۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

انتقاد از روی جلد اشپیگل: ترامپ در حال بریدن سر مجسمه آزادیهمرسانی

هفته نامه اشپیگلحق نشر عکسDER SPIEGEL/REUTERS
روی جلد هفته‌نامه معروف اشپیگل آلمان که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بریدن سر مجسمه آزادی دیده می‌شود با انتقاد رسانه‌های این کشور روبرو شد.
تعدادی از روزنامه‌های آلمانی از این طرح انتقاد کردند و نایب رئیس آلمانی پارلمان اروپا آن را "بی‌مزه" دانست در حالی که ادل رودریگز، کارتونیستی که این اثر را کشیده آن نماد "بریده شدن سر دموکراسی" می داند.
روابط آمریکا و آلمان به دنبال انتقاد آقای ترامپ از سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مدتی است که تا حدی سرد شده است. دونالد ترامپ ماه گذشته گفت که سیاست‌های خانم مرکل مبنی بر استقبال از مهاجرانی که به آلمان می‌آیند، "اشتباهی فاجعه‌بار" بوده. مشاور تجاری آقای ترامپ هم چندی پیش از سیاست‌های تجاری آلمان انتقاد کرده بود.
روی جلد اشپیگل مشابه صفحه اول دیلی نیوز نیویورک در دسامبر سال ۲۰۱۵ است که آقای ترامپ را به شکلی متفاوت در حال بریدن سر مجسمه آزادی کشیده بود.
روزنامه عامه‌پسند بیلد در مورد این طرح نوشت که هفته‌نامه اشپیگل در دوران بوش از آمریکا به دلیل مداخله‌جویی انتقاد می‌کرد و حالا خودش مرتکب همان کار شده است.
روزنامه آلگماینه نیز نوشت روی جلد اشپیگل دقیقا همان چیزی است که ترامپ نیاز دارد؛ این که مطبوعات به دنبال نشان دادن چهره‌ای مخدوش از او هستند.
دی ولت، از دیگر نشریات آلمان نیز نوشت که این طرح بیشتر از این که به ترامپ ضربه بزند، به روزنامه‌نگاری آسیب می‌رساند.
آقای رودریگز که سال ۱۹۸۰ به عنوان پناهنده سیاسی از کوبا به آمریکا رفت به روزنامه واشنگتن پست گفت که قصدش مقایسه آقای ترامپ با داعش بوده و می‌خواسته نشان دهد هر دوی آن‌ها "افراطی هستند."

هیچ نظری موجود نیست: