۱۳۹۴ شهریور ۱۱, چهارشنبه




در این مراسم جمعی از دانشجویان و مسئولان سازمان بسیج دانشجویی حضور داشتند.

 




رسوایی جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم مونترال!
ع شفق
رسوایی جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم مونترال!
 (نگاهی به رسانه های بین المللی و واکنش های رژیم در ارتباط با آکسیون افشاگرانه و اعتراضی علیه هجوم فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور با نمايش فیلم "محمد" در جشنواره بین المللی فیلم مونترال)
انعکاس بین المللی گسترده  آکسیون اعتراضی موفقی که به همت و ابتکار فعالین چریکهای فدایی خلق ایران، ایرانیان آگاه و مبارز و برخی نیروهای سیاسی دیگر علیه اکران فیلم حکومت ساختۀ  "محمد" در جشنواره فیلم مونترآل کانادا برگزار شد، رسوایی و شکست دیگری را نصیب رژیم آزادی کش جمهوری اسلامی و عوامل فرهنگی و حامیان بین المللی اش کرد. برخی از بزرگترین رسانه های خبری بین المللی نظیر "گاردین" با چاپ عکسهایی از بنر بزرگ "مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی" که توسط فعالین سازمان با امضای چریکهای فدائی خلق ایران در محل تظاهرات نصب شده بود و اشاره به شعارهای آنان علیه جمهوری اسلامی و برگزار کنندگان فستیوال، به اعتراض مخالفین اشاره نمودند.
روزنامه "لیبراسیون" فرانسه نیز با وجود تمام خستی که در انعکاس واقعیت انکار ناپذیر این تظاهرات به خرج داد، مجبور شد تا به آکسیون مبارزاتی فعالین سازمان ما و دیگر نیروها، با عبارت "گروه کوچکی از مخالفان نیز بر علیه فیلم شعارهایی سردادند"، اشاره کند. اما تاثیر آشکار این حرکت مبارزاتی بیش از هر چیز در آه و فغان و سوزش آشکار عوامل رژیم در سایت ها و نشریات داخل کشور انعکاس پیدا کرد. آنها که بر روی پیشرفت بدون مانع پروژه فرهنگی ضد خلقی شان زیر نام فیلم "محمد" حساب باز کرده بودند از به شکست کشانده شدن این پروژه توسط فعالین چریکهای فدائی خلق و دیگر نیروهای تظاهر کننده شدیداً عصبانی و خشمگین گشتند. چندین روزنامه و سایت و وبلاگ حکومتی نظیر روزی نامه "شرق"، کیهان، سایتهای "مصاف"، "سونوف من"، "باشگاه خبرنگاران جوان" ، "اکو فارس" ، "الف" و ...  که دستان گردانندگانشان تا مرفق به خون کارگران و زحمتکشان و آزادیخواهان و چهره های ملی آلوده است و تیغ سانسورشان به تن کمتر هنرمند مستقل و مردمی در ایران نخورده است، کوشیدند تا چه با تحریف هویت سیاسی و ماهیت حرکت تظاهر کنندگان و چه  با قلب آشکار شعارهای انقلابی آنان این حرکت مبارزاتی را تخطئه کنند. "شرق"، فعالین چریکهای فد ائی خلق و دیگر نیروهای تظاهر کننده در مقابل محل جشنواره را "مسلمانان افراطی" معرفی کرد و "کیهان" از لفظ "منافقین" (که سنتاً در این رژیم یادآور سازمان مجاهدین خلق می باشد که البته در این حرکت شرکتی نداشتند) و "کمونیستها" استفاده نمود. به طور کلی مجموع رسانه های رژیم حرکت اعتراضی و انقلابی صورت گرفته را با استفاده از ابزار سانسور و دستگاه های دروغ پراکنی خود، حرکتی "ناچیز" و اقدامی "ضد ملی"!!؟ و "ضد هنری"!!؟ معرفی نمودند.
 در ادامه این نوشته برای آگاهی خوانندگان به موارد مشخص واکنشهای دیکتاتوری حاکم اشاره خواهد شد. اما قبل از آن لازم است تا مختصری در مورد خود فیلم "محمد" و آکسیون اعتراضی رفقای ما و سایر ایرانیان معترض علیه آن توضیح مختصری داده شود. 
جشنواره بین المللی فیلم مونترآل!
روز پنجشنبه 27 آگوست 2015 به دنبال یک کارزار تبلیغاتی طولانی و پر هزینۀ حکومتی و صرف میلیونها دلار از خزانه مردم ایران، رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی با کمک حامیان بین المللی اش فیلم "محمد" را  در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مونترآل به اکران درآورد. هزینه این فیلم که "گران ترین" فیلم تاریخ سینمای ایران خوانده شده حدود 50 میلیون دلار می باشد که از سوی "بنیاد مستضعفان" که یکی از بنیادهای چپاولگر حکومتی ست تامین گشته است. نگاهی به این رقم عظیم برای ساختن یک فیلم تبلیغاتی در شرایطی که 50 میلیون دلار معادل حقوق های پرداخت نشده هزاران خانواده کارگری گرسنه و محروم می باشد که هم اکنون با فقر و فلاکت و مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می کنند، در نفس خود نشان دهنده ماهیت ضد خلقی این رژیم و پروژه هنری رسوای آن می باشد. این فیلم توسط یکی از پادوهای فرهنگی و نانِ آلوده خور "بیت رهبری" یعنی مجید مجیدی ساخته شده است؛ شخصی که از او نقل می شود که این فیلم را با سفارش و "تشویق" "ولی فقيه" جنایتکار نظام در طول 7 سال ساخته است که هدف از آن به واقع وارونه جلوه دادن واقعیت رژیم جمهوری اسلامی به عنوان یک رژیم تبهکار و جنایتکار و یکی از خونخوارترین عوامل ارتجاع در منطقه خاورمیانه تحت پوشش ارائۀ  "چهره اسلام واقعی" به جهانیان می باشد. علیرغم پول هنگفتی که صرف ساختن فیلم "محمد" شده، برخی ازکارشناسان سينمائی بر این عقیده اند که این فیلم هیچ گونه برجستگی هنری، تاریخی و یا تکنیکی نسبت به فیلمهای بزرگ مذهبی ای که تاکنون با سوژه به اصطلاح "پیغمبران خدا"  توسط غولهای انحصاری فیلمسازی ساخته شده اند نداشته و ندارد. به واقع، ویژگی و هدف برجسته از ساختن این فیلم و اکران آن در یک فستیوال بزرگ بین المللی -آنهم با صرف رشوه های کلان - اهداف سیاسی ای ست که رژیم آزادی کش جمهوری اسلامی از این سرمایه گذاری در شرایط معین کنونی تعقیب می کند. به عبارت دیگر، اهمیت فیلم "محمد" نیز نه در خودِ این فیلم بلکه در اهداف سیاسی ماورای آن است.  همه می دانند که جمهوری اسلامی و حامیان بین المللی اش امروز شدیداً در تلاشند تا از این رژیم وابسته و کارگر کُش که سلطه اش با یک استبداد مطلق مذهبی تزئین و در هم تنیده شده یک چهرۀ تازه، مدرن و معتدل جلوه گر ساخته و در افکار عمومی به نمايش بگذارند. جشنواره بین المللی فیلم مونترآل نیز که برای پیشبرد همین هدف انتخاب شده بود، با قرار دادن این فیلم در مراسم افتتاحیه خود تلاش نمود تا چنین امکانی را در اختيار سردمداران رژیم هنر کش جمهوری اسلامی قرار دهد؛ اما تظاهرات افشاگرانه رفقای ما و دیگر نیروها تلاش رژیم و حامیانش در پیشبرد این هدف را ناکام گذارد و فریادهای مداوم  "مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی" و "ننگ بر شما" صحنه گردانان این معرکه "هنری" را رسوا نمود. این حرکت افشاگرانه که تنها در اثر یک کار فشرده تدارکاتی و همیاری و همکاری ایرانیان مبارز و هنرمندانی که صحنه تظاهرات را با نمایش هنر انقلابی خود گرم کرده بودند امکان پذیر شد، یکبار دیگر چهره ضد خلقی رژیم سرکوبگر و کارگر ستیز جمهوری اسلامی را عیان و آن را رسوا نمود.
کمپین عوامفریبانه ای برای تهاجم فرهنگی!
موضوع دیگری که در اینجا لازم است مورد افشاگری قرار گیرد مربوط به گستردگی تبلیغات رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی حکومتی قبل از به نمایش در آمدن فیلم مذکور می باشد. این رسانه ها و دستگاه ها در یک برنامه سازماندهی شده از مدتی قبل به تبلیغ "لحظه به لحظه" چگونگی تدارک برای شرکت در جشنواره فیلم مونترآل و نمایش این فیلم در شب افتتاحیه این جشنواره پرداخته بودند. برای مثال سایت "هفت راه" در اردیبهشت ماه سال جاری پس از آنکه جشنواره فیلم کن اکران این فیلم در این فستیوال را مردود اعلام کرد نوشت: " رضا تشکری، مدیر بین الملل پروژه سینمایی محمد(ص) این روزها در جشنواره کن حضور دارد. جشنواره بین الملل فیلم کن نتوانست پذیرای فیلم محمد(ص) باشد و همانطور که پیش از این اعلام شده بود این فیلم اولین حضور بین المللی‌اش را در جشنواره فیلم مونترال خواهد داشت." وی اضافه کرد که " تلاش داریم که محتاط عمل کنیم تا فضا برای جشنواره مونترال حفظ شود." (سایت هفت راه- اردیبهشت 1394) http://haftrah.com
این تلاش برای "حفظ فضا" از سوی مقامات جمهوری اسلامی در روزهای منتهی به آغاز جشنواره فیلم مونترآل به سرعت با تبلیغات گسترده همراه شد، تا جایی که ده ها سایت و خبرگزاری رنگارنگ داخلی از چند روز قبل از آغاز جشنواره با تبلیغات گزاف در مورد این فیلم و پیش بینی میزان "استقبال "از آن در داخل و خارج، حتی به گزارش "لحظه به لحظه" از جشنواره پرداختند. عناوینی همچون "سفر و حضور عوامل فیلم محمد در مونترآل" (سایت سلام سینما)، "بازیگران فیلم محمد بر روی فرش قرمز" (سایت نمناک) "جشنواره فیلم مونترآل در انحصار سینمای ایران" (سایت جام نیوز)، "انتظار به سر آمد فیلم محمد اکران شد" (مهر نیوز)، "غوغای "محمد رسول الله" در رسانه های دنیا" (صابر نیوز)، "استقبال جهانی از فیلم محمد" (جماران نیوز) ، "نمایش فیلم مجید مجیدی، محمد مثل بمب در مونترال صدا کرد" (سایت مد و مه) و  " فروش 200 میلیون تومانی فیلم محمد در شب اول" (شبکه خبر جمهوری اسلامی) ... زینت بخش کمپین عوامفریبانه ای بود که دستگاه های تبلیغاتی حکومت در مورد اهمیت این فیلم و تاثیرات آن براه انداختند. 
اما تو خالی و غیر واقعی بودن این تبلیغات خیلی زود چه در داخل و چه خارج کشور عیان شد؛ در داخل کشور به همت توده های آگاه و متنفر از رژیم در واقعیت امر فيلم تحریم گردید؛ و در خارج نیز به همت رفقای ما و سایر ایرانیان مبارز و نیروهای سیاسی دیگر که در تظاهرات افشاگرانه ضد جمهوری اسلامی شرکت کردند، نقاب فریب و ریا از تبلیغات جمهوری اسلامی برکشیده شد. با وجود اکران این فیلم در 140 سینمای تهران و شهرستانها ( که در کمتر مورد مشابهی سابقه داشته است) خیلی زود معلوم شد که تبلیغات رژیم به هیچ رو توده های تحت ستم و آگاه داخل کشور را نفریفته و به گزارش سایت روز (یکی از سایتهای متعلق به "اصلاح طلبان") آمار فروش اولین روز اکران فیلم محمد فقط "سه میلیون و هشتاد هزار تومان" بوده است. اين  امر را "سایت سینما تیکت" (سایتی که فروش فیلمهای اکران شده را اعلام و مقایسه می کند) نيز تائيد نموده است.  به گزارش همین سایت به فاصله کوتاهی این آمار به سرعت همراه با  نام فیلم محمد و میزان فروش‌اش از جدول فروش فیلم‌ها به طور کل حذف شد و آمار قلابی از سوی شرکت تهیه کننده فیلم ، جای آن را گرفت.
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-11d832cc78.html
در خارج از کشور و محل اکران این فیلم نیز، تا آنجا که به سالن سینمای مونترال در زمان افتتاحیه جشنواره مربوط می گردد در واقعیت این فیلم بنا به گزارشات عینی رفقا به هیچ رو در شب افتتاحیه با استقبالی روبرو نشد و بر عکس تعدادی از مراجعین محدود هم وقتی که تظاهرات رفقا و شعار ها و سخنرانی های تظاهر کنندگان علیه جمهوری اسلامی را مشاهده کردند، از رفتن به سالن خودداری کرده و به حمایت از اقدام تظاهر کنندگان پرداختند.
واکنش رسانه های رژیم به آکسیون مونترال!
این حقیقت، یعنی کسادی بازار فیلم جمهوری اسلامی در مونترال و در عوض شور و حرارت و تاثیرات تظاهرات ضد رژیم رفقای ما و نیروهای دیگر  خشم مقامات حکومت و رسانه های آنان را برانگیخت. آنها فوراً از کانال رسانه هایی نظیر روز نامه "شرق" کوشیدند تا این تظاهرات که به سرعت در رسانه های متعدد نظیر "گاردین" و "لیبراسیون" و همچنین برخی خبرگزاری های کانادا منعکس شد را تخطئه کرده و آن را با برچسب هایی نظیر تظاهرات "مسلمانان افراطی" و مخالفان نشان دادن "چهره" محمد، "سنی" ها، و ... بکوبند. روزنامه شرق به نقل از یک سایت کانادایی ضمن اعتراف به "استقبال پايين مردم از فيلم در مراسم افتتاحيه" و "خالی بودن خیلی از صندلی ها" می گوید "هم زمان با نمايش فيلم در افتتاحيه، گروهي از مسلمانان افراطي در دو خيابان "سن کاترين" و "دوبلوري" مونترال تجمع و خشمشان را از اين فيلم ابراز کردند. اعتراض آنها به نمايش چهره حضرت محمد(ص) در فيلم بوده است"(!!؟؟) ( روزنامه شرق تاریخ 8 شهریور 94) . در حالی که همه می دانند که تظاهرات مورد اشاره خبرگزاریها بر علیه فیلم محمد در روز افتتاحیه و در محل جشنواره تنها و تنها توسط فعالین چریکهای فدایی خلق، ایرانیان مبارز مونترال و برخی گروه های سیاسی غیر مذهبی بر پا شده بود و هیچ نیروی "مسلمان افراطی" و "سنی" و ... در محل حضور نداشت و هیچ تظاهرات دیگری هم در هیچ نقطه دیگری از مونترال با عنوان اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم وجود نداشت. اما واقعیت کوچکی در همین رابطه مطرح است و آن این که در بستر تشدید تضادهای درونی بین محافل قدرت و نیروهای ارتجاعی هم جنس جمهوری اسلامی، فیلم محمد با برخی انتقادات از سوی محافل ارتجاعی هم روبرو شده بود که البته همانطور که اشاره شد ربطی به واقعیت تظاهرات انجام شده و انعکاس آن در رسانه های بین المللی ندارد و روزنامه شرق تنها واقعیت کوچک فوق را صرفاً برای اغتشاش افکار و برای اشاعه یک دروغ بسیار بزرگ و بیشرمانه عنوان کرده است.
http://www.maaref.ir/npview.asp?ID=3218047
اما گروه دیگری از رسانه های حکومتی که فریبکاری روزنامه شرق در مورد هویت "اسلامی افراطی " دادن به تظاهر کنندگان را برای پیشبرد اهداف ضد مردمی رژیم کافی نمی دانستند- چرا که چاپ عکس بنرهای بزرگ "مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی" به زبان فارسی و انگلیسی با امضای چریکهای فدایی خلق ایران پیشاپیش رسواگر دروغهای آنها بود- به حربه دیگری متوسل شده و کوشیدند که تظاهر کنندگان را مشتی دروغگوی باصطلاح "ضد دین" و "ضد ملت" خوانده  و شعارهای آنها در مورد فیلم و بودجه آن را بی ارتباط با واقعیت و بهانه جویی جلوه دهند تا خزعبلات خود را با یک چاشنی "دمکراتیک" تر و "متمدنانه" تر به خورد مخاطبان خود دهند. مصداق این مورد مطلبی با عنوان "در حاشیه جشنواره مونترال: صف بندی اپوزیسیون علیه فیلم محمد رسول الله" است که در سایت موسوم به  "فاطر24" در آذربایجان غربی راجع به تظاهرات مونترال آمده  است. این سایت که "فرهنگ انقلاب اسلامی" را جزء "گنجینه های عظیم نظام جمهوری اسلامی" می داند در معرفی خود می گوید که سعی دارد تا " با فعالیت رسانه ای در استان آذربایجان غربی و با محوریت گفتمان سازی فرهنگ انقلاب اسلامی در بین آحاد مختلف جامعه و پیگری دغدغه ها و مطالبات رهبری گوشه ای از مطالب نادیده شده در روزگار امروز که کشور درگیر جنگ فرهنگی , سیاسی , اقتصادی است  را بازگو نماید."
سایت فاطر 24 در مورد آکسیون اعتراضی مونترال می گوید "‌ با وجود حضور بی‌سابقه مردم برای تماشای فیلم محمد رسول الله(ص)، آخرین ساخته مجید مجیدی، و فروش بالای آن در روز اول(180 میلیون تومان در تهران)، گروه‌های مختلف اپوزیسیون، برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، دست به تجمع علیه این فیلم زدند تا با مشوش کردن اذهان، به خیال خود از تاثیر فیلم بکاهند " این سایت ادامه می دهد" با توجه به حضور فیلم محمد رسول الله(ص) در جشنواره مونترال کانادا و استقبال مدیر جشنواره «سرج لوزیک» در مورد فیلم، چریک‌های فدایی خلق، روز پنجشنبه با برگزاری اعتراض چند ده نفره در مقابل سینما امپریال در مونترال دست به تجمع زدند. در این تجمع که شعار اصلی آن «مرگ بر جمهوری اسلامی» بود، معترضان به حضور این فیلم در افتتاحیه جشنواره، با شعار «مجیدی، تروریست فرهنگ» علیه این فیلم دینی، اعتراض کردند.
http://www.fater24.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4
سایت "مصاف" که برای "تشکیل حکومت مهدوی" در ایران گام بر می دارد با چاپ عکس بزرگی از شعارهای تظاهرات مونترال بر علیه جمهوری اسلامی در مورد علت تظاهرات می نویسد" همزمان با (اکران فیلم) ، تعدادی از ایرانیان مقیم کانادا در اعتراض به سیاست های ایران در قبال فیلم مذکور، در جلوی درب ورودی ساختمان جشنواره اقدام به تجمع  اعتراض آمیز نمودند. این تجمع به بهانه عدم پرداخت حقوق کارگران در ایران (که ارتباطی با بودجه سینما ندارد و البته صحت و سقم آن نیز اثبات نشده است) بود؛ فیلمی که به گفته کارگردان آن، در جهت نشان دادن چهره حقیقی اسلام به جهانیان می باشد. لازم به ذکر است معترضین این فیلم، در برابر تمدید قرارداد میلیاردی مربی فوتبال ایران، و نیز اعلام اکران جهانی فیلم پر ابهام و پر هزینه فیلم رستاخیز، سکوت کردند" همانطور که دیده می شود اشاره گردانندگان این سایت به افشاگری های تظاهر کنندگان است که به محکوم کردن رژیم جمهوری اسلامی برای صرف 50 میلیون دلار به منظور تهیه این فیلم در شرایطی که حقوق هزاران هزار کارگر برای ماه ها پرداخت نمی شود پرداختند. سایت مصاف با بیشرمی تمام ادعا می کند که عدم پرداخت حقوق کارگران در ایران یک دروغ و بهانه ای برای حرکت تظاهر کنندگان بوده است. این دروغپردازی سخیفانه در حالی صورت می گیرد که نگاهی به خود اخبار کارگری منتشر شده در سایتهای حکومت نظیر ایلنا به طور روزمره حاوی گستردگی سیاست کارگر کش رژیم مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارگران تا ماه ها و بیگاری کشیدن از آنان در محیط های کار بوده و روزی نیست که خشم بحق کارگران و مبارزات آنها برای دریافت حقوق معوقه در گوشه ای از مملکت ما سر ریز نشود. رفقای ما این واقعیات را با صدای بلند به گوش افکار عمومی رساندند و همین امر موجب واکنش های رذیلانه تبهکاران حاکم بر ایران شده تا جایی که مجبور شده اند تا در سایتهای جیره خوار خود بیشرمانه از  "عدم صحت و سقم" آن صحبت کنند. (1)
واکنش پادوی خامنه ای!
افشاگری های رفقای شرکت کننده در تظاهرات مونترال بر علیه رژیم جمهوری اسلامی در مورد گستردگی سرکوب و اعدام در ایران و تاکید بر تروریسم جمهوری اسلامی و انعکاس این واقعیات در افکار عمومی خشم و غضب پادوی فرهنگی رهبری یعنی کارگردان فیلم "محمد" را به حدی سرریز کرد که او در پاسخ به سوالات خبرنگان در کنفرانس خبری پس از اکران فیلم راجع به تظاهرات مخالفان عنان از دست داده  و با زبان شایسته جیره خواران قدرت به حمله به تظاهر کنندگان پرداخت. در سایت حکومتی الف به نقل از مجیدی که سابقه مزدوریش در دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی -البته در بخش هنری آن- برای هیچ ایرانی آگاه و با وجدانی پوشیده نیست آمده:
"مجیدی در مورد واکنشهای برخی گروه‌های افراطی نسبت به اکران این فیلم در مقابل کاخ جشنواره، گفت: در حاشیه این نمایش یکسری گروه‌های افراطی، شعارهایی علیه فیلم «محمدرسول الله (ص)» و علیه خود من می‌دادند. خیلی جالب که آنها حتی نسبت به یک اثر هنری و فرهنگی اینچنین واکنش تندی را از خودشان نشان می‌دادند که البته جمعیت آنها در حد ۲۰ یا ۳۰ نفر بود. اینها نمایش این فیلم را محکوم می‌کردند که چرا فیلمی که مربوط به اسلام است را مونترال باید پخش کند و این به نوعی تبلیغ اسلام است. وی افزود: متاسفانه اینها گروهی هستند که شاید نسبت دادن کلمه مقدس ایرانی به آنها درست نباشد و برای اینها زشت باشد. هر پدیده‌ای می‌تواند به خود شکل سیاسی بگیرد اما در مورد فیلم پیامبر چرا باید این رفتار وجود داشته باشد؟ آیا این رفتارها همسویی با نگاه غربی اسلام‌هراسی نیست؟ و آنها در امتداد همان جریان حرکت نمی‌کنند؟ و این سوالی است که روز گذشته برای من وجود داشت."
 قهرمان دروغ و ریا که صحنه هایی از دلقک بازی و اشک ریختن او برای "رهبر" جلاد جمهوری اسلامی در جمع روحانیون در تهران در اعلامیه های رفقای ما گوشزد شده بود در کنفرانس خبری خود در دروغگویی تا آنجا پیش رفت  که ادعا کرد با تظاهر کنندگان یعنی مخالفین خودش "صحبت" هم کرده و ادعا کرد "به چند نفر از آنها که صدا می‌زدند گفتیم که ای کاش می‌آمدند فیلم را می‌دیدند که این فیلم از چه حقیقتی صحبت می‌کند و بعد شعار می‌دادید."
(سایت الف http://alef.ir/vdcaw6nui49nom1.k5k4.html?291506)
لازم به ذکر است که گزارشات زهرآگین فوق تنها بخشی از حمله تبلیغاتی ایادی زخم خورده جمهوری اسلامی علیه چریکهای فدایی خلق و نیروهای شرکت کننده در تظاهرات مونترال می باشند. بسیاری دیگر از سایتها و وبلاگ های جیره خوار حکومتی هر یک با کپیه برداری همین گزارشات از یکدیگر و پخش آنها به طور همزمان کوشیده اند تا به خیال خام خود چهره نیروهای انقلابی و از جمله چریکهای فدایی خلق را در افکار عمومی خدشه دار کرده و علیه آنها سمپاشی کنند. در برخی دیگر از این سایتها و منجمله سایت های "شیعه نیوز"، "تی نیوز" و "باشگاه خبرنگاران جوان" که همگی خبر خود را از روزنامه "کیهان" رونویسی کرده اند، روایتی متفاوت از هویت تظاهر کنندگان ارائه شده و عصبانیت و سوزش مقامات رژیم از این تظاهرات به این صورت انعکاس یافته است: " تجمع منافقین و کمونیستها علیه فیلم "محمد رسول الله (ص)"
تعدای از منافقین و اعضای گروهک‌های کمونیستی، ضد فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تجمع کردند!
"همزمان با آغاز نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در جشنواره مونترال کانادا، تعداد انگشت‌شماری از اعضای گروهک منافقین و سازمان‌های کمونیستی خارج از کشور در مقابل محل برگزاری این جشنواره و نمایش این فیلم تجمع کردند! آنها در این تجمع پرچم‌ها و پلاکاردهایی حاوی شعار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دست گرفته بودند. حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به این اتفاق، در گفت و گو با کیهان اظهار داشت: "طبیعی است که منافقین و کمونیست‌ها از ساخت چنین فیلمی ناراحت باشند، اما به تقلید از شهید بهشتی باید به آنها گفت که عصبانی باشند و از عصبانیت بمیرند."(2)
همین خبر به همین شکل در سایت "اهر آنلاین" درج شده و سایت "اکوفارس" هم با سرتیتر "تجمع منافقین علیه فیلم محمد" کوشیده تا به دروغگویی های بلندگوهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی در مورد هویت سازماندهندگان تظاهرات دامنه بیشتری ببخشد در حالی که همه می دانند هیچ یک از نیروهای "سازمان مجاهدین خلق" که از سوی مزدوران رژیم با عنوان "منافقین" نام برده می شوند اساسا در این حرکت شرکت نداشتند.
آکسیون اعتراضی و افشاگرانه فعالین چریکهای فدایی خلق ایران و ایرانیان آزاده مقیم تورنتو و برخی نیروهای سیاسی دیگر نمونه یک حرکت موفق مبارزاتی بر علیه یکی از تجلیات تهاجم فرهنگی رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی در خارج کشور بود که به خاطر انعکاس وسیع و استقبالی که از سوی افکار عمومی از آن صورت گرفت رسوایی دیگری را بر رسوایی های جمهوری اسلامی و حامیان بین المللی اش اضافه کرد. جمهوری اسلامی به خیال خام خویش با صرف میلیونها دلار و با خریدن گردانندگان "جشنواره" و قلم و بلندگوی برخی رسانه ها کوشیده بود تا در جشنواره فیلم مونترال یک بمب تبلیغاتی به نفع خود و حکومت دار و شکنجه اش با صدای بسیار بلند در افکار عمومی منفجر کند؛ اما موضع انقلابی و مردمی تظاهر کنندگان مبارز و شعارهای پر شور و فریادهای آنها که پژواک صدای سرکوب شده کارگران و زحمتکشان ایران است نه تنها با عث شد تا صدایی از این "بمب" بر نخاست، بلکه آن را با تمام قدرت بر چهره سیاه و ننگین خود این رژیم منفجر کرد.   این حرکت نشان داد که نیروهای واقعا مبارز و انقلابی که قلبشان برای مردم ایران و طبقه کارگر و زحمتکش میتپد نباید هیچ عرصه ای را برای مقابله با رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی خالی بگذارند و در همه حال پژواک دهنده صدای زحمتکشان و توده های در بندی باشند که هر روز سیطره این رژیم ضد خلقی را به چالش گرفته اند.
چریکهای فدایی خلق ایران
9 شهریور 1394
زير نويس ها:
1- http://www.masaf.ir/View/Contents/24718
2-
http://www.yjc.ir/fa/search/3/-1/-1/10/فیلم%20محمد?from=1390/01/01&to=1394/06/10
http://tnews.ir/news/2F4947286729.html
http://www.shahidnews.com/view/27236