۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

انتقال 30 دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد به دادگاه انقلاب در روزهای آتی

دوشنبه، ۱۴ دي، ۱۳۸۸
به گفته مسئولان پلیس امنیت شهر مشهد 30 دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد در روزهای آتی به دادگاه انقلاب منتقل خواهند شد.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از حمله خونین 9 و10 دی ماه نیروهای لباس شخصی و اوباش حامی دولت کودتا موسوم به انصار به دانشگاه آزاد مشهد كه منجر به زخمی شدن دهها دانشجو و بازداشت بیش از 210 تن از دانشجویان معترض این دانشگاه شد، بیش از 180 دانشجو به تدریج با اخذ تعهد آزاد شدند.


این گزارش حاکیست 30 دانشجوی فعال این دانشگاه كه عمدتا از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه می باشند بعد از گذشت 6 روز كماكان در بازداشت به سر می برند و در مراجعه خانواده های ایشان به كلانتری پلیس امنیت محل نگه داری به آنها گفته شده است كه در روزهای دوشنبه یا سه شنبه 14 و15 دیماه این 30 دانشجوی باقیمانده برای محاكمه به دادگاه انقلاب فرستاده می شوند.


گفته می شود در میان بازداشت شدگان فرشاد عزیزی مسئول ستاد 88 دانشگاه آزاد كه در اتفاقات بعد از انتخابات نیز 10 روز در بازداشت بوده و همچنین عادل طائی نیا دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشكده حقوق و علوم سیاسی، ایمان ابراهیمی و عارف ناظر مقدم از اعضای انجمن اسلامی دانشكده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد نیز وجود دارند.


بنابر گزارش ها هم اکنون از وضعیت 10 دانشجو دانشگاه سجاد مشهد که در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه در داخل دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده اند و چهار دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد که از دوهفته پیش در بازداشت به سر میبرند، هیچ اطلاعی در دست نیست.


گفتنی است از وضعیت 8 دانشجوی زخمی دانشگاه آزاد مشهد در حمله خونین کودتاچیان در روز چهارشنبه به این دانشگاه که توسط نیروهای امنیتی از داخل دانشگاه ربوده و به بیمارستانی نامشخص انتقال یافتند، نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.


بی اطلاعی کامل از دو تن از این دانشجویان که از یکی از ناحیه گردن چاقو خورده و دیگری از ناحیه سر مضروب شده بودند و در حالت بیهوشی و خونریزی شدید به بیرون از دانشگاه کشیده شدند، موجب نگرانی شدید دانشجویان دانشگاه مشهد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: