آن

صدها کارگر تهرانی با تجمع و راهپیمائی در مقابل مجلس خواهان بازپس گیری لایحه  اصلاحیه قانون کار شدند
اتحادیه آزاد کارگران ایران: ساعت ده صبح امروز بیش از هفتصد کارگر تهرانی از کارخانه ها و مراکز کارگری مختلف در اعتراض به لایحه اصلاحیه دولت بر روی قانون کار در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند و بارها در محوطه ضلع شمالی آن اقدام به راهپیمائی نمودند.
در این تجمع کارگری که اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و اتحادیه آزاد کارگران ایران حضوری چشمگیر داشتند شعارهای مختلفی در مخالفت با لایحه اصلاحیه دولت بر روی قانون کار و شعارهایی در مخالفت با قراردادهای موقت، شرکتهای پیمانکاری و حق برپائی تشکلهای مستقل کارگری از آغاز تا پایان تجمع سر داده شد. همچنین جمعهایی از دانشجویان دوشادوش کارگران در این تجمع شرکت کرده بودند. نیروهای امنیتی و انتظامی نیز که در محل حضور داشتند اقدام به دستگیری دو نفر از دانشجویان شرکت کننده در تجمع کردند اما با سر دادن شعار "دانشجو را رها کن، فکری به حال ما کن" از سوی تجمع کنندگان ناچار به آزادی آنان شدند.  در جایگاه سخنرانی این تجمع که مسئولین شوراهای اسلامی قرار داشتند با اصرار و خواست تجمع کنندگان  جعفر عظیم زاد و پروین محمدی نیز حضور پیدا کردند و هر کدام برای دقایقی اقدام به سخنرانی نمودند و در ادامه بنرهایی از اتحادیه آزاد کارگران ایران و سندیکای کارگران شرکت واحد در جایگاه سخنرانی در دست فعالین این تشکلها گرفته شد.
عمده ترین شعارهای این تجمع کارگری عبارت بودند از: قرارداد موقت بردگی کارگر – قرار داد دائمی احیا باید گردد – کارگر معلم اتحاد اتحاد – کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد – لایحه این دولت تضمین این بردگیست – معیشت منزلت حق مسلم ماست – اصلاح قانون کار به نفع سرمایه دار – کارگران ایران اتحاد اتحاد- اعتصاب تجمع تشکل حق مسلم ماست - یه خواست فوری ما افزایش دستمزده - وزیر کارفرمایی خجالت خجالت – کمیسیون اجتماعی لایحه را پس بده – کارگر زندانی آزاد باید گردد – شرکت پیمانکاری بردگی کارگر و...
در این تجمع وحید فریدونی بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد تهران را در مورد لایحه اصلاحیه دولت بر روی قانون کار  قرائت و جعفر عظیم زاده و پروین محمدی در سخنرانی خود با تاکید بر بازپس گیری فوری لایحه اصلاحیه دولت اعلام کردند: شرایط برده وار موجود که بر کارگران ایران تحمیل شده است حاصل و نتیجه قانون کار فعلی است و در ادامه خواهان تغییر قانون کار فعلی در راستای برچیده شدن قراردادهای موقت و شرکتهای پیمانکاری، احیا قراردادهای دائمی و مستقیم و حق برپائی تشکلهای مستقل کارگری در تمامی مراکز تولیدی صنعتی و خدماتی شدند.
با برگزاری این تجمع کارگری، مسئولین مجلس شورای اسلامی اعلام کردند بعد از ظهر امروز کمیته ای تخصصی تکلیف نهایی لایحه اصلاحیه دولت را بر روی قانون کار مشخص خواهد کرد. کارگران تجمع کننده نیز اعلام کردند که چنانچه لایحه اصلاحیه دولت بر روی قانون کار همچنان در دستور کار مجلس شورای اسلامی بماند طی هفته های آینده اعتراضات خود را تشدید و اقدام به تحصن در مقابل مجلس شورای اسلامی خواهند کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 25 آبانماه 1395