۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

بهروز سورن: حسین را هم اعدام کردند, فردا نوبت کیست؟




حکومت دار و درفش و سرنیزه جمهوری اسلامی همچنان به اعدام و شکنجه فرزندان شریف کشورمان ادامه می دهد. سی و دو سال سرکوب و قلع و قمع مخالفان و منتقدان از سوی جمهوری اسلامی سپری شده است و نظام استبدادی حاکم همچنان به حصر و شکنجه و نابود کردن زندانیان سیاسی کارگران دانشجویان و زنان ایران با وقاحت تمام و کمال  ادامه میدهد. حسین خضری را هم اعدام کردند, فردا نوبت کیست؟  بی شرمی این قاتلان تا حدی است که خبرگان و سرمایه های انسانی مردم کشورمان را در سیاهچال های مخوف خود افکنده و لحظه ای از آن غافل نشده و نمی شود. سایه  اعدام و نیستی بر سر زحمتکشان و فرهیختگان خیمه افکنده است و سیاهی شوم آن دغدغه خاطر همه زنان و مردان متعهد و پایبند به حقوق انسانها میباشد.
گذشت زمان اما این رژیم فاسد را تکیده و رسوا تر از هر زمان دیگری کرده است. اعدام و نابودی مخالفان سیاسی همواره آخرین راه تصفیه حساب حکومتها با اعتراضات مردمی است. اینچنین است که پس از اعتراضات خیابانی صورت گرفته این جانیان حاکم ماشین اعدام ها را دوباره بکار انداخته اند. جمهوری اسلامی امروزه نه یک نظام مرموز در انظار عمومی بلکه حکومتی شناخته شده با مختصات خشونت طلبانه و انسان ستیزانه  در دیده جهانیان بشمار میرود.
همبستگی بین المللی مردم و زحمتکشان سرزمینهای دیگر با کارگران و دانشجویان و زنان کشورمان رفته رفته در ابعادی بسیار گسترده تر از همیشه طرح و شکل می گیرد. این همبستگی که فراتر از منافع دولتها در ارتباط با حکومت جمهوری اسلامی است نوید آغاز مرحله ای است که  نقش تبانی های میان دولتی در نهان و اشکار را کمرنگ تر و تحت الشعاع خود قرار میدهد. سکینه آشتیانی بعنوان یک قربانی تحجر اسلامی در ابعاد بین المللی مطرح  میشود و حمایت گسترده از فعالین کارگری زندانی از سوی اتحادیه ها و سندیکاهای بین المللی همچنان تداوم دارد.
جمهوری اسلامی اما بی توجه به اعتراضات وسیع جامعه جهانی از هیچ اقدامی برای پیشبرد اهداف ضدبشری و خشونتبار خود کوتاهی بعمل نمی آورد. هم از اینروست که  شق اصلاح پذیری این نظم موجود را میتوان بی پایه و اساس خواند . قهر این رژیم با فرزندان شریف و متعهد مردم کشورمان نظیر حسین خضری هم اکنون بیش از پیش نمایان شده است. اصلاح این رژیم جز با ریشه کن کردن آن ممکن نیست.
جمهوری اسلامی از ابتدا تا هم اکنون جز بر پایه ریا, فساد و تباهی و انسان ستیزی استوار نبوده است. از آن جمله اند:
دروغگوئی و تحمیق عوام از ابتدای مبارزات عمومی سراسری – مجانی شدن آب و برق و پول نفت
تشکیل دستجات لباس شخصی برای ممانعت از طرح عقاید شخصی و سازمانی تشکل های سیاسی و مدنی
تهدید و ارعاب صاحبان قلم و به آتش کشیدن و تصرف مراکز انتشاراتی
تشکیل گروه های غیر رسمی برای به چماق و زنجیر بستن جوانان و دانشجویان در مراکز علمی
دستگیری و شکنجه و اعدام  مخالفان
فشار و تهدید جامعه زنان برای اجرا و رسمیت بخشیدن به قوانین پیدا و نهان حجاب اجباری در کشور
ایجاد دخمه های مخوف برای زندانی کردن مخالفان مضاف بر زندانهای ستم شاهی
دستگیری های گسترده فعالین سیاسی اجتماعی و هنری و ورزشی  و اعدام های فله ای سالهای 1359 و 1360 برای ایجاد ترس و وحشت عمومی در جامعه
کشتار هزاران زندانی سیاسی در دهه شصت و بویژه کشتار جمعی زندانیان سیاسی در تابستان 67
بی اعتنائی به هر گونه روند قانونی و حقوقی و عرفی در اجرای احکام بیدادگاههای این دوران
سرکوب اقوام و ملل  ساکن ایران در ترکمن صحرا کردستان بلوچستان خوزستان و اذربایجان
ایجاد جو نظامی و سرکوب در سراسر ایران با اتکا به نهادهای سرکوب سپاه ارتش کمیته های انقلاب و بسیج همراه با دستجات و وحوش سازمانیافته لباس شخصی
ترور ده ها مخالف سیاسی و تبعیدی در خارج از مرزهای کشور
بحران سازی و ایجاد تورم گرانی و فقر اعتیاد ناامنی برای شهروندان
تداوم جنگ خانمان برانداز 8 ساله با عراق و صدمات اقتصادی و جانی وسیع و جبران ناپذیر برای کشور و مردم ایران
ایجاد جو خفقان و سانسور بر جراید وحق آزادی بیان
اقدام و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای در شرایطی که گفتمان تجزیه این سلاح ها و دستیابی به صلح جهانی معضل و مشغله جوامع انسانی است .
و..........
این همه  مهر ننگی هستند بر دامان ناپاک این نظام استبدادی و هرگونه تلاش برای شستن و یا کمرنگ تر کردن آلودگی های آن کوششی برای حفظ  نظام و تداوم این جنایات است.
حسین را نیز همانند فرزاد و هزاران ستاره دیگر در یادها زنده نگاه داریم
بهروز سورن
15.1.2011

اطلاعات آماری تهیه و تنظیم از مریم امانی



بر مرگ های خاموش و بی صدا یا بحران های مزمن در حوزه روابط اجتماعی، حوزه بهداشت، آموزش و محیط زیست که غالبا مستقیم یا غیرمستقیم نمودهای بحران زیرساختی به شمار می روند، جز با احیای حقوق و آزادی های شهروندی و تبدیل هر حلقه از بحران به یک نقطه کانونی مشارکت توده ای برای روشنگری، راهیابی و چاره جویی نمی توان غلبه کرد و استبداد دینی حاکم با تحمیل نظام اولویت های فاشیستی خود بر مردم عامل اصلی دوام این مرگ های خاموش است. از مرگ جوانان موتورسیکلت سوار تا آتش سوزی جنگل ها و از جرایم و بزه کاری تا رشد طلاق و انهدام خانواده ها. با این مقدمه آمارهای روزهای اخیر را به سمع تان می رسانم

اطلاعات آماری تهیه و تنظیم از مریم امانی
ثبت 20 هزار بیمار مبتلا به ایدز در در وزارت بهداشت
به گفته حسن امامی رضوی معاون وزرات بهداشت بیش از 20 هزار بیمار مبتلا به ایدز و ویروس اچ آی وی مثبت در وزارت بهداشت به ثبت رسیده و امروزه سل و ایدز از شایعترین بیماریهای عفونی هستند که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
730 میلیون دلار؛ قاچاق الکل در ایران
میزان کشف مشروبات الکلی، در مرزهای غربی کشور ٨٣ درصد و در تمامِ ایران ۲۵ درصد افزایش یافته است.براساس آمار نادعلی سلطانی، مدیرکل هماهنگی دستگاه های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر سال ۷٣۰ میلیون دلار مشروبات الکلی به ایران وارد می شود که از این میان تنها فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن (حدود ۲۰۰ میلیون دلار) آن کشف می شوند. به ادعای سردار احمدی مقدم ۲۰۰ هزار معتاد به الکل در ایران وجود دارد.
مرگ بیش از چهارهزار موتورسوار در هشت ماهه امسال
سال گذشته هزار و ۹۳۱ موتورسوار ۱۸ تا ۲۴ ساله در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و در هشت ماهه اول امسال هم هزار و ۵۳۵ تن از کشته‌شدگان تصادفات موتورسیکلت ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده‌اند. رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در هشت ماهه سال جاری، چهارهزار و ۶۵۹ موتورسوار در تصادفات رانندگی کشته شدند که مطابق آمارهای موجود9/32 درصد آنان افراد ۱۸ تا ۲۴ سال بودند.
رشد یک درصدی ازدواج و 5.7 درصدی طلاق در کشور
براساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال در نه ماهه سال جاری میزان ازدواج یک درصد افزایش یافته و این در حالی است که طلاق حدود شش درصد افزایش داشته است. براساس این آمار تعداد 728هزار و 965 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.1 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان طلاق نیز 5.7 درصد رشد یافته است. در نه ماهه سال جاری بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده ، مربوط به مردان گروه سنی 24-20 ساله بوده که با زنان 19-15 ساله ازدواج کرده‌اند.
پول سیگار ایرانیها 10 برابر هزینه نان است
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اعلام کرد: هزینه ای که افراد سیگاری در ایران هر روز بابت دود کردن سیگار پرداخت می کنند بیش از 10 برابر پول مصرف نان در کشور است. به گفته کارشناس مسئول ستاد کشوری کنترل دخانیات بررسیهای انجام شده در ایران نشان می‌دهد دریچه ورود به موادمخدر و انواع اعتیادها استعمال دخانیات است.
درصد داروی کشور قاچاق است15
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اعلام کرد: سالانه ده تا پانزده درصد داروها به صورتِ قاچاق واردِ کشور می شود. براساس این آمار قاچاق دارو حدود 200 میلیارد تومان هزینه دارد. به گفته مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت بدمصرف کردن و مصرف خودسرانه دارو دو مشکل اصلی حوزه دارو در کشور است.
7 میلیون متر مربع از مدارس کشور فرسوده اند
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفت میلیون متر مربع از مدارس کشور کهنه و فرسوده اند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند. بخش اعظم این مدارس خشتی و گلی هستند که در برابر حوادث و بلایای طبیعی به شکل جدی آسیب پذیرند و باید نوسازی شوند. بعد از بروز زلزله در نرماشیر کرمان کلاس های درس برای چهارهزار و 500 دانش آموز در فضای باز تشکیل شده است.
آمار جدید از تعداد بیکاران کشور/ 2.2 میلیون شغلی که ایجاد نشد
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه طبق گزارش وزارت کار، عملکرد زودبازده‌ها از سال 84 تا 88 زیر 50درصد بوده است، گفت: از 3.1میلیون شغلی که باید از این طریق ایجاد می‌شد، فقط 900 هزار مورد آن محقق شد در حالی که هم اکنون 3 تا 4 میلیون نفر بیکار هستند. براساس آمارهای وی براساس پیش بینی برنامه چهارم توسعه نرخ بیکاری باید به 7 درصد و رشد اقتصادی به 8 درصد می رسید ولی میانگین بیکاری به حدود 12 درصد و نرخ رشد اقتصاید به 5.4 درصد رسید و هم اکنون 3 تا 4 میلیون نفر در کشور بیکار داریم. وی خاطر نشان کرد: در سال 85 سرشماری از خانواده ها بعمل آمد که طی آن از افراد می پرسیدند که آیا در هفته یک ساعت کار برای انجام دارند و یا خیر؟ که افراد به این سئوال جواب مثبت می دادند؛ بنابراین در محاسبات آنها را جزو شاغلین محسوب می کردند.
سرطان در ايران رو به افزايش است
براساس آمار رئيس انجمن سرطان ايران سالانه حدود 70 هزار مورد جديد سرطان در کشور يافت مي شود و به متوسط سالانه حدود 300 تا 350 هزار بيمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد. شایع ترین نوع سرطان در مردان مسن سرطان پروستات و در زنان کشور سرطان سینه است.
هر ماه در ايران 6 نفر بر اثر سوانح هوايی می ميرند
در ایران به طور متوسط هر ماه شش نفر در اثر سوانح هوایی جان خود را از دست می دهند. براساس این آمار حداقل 416 نفر طی حدودا 5 سال يعنی ماهانه 6 تا 7 نفر در اثر سوانح هوایی جان خود را از دست می دهند. ایران در زمینه تصادفات جاده ای نیز در سطح جهان صدرنشین است
.آتش‌سوزی جنگل‌ها در ايران ۳۰۰ درصد افزايش يافته است
رئيس سازمان مديريت بحران از افزايش ۳۰۰ درصدی آتش‌سوزي‌ها در جنگل‌های کشور خبر داده است. دو ماه پيش، آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان به بخش‌هايی از استان مازندران سرايت کرد و صدها هکتار از جنگل‌های شمالی ايران از بين رفت. وسعت جنگل‌های منطقه ۴۵۰ هزار هکتار است و بخش‌هايی از آن دو ميليون سال قدمت دارد.وی گفت: در سال‌های آينده نيز اين آتش‌سوزي‌ها افزايش خواهد يافت.
:اكونوميست:سرمايه‌گذاری خارجی در ايران تقريبا نصف مي‌شود
اكونوميست در گزارش ماه دسامبر 2010 خود عنوان كرد كه سرمايه‌گذاری مستقيم خارجی در ايران طی سال گذشته سه ميليارد و 20 ميليون دلار بوده است كه اين شاخص در سال جاری با يك ميليارد و 330 ميليون دلار كاهش به يك ميليارد و 690 ميليون دلار خواهد رسيد كه 0.41 درصد توليد ناخالص داخلی است. به اعتقاد اين موسسه طی سال‌های آتی ورود سرمايه‌گذاری مستقيم خارجی در ايران نوسان خواهد داشت به‌طوری كه انتظار مي‌رود در سال آتی يك ميليارد و 200 ميليون دلار سرمايه مستقيم خارجی وارد كشور شود.
افزایش 540 درصدی دستگیری اشرار
جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به آمار عملکرد 9 ماهه فرماندهی مرزبانی گفت: در طول این مدت کشفیات مواد مخدر15 درصد، کشف اسلحه 41 درصد، مشروبات الکلی 83 درصد، سوخت 32 درصد، تجهیزات ماهواره 741 درصد، سیگار 296 درصد و دستگیری اشرار 540 درصد افزایش داشته است

سین خضری صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد



چوبه های دار برپاست…. حسین خضری زندانی سیاسی صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد.
حسین خضری صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد
رهانا:این حکم در حالی اجرا شده است که طی روزهای گذشته سایت‌های خبری از احتمال قریب‌الوقوع بودن اجرای حکم حسین خضری زندان کرد محکوم به اعدام خبر داده بودند. طی دو هفته گذشته حسین خضری در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد و خانواده وی در نگرانی به سر می‌بردند.
به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، حکم این زندانی صبح امروز در زندان ارومیه اجرا شده است.
واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی ایران نیز امروز از اعدام «یک عضو گروهک تروریستی پژاک در زندان ارومیه» خبر داده است.
بنابر این گزارش دبیرخانه شورای تأمین آذربایجان غربی اعلام کرده است که حکم اعدام این زندانی «پس از تائید در مراجع قضائی در زندان ارومیه اجرا شده است.»
در گزارش مذکور اشاره‌ای به نام این زندان نشده بود.
حسین خضری در تاریخ دهم مردادماه سال ۱۳۸۷ در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم این شهر بازداشت شد و تا اواخر بهمن ماه همان سال از سوی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تحت بازجویی قرار داشت.
پس از سپری نمودن سه دوره بازجویی، حسین خضری به زندان ارومیه منتقل شده و در تاریخ ۲۱/۲/۸۸ اولین و تنها جلسه دادگاهی وی در شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار می‌شود.
گفته می‌شود که مدت زمان دادگاهی که در آن حسین خضری به اعدام محکوم شده، تنها ده دقیقیه به طول انجامیده است. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام عنوان شده است.
رای دادگاه بدوی توسط شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی در تاریخ ۱۷/۵/۸۸ تائید شده و حکم قطعی صادر شده در زندان مرکزی ارومیه به وی ابلاغ شد.

سکوت ما از ترس است - محله شهادت ندا آقا سلطان

سکوت ما از ترس است - محله شهادت ندا آقا سلطان