۱۳۹۶ فروردین ۱۹, شنبه


مراسم بزرگداشت ویدا حاجبی در پاریس


Wed 5 04 2017 


بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه
بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه
سمت فعلی:
ریاست تولیت آستان قدس رضوی
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان
نام و نام خانوادگی: سید ابراهیم رئیس الساداتی
متولد: ۱۳۳۹
محل تولد: مشهد
وی داماد احمد علم الهدی امام جمعه مشهد می‌باشد
تحصیلات:
پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدرسه جوادیه درمشهد، وارد حوزه شد ودرس طلبگی خواند . ابتدا در مدرسه نواب و سپس برای ادامه دروس حوزوی به مدرسه علمیه موسوی نژاد می رود که تا سال ۱۳۵۴ادامه می یابد ، در این سال به قم میرود و در مدرسه بروجردی ادامه تحصیل میدهد و دروس فقه و اصول و سپس فلسفه و شرح منظومه و دوره شناخت و نهج البلاغه را میگذراند. پایان این دوره مصادف با سال ۱۳۵۶و شروع انقلاب در ایران می باشد. پس از انقلاب سال ۵۷ و در حین اشتغال در مشاغل حکومتی پس از اتمام تحصیلات در دوره کارشناسی ارشد ، دوره دکترای فقه و اصول را در مدرسه عالی مطهری میگذراند و موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته فقه و حقوق خصوصی درحوزه میشود. در حوزه دانشگاهی هم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه مطهری به تدریس دروس تخصصی فقه قضا و فقه اقتصاد پرداخته است. ابراهیم رئیسی همچنین از سال ۱۳۷۰ بمدت ۱۴ سال در کلاس های درس خامنه ایی شرکت داشته است.
سابقه ابراهیم رئیسی در پروسه رسیدن به قدرت در حاکمیت ایران
ابراهیم رئیسی پس از انقلاب سال ۵۷ از طریق بهشتی وارد یک دوره آموزشی که برای آموزش ۷۰ نفر از طلاب برای بدست گرفتن برخی مشاغل حکومتی برگزار شده بود در مدرسه مطهری در تهران شرکت میکند. اولین ورود وی به مشاغل قضایی از آنجا آعاز شد که در اوایل انقلاب بعنوان کمک به نماینده خمینی در مسجد سلیمان در امور فرهنگی و قضایی به این شهر میرود و کلید کارهای قضایی او در دادسرای انقلاب از این نقطه زده شده است.
پس از آنهم مدتی در سیاسی – عقیدتی پادگان آموزشی ۰۲ شاهرود کار میکند و نهایتا در سال ۱۳۵۹ بعنوان دادیار دادگاه شهرستان کرج منصوب میشود و پس از چند ماه با حکم دادستان کل انقلاب وقت ٬قدوسی به سمت دادستان کرج منصوب میشود و بیش از دو سال یعنی تا سال ۶۱ در این سمت بوده است . در سال ۱۳۶۱با حفظ سمت به عنوان دادستان شهر همدان نیز منصوب میشود. ولی پس از سه ماه فقط در سمت دادستان همدان ابقا میشود و بمدت سه سال یعنی تا سال ۱۳۶۴در این سمت بوده است. در این سال به تهران منتقل میشود و به سمت جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب می گردد.
بعد از سه سال در سال ۱۳۶۷مورد توجه شخص خمینی قرار گرفته و در این سال است که بر اساس احکام ویژه خمینی در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ ماموریت رسیدگی این احکام در برخی از استان ها از جمله لرستان و کرمانشاه و سمنان که مستقل از ساختار قوه قضاییه بوده برعهده وی گذاشته میشود و از جمله چندین پرونده مهم را برای تصمیمات قضایی بطور مشترک بر عهده وی و حسینعلی نیری دراین دوران گذاشته میشود.
با شروع رهبری خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی نیز پله‌های قدرت را یکی پس از دیگری بالا میرود.
در سال ۶۸ و بعد از مرگ خمینی با حکم یزدی رئیس وقت قوه قضاییه به سمت دادستان تهران منصوب میشود و از سال ۱۳۶۸تا سال ۱۳۷۳به مدت ۵ سال در این سمت به جنایت مشغول میشود تا اینکه در سال ۱۳۷۳به سمت ریاست بازرسی کل کشور گمارده میشود و تا سال ۱۳۸۳عهده دار این سمت بوده است.
ابراهیم رئیسی پس از آن از سال ۱۳۸۳تا سال ۱۳۹۳به مدت ۱۰ سال در مقام معاون اول قوه قضائیه به خامنه ای خدمت کرد و در حق مردم ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است .
نهایتا نیز در سال ۱۳۹۳بعنوان دادستان کل کشور منصوب میشود و علاوه بر این در سال ۱۳۹۱با حفظ سمت با حکم خامنه ایی عهده دار سمت دادستانی ویژه روحانیت نیز میشود.
رئیسی در ۱۷ اسفند سال ۹۴  بعد از مرگ واعظ طبسی توسط خامنه ای به سمت ریاست تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شد.
عضو هیات مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی و از سکانداران قوه قضاییه
نام ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از اعضای “هیات مرگ” در اعدام‌های سال ۶۷ در پرونده‌ای سراسر از کشتار ثبت شده است که هنوز باز است و دادخواهی هزاران خانواده پشت آن نهفته است. او همراه با دیگر اعضای هیات مرگ یعنی حسینعلی نیری، حاکم شرع وقت در زندان اوین، مصطفی پورمحمدی، نماینده وزارت اطلاعات در کمیسیون مرگ و مرتضی اشراقی، دادستان تهران، از جمله کسانی است که مسئول اعدام هزاران زندانی سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ به شمار می‌روند.
سوابق مدیریتی و سیاسی
– انجام ماموریت های ویژه قضایی در مناطق مختلف کشور با حکم خمینی
– عضویت در هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام به مدت ده سال از سوی خامنه ای
– معاون اول قوه قضاییه به مدت ده سال
– ریاست سازمان بازرسی کل کشور به مدت ده سال
– دادستان انقلاب اسلامی تهران
– اولین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
– دادستان انقلاب اسلامی استان همدان
– عضو هیات عالی گزینش کشور
– مشارکت در تاسیس دفاتر حزب جمهوری اسلامی در جنوب خراسان به دستور بهشتی
– موسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران در تهران (کوی نصر)
سایر مناصب :
رئیسی در سال ۱۳۷۶به عضویت شورای مرکزی روحانیت مبارز در می آید و در سال ۱۳۵۸از طرف جامعه مدرسین و جامعه روحانیت ، نماینده چهارمین دوره مجلس خبرگان از حوزه خراسان جنوبی میشودکه پس از دو سال تا پایان دوره چهارم خبرگان به عنوان عضو هیات رئیسه خبرگان (مسئولیت بخش اجرایی دبیرخانه ) انتخاب میشود وی در سال ۱۳۹۲مجددا برای بار دوم به عضویت درپنجمین دوره مجلس خبرگان در می آید.
اینک پس از این همه جنایت و خوش خدمتی به خمینی و خامنه ای؛ وی به میدان آمده تا رئیس جمهور شود!

امسال و هم‏زمان با روز نهم فروردین، خانواده «علی رضا» هزینه سومین سالگرد مرگ تنها پسرشان را که با مسمومیت الکلِ آلوده به متانول در سن 23 سالگی درگذشت، به یک سازمان غیردولتی ترک الکل هدیه کردند.
مادر علی رضا وقتی او را پیدا کرد که روی مبل بی‎هوش شده و جانی برایش نمانده بود. به نظر می رسید چندین ساعت از مسمومیت او گذشته بوده و احتمالا به تصور این که به زودی بهتر خواهد شد و برای جلوگیری از بازخواست احتمالی توسط نیروی انتظامی یا خانواده، از مراجعه به بیمارستان خودداری کرده بود.
 دکتر کشیک اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان به خانواده علی رضا گفته بود اگر بعد از بروز علایم مسمومیت، بلافاصله به بیمارستان مراجعه می کرد، بی تردید الان زنده بود.
هر ساله در دوران تعطیلات نوروزی آمار مسمومیت و حتی مرگ شهروندانی که با مصرف مشروبات الکلی آلوده راهی بیمارستان یا قبرستان می شوند، افزایش پیدا می کند. گاهی حتی تا 200 مرگ دردناک به علت مسمومیت با متانول در طول سال گزارش شده است.
الکل چوب حاوی متانول است که به سادگی می تواند کشنده باشد. این ماده در مشروبات الکلی غیر استاندارد پیدا می شود؛ مشروباتی که به علت محدودیت های قانونی و مذهبی، در پستوی خانه تولیدکنندگان غیر قانونی و بدون هیچ نظارت بهداشتی تولید می شوند.
 فرد مبتلا به مسمومیت ممکن است به علت نگرانی از برخورد قانونی، از مراجعه به بیمارستان در طول 24 ساعت طلایی امتناع کند و در نهایت با مرگ یا نابینایی دایمی مواجه شود.
سال گذشته، «محمدرضا قدیرزاده»، مدیر کل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی گفته بود سال 1389 تعداد 145 مرگ، سال 1390 تعداد 93 مرگ، سال 1391 تعداد 136 مرگ و سال 1393 بیش از 81 مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی آلوده به ثبت رسیده است.
دکتر«حیران»، متخصص طب اورژانس بیمارستان «امام خمینی» است. او می گوید در طول دو هفته گذشته بیماران زیادی به علت ابتلا به مسمومیت ناشی از مصرف الکل آلوده به این بخش مراجعه کرده اند اما خوش بختانه در طول این تعطیلات، شاهد مرگ هیچ بیماری نبوده است.
او با اشاره به این که مسمومیت با الکل چوب یا الکل متیلیک از شدیدترین مسمومیت های فیزیکی است که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، تاکید می کند: «بلافاصله بعد از بروز هر گونه علایم مسمومیت، باید هر چه سریع تر به بیمارستان مراجعه کرد چرا که در طول ساعت های اولیه مسمومیت، اقدامات پیش‎گیرانه و حتی دیالیز می تواند فرد را به زندگی بازگرداند.»
معمولا به فاصله کمی پس از مصرف مشروب آلوده، بدن واکنش نشان می دهد: «گُرگرفتی، درد شدید شکمی، احساس تار شدن دید، استفراغ، سرگیجه، خواب آلودگی و در مراحل پیش‏رفته تر، از کارافتادگی دستگاه عصبی مرکزی و نارسایی کلیه از علایم مصرف مشروبات آلوده هستند.»
او توصیه می کند از برخورد نیروی انتظامی هراسی نداشته باشید: «احتمال مرگ و نابینایی وجود دارد. ممکن است بیماران احساس کنند بعد از مدت کوتاهی، علایم دردناک فیزیکی فروکش می کنند، این در حالی است که مسمومیت با الکل دوره نهفته دارد. آلودگی کماکان در حال فعالیت است و چند ساعت بعد از آن ممکن است علایم کشنده بروز کنند.»
چهار سال پیش مشروبات الکلی آلوده به متانول در شهر رفسنجان منجر به یک فاجعه انسانی شد. در طول فقط چند روز، بیش از ۳۵۰نفر راهی بیمارستان شدند. از این تعداد، هفت نفر درگذشته و 10 نفر از مصرف کنندگان الکل آلوده به متانول به طور دایمی بینایی خود را از دست داده اند.
«شهریار» یک ساقی تلفنی است و شماره تلفن او در دسترس جوان های فامیل است. او در مورد پروسه تولید الکل در خانه اش می گوید: «گاهی شیشه های مشروب خالی را می خرم و بعد از آن که عرق خانگی را با اسانس های خاصی مخلوط کردم، شیشه را پلمپ کرده و به عنوان مشروب اوریجینال به مشتری ناوارد با قیمت های گزاف می فروشم.»
 شهریار تاکید می کند تا به حال هرگز از الکل داروخانه برای تولید مشروب استفاده نکرده و جان مشتری را به مخاطره نیانداخته است:«چون جرم خرید و فروش مشروب با جرم اقدام به قتل عمد شهروندان تفاوت اساسی دارد. همین کار من سود خوبی دارد چون مثلا یک بسته اسانس لیمو را با عرق خانگی تولید شده از میوه مخلوط می کنم و ترکیبی نزدیک به "ابسلوت"(Absolute)، ودکای طعم لیمو تولید می کند که همان مزه را می دهد.»
از او می پرسیم تا به حال شده مشتری به تقلبی بودن مشروبش آگاه شود؟ می گوید: «بله؛ مشروب خور حرفه ای بلافاصله متوجه می شود چون ابسلوت تقلبی به سرعت اثر می کند و فردای روز بعد از مصرف، مشتری حال چندان خوب و خوشی ندارد. درصد الکل بالا است و یک فرد حرفه ای می تواند تفاوتش را حس کند.»
شهریار یک بار هم سابقه بازداشت داشته و فقط با تلفن با مشتری هایش در ارتباط است. او مشتری های ثابت و پر و پا قرصی دارد و می گوید در طول همین دو هفته، نزدیک به ۱۵میلیون تومان کاسبی کرده است. او آب‎جو را بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان می فروشد اما می گوید در ایران تنوع آب‎جو وجود ندارد چون مشروب ارزان قیمت و حجیمی است و وارد کردن آن با سود اندکش صرف نمی کند. ودکای شهریار بسته به اصل و تقلبی، بین ۱۰۰تا ۴۰۰هزار تومان به فروش می رسد.
به نظر می رسد «عرق سگی» دیگر مانند قبل چندان طرف‎داری در کشور ندارد و قیمت آن به مراتب ارزان تر از سایر مشروبات الکلی وارداتی است که با وجود غیرقانونی بودن ورود آن ها به ایران، بازار زیرزمینی به حد اشباع از این محصولات با برندهای مختلف سرشار شده است. حالا به جز اقشار ضعیف جامعه، به ندرت کسی از مشروبات دست ساز استفاده می کند.
«بهرنگ» یکی از مشتریان شهریار است. او می گوید تا پیش از این بارها می شد که در جمع دوستانه، الکل سفید و آب آلبالو را مخلوط کرده و مصرف کرده اند اما یک بار و بعد از این که یکی از دوستانش بعد از مصرف این ترکیب، دید چشم خود را به طور موقت و برای چند روز از دست داد و آن ها احتمال نابینایی را بسیار نزدیک دیده اند، از این اقدام خطرناک به شدت پرهیز می کنند.
بهرنگ این روزها فقط محصولات وارداتی را استفاده می کند در غیر این صورت چنین ریسکی را به جان نمی خرد: «یک ویسکی تقلبی بسته بندی شده ۱۲۰هزار تومان است و طبیعی است با چنین قیمتی، خودت به تقلبی بودن آن پی می بری. این در حالی است که یک ویسکی وارداتی اصل از ۳۰۰هزار تومان به بالا به فروش می رسد.»
اما با وجود همه مرگ و میرهایی که به ویژه در طول تعطیلات نوروزی رخ می دهند و با وجود هشدار اکید پزشکان، باز هم الکل های داروخانه ای متقاضی بسیار دارند.
«مهدیه شفیع نژاد»، داروسازی که یک داروخانه پر رونق را اداره می کند، به «ایران‎وایر» می گوید: «از یک هفته پیش از عید، نزدیک به 20 کارتون الکل سفید اتانول انبارمان خالی شد.»
 الکل طبی که با عنوان الکل سفید یا الکل اتانول ۹۶درجه و یا اتانول ۷۰درجه تولید می شود، در داروخانه های ایران قابل دسترس است و می تواند مکانیزم بسیارمنفی در بدن ایجاد کند.
شفیع نژاد می گوید باید در داروخانه شاهد و ناظر خرید مردم باشید تا بدانید میزان فروش این حجم الکل در روزهای تعطیل، چه قدر می تواند نگران کننده باشد. به نظر می رسد تمام مردم شهر در پی می‎گساری هستند.
به گزارش خبرگزاری «مهر»، ایران به لحاظ سرانه مصرف الکل در رتبه 166 بین کشورهای جهان قرار دارد اما از نظر مصرف سرانه افراد الکلی در مقام نوزدهم دنیا است: «اگر عده زیادی را که به کلی مشروب خوار نیستند در نظر نگیریم، کسانی که الکل مصرف می کنند، مصرف سرانه بالایی دارند؛ یعنی هر فرد الکلی در ایران سه برابر بیش تر از یک فرد الکلی در اروپا سرانه مصرف دارد. از این منظر، کشور امریکا در رتبه 104 و عربستان در رتبه 184 قرار دارد.»
مردادماه سال 1394، زمانی که «روزبه کردونی»، مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مصرف سالانه 420 میلیون لیتر الکل در ایران خبر داد، بسیاری از رسانه های داخلی چنین ادعایی را خلاف واقع  دانستند. این در حالی است که نیروی انتظامی بارها اعلام کرده است چیزی نزدیک به 200 هزار نفر در ایران وابستگی جدی به الکل دارند.
توصیه شفیع نژاد در این شرایط، مراقبت بیش تر است و‌ می گوید شاید ساقی تلفنی شما، نه پیک شادی و مستی بلکه پیک مرگ باشد.


رونق بازار مشروب در تعطیلات؛ عرق سگی مشتری ندارد






هزار فامیلِ امیرکلا

هزار فامیلِ امیرکلا

 درگیری ماموران نیروی انتظامی با تیم مقابل خونه به خونه، از بحث برانگیزترین اتفاقات  اسفندماه بود.
 قاسم حسن زاده مالک باشگاه خونه به خونه
 علی کریمی (سمت چپ) و قاسم حسن زاده (سمت راست) سال گذشته با هم همکاری در  باشگاه خونه به خونه بابل را آغاز کردند.
پ
ابتدا کمی این شخصیت جدید را با برادرش بشناسیم؛ کسی که می گویند بیش از 10 نام و نام خانوادگی دارد. اغلب او را با نام های «عقیل» و «حسین» می شناسند. از زمان ورود آیت الله علی خامنه ای به بیت رهبری، وارد این بیت شد و بخش های مختلف  آن را تجربه کرد. البته بیش ترین زمان حضورش در بخش حفاظت بیت بوده است.
خانواده ای گسترده هستند در آمل و بابل مازندران. ریشه هایشان تا تالش گیلان هم رفته است. نسبت پدری آن ها به آیت الله «حسن حسن‌زاده آملی» برمی گردد؛ مردی که علی خامنه ای سال 91 به دیدار و عیادتش در بیمارستان رفت و او را «شجره انقلاب» خواند. دو سال قبل هم محمود احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه و تقدیرنامه رهبر را به خانه اش برد.
با این مقدمه آغاز کردیم تا برسیم به عضو سابق سپاه «قدس»، یعنی «قاسم حسن زاده»، مالک کنونی باشگاه «خونه به خونه» بابل؛ تیمی که در لیگ یک فوتبال ایران حضور دارد اما ارزش ریالی آن براساس آن چه مالک باشگاه در آن هزینه کرده، بیش از 80 میلیارد تومان تخمین زده می شود؛ یعنی نزدیک به قیمت یک باشگاه لیگ برتری.
نام قاسم حسن زاده را در آمل طی سال های اخیر همه شنیده اند. اگر پیش از آغاز دهه 90 خورشیدی، معدود مصاحبه هایش در رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران فقط با لوگوی این نهاد نظامی منتشر می شد، پس از انتقال به بخش اطلاعات سپاه و آغاز فعالیت های اقتصادی اش با لباس شخصی، چهره اش را هم به رسانه ها سپرد.
او یکی از محصولات نظام اقتصادی محمود احمدی نژاد و دست پرورده وام های بانکی دولت حسن روحانی است. قاسم زاده خواهرزاده «رضا صالحی امیری»، وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ یعنی یکی از خواهرزاده های صالحی امیری بیش از 20 سال در بیت رهبری بوده، دیگری در سپاه قدس و هر دو حالا سهام‌داران مجموعه ای هستند به نام خونه به خونه در مازنداران.
خونه به خونه با یک ایده در دولت محمود احمدی نژاد در شهر «امیرکلا» مازندران متولد شد؛ همان شهری که خانواده حسن زاده و البته شخص رضا صالحی امیری در آن متولد شده اند.
برادران حسن زاده صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی خونه به خونه هستند؛ فروشگاه‌هایی به وسعت غیرمتعارف. بیش تر شعبه‌های این فروشگاه در شهر بابل است و سایر فروشگاه‌ها هم در جاده‌های بین شهریِ مازندران به چشم می‌خورند. مشتری های کم این فروشگاه ها همیشه این سوال را به وجود آورده که از سال 87 تا امروز چرا و چه گونه به زندگی خود ادامه داده اند. در بابل می گویند فروشگاه ها بوی «پول‎شویی» می دهند.
مدیریت این فروشگاه در سال 88 برای همراه کردن شهر، یک باشگاه کشتی تاسیس کرد. مهم ترین ورزش مردم مازنداران هم همان کشتی است. در اوج گرفتاری ها و مناقشات سیاسی احمدی نژاد، قاسم حسن زاده سراغ تاسیس باشگاه خونه به خونه امیرکلا رفت. یک سال بعد وقتی اقبال عمومی را دیدند، باشگاه فرهنگی ورزشی خونه به خونه امیرکلا را در لیگ سه کشور تاسیس کردند؛ این بار فقط برای فوتبال.
تصور کنید تیمی در لیگ سه ایران و بعد با صعود به لیگ دو، صاحب نام هایی مانند «فرشاد پیوس» و «فرهاد کاظمی» روی نیمکت مربی گری و «علی رضا نیکبخت»، «علی‎رضا محمد» و «کاظم برجلو» در زمین بازی بود. همان تیم البته موفق به رسیدن به لیگ یک نشد. سال 90 مشاوره های «غلام‎رضا بهروان»، رییس وقت سازمان لیگ فوتبال ایران به قاسم حسن زاده ابهام برانگیز به نظر می رسید. بهروان به حسن زاده توصیه می کند امتیاز باشگاه «بهمن» شیراز را در لیگ یک خریداری کند و تیم خود را بدون نیاز به بازی در لیگ های زیرگروه، مستقیم وارد لیگ کشور کند. این توصیه غیرقانونی را هفته نامه «تماشاگران» در همان زمان منتشر کرد؛ توصیه یک مقام مسوول در فدراسیون فوتبال به مدیر و مالک باشگاه به صورت کاملا شفاف، غیر قانونی بود اما بهروان آن را یک اتفاق ساده و «بیزینس طبیعی» در فوتبال ایران دانست.
یک میلیارد و 950 میلیون تومان هزینه می شود تا نام بهمن شیراز به خونه به خونه بابل تغییر می کند و قاسم حسن زاده با باشگاه جدیدش در بورس اخبار فوتبال ایران قرار می گیرد.
هنوز اما کسی وارد دارایی های او نشده است و کسی نمی داند این عضو سابق سپاه قدس، برادر عضو حفاظت بیت رهبری، خواهرزاده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته یکی از نزدیکان آیت الله حسن زاده دقیقا صاحب چه دارایی هایی است. «شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی» یا «صنایع غذایی وشنا» از جمله دارایی های ناپیدای او است. اما مهم ترین و شاید مورد دارترین گزینه از دارایی های حاج قاسم، برج 20 طبقه دوقلو در بابلسر باشد.
کلنگ این برج در آخرین سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به زمین خورد. یک سال بعد حاج قاسم در مراسم معارفه «اکبر میثاقیان» به عنوان سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل رسما اعلام کرد که قرار است برجی 20 طبقه در بابلسر افتتاح شود. هفته نامه تماشاگران همان سال خبر داد که این برج هنوز پی ریزی هم نشده است. پایگاه خبری «صدای میانه» نیز دی ماه سال 94 نوشت که داییِ بانفود به نام «ص.الف» یا همان صالحی امیری، مجوز اعطای وامی بدون بهره به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان را برای برادران حسن زاده گرفته است. اما همه این ها زیر یک پرچم بزرگ کم رنگ می شوند؛ پرچمی متعلق به هیات عزاداری «غریب مدینه» در امیرکلا مازندران.
شاید تا امروز نام این هیات را نشنیده باشید اما تقریبا تمام مداحان مشهور کشور به این هیات دعوت شده اند. گران ترین، بزرگ ترین و پرهزینه ترین هیات مازنداران است. در آدرس اینترنتی آن (http://gharib-madineh.info/) می توانید حتی به صورت مستقیم مراسم و نوحه خوانی ها را تماشا کنید. این هیات را حاج قاسم برپا کرده و گفته است که به زودی از آن در تمام کشور شعبه هایی راه اندازی خواهد کرد.
او طی سال های اخیر سعی کرده تمام چهره های ورزشی سرشناس را کنار خودش جمع کند. برای چهره های فوتبال ایران هم هم‎نشینی با او اگر لذت‎بخش نباشد، عذاب آور هم نیست. ثروتی دارد که حتی برای هم‏کلامی با ستاره ها خرج می کند. «علی کریمی»، «امیر قلعه نویی»، «میرشاد ماجدی»، «حمید درخشان» و بسیاری دیگر از او حکم مشاوره گرفته اند. علی کریمی آذرماه سال قبل مدیرفنی تیمی شد که قاسم حسن زاده مالک آن بود.
گستره روابط حاج قاسم را که مرور می کنیم، می رسیم به اتفاقات دربی اسفندماه در مازنداران. فیلمی از درگیری میان هواداران دو تیم نساجی قائم‎شهر و خونه به خونه بابل در شهر بابل منتشر شده که بخشی از هواداران نزدیک به مدیریت باشگاه را در حال پرتاب سنگ به سوی تماشاگران مقابل نشان می دهد. شخص ضارب خطاب به سرهنگ نیروی انتظامی که کنارش ایستاده است، می گوید که دیگر سنگی برای پرتاب کردن ندارد و فرمانده به او می گوید یکی از سنگ هایی که پرت شده بود را دوباره بگرد و پیدا کن!
درگیری های بابل اما با حکم غیرمنتظره از سوی فدراسیون فوتبال همراه می شود. فدراسیونی که رئیس سابق و مشاور کنونی سازمان لیگ و البته رئیس هیئت فوتبال مازندران (یعنی غلامرضا بهروان) مشاور «حاج قاسم» است. رییس کمیته انضباطی فدراسیون هم «اسماعیل حسن زاده» است و از اقوام نسبی دور مالک باشگاه اما متولد تالش. پس عجیب نیست که حکم در کم تر از 48 ساعت و بدون خواندن گزارش داوران بازی صادر شده باشد. هرچند که کمیته استیناف فعلا گفته که ممکن است حکم بشکند. اما همین هم به آن چه در فکر و هدف حاج قاسم بوده کمک کرده است؛ رسیدن به کانون اصلی اخبار.

ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاقچی در ایران منتشر نشود.

بازار کوکائین در تهران؛‌ خرید ۷۰هزار تومان، فروش ۳۰۰هزار تومان

 ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاقچی در  ایران منتشر نشود.
 ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاقچی در  ایران منتشر نشود.

بازار کوکائین در تهران؛‌ خرید ۷۰هزار تومان، فروش ۳۰۰هزار تومان

 ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاقچی در  ایران منتشر نشود.
 ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاقچی در  ایران منتشر نشود.
شنبه, 8 آوریل 2017آیدا قجر
«قیمت یک گرم کوکایین از ۱۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاه تا ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. البته هرکسی توانایی خرید آن را ندارد، باید وضع مالی خیلی خوبی داشته باشی چون در مقابل تریاک که هر گرم آن پنج هزار تومان است، گران به نظر می‌رسد. البته پایین شهر گرمی ۱۰۰ هزار تومان هم فروخته‌ام.»
«حمید» ۳۶ ساله است و در یکی از مناطق جنوب تهران با همسر و چهار فرزندش زندگی و کار می‌کند؛ خرده‌فروشی مواد مخدر. همسرش در یک شرکت کامپیوتری به عنوان منشی مشغول به کار است. به روایت او، مشتری‌های مواد مخدر بیش تر از هر چیزی «گل» یا همان ماریجوانا می‌خرند اما اگر وضع مالی خیلی خوبی داشته باشند، به ندرت به سمت کوکایین هم کشیده می‌شوند. یکی از مشتریان او پسر جوانی ساکن «زعفرانیه» تهران بود که بعد از استفاده شیره تریاک، یک سال به صورت تفریحی کوکایین مصرف می‌کرد اما  بعدتر کوکایینی شد؛ «در دو سال، سه ملک بالای یک میلیارد را فروخت و همه‌اش را دود کرد.»
به تازگی «مجید ابهری»، آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری «میزان» اعلام کرده است فقط قشر مرفه می‌تواند کوکایین مصرف کند اما از آن‌جایی‌که ۸۰ درصد این مواد در ایران کاملا تقلبی است یا با سایر مواد مخلوط شده و ناخالصی دارد.
به گفته او، هر گرم کوکایین در ایران ۶۲۰ هزار تومان است و در هر بار مصرف، حداقل چهار گرم استفاده می‌شود:«اما قیمت بالای آن باعث شده تا هرکسی به سمت آن نرود.»
حمید هم در گفت‌وگو با «ایران‏وایر» تایید می‌کند که قیمت بالای این ماده مخدر باعث شده است بیش تر در اختیار طبقه مرفه قرار بگیرد:«اما در پایین شهر هم گاهی مشتری دارد.»
او قیمت ۶۲۰ هزار تومان را تایید نمی‌کند اگرچه مشتری‌های او هم بیش تر بالای شهر زندگی می‌کنند: «هم هزینه‌اش بالا است و هم هرکسی خرید و فروش نمی‌کند. هرکسی هم توانایی خرید ندارد. معمولا ۲۰۰ هزار تومان می فروشم اما اگر مشتری خیلی پول‏دار و مصرف روزانه داشته باشد، می‌توانم تا ۳۰۰ هزار تومان هم بفروشم. البته اگر کوکایین "بیس شده" باشد، قیمت آن ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان بیش تر است.» 
بیس شده یعنی پودر کوکایین را با آمونیاک یا جوش شیرین مخلوط می‌کنند تا به شکل مایع درآید. وقتی این مایع سرد شد، به شکل سنگ‌های کوچک درمی‌آید و آن را  توسط دستگاهی مثل پیپ یا به وسیله شیشه نوشابه می‌کشند:‌ «کشیدن آن هم راه دارد و هرکسی بلد نیست؛ مثل تریاک که هم می‌خورند، هم سیخ می‌کشند و هم با وافور می‌کشند. کشیدن آن بیش ترین نشئگی و کم‌ترین ضرر را دارد. اما چون کسی خیلی خوب بلد نیست، در ایران زیاد طرف‏دار ندارد.»
حمید می‌گوید هر یک گرم کوکایین برای یک‌بار مصرف یک یا دو تازه کار کافی است. اما آن‌ها که به شکل روزانه این ماده مخدر را مصرف می‌کنند، گاه تا روزانه ۱۰ گرم هم از او خریداری کرده‌اند.
خرید هر گرم کوکایین برای فروشنده بین ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان هزینه در بر دارد که آن را تا ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد. به گفته این خرده‌فروش مواد مخدر، اگر مشتری‌ها تفریحی مصرف کنند، بیش تر برای میهمانی‌های شبانه او را خبر می‌کنند.
مشتری‌های حمید و دیگر فروشندگان مواد مخدر هم دختر هستند و هم پسر:«اما همیشه در همه مواد، تقاضا از سوی پسرها بیش تر است؛ به جز شیشه که تقریبا دختر و پسر ندارد. دخترها بیش تر برای لاغری و سکس از شیشه استفاده می‌کنند چون انرژی‌زاست و به بیدار ماندن کمک می‌کند. اما کوکایین بدن را سر می‌کند و سکس را طولانی‌تر. مشتری‌های کوکایین بیش تر پسرها هستند.»
کوکایین در واقع ترکیبی شیمیایی از برگ‌های درخت «کوکا» است که از دوران باستان در امریکای جنوبی برای مراسم‌های مذهبی، جادویی، شادی‌بخش و پزشکی مورد مصرف قرار می‌گرفت. احتمالا برای همین است که حمید با تاکید می‌گوید بهترین مصرف‌کنندگان کوکایین و آن‌هایی که همه روش‌های مصرف این ماده مخدر را می‌دانند، امریکایی‌ها هستند.
مصرف کوکایین به شکل پودر بیش تر از راه بینی یا مالیدن آن بر لثه‌ها است و مثل هر ماده مخدر دیگری، عدم مصرف آن برای مصرف‌کنندگان عوارض و تیک‌های عصبی و بدن درد به همراه دارد و مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
پژوهش‌گران دانشگاه کمبریج چهار سال پیش طی تحقیقی روی ۱۲۰ نفر که نیمی از آن‌ها معتاد به کوکایین بودند، دریافتند که مغز معتادان به کوکایین دچار پیری زودرس می‌شود. به گفته آن‌ها، در یکی از مهم‌ترین تاثیرات مصرف کوکایین، ماده خاکستری مغز این افراد دو برابر زودتر از ماده خاکستری مغز افراد سالم تحلیل می‌رود. مغز افراد سالم به طور متوسط سالانه ۱/۶۹ میلی متر از حجم لایه خاکستری خود را از دست می‌دهد اما این میزان برای معتادان به کوکایین ۳/۰۸ میلی متر بوده است.
با وجود این، بنا به اظهارات مقامات ایران، روند ابتلا به اعتیاد در سال‌های اخیر چه در میان زنان و چه مردان صعودی بوده اما سن این ابتلا رو به کاهش است. از سوی دیگر، هر روز افراد بیش تری از مصرف مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی روی می‌آورند.
مجله «اکونومیست» پیش‌تر اعتیاد را «مذهبی دیگر» برای ایرانی‌ها توصیف کرده بود که بی‏کاری و ممنوعیت الکل از جمله دلایل آن است.
حالا ماهی نیست که در رسانه‌ها خبری از کشف محموله‌ای مواد مخدر یا دستگیری باند قاچاق‏چی در ایران منتشر نشود. راه مقابله با آن نیز هم‏چنان از سوی مقامات جمهوری اسلامی، مجازات‌هایی عنوان می‌شود که بیش تر گریبان خرده‌فروش‌ها را می‌گیرد وگرنه نه از مصرف مواد مخدر کم شده است و نه توانسته‌اند توزیع آن را کنترل کنند بلکه تنها آمار اعدام است که بالا می‌رود و زندان‌ها هستند که بیش تر از قبل پر می‌شوند.
حمید از دستگیر شدن ترسی ندارد، آن‌هم در شرایطی که مجازات خرده‌فروشی می‌تواند اعدام باشد. می خندد و می گوید: «ما کارمان را بلدیم. آن‌هایی که دستگیر می‌شوند، خرده‌فروش‌های تازه‌کار هستند و نمی‌دانند مواد را چه طور و کجا پنهان کنند که اگر دستگیر شدند هم اثری از آن معلوم نباشد. بعد هم من از محله‌مان خارج نمی‌شوم، مشتری‌ها هستند که به سراغ من می‌آیند.»

آمدن ابراهیم رئیسی

ماراتن زنان ایرانی‎

جمعه, 7 آوریل

محمد نوری زاد - جمعه هجده فروردین , مصاحبه ی متفاوت من با آقای صادق صبا ...

Onfray et Asselineau

La destruction programmée de la France: les Euro-régions (Version1)

FNN 4/7 LIVESTREAM: Steven Jones Trial; President Trump Updates; Breakin...

US Bombs Syria - National Security Or Aggression? With Guest, US Rep. Th...

Sen. Blumental: Russia testing us around the world

JUST IN: TRUMP JR. ISSUES RESPONSE TO SUSAN RICE INTERVIEW, INSTANTLY DR...

Trump's Syria Strike Won't Solve Any Problems But Could Make Everything ...

AMANPOUR TAKES TRUMP, SYRIA SERIOUSLY

MSM ‘kneejerk cheerleading’ after Syria strike nothing new – Chris Hedges

Les spécialistes nettoient le site de l'attentat au camion-bélier de Sto...

Les spécialistes nettoient le site de l'attentat au camion-bélier de Sto...

Les spécialistes nettoient le site de l'attentat au camion-bélier de Sto...

گزارشی کوتاه از"طويله ولايت" وفسادی حيرت انگيز

سانه های محلی سوئد روز گذشته (جمعه) از کشته شدن پنج نفر در حادثه تروریستی زیر گرفته شدن عابران پیاده توسط راننده یک دستگاه کامیون خبر دادند. در این حادثه چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.
  00:07             00:20