۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

آخوند ها از نگاه بيژن مفيد

پيش کسوتان ادب و هنرميهنمان را زنده نگهداريم

خودزنی....

جعفر پویه

به نظر می رسد رژیم جمهوری اسلامی برای مقابله با اعتراضات کشورهای اروپایی و جریانهای سیاسی مقیم این کشورها به نقض فاحش حقوق بشر، اقدام به جریان سازیهای اطلاعاتی علیه شهروندان آنان کرده است. دستگیری دو شهروند آلمانی در آذربایجان و سپس کشاندن آنها به تلویزیون و وادار کردنشان به خودزنی، یکی از این نمونه هاست.
دو شهروند آلمانی که در آذربایجان به دیدار وکیل خانم سکینه محمدی و فرزند او رفته بودند، با اتهام جاسوسی روبرو شده اند.
مالک اژدر شريفی، رييس کل دادگستری آذربايجان شرقی به خبرنگاران گفت: "اين دو تبعه آلمانی به ادعای توريست بودن به ايران آماده اند ولی عملکرد اين دو توريست در ايران و تبريز و خبردهی و جريان سازی در تبريز نشان می دهد که اين افراد برای جاسوسی آمده اند."
همچنین محسنی اژه ای، دادستان کل جمهوری اسلامی در این باره می گوید: "با توجه به ارتباطی که این دو تبعه با جریانهای معاند خارج از کشور داشتند، در ایران دنبال اهداف خاصی بودند."
این درحالی است که اولریک کایزر، معاون رییس اتحادیه خبرنگاران آلمان در واکنش به اتهام جاسوسی به این دو خبرنگار می گوید: "پوشش نقض حقوق بشر را نمی توان جاسوسی نامید چون فقط بحث خبر مهم است و نه اطلاعات محرمانه و مخفی."
این ادعاهای مضحک رژیم در حالی بیان می شود که همین مقامها در هفته گذشته ادعا کرده بودند که چهار جاسوس انگلیسی را در شهر مریوان دستگیر کرده اند. مقامات رژیم همچنین این افراد را به تروریست بودن نیز متهم کرده و مدعی شدند که آنها در ازای ترورهای ادعایی پول دریافت کرده اند.
در ادامه این ادعاهای پوچ و برخورد و جریان سازی با کشورهای اروپایی، یکشنبه شب گذشته مامورهای لباس شخصی وزارت اطلاعات، منزل سفیر فرانسه در تهران را محاصره کرده و اقدام به بازرسی بدنی و دستگیری چند تن از میهمانان او کردند. این ماموران همچنین دو دیپلمات فرانسوی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
برنار پولتی، سفیر فرانسه در تهران یکشنبه گذشته، شب فرهنگی و موسیقی ایرانی ترتیب داده و شماری از دیپلماتهای خارجی و ایرانیان و فرانسویان مقیم را به این مجلس دعوت کرده بود. سفارت فرانسه می گوید که به درخواست قبلی وزارت امور خارجه رژیم، این شب فرهنگی در سفارت فرانسه به اطلاع آنان رسیده است اما نتیجه این اقدام به تله افتادن مهمانان سفیر بود.
این درحالی است که بسیاری از تروریستهای و آدمکشهای رژیم با پاسپورتهای دیپلماتیک در کشورهای اروپایی دست به قتل و کشتار اعضا اپوزیسیون زده اند و از مزایای عدم تعقیب آن استفاده کرده و گریخته اند اما رژیم نه تنها هیچ احترامی برای دیپلماتهای دیگر کشورها و مصونیت آنان قایل نیست، بلکه اقدام به ضرب و شتم آنان می کند. اینگونه رژیم ولایت فقیه حداقل نُرمهای دیپلماتیک و کنوانسیون مربوطه را زیر پا گذاشته و گله های امنیتی را به ضرب و شتم و بی احترامی به دیپلماتها می فرستد.
به نظر می رسد رژیم جمهوری اسلامی به طور سیستماتیک علیه کشورهای اروپایی جریان سازی می کند و با اقدامات خشونت آمیز و گروگانگیری سعی دارد تا از حمایت آنان از مدافعان حقوق بشر و یا اقدامات بین المللی به نفع آنان جلوگیری کند. موفق شدن رژیم در این اعمال بیشرمانه رژیم بستگی دارد به برخورد حقوقی و دیپلماتیک و وادار کردن آن به رعایت کنوانسیونهای بین المللی دیپلماتیک، حقوق شهروندی و حقوق بشری مورد توافق جامعه جهانی. رژیم ولایت فقیه نه تنها کنوانسیونهای مربوط به دیپلماتها را رعایت نمی کند، بلکه کنوانسیونهای حقوق بشری و حقوق شهروندی را نیز زیر پا گذاشته و فعالان و وکلای دادگستری را نیز دستگیر کرده و مورد شدیدترین بدرفتاریها قرار می د