۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

28مهر.«عربده کشی» خامنه ای در قم و تشويق مردم به «شهادت»:«"ملت ايران" در مقابل عربده های زورگويان کوتاه نخواهد آمد»/«قم با 6000 شهيد و 11هزارجانباز سر

ايلنا: مقام معظم رهبرى ايستادگى ملت ايران و خانواده‌هاى معظم شهدا را در مقابل تهديدهاى سلطه‌گران جهاني، ناشى از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملى دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران درمقابل عربده‌هاى زورگويان، لحظه‌اى از آرمان‌هاى خود، كوتاه نخواهد آمد.
به گزارش ايلنا ، حضرت آيت الله خامنه‌اى صبح امروز در ديدار پرشور خانواده‌هاى معظم شهيدان، جانبازان، و ايثارگران استان قم، اعتقاد به شهادت، و«ايمان به ايثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقيقى ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين ملت بزرگ، در پرتو اين عوامل عزت‌آفرين، در مقابل زياده خواهي‌هاى استكبار، همچنان مستحكم خواهد ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامى در اين اجتماع معنوى كه با ياد افتخارآفرين شهيدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعى بسيار عميق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهيدان، عمق معنوي شخصيت و هويت يك ملت است.
ايشان،«ايمان، احساسات دينى و شجاعت مردم» و صبر و استقامت خانواده‌هاى والامقام شهدا را باعث حل شدن مسئله شهادت براى ملت ايران برشمردند و افزودند: بايد در اين نكته اساسى بينديشيم كه ملت ايران بدون برخوردارى از ابزارهاى پيچيده نظامى و امكانات وسيع تبليغاتي، چگونه و به كدام علت در چشم ملت‌ها، اينگونه «عزيز، پرجاذبه و مقتدر» گشته و در حوادث گوناگون جهان تأثيرگذار شده است؟
حضرت آيت الله خامنه‌اي، استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئيس‌جمهور«ملت ايران»، موضوعى شايسته مطالعه و تحليل خواندند و افزودند: اينگونه حقايق، نشان دهنده جذابيت و عظمت ملت ايران در چشم ديگر ملت‌هاست.
ايشان در ريشه‌يابى علت اين عظمت و اقتدار، به تشريح اهميت شهادت پرداختند و افزودند: وقتى يك ملت و جوانانش، اينگونه به «ايثار، فداكارى و شهادت در راه خدا» باور پيدا مي‌كنند، طبيعتاً، از اقتدار و عزت و عظمتى كه وعده صدق الهى است، برخوردار مي‌شوند و به همين دليل ملت ايران، ‌امروز از همه ملت‌هاى ديگر قوي‌تر و با عظمت‌تر است.
حضرت آيت الله خامنه‌اى با اشاره به تأثير بي‌نظير شهيدان در عظمت ملت ايران افزودند: شهيدان، جانبازان و ديگر ايثارگران، پيشوايان و طلايه‌داران جبهه حقند و‌«اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا» را عملاً به مردم اين سرزمين آموخته‌اند.
ايشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ايران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهيم و همسران گرانقدر شهيدان است كه در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزيزانشان، احساس عزت و افتخار كردند و نشان دادند كه همچون دسته گلهاى شهيدشان، آنها نيز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعى راه زينب كبرى (س) هستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اى ايستادگى ملت ايران و خانواده‌هاى معظم شهدا را در مقابل تهديدهاى سلطه گران جهاني، ناشى از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملى دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران در مقابل عربده‌هاى زورگويان، لحظه‌اى از آرمانهاى خود، كوتاه نخواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به ضرورت تقويت و تعميق روزافزون ايمان به خدا در قلبهاى آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان كردند: بايد اين ايمان اقتدار آفرين را قدر بشناسيم و آن را پشتوانه پيشرفت‌هاى «علمى – فناورى – سياسى – اجتماعى و اقتصادى» قرار دهيم.
حضرت آيت الله خامنه‌‌اى با يادآورى طرح‌ها و اقدامات فراوانى كه دشمنان و دنباله‌روهاى آنان در داخل، در سال‌هاى پس از رحلت امام براى تضعيف ايمان و اعتقادات ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ايران،‌از آن طرح‌ها چيزى جز ناكامى عايدشان نشد و از اين پس نيز به هيچ نتيجه‌اى نخواهند رسيد.
ايشان، جوانان كشور را،‌جوانانى بسيار خوب و پاك برشمردند و افزودند: اين نسل جوان كه در فضاى ايمان و اعتقادات ملت رشد كرده، نسلى پربركت و همچون جوانان اوايل انقلاب آماده ايثار و فداكارى است.
رهبر انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهيد، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهيدش همچون زين الدين، حيدريان و صادقي، در مسئله شهادت نيز، شهرى سرآمد خواندند و انتساب به شهيدان را براى همه بازماندگان آنان بويژه فرزندان شهيدان باعث افتخار و عزت دانستند.
در ابتداى اين ديدارحجت الاسلام وكيلى «پدر سه شهيد و يك جانباز»، به رهبر معظم انقلاب اسلامى خيرمقدم گفت.
مادر شهيدان مهدى زين الدين فرمانده لشكر 17 على بن ابيطالب و مجيد زين الدين هم در اين ديدار تأكيد كرد: با شهيدان پيمان مى بنديم همچون آنان به ولايت فقيه و ديگر ارزش‌هاى اسلامى – انقلابي، همواره وفادار باشيم.
حجت الاسلام دلير فرزند شهيد و داراى دكتراى علوم سياسى نيز در سخنانى گفت: فرزندان شاهد در استان قم، در كسب مراتب علمى و حوزوى خوش درخشيده‌اند و برخى از آنان جزو برترين‌هاى دانشگاه و حوزه هستند.
زريبافان معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و ايثارگران هم در اين ديدار با اشاره به شش هزار شهيد، 11 هزار و ششصد جانباز استان قم گفت: مردم اين استان در مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تمامى سالهاى اخير جزو پيشگامان دفاع از اسلام و مرجعيت بوده‌اند.