۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

ی از فیلم «مستند» سیما در باره عملیات رضا مدحی

ی از فیلم «مستند» سیما در باره عملیات رضا مدحی

۱۸,۰۳,۱۳۹۰

film_reza_madhi_110608
خودنویس/ آیا سردار مدحی «عروس تعریفی» بود؟
سردار سید رضا مدحی که خود را به عنوان مجروح شیمایی و افسر امنیتی خارج شده از نظام معرفی می‌کرد و به گروه‌های اپوزیسیون نزدیک شده بود، به تازگی از تهران سر درآورده است. او خود را تاجر الماس معرفی کرده بود و امشب، سیمای جمهوری اسلامی مستندی تحت عنوان «الماس فریب» در باره عملیات او پخش خواهد کرد.
بنا به گفته خبرگزاری‌ فارس، سردار سید رضا مدحی که با هدف نزدیک شدن به اپوزیسیون به خارج از کشور سفر کرده بود و همچنین دیدارهایی با سازمان‌های امنیتی مختلف اروپایی داشته، مدعی بود «جنبش جمع یاران» را در داخل ایران هدایت می‌کند.
سردار مدحی در سال ۸۸ به خودنویس گفته بود که این جنبش متشکل از افسران وطن‌پرست سپاه است که می‌خواهند علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنند.
او همچنین  تلاش کرده بود با استفاده از راه‌های مختلف و بخشیدن «الماس» تعدادی از روزنامه‌نگاران را به نفع خود «خریداری» کند.
این افسر امنیتی مدعی بود که مسوول کمیته حفظ نظام مجلس خبرگان بوده است.
او همچنین مدعی بود که مدارکی در اختیار دارد که به ضرر مقام‌های نظام از جمله رهبری است. او مدعی بود که بخشی از این مدارک را در اختیار مقام‌های امنیتی کشورهای مختلف قرار داده است.
آخرین فعالیت او، همکاری با «موج سبز» امیرحسین جهانشاهی، میلیونر ایرانی مقیم فرانسه بود. گفته شده که پس از نا امیدی از نفوذ در برخی شبکه‌ها، مدحی به امیرحسین جهانشاهی پیوسته بود. چندی پیش نیز کنسول سابق ایران در نروژ که کمپین سفارت سبز را راه‌اندازی کرده بود نیز به جهانشاهی پیوسته بود.
او همچنین تلاش کرده با نزدیک شدن به روزنامه‌های معتبر بین‌المللی نفوذ و اعتبار بیشتری به‌دست آورد. روزنامه گاردین انگلستان با او گفتگو کرده بود.
سردار مدحی برای نزدیک شدن به رسانه‌ها و روزنامه‌نگارها همچنین تلاش می‌کرد که آنها را به عضویت «جنبش جمع یاران» در آورد.
سردار مدحی همچنین در  بالاترین فعال بود و نگران منفی‌هایی که به لینک‌هایش داده می‌شد. یک منبع به خودنویس گفت ممکن است «یاران» سردار مدحی با اسامی مختلف در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها فعالیت کرده باشند. آخرین لینک ارسالی او در بالاترین مربوط به ۵ ماه پیش است.
مدحی با رسانه‌های فارسی زبان از جمله روزآنلاین و خودنویس گفتگو کرده بود. علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم انگلستان نیز برای گفتگوی مستقیم با او به دیدارش رفته بود. تعدادی از گفتگوهای نوری‌زاده با مدحی به شکل تلفنی انجام گرفت.
سید رضا حسینی مدحی حتی با نام خود سه بار در خودنویس مطلب منتشر کرده است. سردار مدحی که مدعی بود اطلاعات کاملی در باره افراد داخل نظام دارد، هرگز حاضر نشد اطلاعاتی در باره حسین شریعتمداری و اعضای بلندپایه روزنامه کیهان و اطلاعات سپاه در اختیار خودنویس قرار دهد.
وی سر اسکایپ با آی‌دی‌های haj.reza۱، seyed۷۳ و نشانی‌های دیگری فعال بوده است.