۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

29 11 Sarmeen, Idlib أوغاريت سرمين إدلب , مظاهرة طلابية حاشدة

Democracy Now! National and Global News Headlines for Tuesday, November 29

Final attempt to save Eurozone?

The war is over for one soldier

مسرب - بشار ينعم في قصره و شبيحته تكفر و تفضحه

Egyptians debate elections as protests continue

Libya : Defeated NATO Armed Mobs Block Aircraft From Taking Off تونس وثو...

Misrata Libya the land of torture, beheading, lynching & every thing French

Word of the Day: Write-Down

گزارش از زندان مرکزی تبریز ٣

قیمت دلار ابتدای زمستان 89 بود: 1068 تومان



قیمت دلار ابتدای زمستان 89 بود: 1068 تومان
ابتدای بهار 90 شد: 1110 تومان
ابتدای خرداد 90 شد: 1190 تومان
و امروز 1/7/90 شد: 1300 تومان
یعنی اگر شما یک میلون تومان حقوق می گیرید
در ابتدای زمستان پارسال 936 دلار
ابتدای بهار امسال 900 دلار
ابتدای خرداد امسال 840 دلار
و الان 1/7/90 769 دلار حقوق می گیرید!
به عبارتی از ابتدای زمستان پارسال تا کنون 167 دلار (برای هر یک میلیون تومان حقوق) از حقوق شما کاسته شده که با قیمت فعلی دلار معادل 217100 یا:
تقریباً 217 هزار تومان به ازاء هر یک میلیون تومان حقوق فقط در 8 ماه!
دو میلیونی ها می‌توانند از کسر حقوقی434 هزار تومان ظرف 8 ماه ناراحت تر باشند.
خوب حالا یارانه ها را می توان خیلی راحت از جیب خود ملت پرداخت کرد!!! فقط با فروش دلار دولتی در بازار آزاد!

sina-arami-newClip.mpg

Iran - 28.11.2011. Student protest at Varamin University

سارق قنادی قطع می شود؛ دزدان بزرگ آزادند

سارق قنادی قطع می شود؛ دزدان بزرگ آزادند

روزنامه خراسان: ماموران که در حال گشت زنی در حوالی خیابان قزوین بودند به راننده یک دستگاه خودروی زانتیا مشکوک شدند و از او خواستند مدارک خودرواش را ارائه کند. از سویی ماموران در بازرسی از این خودرو مبلغ 900 هزار تومان وجه نقد، 3 جفت دستکش، یک سنگ فرز، مقداری ابزارآلات و یک جعبه شکلات کشف کردند و همین موضوع ظن آنان را نسبت به این جوان تقویت کرد. در شرایطی که ماموران در حال بازرسی خودرو بودند راننده با پاشیدن گاز اشک آور به سوی آن ها تلاش کرد فرار کند اما این کار ثمری نداشت و عاقبت دستگیر شد.
بازجویی از این مرد نشان داد او دقایقی پیش از دستگیری، با همدستی دو نفر دیگر به یک قنادی دستبرد زده است. اعترافات یاشار پرونده را وارد مرحله تازه ای کرد و ماموران را برای کشف زوایای پنهان این ماجرا به تکاپو انداخت. زمانی که ماموران به قنادی رفتند با قفل های شکسته و دو کارگر قنادی که دست و پایشان طناب پیچ شده بود رو به رو شدند. اظهارات کارگران حاکی از آن بود که یاشار و دو همدستش آن ها را غافلگیر و با تخریب گاوصندوق مغازه، پول های داخلش را سرقت کرده اند.
متهم که با سر شیشه اتاق معاون کلانتری را شکسته بود و قصد داشت خودزنی کند وقتی در برابر اظهارات کارگرهای قنادی قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و گفت: «من و همدستانم می دانستیم شب ها دو کارگر در قنادی می خوابند اما در بخش اصلی قنادی قفل است. به همین دلیل تجهیزات لازم از جمله سنگ فرز تهیه کردیم تا پس از ورود بتوانیم به گاوصندوق برسیم. در مرحله اول نقشه مان با تهدید چاقو دو کارگر را مجبور به سکوت کردیم و سپس قفل ها را تخریب کردیم و سراغ گاوصندوق رفتیم و آن را نیز تخریب کردیم اما فقط 3 میلیون و 900 هزارتومان پول داخل آن بود. چون در قنادی چند دوربین مداربسته وجود داشت قبل از فرار دوربین ها را نیز تخریب کردیم و من از دو همدستم جدا شدم.»
در همین حال بررسی سوابق یاشار نشان می داد او پیش از این نیز به اتهام سرقت دستگیر شده است. از این رو به دستور پیرگزی، بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 27 وی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت تا درباره دیگر جرایم احتمالی اش تحقیق شود. در این میان تلاش های ماموران برای دستگیری دو متهم فراری به نتیجه ای نرسید و این پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.
در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد، متهم بار دیگر آن چه را که در جریان سرقت از قنادی رخ داده بود شرح داد و گفت شب حادثه برای داشتن جسارت بیشتر قرص روان گردان مصرف کرده بودم. در پایان رسیدگی به این پرونده با توجه به این که متهم در سرقت از قنادی با شکستن در و قفل گاوصندوق هتک حرز کرده و عمل وی از مصادیق سرقت حدی بود، قاضی وی را با استناد به مواد 198 تا 201 قانون مجازات اسلامی و آیه «السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما...» به قطع دست محکوم کرد. این حکم با اعتراض متهم رو به رو و برای فرجام خواهی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد اما زرگر، رئیس شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر با بررسی محتویات پرونده و با توجه به اعترافات متهم، بر این حکم صحه گذاشت و پرونده را برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاد. بنابراین به زودی طی تشریفات قانونی دست متهم قطع خواهد شد.

pakhshe-bayanieh-esf-azar90.mpg