tarinailعضو انجمن روان‌شناسی ایران گفته است بیش از ۸۰۰ هزار ایرانی دچار اختلالات شدید روانی هستند که باید زیر نظر پزشک درمان شوند.
 فرهاد طارمیان، روان‌شناس بالینی و عضو انجمن روان‌شناسی ایران درباره شیوع بیماری‌های روانی در بین ایرانیان گفت: «با این‌که هنوز در ایران تحقیقات گسترده‌ای در خصوص تعداد مبتلایان به بیماری‌های روانی صورت نگرفته، با توجه به آمار‌های که در دست روان‌شناسان موجود است، یک درصد از جمعیت ایران دچار اختلالات شدید روانی هستند.»
طارمیان گفت: «این بیماران به توجه و درمان بسیار دقیقی احتیاج دارند، زیرا ممکن است این بیماری‌ها آنقدر شدید باشد که حتی تا پایان عمر بیماران را رها نکند.»
به گفته این روان‌شناس بالینی در صدر بیماری‌های روانی که در کشور روبه افزایش است می‌توان به بیماری‌های افسردگی، انواع اضطراب‌ها، هراس‌ها و ترس‌ها اشاره کرد.
طارمیان همچنین از مصرف بدون اطلاع و طولانی‌مدت برخی از داروهای خواب‌آور و داروهایی که مخصوص بیماران روانی است توسط افرادی که بیمار نیستند، انتقاد کرد.
مصرف داروهای آرام‌بخش و روان‌گردان در ایران روبه افزایش است. به‌گفته دکتر فائزه تاتاری، روان‌شناس «داروهای خانواده “بنزودیازپین” از جمله لورازپام، اگزازپام و… از مهم‌ترین داروهای آرام‌بخشی هستند که خودسرانه مصرف می‌شوند.»
این روان‌شناس می‌گوید در برخی از موارد دانش‌آموزان نیز برای بیدار ماندن و افزایش تمرکز برای امتحان از داروهایی همچون ریتالین و آمفتامین استفاده می‌کنند.