ناپدید شدن 100میلیارد دلار از درآمدهای ایران
 

با وجود که ماه ها از اعلام ناپدید شدن بیش از 100 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی در دولت قبلی و به خصوص در زمان تحریم‌ها، توسط عوض حیدرپور شهررضایی، می‌گذرد، اما همچنانکه خود وی نیز متذکر می‌شود تا کنون هیچ توضیح خاصی از سوی مقامات مسئول ارایه نشده است.
عوض حیدرپور از اعضای کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و گو با سایت اعتدال، با تاکید بر اینکه خبرها حاکی از ده‌ها میلیارد دلار اختلاف حساب است، گفت: ما هنوز نتوانسته ایم این خبر را پیگیری کنیم. من خودم یک خبری داشتم که تراز مالی فروش نفت جمهوری اسلامی ایران و سایر موارد با مقدار پولی وارد ایران شده است با هم همخوانی ندارد. و اختلافش بین 100 تا 150 میلیارد دلار است.
البته این اولین بار نیست که برخی سخنان از اختلاف بین حساب‌های درامدی و هزینه‌ای در دولت قبل خبر می‌دهد اما نزدیکی رقم اعلام شده از سوی حیدر پور با رقمی که پلیس ترکیه درباره رقم کشف شده از باند ضراب بیان می‌کند و همچنین برخی گمانه‌زنی‌های دیگر این احتمال را تقویت می‌بخشد که قسمت زیادی از 87 میلیارد یورویی که در ترکیه سرگردان بوده متعلق یه ایران بوده است.
حیدر پور که از اعضای مطلع کمیسیون امنیت ملی است اولین نماینده‌ای بود که رسما از ناپدید شدن بیش از 100 میلیارد دلار، از درآمدهای ایران خبر داده بود و همانگونه که خود عنوان می‌کند، در حدود دو سه ماه قبل از وزیر اقتصاد دارایی دولت یازدهم خواسته است که تراز عملکرد تجاری دولت آقای احمدی نژاد یعنی دولت نهم و دهم را بررسی و اعلام کند چقدر پول باید وارد کشور می‌شده و چقدر وارد شده است.»
نماینده شهررضا در مجلس در تایید گزارشهای دریافتی خود به فسادهای اقتصادی هزاران میلیاردی که اخیرا رسانه‌ای شده اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: آن اتفاقات و داستانهایی که برای افرادی همچون بابک زنجانی مطرح شده است، نشان می‌دهد که یک اختلاف فاحش چندین میلیارد دلاری در بین عایدی اسمی و حقیقی کشور وجود دارد. حالا چقدر است ما تا کنون به دلایل مختلف نتوانسته ایم رقم دقیق و اسامی کامل یغما برندگان را کشف کنیم.
هر چند اسامی ، برخی بانک‌ها و مجموعه‌ها که در این تخلف سیستماتیک دست داشته اند، تا حدودی رسانه‌ای شده و شواهد و قرائن حاکی از برخورد با آنها است، اما حیدرپور از عزم جدی خود برای سوال از وزیر اقتصاد خبر می‌دهد. سوالی که در صورت پاسخگویی سریع و صریح این وزارت‌خانه، به روشن شدن تکلیف بیش از صد میلیارد دلار از درآمدهای کشور، کمک می‌کند.