۱۳۹۶ فروردین ۲۲, سه‌شنبه


پنج روز مانده به برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در ترکیه، انفجاری سنگین در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در شهر کردنشین دیاربکر رخ داد. هنوز دلیل انفجار روشن نیست و گروهی هم مسئولیت آن را نپذیرفته است.
Türkei Explosion in Diyarbakir (Reuters TV)

ساعت ۱۰:۴۵ صبح به وقت محلی در روز سه‌شنبه (۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین) انفجار مهیبی کلان‌شهر کردنشین دیاربکر، واقع در جنوب شرقی ترکیه را لرزاند. این انفجار در نزدیکی یک پاسگاه پلیس این شهر رخ داد.
نیروهای امدادی ترکیه تاکنون از دست‌کم ۴ مجروح در پی این انفجار خبر داده‌اند. به گفته‌ی یکی از خبرنگاران خبرگزاری "فرانس پرس"، انفجار چنان قوی بوده که در تمام شهر شنیده شده است.
شهروندان ترکیه فراخوانده شده‌اند تا در روز یکشنبه آینده (۱۶ آوریل) در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور شرکت کنند. تغییر قانون اساسی، در صورت رأی مثبت مردم، به گسترش هر چه بیشتر اختیارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می‌انجامد.
مقاومت در برابر اردوغان به خصوص در مناطق کردنشین ترکیه بسیار زیاد است. همچنین حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در این مناطق با حکومت ترکیه می‌جنگد. اکنون سال‌هاست که این حزب در جریان عملیات خود سربازان و پلیس ترکیه در این مناطق را هدف قرار می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست: