۱۳۸۸ شهریور ۲۷, جمعه


PAAIA اولین گروه لابی نیست و تریتا پارسی حقیقت را نمی گوید

حسن داعی

در آوریل امسال، چند نفر از آمریکائیان ایرانی تباری که طی سالیان گذشته نیز در محافل طرفدار نزدیکی به ملایان فعال بوده اند گرد هم آمده و یک گروه لابی جدید براه انداختند. نام این سازمان "اتحاد روابط عمومی آمریکائیان ایرانی تبار" (PAAIA) است و دو نفر اصلی آن نیز بابک حقوقی و رودی بختیار میباشند که موی خود را در کنار امثال هوشنگ امیر احمدی و تریتا پارسی سفید کرده اند. برای مراجعه به وبسایت این گروه میهن پرست جدید روی این لینک کلیک کنید: http://www.paaia.org/cs/paaia_governance بنظر میرسد که برداشتن فشار از روی رژیم ملایان تنها از دست تریتا پارسی و دوستان وی بر نمیآید و راه اندازی دستجات جدید لازم و ضروری است.
اما جالب ترین بخش این داستان موضعگیری سریع خود تریتا پارسی است که ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی این لابی جدید بطور آشکار و روشن یک دروغ بزرگ به همگان تحویل میدهد. وی میگوید: "نایاک راه اندازی اولین لابی آمریکائیان ایرانی تبار را تبریک میگوید." مقاله وی را با کلیک روی این لینک مطالعه کنید:
تریتا پارسی با زرنگی در صدد القای این مطلب است که گویا فعالیت های انجمن نایاک یا سازمان دیگری که وی از 1997 تا 2002 راه انداخته بود ربطی به لابیگری نداشته است. بهتر است برای روشن شدن این دروغ جدید تریتا پارسی، بخشی از "پرسش و پاسخی" را که در سایت رسمی سازمان موسوم به "ایرانیان برای همکاری بین المللی" (Iranians for International Cooperation) درج شده را با هم بخوانیم. عکس این سند در اولین بخش اسناد قرار دارد که با کلیک روی بخش نخست میتوانید ملاحظه فرمائید..
Q: How long has IIC existed?
A: IIC was founded in August 1997 by Trita Parsi, the present Chairman. While conducting research on Iran for US Congressmen in Washington DC in 1997, he recognized the necessity of establishing a lobbying organization in order to protect the socio-economic and political aspirations of the Iranian people on one hand, and to promote the historical and contemporary cultural and scientific contributions of people of Iranian heritage worldwide, on the other. This consequently led, in collaboration with a large number of intellectuals and experts, to the formation of Iranians for International Cooperation (IIC).“
Q: What is IIC? Is it a political party or a lobby organization?
A: IIC is not a political party or even a political organization. We consider ourselves a lobby organization; we use our constitutional rights to influence our elected representatives.”
ترجمه بخشی از سوال و جواب ها
سوال: سازمان ایرانیان برای همکاری بین المللی چه زمانی تأسیس شد؟
پاسخ: این سازمان در سال 1997 توسط تریتا پارسی تأسیس شد. وی هم اکنون رئیس این سازمان است. تریتا پارسی در حالیکه مشغول تحقیقاتی برای نمایندگان کنگره آمریکا بود متوجه شد که به یک سازمان لابی احتیاج هست تا از یکطرف آرزوهای سیاسی، اقتصادی – اجتماعی مردم ایران را نگاهبانی کند و همآنکه نقش و تأثیر تاریخی و مدرن ایرانیان در زمینه فرهنگی و علمی را معرفی کرده و ارتقاء بخشد. این فعالیت ها منجر به راه اندازی سازمان ایرانیان برای همکاری بین المللی شد.
سوال: سازمان شما یک گروه سیاسی است یا یک تشکل لابی گری است؟
پاسخ: سازمان ما گروه یا حزب سیاسی نیست و ما خودمان را یک سازمان لابی میدانیم. ما از حقوق قانونی خود برای تأثیر گذاری روی نمایندگان کنگره استفاده میکنیم.
گفتنی است که اکثر گردانندگان این سازمان همان کسانی بودند که بعدا انجمن نایاک را در سال 2002 و سپس سازمان "کاسمی" را در سال 2006 در آمریکا راه انداختند. از این افراد میتوان به بابک طالبی، محمد نواب، آلکس پاتیکو، دانیل پورخضالی اشاره نمود. اسامی بقیه را در سند مربوطه ملاحظه خواهید کرد. باید اضافه کنیم که فعالیت های 6 سال گذشته نایاک، دقیقا نوع تکامل یافته همان فعالیت های سازمان موسوم به "ایرانیان برای همکاری بین المللی" است که شامل ارسال نامه به نمایندگان، برگذاری جلسه برای اعضای کنگره و بطور کلی لابیگری در کنگره آمریکاست.

هیچ نظری موجود نیست: