۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

رتش اسراییل سه‌شنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی و زمینی این رژیم از دوشنبه شب تا سه‌شنبه شب 200 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است، این در حالی است که تعداد شهدای این حملات به 28 تن و زخمی‌ها به 200 تن افزایش یافته است

 ارتش اسراییل سه‌شنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی و زمینی این رژیم از دوشنبه شب تا سه‌شنبه شب 200 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است، این در حالی است که تعداد شهدای این حملات به 28 تن و زخمی‌ها به 200 تن افزایش یافته است. گروههای فلسطینی راکت های بیشتری را به سوی شهرهای اسرائیل پرتاب کرده اند. همزمان تعدادی از اعضای شاخه نظامی جنبش حماس با نفوذ به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جنوب تل آویو با آنان درگیر شدند.
، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ارتش اسراییل در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوایی و زمینی ارتش اسرائیل 200 پایگاه را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار دادند و این حمله تا امشب ادامه خواهد یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه شب عملیات نظامی به عنوان "صخره سخت" را علیه نوار غزه آغاز کرده است.
در همین حال در اثر حمله اسراییل که خانه‌ای در بیت حانون را امروز (چهارشنبه) هدف قرار داد شش تن از جمله یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند و بدین ترتیب تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز سه‌شنبه به 28 شهید می‌رسد.
مسئولان فلسطینی اعلام کردند که حمله به بیت حانون حافظ حمد، فرمانده گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داده بود که در این حمله وی، دو برادر و پدر و مادرش و همچنین زن دیگری که در این خانه بود و هویت وی تاکنون شناسایی نشده است، به شهادت رسیدند.
منابع خبری اعلام کردند که در حمله‌ای که خانه مسکونی را در مرکز نوار غزه و ساختمان دانشکده پلیس و منزل یکی از رهبران گردان‌های عزالدین قسام را در نوار غزه هدف قرار داده بود 30 فلسطینی زخمی شدند.
وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد: در پی حمله رژیم صهیونیستی که اطراف بیمارستان اروپایی غزه را هدف قرار داده بود 17 تن زخمی شدند.
در همین حال گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی این گردان‌ها قرائت شد، اعلام کرد که این گردان‌ها مسئولیت حمله به پایگاه نظامی "زیکیم" رژیم صهیونیستی در سواحل عسقلان را برعهده گرفته است.
گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد: در این حمله حامیان مقاومت که از طریق دریا نفوذ پیدا کرده بودند تلفات بسیاری بین اسرائیلی‌ها بر جای گذاشتند و همزمان با این حمله با موشک‌های کاتیوشا این پایگاه را هدف قرار داد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نیروهای این رژیم پنج فرد مسلح را که احتمال می‌رفت از دریا وارد پایگاه‌ نظامی "زیکیم" در جنوب تل‌آویو شده باشند به قتل رسانده و تنها یکی از سربازان این رژیم در اثر این حمله زخمی شده است.
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام خاطرنشان کرد: در صورتیکه حمله به نوار غزه متوقف نشود ما نیز دامنه حملات خود را گسترده‌تر خواهیم ساخت و ما در حال حاضر در فصل جدیدی از فصل‌های جهادمان به سر می‌بریم.
شبکه العربیه نیز گزارش داد، سامانه گنبد آهنین اسرائیل عصر سه‌شنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت و حماس اعلام کرد که یک راکت را به حیفا شمال اسرائیل زده است و این تا به این لحظه دورترین هدف از غزه بوده است.
گردان‌های قسام اعلام کرد که قدس و تل‌آویو را نیز با راکت هدف قرار داده است.
گردان‌های قسام در بیانیه خود افزود: برای اولین بار گردان‌های قسام شهر حیفا را با راکت آر 160 و همچنین شهر قدس اشغالی را با چهار راکت از نوع ام 75 و تل‌آویو را نیز با چهار راکت از نوع ام 75 هدف قرار داده است که موجب شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در قدس اشغالی و مناطقی از تل‌آویو شده است.
در همین حال مسئولان اسراییل پس از تصمیم خود برای گسترش عملیات نظامی خود در نوار غزه اعلام کردند که 40 هزار سرباز ذخیره را فرا خوانده‌اند.
موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که حماس به برقراری آرامش پایبند نباشد و شلیک راکت‌ها را متوقف نسازد عملیات نظامی که ارتش اسرائیل علیه غزه آغاز کرده است ظرف چندین روز ادامه خواهد یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که 18 راکت از بامداد امروز از نوار غزه به سمت جنوب اراضی اشغالی شلیک شده است که بیشتر آن‌ها به مناطق غیرمسکونی اصابت کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: عملیات نظامی علیه نوار غزه احتمالا زمان طولانی به طول خواهد انجامید تا آرامش کامل برقرار شود.
وی به ارتش رژیم صهیونیستی نیز دستور داد تا عملیات خود را علیه نوار غزه بسیار گسترده‌تر سازد.
در همین حال وزارت مسکن در دولت توافقی فلسطین اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی از شب دوشنبه 50 واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده‌ و 1700 واحد دیگر نیز به صورت جزئی آسیب دیدند.
ارتش اسراییل احتمال می‌دهد که ظرف روز سه‌شنبه حدود 100 راکت از نوار غزه به اراضی اشغالی شلیک شده باشد.
تل‌آویو ادعا کرده است که سامانه گنبد آهنین حملات تعدادی از این راکت‌ها را ناکام گذاشته است.
از سوی دیگر، آمریکا شلیک راکت به سمت اراضی اشغالی را محکوم کرده و نسبت به جان غیرنظامیان دو طرف اظهار نگرانی کرده است.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید از نتانیاهو خواست کانال دیپلماتیک با فلسطینی‌ها را برای حل و فصل این بحران باز بگذارند.
در همین حال وزارت خارجه آمریکا از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست بر جنبش حماس که با تشکیلات خودگردان توافق آشتی امضا کرده است، اعمال فشار کند.
جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما یقینا از عباس انتظار داریم تا تمام تلاش خود را برای ممانعت از حملات راکتی انجام دهد و خشونت‌ها را محدود کند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه عصر در بیانیه ای نوشت:‌ «هیچ کشوری در سایه این خطر زندگی نمی کند، هیچ کشور دیگری در جهان نیست که چنین تهدیدی را تحمل کند.»
او افزود: «در نتیجه ما عملیات خود علیه حماس و سایر گروه های تروریستی در غزه را به طور قابل توجهی گسترش داده ایم.»
اسرائیل اخطار داده که در صورت متوقف نشدن راکت ها ممکن است با نیروی زمینی وارد غزه شود.
پیشتر درحالی که ارتش اسرائیل گفت برای جلوگیری از شلیک راکت از غزه درحال بررسی «همه گزینه ها» است.
غزه
از جمله چهار عضو حماس در یک اتومبیل کشته شدند
اسرائیل مجوز فراخواندن ۴۰ هزار سرباز ذخیره را صادر کرده است. صدها نیروی ذخیره اکنون برای تقویت سپر دفاعی پیرامون غزه فراخوانده شده اند.
 حماس گفته که اسرائیلی ها در هرکجای این کشور هدف حملات این گروه خواهند بود.
محمود عباس رهبر دولت فلسطینی خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به نوار غزه و خواستار آرامش شده است.

واحدهای زمینی اسرائیل به مرز با غزه اعزام شده و ارتش از احتمال آغاز عملیات زمینی سخن گفته است

خالد مشعل شروط آتش بس را اعلام کرد / افزایش تلفات حملات اسرائیل به غزه به ۴۵ تن

خالد مشعل شروط آتش بس را اعلام کرد / افزایش تلفات حملات اسرائیل به غزه به ۴۵ تن
: رئیس دفتر سیاسی حماس، تغییر در سیاست‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل در قبال فلسطینیان را شرط برقراری آرامش دانست. همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد که از سه‌شنبه شب تا سحرگاه روز چهار‌شنبه ۱۶۰ بار  نوار غزه را بمباران کرده است. به‌گزارش خبرگزاری‌ها در بمباران‌های اخیر نوار غزه تاکنون ۴۵ فلسطینی کشته شده‌اند.

 به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) گفت: اسرائیلی‌ها باید بر نتانیاهو برای تغییر سیاست‌های جنگ طلبانه‌اش فشار آورند. چرا که تمامی وضعیت حال حاضر، حاصل سیاست‌های نتانیاهو است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: نتانیاهو باید تجاوز علیه ملت فلسطینی در غزه را متوقف کند و همچنین از سیاست‌های شهرک سازی و قتل و کشتار و بازداشت دست بردارد و شرط ما برای برقراری آرامش همین است.

وی از تمامی گروه های فلسطینی خواست نهایت عزم و تلاش خود را در دفاع از مردم فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی، به کار ببرند.

خالد مشعل در ادامه در خطاب به ملت‌های عرب گفت: قدس شما را فریاد می‌زند، غزه و باریکه غزه از شما طلب یاری دارد.
افزایش تلفات به چهل و پنج کشته
ارتش اسرائیل اعلام کرد که از سه‌شنبه شب تا سحرگاه روز چهار‌شنبه ۱۶۰ بار  نوار غزه را بمباران کرده است. به‌گزارش خبرگزاری‌ها در بمباران‌های اخیر نوار غزه تاکنون ۴۵ فلسطینی کشته شده‌اند.
خبرگزاری فلسطینی "صفا" روز چهار‌شنبه (۱۸ تیر / ۹ ژوئیه) اعلام کرد که که اسرائیل خانه بیش از ۴۰ نظامی فلسطینی را در نوار غزه بمباران کرده است.

امدادگران فلسطینی گزارش دادند که در پی بمباران نوار غزه از جمله خانه یکی از فرماندهان بریگاد قدس، شاخه نظامی سازمان جهاد اسلامی در شهر بیت حانون بمباران شد. گفته می‌شود که در این حمله هوایی این فرمانده به همراه پنج نفر از افراد خانواده اش کشته شدند. در حمله دیگری در شهر جنوبی رفح یک جوان فلسطینی کشته شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که صبح روز چهار‌شنبه (۱۸ تیر / ۹ ژوئیه) نیز در پی حمله یک هواپیمای بی‌سرنشین اسرائیل به یک موتورسوار در بیت لاهیا یک مرد کشته شد. برپایه این گزارش در بمبارا‌ن‌های نوار غزه از سحرگاه سه‌شنبه تاکنون ۴۵ فلسطینی کشته و ۳۷۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. بسیاری از کشته‌شدگان غیرنظامی و کودک هستند.
حملات اسرائیل به نوار غزه در ۸ ژوئیه ۲۰۱۴
حملات اسرائیل به نوار غزه در ۸ ژوئیه ۲۰۱۴
اعتراض اردن

دولت اردن خواستار توقف فوری بمباران هوایی نوار غزه توسط هواپیماهای اسرائیل شد. در بیانیه‌ای در این باره آمده است که دولت اردن خواستار پایان یافتن فوری این حملات بربرمنشانه است؛ اقدامی که بر نوار غزه و کل منطقه تاثیرات فراوانی باقی خواهد گذاشت.

سخنگوی دولت اردن بامداد روز چهار‌شنبه در این باره گفت: تاکنون بخاطر واکنش در برابر پرتاب موشک‌های فلسطینی که به کشته شدن هیچ کس منجر نشده ، بیش از ۲۰ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

اردن و مصر تنها کشورهای عربی منطقه هستند که اسرائیل را به رسمیت شناخته و با آن کشور قرارداد دوستانه بسته‌اند.

پرتاب موشک‌ها به اسرائیل ادامه دارد

به رغم بمباران دامنه‌دار نیروی هوایی اسرائیل در نوار غزه، پرتاب موشک به اسرائیل همچنان ادامه دارد.

سه‌شنبه شب آژیرهای خطر در بیت‌المقدس (اورشلیم) به صدا درآمدند. صدای چندین انفجار نیز شنیده شد. مقامات ارتش اسرائیل اعلام کردند که سه موشک پرتاب شده از نوار غزه به اورشلیم اصابت کرده‌اند. گفته می‌شود که در جریان این حمله‌های موشکی به کسی آسیبی وارد نیامده است.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که صبح روز چهار‌شنبه (۱۸ تیر / ۹ ژوئیه) پنج موشک که به سوی تل آویو پرتاب شده بودند توسط ضدهوایی‌های این کشور خنثی شدند.

نتانیاهو: ما جنگ نمی‌خواهیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عصر سه‌شنبه حمله به مواضع فلسطینیان را در نوار غزه ضروری خواند. او گفت مردم اسرائیل با خطر روبرو هستند و باید از آن‌ها در برابر دشمن پشتیبانی کرد.

نتانیاهو در ادامه گفت "اسرائیل علاقه ای به جنگ ندارد"، اما امنیت مردم اسرائیل مهم‌ترین موضوع برای دولت است و اسرائیل نمی‌تواند حمله موشکی به شهرهایش را تحمل کند. او از شهروندان این کشور خواست تحمل داشته باشند، زیرا این درگیری می‌تواند مدتی طولانی دوام داشته باشد.

واکنش‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از دوطرف درگیر در جنگ خواست خویشتن‌دار باشند. او در مقاله‌ای برای نشریه آلمانی "دی تسایت" نوشت: «در این لحظاتِ خطر باید طرفین به فکر بیگناهان باشند و آن‌ها را حمایت کنند. باید عقلانی عمل کرد و از انتقام پرهیز کرد.»

شورای مرکزی یهودیان آلمان در مقاله‌ای در روزنامه "یودیشه آلگماینه" خواستار همبستگی جهانی با اسرائیل شد. دیتر گراومن، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان در این مقاله نوشت پرتاب موشک به مراکز مسکونی در اسرائیل باید در محافل جهانی محکوم شود.

رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان در ادامه نوشت برای تروریست‌های سازمان سازمان حماس تفاوتی میان هدف‌های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد. او گفت در اسرائیل هم افراط گرایانی وجود دارند که رفتارشان مایه شرمندگی است.

با توجه به ماجرای قتل سه دانش‌آموز مدرسه مذهبی اسرائيلی در کرانه باختری رود اردن و در پی آن سوزاندن انتقام‌جویانه یک نوجوان فلسطینی، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان در ادامه مقاله خود نوشته است: «دولت اسرائیل جنایتکاران را به سرعت دستگیر کرد، اما سازمان افراط گرای حماس برای جنایت‌کاران دست می‌زند و هورا می‌کشد.»

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حمله اسرائیل به نوار غزه را محکوم و اسرائیل را به "نسل کشی " متهم کرد.

تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین در پی قتل سه نوجوان اسرائیلی بالا گرفت. اسرائیل بر این نظر است که این اقدام توسط اعضای حماس صورت گرفته است. اما حماس این اتهام را با قاطعیت رد کرده است.

پس از قتل این سه تن، یک نوجوان فلسطینی به نام محمد ابوخضیر نیز توسط تندروهای اسرائیلی ربوده شد و به قتل رسید. این حوادث در کنار پرتاب موشک از نوار غزه به مناطق مرزی اسرائیل، تنش میان فلسطین و اسرائیل را به شدت افزایش داد.

صحنه وداع تکان‌دهنده یک دختر فلسطینی با پیکر نامزد شهیدش
به گزارش تسنیم، فعالان فلسطینی عکسی را بر روی صفحات خود بر روی توییتر قرار داده‌اند که در این تصویر یک دختر فلسطینی با پیکر نامزدش که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود، وداع می‌کند.
به گفته فعالان فلسطینی قرار بود تا یک ماه دیگر آن دو با هم ازدواج کنند ولی اکنون با پیکر بی جان وی وداع می‌کند

روسها، آمريکائيها و ايرانيها به کمک عراق مي شتابند

 

روسها، آمريکائيها و ايرانيها به کمک عراق مي شتابند
 
مسکو و تهران در برابر اکراه واشينگتن، يک کمک هوائي مستقيم در اختيار بغداد قرار مي دهند. «منازعه عراق به صحنه يک ائتلاف بين المللي کاملا بي سابقه بين ايران، ايالات متحده و روسيه مبدل شده که همگي به درجات مختلف از مقامات بغداد که در گير مقابله با جهاديستهاي "دولت اسلامي" (EI) و متحدان سني آنان هستند، پشتيباني مي کنند. واشينگتن از يک سو و تهران و مسکو از سوي ديگر، در حالي که هر سه در منازعه سوريه به شکل نيابتي درگير روز آزمائي هستند، اين بار در عراق به نام مبارزه عليه تهديد جهاديستي به نوعي شريک شده اند. تعهد نظامي محدود ايالات متحده، به رغم درخواستهاي مکرر نخست وزير نوري المالکي، به ايران – که پيش از اين نيز در عراق فعال بوده – و بخصوص به روسيه فرصتي داده تا حضور و نفوذ خود در عراق را تحکيم کنند.
 
واشينگتن تا کنون به اعزام 200 مستشار نظامي به بغداد جهت "تعليم، پشتيباني و کمک" به ارتش عراق و ارزيابي توان رزمي جهاديست هاي "دولت اسلامي" (داEI-) اکتفا کرده است. به گفته يک مسئول آمريکائي که اظهاراتش در شماره 26 ژوئن روزنامه نيويورک تايمز نقل شده، "درون" هاي مدل "پرداتور" Predator مجهز به موشکهاي "هل فاير"، براي پشتيباني از اين مأموريت ارزيابي و اطلاعاتي، در آسمان عراق به پرواز در آمده اند. ارزيابي اوليه کارشناسان مزبور اين بوده که نيروهاي عراقي «قادر به دفاع از بغداد» هستند، اما براي دست زدن به يک ضد حمله گسترده نياز به کمک خارجي اضافي دارند. با اين حال، موضع دولت اوباما تغييري نکرده است : هر گونه مداخله نظامي آمريکا مشروط به تشکيل يک دولت وحدت ملي در بر گيرنده تمام اجزاء تشکيل دهنده جامعه و سياست عراق از سوي نخست وزير شيعي خواهد بود. اکراه و نيز ناتواني مالکي در پاسخ به اين خواست، او را در برابر ضرورت يافتن منابع پشتيباني ديگر، بخصوص به لحاظ هوائي، قرار داده است.
 
از زمان سقوط صدام حسين متعاقب مداخله آمريکا در سال 2003، نيروي هوائي عراق تنها دو هواپيماي جنگي مجهز به موشکهاي "هل فاير" و 180 هليکوپتر در اختيار دارد. ذخيره موشکها که در ابتداي تهاجم جهاديستها سريعا به پايان رسيد، از سوي آمريکائيها تأمين شده است. اما تحويل شکاريهاي اف-16 و هيلکوپترهاي آپاچي که در سال 2010 به واشينگتن سفارش داده شده (و به مدت دو سال توسط کنگره آمريکا بلوکه شده بود) تا پائيز آينده آغاز نخواهد شد. همچنين ماهها براي آموزش خلبانان عراقي وقت لازم خواهد بود. لذا مالکي يک سفارش فوري براي دوازده فروند هواپيماي جنگي سوخوي و هليکوپترهاي MI-35 و MI-38 به مبلغ 365 ميليون يورو تسليم روسيه کرده است. روز 29 ژوئيه، نخستين محموله حاوي قطعات پنج سوخوي-25 بوسيله يک مؤسسه حمل و نقل روسي وارد پايگاه تاجي در شمال بغداد گرديد. ژنرال انور حما امين، فرمانده نيروي هوائي عراق گفت شماري کارشناس روس جهت سوار کردن قطعات مزبور به عراق اعزام شده اند و تأکيد کرد که خلبانان عراقي از آموزش لازم براي پرواز با اين هواپيماها بر خوردارند.
 
اما چندين کارشناس آشنا با وضعيت نظامي عراق، در اين باره ترديد دارند و مي گويند نيروي هوائي عراق از سال 2002 هواپيماي سوخوي در اختيار نداشته است. از نظر آنان، خلبانان روس که به عنوان مربي معرفي شده اند، مأموريتهاي جنگي را انجام خواهند داد. از سوي ديگر، ورود پنج هواپيماي جديد سوخوي-25 به عراق در روز اول ژوئيه که خبر و تصاوير آن در يک ويديوي وزارت دفاع بدون تصريحي درباره منبع ارسال کننده آنها انتشار يافت، مي تواند نخستين شاهد از درگيري نظامي ايران در کنار متحد شيعه عراقي خود باشد. به گفته جان دمپسي، کارشناس انستيتوي بين المللي مطالعات استراتژيک (IISS)، مستقر در لندن، چندين عنصر قابل مشاهده در تصاوير ويديويي حاکي از آن است که اين هواپيماها به واقع به نيروي هوائي ايران تعلق دارند. همين کارشناس بر تطابق شماره هاي سري و نيز مشابهت رنگ استتار بدنه هواپيماها با سوخويهاي ايراني انگشت مي گذارد. ورود آنها از راه هوا اين تز را تقويت مي کند.
 
طنز تاريخ آنکه اين هواپيماها احتمالا از همان گروه هواپيماهائي است که صدام حسين در جريان جنگ اول خليج در سال 1991 جهت احتراز از انهدام آنها بوسيله نيروي هوائي آمريکا به ايران فرستاده بود و ايران هيچگاه آنها را مسترد نداشت. شماري از پارلمانترهاي عراقي وجود مذاکراتي بين بغداد و تهران بر سر اين هواپيماها را تأييد کرده اند. تهران به دفعات آمادگي خود براي گذاردن امکانات نظامي ايران در اختيار عراق در نقض تحريم تسليحاتي تحميل شده از سوي سازمان ملل در سال 2007 را اعلام کرده است. به گفته مسئولان آمريکائي که اظهاراتشان را نيويورک تايمز نقل کرده، از هم اکنون "درون" هاي مراقبت و اکتشاف ايراني موسوم به "ابابيل" بر فراز عراق پرواز کرده، ده ها تن تجهيرات نظامي به طور روزانه با هواپيما به عراق ارسال مي شود. چندين هزار مستشار نظامي ايراني نيز به عراق فرستاده شده اند. واشينگتن مي توان گفت با قدري نگراني شاهد تقويت حضور نظامي ايران و روسيه در عراق است. اين حمايتها مي تواند فشارهاي وارده بر مالکي در راستاي يک گشايش سياسي را خنثي ساخته، تأييد ديگري باشد بر کاهش قطعي نفوذ آمريکا در منطقه.»
 
لوموند /7/2014 نويسنده : هلن سالون
منبع:لوموند

نشست فوق‌العاده شورای امنیت

وزارت بهداشت فلسطین عصر پنجشنبه اعلام کرد تقریبا نیمی از جان باختگان حملات اسراییل به غزه، زنان و کودکان بوده اند. همزمان به دنبال اعلام شمار قربانیان حملات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه شورای امنیت امروز (پنج شنبه) نشستی را به منظور مذاکره در خصوص تحولات کنونی نوار غزه برگزار می‌کند.  نخست وزیراسرائیل نیز با رد هرگونه آتش بس یا برقراری موقت آرامش، دستور گسترش عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد. همچنین پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه وتخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل از جمله جدیدترین اخبار منطقه به شمار می روند.  

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت و درمان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد از زمان آغاز عملیات اسراییل علیه باریکه غزه در روز دوشنبه، تاکنون 75 فلسطینی کشته شده اند که از این تعداد، 23 نفر کودک و 12 نفر زن بوده اند.
صبح امروز پنجشنبه، یک هواپیمای اسراییلی خودروی در حال عبوری را در شرق غزه هدف قرار داد که در اثر آن، 3 فلسطینی کشته و یک نفر دیگر به شدت مجروح شد.
به گفته منابع امنیتی فلسطین، هواپیماهای جنگی اسراییل از روز دوشنبه تا کنون، بیش از 770 حمله هوایی را علیه غزه داشته اند.
گروههای مقاومت فلسطینی نیز به نوبه خود از روز چهارشنبه تا کنون نزدیک به 320 راکت را به شهرها و شهرک های اسراییلی شلیک کرده اند.
اسراییل اعلام کرده که عملیات موسوم به "لبه محافظتی" را با هدف توقف شلیک راکت از غزه به سمت اسراییل به اجرا گذاشته و در صورت لزوم، نیروهای زمینی خود را نیز روانه غزه خواهد کرد.

شورای امنیت وارد عمل شد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، مقامات دیپلمات‌ اعلام کردند که شورای امنیت پس از آنکه مقامات عربی در سازمان ملل خواستار برگزاری نشستی به منظور مذاکره در خصوص تحولات کنونی در نوار غزه شدند نشستی را در این خصوص برگزار می‌کنند.


پیشتر صائب عریقات، رئیس گروه مذاکره کننده در سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرده بود که فلسطینی‌ها خواستار برگزاری این نشست شده و در همین راستا تماس‌هایی را با مقامات عربی و بین‌المللی برقرار کرده و خواستار خاتمه دادن به تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه و وادار کردن این رژیم به پایبندی به تعهدات خود در خصوص آتش بس شدند.


وی معتقد است اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جنگ علیه گروهی سیاسی نیست بلکه جنگ علیه صلح و گزینه تشکیل دو ملت بوده و هدف از آن نهادینه کردن کشوری واحد تحت عنوان اسرائیل است.


براساس این گزارش شمار قربانیان حملات اسرائیل علیه نوار غزه روز چهارشنبه به 53 کشته و 465 زخمی رسید.

رد آتش بس
عصر پنجشنبه نخست وزیر اسرائیل با رد هرگونه آتش بس یا برقراری موقت آرامش، دستور گسترش عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، بنیامین نتانیاهو در نشست اضطراری کابینه این رژیم اعلام کرد که برقراری آتش بس قابل قبول نیست و به حملات علیه غزه ادامه می‌دهیم.
وی دستور گسترش حملات علیه نوار غزه و فلسطینیان تا توقف پرتاب موشک از سوی گروه‌های مقاومت را صادر کرد.

پس از صدور دستور نتانیاهو موج جدیدی از حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه از بعد ظهر امروز آغاز شده است که با شهادت چند فلسطینی دیگر در این حملات شمار شهدای فلسطینی در سه روز حملات اسرائیل به 81 شهید و بیش از 550 زخمی رسیده است.

اسرائیل در سه روز حمله به غزه بیش از 500 تن انواع مواد منفجره بر سر ساکنان غزه فرو ریخته است. در مقابل گروه‌های مقاومت نیز امروز انواع جدیدی از موشک‌های خود را روانه شهرها و شهرک‌های یهودی نشین کرده‌اند که این امر باعث گسترش انتقادها به سازمان جاسوسی اسرائیل شده است.

گروه‌های مقاومت  تاکنون بیش از 300 موشک از انواع مختلف به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند. درهمین راستا گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند که با پرتاب سه موشک شهر "دیمونا" در "النقب" را هدف قرار داده است و موشک‌های پرتاب شده در نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا رژیم صهیونیستی به زمین اصابت کرده است. علاوه بر این شهرها و مناطق صهیونیست نشین "نتیفوت"، "رحفوت"، "بیت یام"، حیفا، "یاد مردخای"، "سدیروت"، "زیکیم" نیز آماج حملات موشکی مقاومت قرار گرفت که برخی از این نوع موشک‌ها برای اولین بار توسط گروه‌های مقاومت به کار گرفته می‌شد.

برای اولین بار نیز دو فروند موشک  ام-75 به سمت فرودگاه نظامی "ریمون" در شمال سرزمین‌های اشغالی و در مسافت 70 کیلومتری نوار غزه پرتاب شد.
در این حملات تا کنون 18 اسرائیلی زخمی شده‌اند.
پیشتر بنیامین نتانیاهو تاکید کرده بود که حملات خود را علیه حماس و دیگر تشکیلات فعال در نوار غزه گسترش می‌دهد.
پرتاب موشک‌های دوربرد گروه‌های مقاومت به مناطق دور دست اسرائیل شکستی آشکار برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل محسوب می‌شود که از وجود این گونه موشک‌ها در دست نیروهای مقاومت در غزه بی‌اطلاع بوده است.

واکنش تند ظریف
درپی حملات اسرائیل به غزه، وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد،دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.


آخرین اخبار و گزارش ها:
تخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر/پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه
پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه وتخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی از جمله جدیدترین اخبار مرتبط با حملات و جنایتهای رژیم صهیونیستی به غزه به شمار می روند.
پنج شنبه 93.4.19
18:10:تخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه
وزارت کشور فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال یک پیام صوتی همگانی به دهها هزار نفر از ساکنان نوار غزه از آنها خواسته که منازل خود را ترک کنند.
 در این بیانیه تأکید شده است که ارسال پیام مذکور به شهروندان فلسطینی با هدف ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و تضعیف جبهه داخلی در غزه صورت گرفته است.
وزارت کشور فلسطین از مردم خواست که از منازل خود خارج نشوند و آرامش خود را حفظ کنند.
14:56:اردوغان: امکان ندارد ترکیه به کشتار فلسطینیها بی توجه باشد
"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: امکان ندارد که ترکیه نسبت به کشتار مردم بی گناه فلسطین بی توجه باشد و پشتش را به فلسطینیها کند.
این در حالی است که وی در ادامه به اتخاذ سیاسیتهای خصمانه علیه سوریه مجددا تأکید کرد و ضمن تأکید بر کشتار مردم بی گناه در فلسطین هیچ اشاره ای به این امر در سوریه نکرد.
13:58:رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه علیه غزه را توجیه کرد
" آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه  را که از سه روز گذشته تا کنون تشدید شده و منجر به شهادت بیش از 80 فلسطینی و زخمی شدن دستکم 560 نفر شده است، دفاع رژیم صهیونیستی از خود توصیف کرد.
وی با ارسال نامه ای به وزرای خارجه کشورهای مختلف خواهان حمایت جامعه جهانی از آنچه که "حق اسرائیل در دفاع از خود" نامیده بود، شد.
این مقام صهیونیستی در ادامه مدعی شد که قبول آتش بس یعنی استقبال از موشکهای حماس در اراضی اشغالی.
لیبرمن که به بیان اظهارات جنگ طلبانه علیه فلسطینیها و اتخاذ سیاست آپارتاید معرف است اخیرا اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظر با شخص نخست وزیر، به ائتلاف حزب "اسرائیل خانه ما" با حزب لیکود پایان داده است.
11:59:شهادت 3 نفر از اعضای گردانهای قدس/ حمله موشکی به تل آویو
بر اثر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به خودروی حامل چند نفر از اعضای گردانهای قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در مرکز غزه، سه نفر از اعضای این گروه به شهادت رسیدند.
از سوی دیگر، شبکه 10 تلوزیون رژیم صهیونستی از پرتاب پنج موشک به تل آویو و گوش دان از سوی غزه خبر داد.
در همین راستا آژیر خطر در "أشکول" ، "هرتسیلیا"و "شاعر هنیگف" و "ساحل عسقلان" نیز به صدا در آمده است.
همچنین پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که اصابت موشک به شهرک "سدوت نیگف" منجر به آتش سوزی شده است.
11:58:صدها شهید و زخمی در حملات سه روز گذشته رژیم صهیونیستی به غزه
در جریان حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان یونس 30 شهروند فلسطینی از جمله چند کودک و زن، شهید و دهها نفر زخمی شدند.
در حملات جدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه نیز 6 نفر از جمله یک خبرنگار شهید شدند.
منابع پزشکی اعلام کردند که آمار قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سه روز اخیر به  دستکم 75 شهید و 530 زخمی رسیده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی سما با انتشار گزارشی اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی طی شب گذشته 320 نقطه را در نوار غزه مورد هدف قرار دادند.
11:15:پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه/هشدار شاباک درخصوص نفوذ هکرهای فلسطینی
جنگنده های رژیم صهیونیستی  بسیاری از پایگاههای امنیتی و نظامی را در غزه هدف گرفته و منهدم کردند.
از سوی دیگر، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم از آغاز جنگ علیه غزه و طی چند روز اخیر 590 مورد از پایگاههای حماس و منازل مسکونی را در نوار غزه مورد هدف قرار  داده است و در جریان این حملات 400 تن مواد منفجره استفاده کرده است.
11:14: غافلگیری رژیم صهیونیستی از موشکهای دور برد حماس/ انهدام دو جنگنده در آسمان غزه
یک مقام نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی در گقتگو با شبکه هفت تلوزیون این رژیم اعلام کرد که حماس تاکنون توانسته دو فروند از جنگنده های رژیم صهیونیستی را با استفاده از موشکهای زمین به هوا منهدم کند.
وی در ادامه افزود: اطلاعات ما در خصوص موشکهای دور بردی که حماس در اختیار دارد بسیار محدود است.
این منبع امنیتی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از اصابت موشکهای دور برد حماس به حیفا و دیمونا بسیار غافلگیر و شگفت زده شده است.
10:حماس: جان کری شریک نتانیاهو در کشتار کودکان فلسطینی است
"موسی أبومرزوق" یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس بوک نوشت: "جان کری" وزیر خارجه آمریکا شریک کامل "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامات وحشیانه و کشتار کودکان سرزمین ما است.
9:59:نشست شورای امنیت در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه
شورای امنیت ساعت 10 صبح امروز (به وقت آمریکا) نشستی را در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می کند.
قرار است "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، در این نشست نمایندگاه 15 کشور عضو در این نهاد را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار دهد.

آنچه در غزه می گذارد- گزارش تصویری

آنچه در غزه می گذارد- گزارش تصویری
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تقریبا نیمی از جان باختگان حملات اسراییل به غزه، زنان و کودکان بوده اند. همچنین پرتاب چهارصد تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه وتخریب دهها خانه و آواره شدن نهصد فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل از جمله جدیدترین اخبار منطقه به شمار می روند.

غزه مانا نیستانیغزه مانا نیستانی

مانا نیستانیgaza-mana-neystani - Copy