۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت

14دی :


بلاگ نيوز:شرکت ياهو، ليست ۲۰۰ هزار مشترک خود، را در اختيار مخابرات ايران گذاشت
[گزارش] يادداشت‌های هميشه در فيس بوک - امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.



امروز فاش شد، شرکت ياهو آدرس اينترنتی بيش از ۲۰۰ هزار نفر ايرانی که در تظاهرات ضد دولت احمدی نژاد در شهرهای مختلف شرکت کرده بودند، بعنوان خوش خدمتی به جمهوری اسلامی داده است.

ريچارد کومان به نقل از منابع خبری خود به مطبوعات اطلاع داده که شرکت ياهو بزگترين خوش خدمتی در مقابل يک کشور ديکتاتور انجام داده و طی تظاهرات آدرس ای ميل و ديگر اطلاعات اينترنتی مردم ايران را به دستگاه دولت اين کشور لو داده است.

در اين خبر آمده است، شرکت بزرگ اينترنتی هنگامی که جمهوری اسلامی تصميم گرفت راه ورود به ايران را ببندد، فورآ دست بکار شد و مانند شرکت گوگل که در گذشته چنين خوش خدمتی ها برای ديکتاتور های ديگر کرده بود، اطلاعات لازم را به جمهوری اسلامی دادتا راه ورود خود را به سيستم ايران باز کند.


ريچارد کومان در گزارش خود مينويسد، اطلاعات مزبور را از ايرانيان نفوذی که مخالف دولت هستند و در دستگاه کار ميکنند، بدست آورده است. اين افراد طی مدت تظاهرات تابستان گذشته اطلاعات زيادی از خوش خدمتی شرکت ياهو بدست آورده اند و همين افراد هستند که اين اطلاعات را در اختيار وسايل ارتباط جمعی خارج از کشور گذاشته اند.


در خبر اين افراد نفوذی آمده است، طی مدت تظاهرات اينترنت ياهو و گوگل در ايران کاملآ بسته شد. گوگل برای باز کردن سيستم خود عملی انجام نداد، در حاليکه ياهو فردی را برای مذاکراه با گردانندگان وزارت ارتباطات به ايران فرستاد تا مشکل را حل کند.

در طول مذاکرات نماينده وزارت خانه به نماينده ياهو ميگويد، ما خط شما را بکلی در ايران آزاد ميکنيم، بشرطی که شما آدرس کليه مشتريان خود را در ايران در اختيار ما بگذاريد. نماينده ياهو در جواب ميگويد، اين عمل مستلزم وقت زيادی است زيرا شامل ۲۰ مليون آدرس ميشود، جمع آوری و ارسال آن مدتها طول ميکشد.

فرد نفوذی در وزارت مخابرات در خبر خود آورده است، بعد از مدتی مذاکره نماينده ايران راضی ميشود، آدرس افرادی که اکانت هستند (Yahoo-Account) و در ايران بلوگ دارند به وی بدهد.

بعد از اين مذاکره چند ساعته، نماينده ياهو با مرکز شرکت تماس برقرار کرده و در خاتمه موافقت ميکند، اسامی و آدرس اين افراد را طی مدت کوتاهی در اختيار مخابرات ايران بگذارد.

بعد از پايان مذاکرات، ارسال ليست ۲۰۰ هزار مشترک ياهو، با نام افراد و آدرس آنها چند ساعتی طول ميکشد. سپس ورود ياهو به ايران آزاد شده، نماينده ياهو به محل خدمت خود باز ميگردد..

در اروپا گفته شد، اين ليست شامل اسامی و آدرس افرادی است که طی پنج سال اخير در ايران فعاليت از طريق بلوک داشتند، بوده است. چنانچه اوپوزيسيون ايران در خارج بتواند پرده از روی اين خوش خدمتی که در واقع خيانت در امانت است بردارد، شرکت ياهو با مشکل مواجه خواهد شد و چهره فعلی خود را از دست ميدهد.

کارشناسان امور اينترنتی پيرامون انتشار اين خبر اظهار داشتند، خيلی عجيب است، شرکتی از يک کشور دموکراسی جهان با رژيمی معامله ميکند که همه ميدانيم از ديکتاتور های بزرگ است.

هم چنين گفته شد، ياهو می توانست بدون لو دادن نام مشتريان خود، مانند گوگل برای باز شدن خط صبر کند. گوگل صبر کرد و بعد از ۴۸ ساعت خط آزاد گرفت.



14 دی 1388

هیچ نظری موجود نیست: