۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

چهار نظامی آمریکایی در تیراندازی در دو مرکز ارتش کشته شدند


تصویر پلیس از فرد ضارب، محمد یوسف عبدالعزیز، که اوایل امسال به سبب رانندگی در حال مستی بازداشت شده بود.
تیراندازی در دو مرکز نیروی دریایی آمریکا در شهر چاتانوگا واقع در ایالت تنسی به کشته شدن دست کم چهار تفنگدار آمریکایی منجر شده است.
تیراندازی در یک مرکز نیروهای ذخیره نیروی دریایی آمریکا و یک دفتر جذب نیرو روی داده که به فاصله ۱۰ کیلومتری یکدیگر قرار دارند.
پلیس چاتانوگا گفته است که فرد تیرانداز در هر دو محل یک نفر بوده و کشته شده است.
یک مقام رسمی، فرد ضارب را به نام محمد یوسف عبدالعزیز، ۲۴ ساله، معرفی کرده است.
null
null
پلیس اطراف محل تیراندازی را بسته است
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا این حمله را "تکان دهنده" توصیف کرده و گفته است که بنا به شواهد اقدام فرد ضارب "به تنهایی" صورت گرفته است.
بنا به گزارش‌ها این فرد متولد کویت بوده اما هنوز مشخص نیست که تابعیت آمریکایی یا کویتی داشته است. با این حال آدرس محل سکونت او در چند کیلومتری شهر چاتانوگا گزارش شده است.
پس از وقوع تیراندازی، نیروهای پلیس با حمله به خانه‌ای که فرد ضارب در آن زندگی می‌کرد دو زن را دستگیر کرده اند.
پلیس این فرد ضارب را در اوایل سال جاری میلادی به سبب رانندگی در حال مستی بازداشت کرده بود.
سخنگوی دانشگاه تنسی گفته است که یک دانشجو به همین نام در سال ۲۰۱۲ در رشته مهندسی فارغ التحصیل شده است.
روزنامه محلی چاتانوگا تایمز گزارش داده که فرد ضارب در یک دبیرستان محلی تحصیل می‌کرده و عضو تیم کشتی بوده است.
محمد یوسف عبدالعزیز در پایان تحصیلات دبیرستانی در دفتر خاطرات مدرسه‌اش نوشته است: "اسم من باعث ایجاد هشدار امنیت ملی می‌شود. اسم شما چطور؟"
null
پلیس فدرال آمریکا با تایید هویت ضارب گفته است: "فعلا برای گمانه زنی درباره انگیزه‌های او زود است."
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های رسمی گزارش داده که عبدالعزیز تا پیش از وقوع حمله روز پنجشنبه چهره شناخته شده‌ای برای ماموران پلیس نبود.
پیشتر گزارش شد که دستگاه‌های امنیتی آمریکا در حال تحقیق درباره احتمال رابطه داشتن این فرد با گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) یا دیگر سازمان‌های جهادی هستند.
رهبران داعش چند هفته قبل هواداران خود در سراسر جهان را به انجام حملاتی در ماه رمضان دعوت کرده بودند.
به گفته بازرسی که از جانب پلیس فدرال آمریکا هدایت این پرونده را به عهده دارد فرد ضارب ابتدا در دفتر جذب نیروی نظامی تیراندازی کرد و بعد با یک خودروی فورد موستانگ و در حالی که پلیس او را تعقیب می‌کرد به سوی مرکز نظامی دوم رفت.
فرد ضارب سپس در نزدیکی مرکز سربازگیری نیروی دریایی به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
گزارش‌ها حاکی از انتقال چندین نفر مجروح به بیمارستان است.
ماموران پلیس در محل حضور دارند و پایگاه نظامی و کالجی در نزدیکی این محل بسته شده‌اند.
هنوز گزارشی از هویت و انگیزه عامل حمله منتشر نشده است.

رسانه‌های ترکیه: یافته‌های تازه از 'ارتباط طلایی' بابک زنجانی و رضا ضراب

  • 7 ساعت پیش
بابک زنجانی که خود را "بسیجی اقتصادی" می‌داند از دو سال قبل به اتهام فساد مالی در تهران زندانی است.
رسانه‌های ترکیه از یافته‌های وزارت گمرک و تجارت این کشور درباره ارتباطات تجاری میان رضا ضراب، بازرگان ایرانی تبار مقیم ترکیه، و بابک زنجانی خبر داده‌اند.
این گزارش که یازده ماه پیش نهایی شده ولی به تازگی به مطبوعات ترکیه راه یافته، تایید می‌کند که روابط مالی و تجاری گسترده و پیچیده‌ای میان شبکه‌ای از شرکت‌های متعلق به رضا ضراب و بابک زنجانی و نزدیکان آنها وجود داشته است.
آقای زنجانی از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به اتهام فساد مالی در تهران زندانی است.
نام بابک زنجانی نخستین بار در اواخر سال ۱۳۹۱ و پس از آن مطرح شد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت ایران در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس، علیه یکی از برادران لاریجانی افشاگری و او را به تلاش برای سوءاستفاده از قدرت برادرانش (روسای قوای مجریه و قضائیه) در ازای دریافت امکانات مالی از آقای زنجانی متهم کرد.
همچنین رضا ضراب از متهمان پرونده فساد گسترده مالی در ترکیه در سال ۲۰۱۳ بود که در پی بازداشت برخی متهمان از جمله افراد نزدیک به دولت نخست وزیر وقت، رجب طیب اردوغان، مدتی زندانی و سپسآزاد شد.
به نوشته روزنامه حریت، بازرسان وزارت گمرک و تجارت ترکیه به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد رضا ضراب و بابک زنجانی روابط مالی داشته‌ و در مواردی معاملات طلا انجام داده‌اند.
رسانه‌های ترکیه پیشتر، آقای ضراب و آقای زنجانی را متهم کرده‌اند که از طریق شبکه‌ شرکت‌های وابسته به خود در ایران به دور زدن تحریم‌های بین المللی علیه تهران کمک کرده‌اند.
null
رضا ضراب در سال ۲۰۱۳ به اتهام فساد مالی در ترکیه بازداشت و مدتی بعد آزاد شد.
نام آقای زنجانی به دلیل "فعالیت ناقض تحریم‌های جمهوری اسلامی" در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.
وکلای رضا ضراب رابطه تجاری او با بابک زنجانی را که در ایران به اتهام فساد مالی در زندان است رد می‌کنند.
مجمع صادرکنندگان ترکیه ماه گذشته به رضا ضراب به خاطر فعالیت‌های تجاری یکی از شرکت‌هایش در صادرات جواهرات از ترکیه جایزه داد.
شرکت "ولگام گدا" متعلق به آقای ضراب چهاردهمین صادرکننده بزرگ ترکیه شناخته شده است.

یافته‌های میلیارد دلاری

گزارش منتشر شده به دستور حیاتی یازیجی، وزیر گمرک و تجارت سابق ترکیه، و در پی بازداشت آقای ضراب در سال ۲۰۱۳ تهیه شده است.
بازرسان این وزارتخانه پس از هشت ماه تحقیق در اوت ۲۰۱۴ این گزارش را آماده کردند ولی، به نوشته روزنامه حریت، دولت ترکیه در این باره اقدامی نکرده است.
بازرسان برای تهیه این گزارش، مبادلات مالی ۴۳ شرکت متعلق به آقای ضراب با ایران، امارات عربی متحده، روسیه و چین را در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.
یکی از یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های وابسته به رضا ضراب در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۹۴۲ کیلوگرم طلا به یکی از شرکت‌های وابسته به بابک زنجانی فروخته است.
از سوی دیگر، یکی دیگر از شرکت‌های وابسته به رضا ضراب به نام "رویال شیپینگ" در ماه مه ۲۰۱۲ از طریق شعبه بانک ملت در استانبول، پنج میلیون و یکصد هزار لیر به حساب یکی از شرکت‌های وابسته به آقای زنجانی واریز کرده است.
null
این گزارش نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های وابسته به رضا ضراب در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۹۴۲ کیلوگرم طلا به یکی از شرکت‌های وابسته به بابک زنجانی فروخته است
این گزارش همچنین از واریز مبالغ قابل توجهی ارز از سوی شرکت‌های وابسته به رضا ضراب به کشورهای امارات عربی متحده، ایران و روسیه خبر داده است.
یافته‌های وزارت گمرک و تجارت ترکیه همچنین نشان می‌دهد که شرکت "رویال شیپینگ" وابسته به آقای ضراب در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۵۱ تن طلا به ارزش ۸ میلیارد دلار به ایران و امارات عربی متحده صادر کرده است.
به گزارش مطبوعات ترکیه، بازرسی‌های صورت گرفته از شرکت "ولگام گدا" با ابهام‌های زیادی همراه بوده است.
از جمله ابهام‌ها مربوط به صدور ۱۱۰ کیلوگرم طلا به ارزش حدود ۵ میلیون دلار به دوبی است در حالی که اسناد شرکت بیانگر صدور محصولات خوراکی بوده است.

'ارتباطات طلایی'

در ژانویه ۲۰۱۳ حدود یک و نیم تن شمش طلا که به طور غیرقانونی از غنا به ترکیه ارسال شده بود در یک هواپیمای باربری خصوصی کشف شد.
بر اساس گزارش‌ها، هزینه اجاره هواپیمای باربری شرکت حمل و نقل هوایی "یو ال اس" به وسیله یکی از شرکت‌های متعلق به آقای زنجانی پرداخت شده است.
در پی انتشار این خبر، رسانه‌ها آقای زنجانی را متهم کردند که به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه، مبادلات طلای مورد نیاز را از طریق آقای ضراب انجام داده است.
وکیل آقای ضراب با رد این ادعا از نمایندگان مجلس ایران خواسته است تا با سفر به ترکیه پرونده او را بررسی کنند.
به گزارش روزنامه حریت، علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا گفته است ایران شواهدی در اختیار ندارد که بیانگر ارتباط میان رضا ضراب و بابک زنجانی باشد.
٨٢ هزاربازنشسته صنعت فولاد ٢٠ ماه بدون حقوق!
چهارشنبه, ۲۴ام تیر, ۱۳۹۴ 
در خبرهای آمده بود که ٨٢ هزار کارگرو کارکنان بازنشسته فولاد بیش از ٢٠ ماه است که حقوق های معوقه شان پرداخت نشده است. باندهای مجلسی  و دولتی هر کدام  در توجیه عدم پرداخت حقوق های معوقه دهها هزار کارگر بازنشسته، دلایلی ارائه داده اند. صرف نظر از هر توجیه و توضیحی که این باندها بدهند، فرقی در این ماجرا نمی کند که دهها هزار کارگر  بازنشسته بیست ماه بدون حقوق  ناچار بوده و هستند، روزگار بگذرانند. دولت و مجلس و صندون یازنشستگان فولاد به همراه سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار رژیم هر کدام آن دیگری را مسئول عدم پرداخت حقوق ها می داند. این ماجرا بیش از یک سال است که ادامه دارد. حدود ۶ ماه پیش وزارت صنعت و معدن هم وارد ماجرا شد. البته نه به این خاطر که فکری برای پرداخت حقوق های معوقه و مطالبات کارگران بازنشسته بکند، بلکه از این سر که خود و باندهایش در این وازرت خانه را از هر گونه داشتن مسئولیت در این باره تبرئه نماید. نعمت زاده وزیر صنعت و معدن دولت دزدان روحانی رسما اعلام کرد که ما مسئول نیستیم. بروید سران صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی.
ماجرای عدم پرداخت حقوق های دهها هزار کارگر بازنشسته  از اوخر سال ١٣٩٠ شروع شد. آن موقع دولت و وزارت صنعت و معدن در یک زد وبند با همدیگرصندوق بازنشستگان فولاد را به تامین اجتماعی دادند. آن موقع جانی مرتضوی رئیس این سازمان بود.  در بخشی ارفرمهایی که باند مرتضوی و احمدی نژاد در این سازمان به اجرا گذاشتند، از جمله موضوع ادغام صندوق سرمایه بازنشستگان فولاد در تامین اجتماعی. بر اساس این طرح کل مجموعه بیش از ٨٢ هزار بازنشسته فولاد، از موضوع پرداخت حقوقها تا بیمه های اجتماعی و سایر مطالبات به این سازمان منتقل شد. خود این باندها آن موقع موضوع سودآور کردن تامین اجتماعی و به کار انداختن سرمایه مالی آن را هدف و جهت گیری اصلی این سازمان اعلام کردند. معنای عملی این سیاست این شد که  دهها هزار میلیارد تومان سرمایه پولی و شرکت ها و کارخانجات وابسته به صندوق فولاد را با این بهانه که زیان آور می باشند و روی دست دولت هزینه می گذارند، به حراج گذاشته و فروختند. بعدا ادعا کردند که از محل درآمدهای این حراجی ها در عین استفاده در سرمایه گذاریهای جدید  زیر نظر شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، از طریق سودآور کردن این سرمایه ها، معضل پرداخت حقوق بیش از ٨٢ هزار کارگربازنشسته را حل خواهند کرد. در پروسه بعد از گذشت سه سال که همه سرمایه ها را بالاکشیدند، شرکت هار را فروختند، اعلام کردند که این صندوق کمبود نقدینگی دارد. برای رد گم کردن و شیره مالیدن بر سر بازنشستگان، موضوع بدهی ١٢٠ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را پیش کشیدند. از آنجا که سازمان تامین اجتماعی خود زیر مجموعه دولت می باشد، بهانه آورد که دولت هم با کمبود بودجه و پول برای پرداخت بدهی هایش روبرو بوده و نمی تواند از محل تامین اجتماعی حقوق و مطالبات بازنشستگان را بپردازد.
با پخش خبر زد وبند وبالا کشیدن دهها هزار میلیاردتومان پول و سرمایه صندوق بازنشستگی فولاد، از اوایل سال ١٣٩١ اعتراضات بازنشستگان برای نقد کردن حقوق های معوقه شروع شد. چندین تجمع در اصفهان،قزوین، اهواز و تهران برگزارشد. بازنشستگان چندین بار در اعتراض به این وضعیت در برابر مجلس و وزارت صنعت و معدن و سازمان تامین اجتماعی دست به اعتراض زدند.
با اوج گیری اعتراضات بازنشستگان  بویژه در سال ١٣٩٢ که حکومت مشغول مضحکه انتخاباتش بود، دار و دسته های وابسته به باند روحانی برای خاموش کردن این اعتراضات وعده پرداخت حقوق های معوقه را دادند. حکومت مجبور شده حتی موقتا هم شده حقوق سه ماه را بپردازد. بعد از انتخابات دوباره موضوع پرداخت حقوق های معوقه به فراموشی سپرده شد. بعد از انتصاب تقی نوربخش از همکاران نزدیک سعید مرتضوی بر راس سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان دور جدید اعتراضاتشان را برای نقد کردن حقوق های معوقه آغاز کردند. اواخر سال ١٣٩٣ نقطه اوج اعتراضات بازنشستگان بود. چندین تجمع به دعوت کانون های بازنشستگان فولاد از سراسر کشور در تهران  و در برابر مجلس برگزارشد. دولت روحانی زیر ضرب اعتراض و مبارزه قرار گرفته بود. دولت ناچار شد از مجلس بخواهد از محل بودجه سال ٩٣ مبلغی برای پرداخت حقوق های معوقه به بازنشستگان اختصاص بدهد. آن موقع، اواسط سال ١٣٩٣ سایت های وابسته به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگان فولاد سراسر کشور این گزارش را  دادند:
“نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی به همراه احمدزاده رئیس صندوق بازنشستگی فولادضمن حضور در تجمعات بازنشستگان  وعده داده اند تا پایان هفته جاری دو ماه حقوق معوق بازنشستگان پرداخت شود.نوربخش با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته خانه تکانی بزرگی در هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه هیات مدیره قبلی با عملکرد بد خود هیچ اقدامی به سود بازنشستگان این صندوق انجام ندادند.
دبیر کانون های معدنی و فولادی سراسر کشور با دعوت بازنشستگان معترض صندوق فولاد به آرامش، تاکید کرد: با توجه به تغییرات گسترده صندوق بازنشستگی فولاد باید از هیات مدیره جدید حمایت کرد و دیگر نیازی به تجمع نیست .وی با تاکید بر اینکه طی یک هفته گذشته جلسات مختلفی با مدیرعامل و هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شده است، بیان داشت: در این راستا جلسات مفیدی در خصوص وضعیت گروه ها، سختی کار و مطالبات بازنشستگان برگزار شد همچنین هیات مدیره وعده داده قراردادهای بخش درمان را تقویت کند”.
این بخشی از گزارش این باندها در واکنش به گسترش اعتراضات بازنشستگان و در واقع تلاش و تقلایشان برای دادن وعده و وعیده و توجیه عدم پرداخت حقوق ها بود. اوایل سال ١٣٩۴ در ادامه همین اعتراضات دولت و باندهایش در تامین اجتماعی مجبور شدند بخش مربوط به برخورداری از حق بیمه های درمانی برای ٨٢ هزار بازنشسته صنعت فولاد را بپذیرند و دوباره وعده پرداخت حقوق را به آینده موکول نمایند. در ادامه این وعده دادن هاست که بار دیگر باندهای دولتی و مجلسی گویا در تلاش هستند به جای پرداخت ٢٠ ماه حقوق های معوقه، سه ماه حقوق بازنشستگان  را در هفته های آینده بپردازند.
نتیجه تاکنونی این شده است. وزارت صنعت و معدن، تامین اجتماعی و دولت روحانی قصد پرداخت حقوق های معوقه ٨٢ هزار کارگر بازنشسته را ندارند. توجیهات اینها بدهدی دولت به تامین اجتماعی و کمبود نقدینگی خود سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق ها می باشد. جالب است دهها هزار میلیارد تومان پول کارگران بازنشسته فولاد رسما خورده و به بازار بورس و خرید و فروش برده  و میلیاردها تومان سود گیرشان آمده الان هم با کمال پررویی ادعا می کنند پول برای پرداخت حقوقها ندارند و گویا در تلاشند از جایی دیگر پول جور بکنند. برای موضوع تهیه پول هم توصیه کرده اند که از مجلس درخواست اعتبار ویژه بکنند. در همین رابطه برخی باندهای مجلسی در روزهای اخیر گفته اند که احتمال دارد مجلس به دولت روحانی اجازه بدهد از محل  درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها، بویژه گران کردن بنزین، آب و گاز و بالابردن قیمت کالاهای اساسی پول لازم را برای پرداخت حقوق های بازنشستگان را تامین نمایند. این هم بقیه طرح و نقشه دولت دزدان در این رابطه می باشد. گران کردن کالاها و دزدی از جیب کارگران و ادعای پرداخت حقوق معوقه به کارگران بازنشسته فولاد. وقاحت و بی شرمی این جانیان و دزدان حد و مرزی ندارد. این وضعیت گذران و زندگی بیش از ٨٢ هزار کارگر بازنشسته در صنعت فولاد می باشد که بیش از ٢٠ ماه است حقوق نگرفته اند.

در کنار این وضعیت اسفناک و فقرو فلاکتی که حکومت دزدان و قاتلان برمیلیونها کارگر تحمیل کرده اند، همین جناب نعمت زاد وزیر صنعت و معدن دولت روحانی که خود از عاملان و بانیان این وضعیت است، صدها میلیاردتومان دارایی اش میشود. همین جناب نعمت زاده، خانواده و فامیل ها و باندهایش در هیات مدیره بیش از ١۶ شرکت که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند، بوده و ماهانه میلیاردها تومان از این بابت پول میگریند. یک نماینده مجلس در همین رابطه نعمت زاده را وزیر میلیاردی  دولت روحانی نامیده است. از این ١۶ شرکت سه شرکت که بخش فاینانس باندهای این وزارتخانه کار می کنند، با سرمایه همین صندوق های بازنشستگان فولاد که به ادعای این باندها، قرار بود حقوق و مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد را بپردازد،مشغول تجارت در بورس تهران و معاملات تجاری می باشد. سرمایه این معاملات پول های کارگران بازنشسته که سالیان سال کار کرده و به عنوان بیمه و .. به این صندوق ها پرداخته اند، می باشد. علاوه بر این خود دزدان و غارتگرانی که تامین اجتماعی را به یغما برده اند و دهها مورد دیگری دزدی و غارتی که هر روز خود حکومت اعلام می کند. دولت دزدان و قاتلان برای همه چیز پول و اعتبار دارد، کمبود نقدینگی ندارد، میلیاردها تومان روزانه صرف دم و دستگاه سرکوب وزندان و اعدامش می کند.همین هفته گذشته یک میلیارد دلار برای حمایت از رژیم اسد داد. برای پرداخت حقوق نیروهای سرکوبگرش به ناجا نفت میدهد که بفروشد وحقوقها را بپردازد. هزینه های نظامی اش را مدام بالا می برد و…. آن وقت برای پرداخت حقوق های بازنشستگان فولاد پول ندارد. ٨٢ هزار کارگر را با خانواده هایشان که رقمی بالای ٢٠٠ هزار نفر میشوند را رسما به گرسنگی محکوم کرده است. بازنشستگان فولاد بهتر از هر کسی می دانند که برای نقد کردن حقوق هایشان باید دست به اعتراض و مبارزه بزنند. این را همین کارگران در چهار سال گذشته بارها ثابت کرده اند. برای نقد کردن همین ٢٠ ماه حقوق معوقه هم باید همین کاررا، البته هر چه قدرتمندتر و سازمانیافته تر و سراسری تر سازمان داد و به پیش برد. دولت دزدان وباندهایش را باید زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت. هر چه کارگران و مردم ایران دارند، فقط و فقط ثمره اعتراض و مبارزه شان می باشد. با ید با اعتراض متشکل و سراسری  بازنشستگان صنعت فولاد حقوق های معوقه ٨٢ هزار کارگر را از حلقوم دولت دزدان وآدمکشان و باندهایش بیرون کشید.
محمد شکوهی
مندرج در کارگر کمونیست ۳۷۰
بۆکان؛ کۆبوونەوە دژ بە توندوتیژی بەرامبەر بە ژنان



NNSROJ
:ئێوارەی پێنجشەممە[٢٥ی پووشپەڕ-١٦ی جولای]، کۆمەڵێک لە هاووڵاتییانی بۆکانی، کۆبوونەوەیەکی هێمنانەیان بۆ شەرمەزارکردنی توندوتیژی و بەتایبەت تیزابپڕژاندن بەسەر ژنانی ئەو شارەدا بەڕێوەبرد.
کۆبوونەوەکە، سەرباری هەڕەشەی پێشوەختی بەرپرسە سیاسی و ئاسایشییەکانی بۆکان و ئەمنییەتیکردنی کەشوهەوای شار، لە نزیک فەلەکەی فەرمانداری بەڕێوەچوو.

بەشداربووان بە بەرزکردنەوەی دروشمگەلی نووسراو وەک “داواکاری ئاسایشین، نا بۆ توندوتیژی دژ بە ژنان، نا بۆ داعش”، ناڕەزایەتیی خۆیان بەرانبەر بە هێرشکردنە سەر ژنانی ئەم شارە نیشان دا.

کوردستان و کورد، ماڵپەڕی ناوەندیی حدک ڕایگەیاندووە کە چەند کەس لە بەشداربووانی ئەو چالاکییە لە لایەن هێزە ئاسایشی و ئیتلاعاتییەکانەوە قۆڵبەست کراون بەڵام ئێن‌ئێن‌ئێس‌رۆژ تا ئێستا زانیارییەکی پشتڕاسکراوی لەمبارەوە بەدەست نەگەیشتووە.

شایانی باسە کە درەنگانی شەوی ٢٣ی پووشپەڕ، چوار ژن بە ناوەکانی “سوێسنا ئیسماعیل نەژاد، ترووسکه مه‌ردانبه‌گی، سوڕەییا کەیخوسرەوی و نادیا مەعروفی”، لە بڵواری کوردستانی بۆکان، تیزاپیان پێداکرا و بە سووکی بریندار بوون.

ڕۆژێک دواتر، بەرپرسانی ئاسایشیی بۆکان ڕایانگەیاند کە چەند کەس بە تۆمەتی ئەنجامدانی ئەو هێرشەقۆڵبەستکراون.
م.م.

                                  Photos taken by Citizen Journalists from Bokan