برای دیدن دستورالعمل در اندازه‌ی بزرگ‌تر، بر روی آن کلیک کنید.
برای دیدن دستورالعمل در اندازه‌ی بزرگ‌تر، بر روی آن کلیک کنید.
“وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” در ایران، روز چهارشنبه گذشته (۳۱ تیر-۲۲ جولای) با ارسال یک دستورالعمل “خیلی محرمانه” به روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، و خبرگزاری‌های کشور از آن‌ها خواست تا سیاست‌های مورد نظر “شورای عالی امنیت ملی” را در انتشار اخبار مربوط به توافق هسته‌ای اجرا کنند.
«حمایت از دستاوردهای مذاکرات»، «جلوگیری از القای دوگانگی مقامات عالی‌رتبه نظام درباره‌ دستاوردهای مذاکرات»، «پرهیز از تخریب امید و نشاط ملی»، و «پرهیز از شبهه‌افکنی و ایجاد هرگونه تردید و یاس» از جمله مواردی است که در این دستورالعمل به آن تاکید شده است.
هم‌چنین بر اساس این بخش‌نامه اجرایی، رسانه‌ها می‌بایست در صورت انتشار اظهارات طرف‌های دیگر مذاکرات، «پاسخ مناسب طرف ایرانی» را نیز منتشر کنند.
«تاکید بر مخالفت افراطیون امریکا و اسراییل با توافق» هم‌زمان با انتشار «تحلیل‌های کارشناسان و مقامات خارجی درباره‌ی موقعیت ایران در مذاکرات و شکست اسراییل» از جمله دیگر دستورات “وزارت ارشاد” به رسانه‌های ایران است.
در بخش پایانی این دستورالعمل نیز از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خواسته شده تا با تاکید بر «بی‌نظیر بودن مذاکرات در تاریخ سیاسی دهه‌های اخیر» و «اهمیت شهامت توام با ادب» مذاکره‌کنندگان هسته‌ای جمهوری اسلامی، از آن‌ها “تمجید” کنند.