۱۳۹۶ آذر ۱۳, دوشنبه

در اثر حمله با سلاح سنگین به ساختمان سفارت ایران در صنعا این ساختمان دچار آتش‌سوزی شده است. هنوز مشخص نیست که مسئولیت این حمله بر عهده کدام یک از طرفین درگیری است.

درگیری‌ها در یمن طی چند روز اخیر وارد عرصه جدیدی شده است و به جنگ خیابانی میان نیروهای انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری مخلوع کشیده شده است.
خبرنگار شینهوا در محل درگیری ها در صنعا پایتخت یمن نیز از آتش‌سوزی محل ساختمان سفارت ایران در یمن خبر داد.
شینهوا در این باره نوشت که در اثر حمله با سلاح سنگین به ساختمان سفارت ایران در صنعا این ساختمان دچار آتش‌سوزی شده است. هنوز مشخص نیست که مسئولیت این حمله بر عهده کدام یک از طرفین درگیری است.
یک مقام امنیتی عنوان کرد که حدود ۲۰ کارمند سفارت ایران در صنعا در زمان درگیری‌ها در محل ساختمان حضور داشتند.
ساختمان سفارت ایران در صنعا در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن و در نزدیکی محل اقامت پسر علی عبدالله صالح در جنوب غرب صنعا قرار دارد.
بیش از ۱۰۰ پیکر روی زمین دیده می‌شوند که به ساختمان دیپلماتیک در منطقه «حدا» منتقل شدند.
یک مقام وزارت کشور انصارالله یمن به شینهوا گفت که حدود ۲۰۰ نیروی نظامی از دو طرف در این درگیری‌ها در نزدیکی سفارت ایران در صنعا کشته شده‌اند.

اعتراض، تعطیل است!

دوشنبه, 4 

اعتراض، تعطیل است!

دوشنبه, 4 

وزارت کشور حوثی‌ها: علی عبدالله صالح کشته شد

وزارت کشور حوثی‌ها: علی عبدالله صالح کشته شد

 
علی عبدالله صالحح
علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ درگرفت
وزارت کشور دولت حوثی‌ها که در صنعا، پایتخت یمن مستقر است، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کشته شده است.
در این اطلاعیه آمده است: "علی عبدالله صالح و چند تن از همراهانش پس از آن کشته شدند که شبه نظامیان خود را به قتل مردم و راهزنی واداشتند و با کشورهای متجاوز همکاری کردند".
پیشتر رادیو و تلویزیون حوثی‌ها و منابع خبری حامی آنها، از جمله خبرگزاری تسنیم، تلویزیون العالم (تلویزیون عربی زبان ایران)، تلویزیون المیادین و تلویزیون عراق هم از کشته شدن آقای صالح خبر داده بودند.
المیادین گفته بود که او در اثر انفجار خانه‌اش در صنعا کشته شده، اما تلویزیون عراق گفت او هنگامی کشته شده که قصد داشته از صنعا به سمت مأرب فرار کند.
رسانه‌های نزدیک به حوثی‌ها همچنین تصاویری از یک جسد منتشر کرده‌اند که می‌گویند جسد آقای صالح است.
اما تلویزیون العربیه متعلق به عربستان سعودی به نقل از اعضای حزب کنگره ملی خلق گفته بود که آقای صالح زنده است.
حساب کاربری آقای صالح در توییتر و وبسایت حزب کنگره مردمی هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.
علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ در گرفت.
آقای صالح گفت که اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حمله به اهداف غیرنظامی را متوقف کند، او آمادگی دارد "صفحه‌ای جدید" در روابط خود با عربستان بگشاید.
دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به آقای صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه آقای صالح نزدیک شوند.
همزمان گزارش شده که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند.
فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن هم به غیرنظامیان هشدار داده که از مراکز تجمع حوثی‌ها دست کم پانصد متر فاصله بگیرند.