۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

دیدار با ریم کلانی، آهنگساز بریتانیایی- فلسطینی

دیدار با ریم کلانی، آهنگساز بریتانیایی- فلسطینی

ترانه های او برداشتی از کارهای شاعران معروف فلسطینی اند. سبک موسیقیش ترکیبی از جاز، موسیقی ایرانی و فلسطینی است و در میان نوازندگانش همه نوع ملیتی به چشم می خورد از جمله ایرانی. او متولد شهر منچستر در انگلیس است و خود را فلسطینی می داند. کارن زرین دست به دیدن خواننده و موسیقیدان، ریم کِلانی رفته است.

ماموران شهرداری با باتوم و شوکر به جان یک زن افتادند+تصاویر



ماموران شهرداری با باتوم و شوکر به جان یک زن افتادند+عکس

حدود 70- 60 نفر از مأموران شهرداری ورودی و خروجی های شهرک را بسته بودند و با باتوم و شوکر در صحنه حاضر بوده به ضرب و شتم خانمی که به قصد تخریب ساخت و ساز احتمالاً غیر قانونی شان آمده بودند می پرداختند. به ناچار برای دفاع از زن با ایشان گلاویز شدم که با باتوم و شوکر به من هم حمله کردند و آسیب وارد نمودند.

به گزارش آخرین نیوز ،پیرو مطرح شدن خبری در خصوص ضرب و شتم یک خانم توسط مأموران شهرداری، هنگام تخریب ساخت و ساز غیرمجازشان در محله نعمت آباد شهرک سید احمد خمینی، خبرنگار جهان گفتگویی را با «حجة الاسلام مقدم» روحانی حاضر در محل انجام داد تا اطلاعات دقیق تری از این حادثه به دست آید.

وی که مسؤول امور تشکل های نهاد نمایندگی دانشگاه علم و صنعت و هم چنین مسؤول طرح صالحین ناحیه ابوذر می باشد، در بیان شرح ماوقع به خبرنگار ما گفت: «حدود ساعت 6 صبح با شنیدن صدای شیون زنی و با تصور اینکه شاید مورد تعرض قرار گرفته باشد از منزل بیرون رفتم. در حالیکه به خاطر عجله از پوشیدن لباس روحانیت صرف نظر کرده بودم، با صحنه ضرب و شتم خانمی به دست مأموران شهرداری روبرو شدم.»


وی ادامه داد: حدود 70- 60 نفر از مأموران شهرداری ورودی و خروجی های شهرک را بسته بودند و با باتوم و شوکر در صحنه حاضر بوده به ضرب و شتم خانمی که به قصد تخریب ساخت و ساز احتمالاً غیر قانونی شان آمده بودند می پرداختند. به ناچار برای دفاع از زن با ایشان گلاویز شدم که با باتوم و شوکر به من هم حمله کردند و آسیب وارد نمودند.»

مقدم در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با ساخت و سازهای غیر قانونی گفت: «ما هم با ساخت و ساز غیر قانونی در محل موافق نیستیم و معتقدیم حق شهرداری است که برخورد کند، اما انتظار این را داریم که دست کم در پیگیری های حقوقی در کشور اسلامی، برخورد انسانی لحاظ شود و با یک زن تنها چنین برخوردی صورت نپذیرد.»

وی درباره ساخت و ساز غیر قانونی این خانواده و برخورد مأموران شهرداری گفت: «شهرداری ضمن تخریب سازه غیر قانونی جدید ساخت این خانواده، مغازه قدیمی ایشان را نیز که محل کسب درآمدشان بود تخریب نمود و چندروز پیش هم به خاطر همین ساخت و ساز، پدر و پسر خانواده را دستگیر کرده اند و زن و فرزند خردسالش در زمان این عمل غیر اخلاقی مأموران، تنها و خانه خالی از مرد بوده است.»

وی در ادامه افزود: «بعد از این اتفاق مردم محله بسیار خشمگین و برانگیخته شدند و اعلام کردند که می خواهند بزرگراه شهید کاظمی را ببندند یا ناحیه شهرداری را به آتش بکشند که بنده فضا را آرام کردم که موجبات سوء استفاده فراهم نگردد و از این کار جلوگیری کردم.»

مقدم با بیان اینکه برداشت من این است که مسؤولان شهرداری نیز در پی برخورد با متخلفین هستند، آمادگی خود را برای پیگیری این مطلب تا رسیدن به نتیجه و ارائه اطلاعات به مسؤولان ذی ربط اعلام کرد.

جای آن دارد تا مسؤولان محترم شهرداری با توجه به برانگیختگی و تأثر ساکنان محل و خطای تأثر برانگیز اتفاق افتاده، هرچه سریعتر در پیگیری و برخورد با خاطیان وارد عمل شوند تا از تکرار چنین صحنه هایی در جامعه اسلامی جلوگیری شود.

متأسفانه از حواشی این حادثه نیز نمی توان غفلت کرد که یکی از این حواشی حضور مأمور یا مأموران نیروی انتظامی در محل حادثه حین اتفاق است که به شهادت ساکنان در جلوگیری از این حادثه ورود نداشته اند. لذا جا دارد تا مسؤولان محترم ناجا نیز در خصوص این اتفاق و عدم حضور پلیس زن در چنین مواردی توضیح خود را اعلام نمایند.

امکان نظر دهی وجود ندارد.