۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

یورش وحشیانه پاسداربندها و گارد زندان به زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج

24 آبان 1388
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه پاسداربندها و گارد زندان به زندانیان بی دفاع بند1 معروف به بند آخرخطیها و ضرب وجرح زندانیان این بند که منجر به شکستگی انگشتان و زخمی شدن آنها شده است.
روز شنبه 23 آبان ماه پاسداربندها به زندانیان بی دفاع سالن 1 (طبقه همکف ) یورش بردند و آنها را آماج باتونهای خود قرار دادند .این یورش وحشیانه که با ورود گارد زندان ابعاد گسترده ای بخود گرفت. تعدادی از زندانیان در اثر ضربات باتون دچار شکستگی انگشتان و جراحاتی که منجر به خونریزی گردید شدند .زندانی بهرام تصویری که بیشترین ضربات باتون بر بدن او وارد شده بود و ضربات و حشیانه بر بدن این زندانی بحدی شدید بود که باتون یکی از پاسداربندها شکسته شد.زندانی بهرام تصویری در اثر ضربات وارده چند انگشت دستش شکسته شد و بدن او از چند ناحیه زخمی گردید و دچار خونریزی شد. این زندانی پس از ضربات و حشیانه و شکستگی انگشتان دستش و زخمی شدن بدنش به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل گردید.آقای بهرام تصویری از جمله کسانی بود که هنگام تصرف شکنجه گاه بند 1 در سلولهای انفرادی آن زندانی بود .گفته می شود این یورش وحشیانه برای انتقام گیری از زندانیان تصرف کننده شکنجه گاه بند 1 سازمان دهی شده بود.
زندانی دیگری که آماج ضربات باتون پاسداربندها و گارد زندان قرار گرفت بهروز شیرخوانی نام دارد، که از اسرا و شیمیائی شدگان و معلولین جنگ است. شش و ریه او در اثر گاز شیمیائی آسیب جدی دیده است.آقای شیرخوانی در اثر ضربات باتون بدنش سیاه و زخمی شده است. در این حملات وحشیانه تعداد دیگری از زندانیان آماج ضربات باتون پاسداربندها و گارد زندان قرار گرفته اند.این یورش و حشیانه بدون دلیل قبلی صورت گرفته است.
پاسدارانی که در این یورش وحشیانه زندانیان را مورد ضرب وجرح قرار دادند بنام های گودرزی، محمدی و مهرآبادی می باشند.
زندانی دیگری بنام علی ترکاشوند 47 ساله در اثر مصرف قرصهای بهداری زندان وضعیتش به وخامت گرایید و پس از انتقال به بهداری زندان جان باخت.او در سالن 3 ( طبق 2) بند 1 زندان گوهردشت زندانی بود.این حادثه مدتی پیش روی داده است.
از طرفی دیگر رور یکشنبه 24 آبان ماه درگیری خونین در بند 1 روی داد که در اثر این درگیری خونین یکی از زندانیان بشدت زخمی گردید ودر حالی که بدن او غرق به خون شده بود به بهداری زندان منتقل گردید.زندانی حسین دلیرانی 45 ساله در اثر این درگیری شش،کلیه و کبد او دچار صدمات شدید گردید. وضعیت او وخیم گزارش شده است.
در حال حاضر آقای منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای اتوبوس رانی تهران و بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیر 1387 در سالن 1 بند1 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک نگهداری می شوند. در گیریهای خونین و یورش وحشیانه روز گذشته در سالنی صورت گرفته است که این 2 زندانی سیاسی در آنجا قرار دارند.خانواده های زندانیان سیاسی که برای ملاقات با عزیزانشان مراجعه می کنند باید ساعتها منتظر بمانند تا بتوانند ملاقات کوتاهی را با عزیزانشان داشته باشند.برخورد پاسدارهای سالن ملاقات با خانواده ها توهین آمیز و غیر انسانی است.


هیچ نظری موجود نیست: