۱۳۹۵ فروردین ۱۵, یکشنبه


«گوهر عشقی» اعلام کرد: «من تا زمانی‌که زنده باشم، خودم «صدای ستار» هستم، بعد از من سحر، «صدای ستار» است، اگر مویی از سر سحر کم بشود من نظام را مقصر می‌دانم، ستار کارگری بود که او را کشتند و نظام به من پاسخی نداد اما نمی‌گذارم سحر را بکشند، ما از هیچی نمی‌ترسیم، به ما قبر هم نشان داده‌اند، این اسلحه‌ها هم اسباب بازی ‌است و این‌ها را هم جمع کنند، ما از این‌ها نمی‌ترسیم.»
به گزارش «آمدنیوز»، گوهر عشقی در شرح اتفاق بازداشت چند ساعته «سحر بهشتی» توسط ماموران امنیتی به خبرنگار آمدنیوز می‌گوید: «من گوهر عشقی مادر ستار بهشتی هستم، ستار من کارگری بود که او را بردند و ۴ روزه کشتند. حالا افتادند به جان دخترم سحر. سحر را اولین بار نیست که تهدید کرده‌اند، سحر را چند بار تهدید کرده‌اند. سحر می‌رود بچه‌اش را از مدرسه بیاورد یک پژوی نوک مدادی جلویش را می‌گیرد، به سحر می‌گوید که بیا پایین، سحر می‌گوید نمی‌آیم، می‌گوید «عکس ستار» را از پشت ماشینت بردار، سحر می‌گوید بر نمی‌دارم. (مامور) می‌آید داخل ماشین با اسلحه، تهدیدش می‌کند و به او حرف‌های نامربوط می‌زند، به سحر می‌گوید ما تو را می‌بریم و می‌کشیم، همه بدانند من مادر ستار هستم، اگر «سحر» را هم در «راه ستار» بدهم، دست بر نمی‌دارم، اگر مویی از سر سحر کم بشود، من نظام را مقصر می‌دانم و نظام باید جواب‌گوی من باشد، نه مثل «ستار» که کشتند و من هیچی نگفتم.
خانم عشقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح می‌کند که از هیچ چیز ترس و هراس ندارد: «من تا زمانی‌که زنده باشم، خودم صدای ستار هستم، بعد از من سحر، صدای ستار است، اگر مویی از سر سحر کم بشود من نظام را مقصر می‌دانم، ستار کارگری بود که او را کشتند و نظام به من پاسخی نداد اما نمی‌گذارم سحر را بکشند، ما از هیچی نمی‌ترسیم، به ما قبر هم نشان داده‌اند، این اسلحه‌ها هم اسباب بازی ‌است و این‌ها را هم جمع کنند، ما از این‌ها نمی‌ترسیم. این اسباب بازی‌ها را جمع کنند.»sahar-Beheshti-Amadnews-2خانم گوهر عشقی  «فکر می‌کنید هدف ماموران امنیتی از انجام این تهدیدهای مکرر چیست»، پاسخ می‌دهد: «این‌ها حتما می‌خواهند من سکوت کنم، من هیچ‌وقت سکوت نمی‌کنم، من تا زمانی‌که زنده باشم سکوت نمی‌کنم، نظام جمهوری اسلامی بداند که من سکوت نمی‌کنم، فرزند من کارگری بود که چهار روزه بی‌گناه کشته شد، گناهش را هم به من نگفتند، یک مادری چهار سال است بر سر قبر بچه‌اش هست، حالا نوبت خواهرشه؟ با خواهرش چه‌ کار دارند؟ خواهرش بعد از من «صدای ستار» است، یک مویی از سر «سحر» کم بشود، این بار این‌جا نمی‌نشینم، «کاری می‌کنم کارستان»، این را نظام جمهوری اسلامی بداند که مادر ستار دیگر آن مادر ستار نیست، بدانند که من سر جایم نمی‌نشینم و سکوت نمی‌کنم.»
خانم عشقی در توصیف وضعیت خانواده بهشتی پس از بازداشت و توقیف چند ساعته «سحر بهشتی» توسط ماموران امنیتی می‌گوید: «آن شب بچه‌ها خیلی ناراحت بودند، (مامور) با اسلحه آمده داخل ماشین و می‌گوید بیا برویم، می‌کشمت، داشته می‌رفته بچه‌اش را از مهد کودک بیاورد، جلویش ایستاده بوده می‌خواسته باهاش تصادف کند، گفته اگر نیایی بعدا می‌بریم و می‌کشیمت، مگر چه‌کار کرده که بخواهند او را بکشند؟
مادر کارگر وبلاگ‌نویس کشته شده به دست پلیس فتا با ذکر جمله‌ای از پسر شهیدش می‌گوید: «به ستار گفته بودند دهان گشادت را ببند، ما مادرت را سیاه پوش می‌کنیم، ستار به من می‌گفت مامان! این زندگی نیست که ما می‌کنیم، این زندگی ذلت بار است و مرگ بهتر از این زندگی‌ است که ما می‌کنیم، من هم همین حرف را می‌زنم. این زندگی نیست که ما می‌کنیم، «ذلت و مرگ» است که ما به نام زندگی داریم انجام می‌دهیم. حتما حالا «سحر» را هم می‌خواهند مثل «ستار» کنند. من آن زمان نمی‌فهمیدم، حالا اگو مویی بخواهد از سر سحر کم بشود، دیگه با من طرف‌اند، دنیا را خبر دار می‌کنم، این‌بار دیگر هوشیار شدم. ما با عکس و قبر ستار دلخوشی داریم، جنازه ستار را که نشان ما ندادند، صورت بچه‌مان را که نشان ما ندادند ببینیم صورت‌اش چه طوری است، ما با قبر و عکسی که پشت ماشین است دل‌خوشیم، ستار اگر گناه‌کار هم بود باید قانون درباره او تصمیم می‌گرفت، نه این‌که یک مامور، کارگری را چهار روزه بکشد.»
خانم بهشتی می‌گوید: «من در پایان به نظام اعلام می‌کنم که سحر، ستار نیست که او را چهار روزه بکشند، این «سحر بهشتی» است، پرستار مادرش است، هم‌دم مادرش است، آن پرستارش را که بردید، این را هم که می‌خواهید ببرید، اگر مویی از سرش کم بشود، باید پاسخ‌گوی من باشند.»
گفتنی است روز یک‌شنبه ششم دی‌ماه سال‌جاری، خودروی «سحر بهشتی» در حالی که قصد داشت فرزندش را از مدرسه به منزل ببرد، برای ساعاتی توسط ماموران امنیتی متوقف و وی در خودروی خود بازداشت و تهدید گردید.
این ماموران که خود را ماموران «اداره امنیت» معرفی کرده‌اند، خودروی خانم بهشتی را با نشان دادن «اسلحه» متوقف کرده و اعلام کردند که خودروی وی به دلیل نصب عکس «ستار بهشتی» توقیف و وی را بازداشت خواهد شد.
«سحر بهشتی» در حالی‌که منتظر اعزام نیرو برای انتقال خودرو اش به پارکینگ و انتقال خود به مراکز امنیتی بود، آزاد گردید. عدم بازداشت وی پس تماس تلفنی فردی ناشناس با مامور بازداشت کننده، صورت گرفت، اما ماموران تهدید کردند در آینده‌ای نزدیک مجددا وی را بازداشت و مانند برادرش خواهند کشت.
جهت استفاده از فایل صوتی خانم گوهر عشقی، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

گفت‌وگو از: مجید نیکنام
 
 


 

فاش شدن سند محرمانه "طرح جامع امنیتی خوزستان "


فعالان عرب اهوازى سندى با طبقه بندى "خيلى محرمانه" تحت عنوان "طرح جامع امنیتی استان خوزستان"، را فاش كردند. نسخه‌ای از این سند در اختیار العربیه.نت گذاشته شده که خلاصه‌ای از آن در اینجا منتشر می‌شود.

با توجه به محتویات اين سند رژیم ایران برنامه سركوب امنيتى و نظامى جنبش‌هاى مردم عرب اهواز را طرحی کرده، برنامه تغيير ساختار جمعيتى و دموگرافيك منطقه را کماکان دنبال مى‌كند.

اين طرح همچنين برای حل همه مشکلات اقتصادى ، سياسى ، امنيتى ، اجتماعى و فرهنگى، از راهبردهای " امنیتی " سربكوگرانه و روش‌های هدفمند " تغییر بافت جمعیتی" مناطق عرب‌نشين در پيش گرفته و برنامه‌هاى اين طرح را به مدت 5 سال از ارديبهشت 1393 به اجرا گذاشته است.

طرح 5 ساله با اشراف وزير كشور

این طرح در تاريخ 25 ارديبهشت 1393 در شوراى امنيت كشور و به رياست وزير كشور ايران در دولت روحانى، عبدالرضا رحمانى فضلى به تصويب رسيده است. اين طرح كه از تاريخ صدور بايد به مدت 5 سال به اجرا گذاشته شود در همان جلسه به "طرح جامع غدير استان خوزستان" تغيير نام يافت و سپس با نام " طرح جامع توسعه پايدار استان خوزستان" اجرايى شد.

شورایی تحت عنوان "شورای راهبردی استان خوزستان" به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و وزیر اطلاعات، فرمانده سپاه پاسداران، دادستان کل کشور، معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس صدا و سیما و استاندار خوزستان دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

در این سند 45 صفحه اى، تهديات و آسيب پذيرى‌ها و موانع تحقق "طرح جامع امنيتى خوزستان" در پنج حوزه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تنظیم و بررسى شده و در هر حوزه راهكارهايى ارائه شده و کارگروه‌های ویژه‌ای متشکل از مسئولین و نهادهای ذیربط برای اجرای آن تشكيل شده است.

تأكيد بر تغيير ترکیب جمعیتی مناطق عرب نشين

تنظیم‌کنندگان این طرح با اشاره به اهمیت تغيير بافت دموگرافيك مناطق عرب‌نشين و کنترل مسائل جمیعتی، گفته‌اند: "کاهش مهاجرت فارس‌زبانان [از خوزستان] و افزایش مهاجرت معکوس به سمت خوزستان از سایر استان‌ها در بلندمدت می‌تواند با کمترین هزینه، ساختار جمعیتی استان را تغییر دهد".

در بخش "تجدید ساختار محیط و فضای حاشیه‌ای به عنوان بخشی از متن شهر" بر لزوم احداث مجتمع‌های بزرگ ساختمانی برای اسکان اقشار مختلف مردم با قومیت‌های مختلف، در حاشیه شهر که تماما عرب‌نشین است، تاکیده شده است.

اذعان به تبعيض قوميتى

با این همه حكومت جمهورى اسلامى ايران در این سند به وجود ستم ملى و تبعيض قوميتى اذعان كرده و در بخش تهديدات و آسيب پذيری‌ها در این سند آمده است: "نارضایتی‌های اجتماعی متعدد، و مستعد بودن مناطق حاشیه‌نشین و بحران خیز، برای بروز بحران اجتماعی، تحرکات و ناآرامی‌های قومی، در مناطق حاشیه‌نشین، وجود فقر و محرومیت در مناطق مختلف اهواز و استان، گسترش سطح و آمار برخی ناآرامی‌های اجتماعی، سوء استفاده مخالفین نظام از فضای مجازی، بالا بودن نرخ بیکاری و اعتیاد جوانان و ضعف عملکرد نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان از جمله تهدیدهای اجتماعی موجود در خوزستان است." 

این سند محرمانه، فعالیت گروه‌های مخالف رژيم ایران و آنچه که تحرکات نیروهای نظامی و اطلاعاتی برخی کشورها، در کشورهای حوزه خلیج به ویژه عراق و کویت نامیده شده و تاثیر این فعالیت‌ها بر مسائل مناطق عرب‌نشین استان، فعالیت‌های گروه‌هایی که "تکفیری در جنوب عراق توصیف شده و نیز وجود اتباع بیگانه اهل سنت و به وِیژه اتباع افغانستان در استان، عدم اشراف اطلاعاتی بر تردد اتباع بیگانه، تعداد فراوان زندانیان، وجود خلاءهای قانونی در برخورد با تغییر مذهب‌یافتگان را تهدیدهای امنیتی پیش روی استان دانسته است.

سركوب شديد فعالان قومى عرب

اين طرح با تأكيد بر برخورد شديد با فعالان قومى عرب و سركوب هرگونه فعاليت در رابطه با مطالبات حقوق مردم عرب بار ديگر بر راهكار امنيتى تكيه كرده و در بخش امنيتى سند آمده است: " گسترش حضور فیزیکی پلیس، سپاه و بسیج در شهر، نصب دوربین‌های مدار بسته، تعریض خیابان‌ها با هدف تسهیل رفت و آمد پلیس و نیروهای امنیتی، جذب و به کارگیری چهره‌های تاثیرگذار سیاسی، اجتماعی و قومی، برخورد قانونی شدید با کنشگران قومی، افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی هدفمند از سوی صدا و سیما، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای ذیربط، در این سند به عنوان بخشی از راهبردهای نظام در برخورد با آنچه تهدیدهای امنیتی در خوزستان خواند‌ه‌اند، توصیه شده است".

در ادمه سند از گروه‌هاى شبه نظامى لبنانى و عراقى كه در سوريه مى‌جنگند خواستار حضور و مشاركت در سركوب جنبش‌هاى مردم اهواز كرده و در سند آمده است:" همچنین بر لزوم خط‌ دهی افکار عمومی از طریق سخنرانی افراد مختلف، از جمله نیروهای حزب‌الله لبنان و مدافعان حرم [نیروهای سپاه که برای حمایت از نظام بشار اسد در سوریه می‌جنگند] تاکید شده است".

این سند با اشاره به تلاش‌های موفقیت‌آمیز فعالان حقوقى عرب‌هاى اهوازى در داخل و خارج کشور در زمینه رایزنی‌های دیپلماتیک برای مطرح کردن قضایای مردم عرب اهواز در مجامع بین‌المللی، این تلاش‌ها را در رده تهدیدات سیاسی رده‌بندی کرده است.

فراهم نشدن امكان اعتراض قانونى

در اين طرح حكومت ايران به " فراهم نشدن امکان اعتراض در اشکال قانونی و مسالمت‌آمیز، فراهم نشدن امکان پیگیری مطالبات کارگری و صنفی و واکنش‌های امنیتی به این مطالبات" اذعان كرده، و از اين مساله به عنوان دیگر تهدیدات سیاسی یاد شده است.

منابع مالى طرح

برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح پیشنهاد شده است که پیگیری اختصاص و جذب بودجه، 2 در 1000 از درآمد حاصل از فروش نفت و تخصیص بخشی از آن به این طرح ضروری است. همچنین با درخواست شورای امنیت کشور (شاک) از شورای عالی امنیت ملی و تصویب هیات وزیران، شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان باید 2 درصد اعتبارات عمرانی خود را به این طرح اختصاص دهند. عوارض آلایندگی حاصل از مواد نفتی و مشتقات آن نیز با دستور رئیس جمهور در راستای اهداف این طرح هزینه شود. "منطقه آزاد اروند" نیز به مدت پنج سال، 100 میلیارد در سال به این طرح بپردازد.

طراحان این پروژه با اشاره به اینکه نام "طرح جامع امنیتی استان خوزستان" می‌تواند وجود عدم ثبات و امنیت در این استان را تایید کرده و باعث ایجاد حساسیت شود، پیشنهاد تغییر نام آن به " طرح جامع غدیر استان خوزستان" و یا " طرح جامع توسعه پایدار استان خوزستان" را داده‌اند و این پیشنهاد مورد قبول "عبدالرحمن رحمانی فضلی" وزیر کشور دولت حسن روحانی واقع شده است.

براساس رده‌بندی‌های امنیتی، از این سند فاش شده به عنوان یک سند خیلی محرمانه غیرقابل انتشار یاد شده است.

در همین راستا سازمان حقوق بشر اهواز (اهرو) با صدور بیانیه‌ای ضمن محكوم كردن اين طرح آن را خطرناک توصیف و در راستاى سياست‌هاى سركوبگرانه، نژادپراستانه و تبعيض آميز عليه ملت عرب اهواز ارزیابی کرده که هدف آن را تکمیل پروژه " پاكسازى نژادى " سيستماتيک و هدفمند عليه عرب‌هاى ايران دانسته است.

اين سازمان از مؤسسات ذيربط سازمان ملل مانند كميته ساكنان اصلى و كميته امور اقليتها و شوراى حقوق بشر سازمان ملل و به طور خاص از گزارشگر ويژه سازمان ملل براى حقوق بشر در ايران آقاى احمد شهيد ، خواسته تا درباره اين طرح واكنش نشان داده و حكومت جمهورى اسلامى ايران را طبق قوانين ومعاهدات بين المللى ، را نسبت به توقف اين طرح ملزم كنند.
عكسى تازه از ابومحمد الجولانی رهبر «جبهه النصره»

ابومحمد الجولاني رهبر جبهه النصره ىر سوريه

در حالی که جنگ میان داعش و النصره در مناطق مختلف سوریه شدت گرفته است، گروه النصره تصویری قدیمی از چهره ابومحمد الجولانی رهبر این گروه را بر سایت رسمی خود منتشر کرده است.
این تصویر که الجولانی را در کنار پرچم داعش نشان می دهد توسط هواداران جبهه النصره منتشر شده است.
سایت‌ «یهود الجهاد» اولین سایتی بود که تصویر الجولانی را در صفحه انستگرام خود منتشر کرد وسپس دیگر شبکه‌های اجتماعی این تصویر را به صورت گسترده ای منتشر کردند.
طبق اطلاعات تازه عکس الجولانی زمانی گرفته شده که او عضو داعش و در کنار شبه نظامیان این گروه در عراق می جنگید.
تصویر الجولانی با جزئیاتی در باره زندگی وی منتشر شده این اطلاعات تازه با آنچه قبلا در باره او نوشته شده بود کاملا متفاوت است.

نام اصلی الجولانی، سطح تحصیلات و زادگاهش

در اطلاعات جدید آمده است که نام اصلی الجولانی «احمد حسین علی الشرع" است. او از اهالی بلندی‌های جولان و در دمشق بزرگ شده است . الجولانی به مدت یک سال در یکی از دانشکده های سوریه در رشته اطلاع رسانی درس خوانده و سپس برای پیوستن به گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به عراق سفر کرد.اما سه ماه پس از ورودش به عراق بازداشت شده بود و با آغاز انقلاب سوریه در سال 2011 آزاد شد.
پیشتر اسم الجولانی اسامه العبسی الواحدی بیان شده و گفته شده بود که سال 1981 در شهرک الشحیل از توابع دیر الزور به دنیا آمده و از خانواده‌ای که اصالتا از اهل ادلب بودند بدنیا آمده همچنین در اطلاعات قبلی الجولانی دو سال در دانشکده پزشکی دمشق درس خوانده است و سپس به عراق سفر می کند و به داعش می پیوندد.
ناشران تصویر الجولانی در باره شخصی که در تصویر در کنار رهبر النصره ایستاده نوشتند كه این شخص احمد زكّور است.
احمد زكّور كه از عناصر موثر در النصره است، پیشتر در الرقه از لشکر انقلابیون الرقه خواسته بود که علیه داعش بجنگند . گفته می شود که الزکور یکی از رهبران برجسته جبهه النصره در سوریه به شمار می رود. اما با این حال چند ماه پیش خبرهای ضد و نقیض در باره بروز اختلاف میان او و رهبران ارشد این گروه و جدائیش از النصره منتشر شده بود.
 

Hozan Dino Bê Te Nabe هوزان...

صیغه کردن دختر بچه توسط یک آخوند برای یک پیرمرد

گزارش ویدیویی از ترور مقابل مسجد اهل سنت خاش