۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

پرتاب لنگه کفش به سمت قاضی ارشد اسرائیل bbc

دوریت باینیش عالی رتبه ترین قاضی در اسرائیل است

معترضی به سمت عالی رتبه ترین قاضی در اسرائیل کفش پرتاب کرده است.

دوریت باینیش، رئیس دیوان عالی اسرائیل در اثر اصابت لنگه کفش یک مرد ناشناس به صورتش، مجروح شده است.

ضربه لنگه کفش که از سمت جایگاه تماشاچیان به طرف خانم باینیش پرتاب شد، صورت او را زخمی کرده و عینکش را شکسته است.

شنیده شده است که مرد مهاجم در حین انجام این حمله کلمه های "دزد" و "خائن" را فریاد کشیده است اما انگیزه او از این تهاجم هنوز روشن نیست.

پرتاب کفش در فرهنگ اعراب توهینی بزرگ محسوب می شود و پس از آنکه خبرنگاری عراقی در جریان یک کنفرانس خبری به سمت جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا دو لنگه کفش پرت کرد، این حرکت به نمادی از اعتراض در سراسر جهان تبدیل شده است.

حادثه امروز در اسرائیل در جریان جلسه ای که برای رسیدگی به پرونده ای در باره مصرف پزشکی از ماریجوآنا برگزار شده بود، رخ داد اما گفته شده است که این حمله ارتباطی با این پرونده نداشته است.

اصابت کفش باعث شد خانم باینیش از روی صندلی اش زمین بیافتد و ماموران دادگاه او را برای مراقبت های درمانی به دفتر کارش منتقل کنند.

ماموران امنیتی دادگاه مرد مهاجم را دستگیر کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که در حال دیدار از لهستان است، با خانم باینیش تماس تلفنی داشته و گفته است از شنیدن این خبر حیرت زده شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست وزیری اسرائیل گزارش کرده است که "حمله به دادگاه ها ممنوع است و قابل تصور نیست که فردی به رئیس دیوان عالی آسیب بزند."

به تازتگی، مردی به سمت عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان که در سرگرم سخنرانی در خارطوم بود، کفش پرتاب کرد اما به او اصابت نکرد.

هیچ نظری موجود نیست: