۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

Jacques Dutronc - L'opportuniste (Live).avi

اخباری از دیگر کشته‌های احتمالی تجمع اول اسفند

دوشنبه, ۲ اسفند, ۱۳۸۹
در حالی که منابع خبری از کشته شدن یک دانشجو در حاشیه‌ی تجمع روز اول اسفند در شیراز خبر می‌دهند، فعال شدن مجدد خبرگزاری فارس در این زمینه و اشاره‌ی برخی منابع مستقل به سپاهی بودن دایی این دانشجوی لرستانی و حضور سریع او در شیراز، پیش از رسیدن دیگر اعضای خانواده، این نگرانی را ایجاد کرده که این بار پروژه‌ی شهید‌دزدی در دستور کار قرار گیرد...
در حالی که منابع خبری از کشته شدن یک دانشجو در حاشیه‌ی تجمع روز اول اسفند در شیراز خبر می‌دهند، فعال شدن مجدد خبرگزاری فارس در این زمینه و اشاره‌ی برخی منابع مستقل به سپاهی بودن دایی این دانشجوی لرستانی و حضور سریع او در شیراز، پیش از رسیدن دیگر اعضای خانواده، این نگرانی را ایجاد کرده که این بار پروژه‌ی شهید‌دزدی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش کلمه، چند ساعت پس از آنکه منابع مستقل خبری از کشته شدن دانشجویی به نام حامد نورمحمدی در تجمع دیروز شیراز خبر دادند، روابط عمومی دانشگاه شیراز در اطلاعیه‌ای، گزارش‌های مبنی بر شهادت این دانشجو را “خبر واهی و بی‌اساس رسانه‌های وابسته به ایادی استکبار” دانست و ادعا کرد که این دانشجو در سانحه‌ی تصادف رانندگی با یک خودروی پژو پارس درگذشته است و راننده‌ی خودرو نیز در کلانتری ۱۱ زند شیراز در بازداشت به سر می‌برد.
در این اطلاعیه، حامد نورمحمدی دانشجوی سال دوم رشته زیست شناسی گرایش سلولی ملکولی معرفی شده است. منابع خبری مستقل اضافه کرده‌اند که این دانشجو، اهل خرم‌آباد و ساکن خوابگاه دستغیب دانشگاه شیراز بوده است.
خبرگزاری فارس نیز اقدام به مصاحبه با رئیس دانشگاه شیراز کرده و او نیز ادعا کرده که با راننده‌ی خودروی مذکور صحبت کرده و او سرعت بالا را علت تصادف ذکر کرده و گفته است که نتوانسته خودروی خود را به خوبی کنترل کند و به همین دلیل با این دانشجو تصادف کرده است.
البته به مدعیات این خبرگزاری به هیچ وجه نمی‌توان اعتماد کرد، پیش از این هم بارها به انتشار مصاحبه‌های جعلی با خانواده‌ی شهدای سبز از جمله شهید غنیان و شهید عبادی پرداخته بود و در ماجرای شهید دزدی ۲۵ بهمن به شدت فعال بود.
اما روایت منابع مستقل بدین ترتیب است که حامد نورمحمدی که در تجمع معترضان در میدان نمازی – روبه‌روی ساختمان شماره‌ی یک دانشکده‌ی مهندسی – حضور داشته، از پل روگذر حد فاصل میدان دانشجو و میدان نمازی به پایین پرت شده و پس از برخورد ماشین در سطح خیابان پایین (خیابان ساحلی) جان خود را از دست داده است.
جرس به نقل از شاهدان عینی گزارش کرده که این دانشجو را از بالای پل نمازی به پایین “پرت کرده‌اند.” دانشجونیوز هم از پرت شدن این دانشجو توسط “ماموران امنیتی” سخن به میان آورده است. اما در خبر رسانه‌های اقتدارگرا و وابسته به دولت، صحبتی از پرت شدن او از بالای پل به میان نیامده و تنها به تصادف او با یک خودرو اشاره شده است.
همزمان، منابع دانشجویی از حاکم شدن فضای امنیتی بر دانشگاه شیراز خبر داده و گفته‌اند که از ورود برخی فعالان دانشجویی به خوابگاه و محوطه‌ی دانشگاه ممانعت شده، تعدادی از این فعالان دانشجویی به حراست احضار و از هرگونه مصاحبه یا اظهارنظر درباره‌ی مرگ این دانشجو منع شده‌اند و با خانواده‌های آنها نیز تماس‌های تهدیدآمیز برقرار شده است.
دانشجونیوز گزارش داد که “نیروهای حراست دانشگاه شیراز، دیشب با حضور یافتن در اتاق حامد نورمحمدی، کلیه وسایل ایشان را با خود جمع کرده و برده‌اند.” اما رهانه ادعا کرد که “خانواده‌ی این دانشجوی خرم آبادی امروز به شهر شیراز مراجعه کرده‌ و وسایل این دانشجو را تحویل گرفتند.”
همچنین دانشجونیوز گزارش داده که دانشجویان ساکن خوابگاه مفتح دانشگاه شیراز رأس ساعت ۱۰ شب به سر دادن فریاد الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور پرداخته‌اند.
اما آنچه در این میان نگران‌کننده است، آخرین اخباری است که جرس و دانشجونیوز منتشر کرده‌اند. در خبر جرس تاکید شده که خانواده‌ی این دانشجو که “تحت فشار روحی و نیز تهدیدهای نیروهای امنیتی” قرار گرفته‌اند و دانشجونیوز هم با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه برای حامد نورمحمدی در خوابگاه مراسم بزرگداشت گرفته‌اند و خانواده‌ی این دانشجو نیز امروز خود را به شیراز رسانده‌اند، دایی حامد نورمحمدی را که “اولین نفری از خانواده بوده است که به دانشگاه رسیده است” یک فرد سپاهی معرفی کرده و به طرح این نگرانی پرداخته است که: “این بار نیز پروژه شهید دزدی را در مورد حامد نورمحمدی اجرا کنند.”
پس از تجمع غیرمنتظره‌ی مردمی در روز ۲۵ بهمن نیز، رسانه‌های اقتدارگرا با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی، تلاش کردند که دانشجوی شهید صانع ژاله را بسیجی معرفی کنند.
گفته می‌شود برادر این شهید که در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا فاش کرده بود پسرخاله‌ی سپاهی‌اش عکس صانع ژاله را دریافت کرده تا برایش کارت بسیج صادر شود، به شدت تحت فشار قرار دارد تا مصاحبه‌اش را تکذیب کند.
اخباری از دیگر کشته‌های احتمالی تجمع اول اسفند
علاوه بر حامد نورمحمدی، جرس گزارش داده که در همان بیمارستانی که مرگ این دانشجو تایید شده، مرگ زنی سالخورده بر اثر برخورد باتوم با سرش نیز تأیید شده است. اما تاکنون هیچ خبر دیگری از هویت و چگونگی مرگ این زن، منتشر نشده است.
روز یکشنبه اول اسفند همچنین منابع خبری و شاهدان عینی، از کشته شدن یک نفر در میدان هفتم تیر تهران خبر داده بودند، که بعد از چند ساعت از سوی معاون استاندار تهران تکذیب شد. اما همزمان با این تکذیب، وب‌سایت نیروی انتظامی ادعا کرد یک نفر در متروی تهران خودکشی کرده است.

علی اکبر موسوی(خوئینی) در مجلس شورای اسلامی(خلاصه شده)

تكان دهنده ترين فيلمي كه تاكنون ديده ايد

حامدنورمحمدی شیراز دو قربانی داد

حامدنورمحمدی
در تظاهرات اول اسفند
شیراز دو قربانی داد
 تهران 500 بازداشتی