۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان علم وصنعت به مسئولین قوه قضائیه

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با انتشار نامه‌ای خطاب به قوه قضائیه خواستار پیگیری موضوع تصادف یک دانشجوی این دانشگاه در صحن دانشگاه و مرگ وی شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز دوشنبه میترا رضائی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت توسط کامیونی که در صحن دانشگاه حرکت می کرد، زیر گرفته شد و جان سپرد.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در نامه خود نسبت به واکنش‌های مسئولین دانشگاه اعتراض کرده و از قوه قضائیه خواسته اند که با مسئولین این دانشگاه برخورد لازم را انجام دهد. متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جناب حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی

با عرض سلام و درود

روز دوشنبه 5 بهمن ماه ساعت 2 بعدازظهر، دانشجویان دانشگاه علم وصنعت شاهد فاجعه ای بودند که تا ساعتها برای بسیاری حتی باورپذیر نبود. دانشجویی به بدترین وبعیدترین شکل ممکن در صحن دانشگاه جان خود را از دست داد.چه کسی به فکرش خطور میکند که روز روشن دختر دانشجویی جلوی دانشکده ای که برای درس خواندن وامتحان دادن به آنجا رفته کشته شود، آن هم زیر چرخ های کامیون. چقدر دور از ذهن و باورناپذیر. اما این اتفاق در دانشگاه علم وصنعت افتاد.

شنیدیم مسئولی از نا مسئولین دانشگاه افاضه کرده که آن دختر اجلش رسیده بود، اگر زیر کامیون نمیرفت سکته میکرد. شنیدیم مدیران دانشگاه جلسه ای تشکیل داده اند و با بیشرمی تمام راههای فریب خانواده مقتول وخبرسازی جعلی-ازجمله اینکه هنس فری در گوش دانشجو بوده-را بررسی کرده اند.شنیدیم وکیل دانشگاه را فرا خوانده اند تا راه های دور زدن قانون را نشانشان بدهد. این بود که بر آن شدیم تا داد دانشجویان را از بیداد این مدیران بی حیا با شما در میان بگذاریم. میدانید ومیدانیم که مسئولیت حقوقی تمامی اتفاقاتی که در دانشگاه رخ دهد با رییس دانشگاه است. پروژه های عمرانی چندیست در دانشگاه علم وصنعت در حال انجام است و با این حال مدیران دانشگاه هیچ نظارتی بر ایمنی و نحوه عملکرد پیمانکاران که از دوستان ایشانند انجام نمیدادند تا امروز که پایشان در تله مکر خداوند گیر کرده است.

کامیون های حمل نخاله های ساختمانی بدون هیچ نظارتی از طرف انتظامات وبا اطلاع همه مدیران دانشگاه-با توجه به اعتراضات قبلی دانشجویان- در ساعات روز بصورت غیرقانونی نخاله ها را به محوطه ای پشت ورزشگاه دانشگاه منتقل میکردند در حالی که تردد کامیون در روز در تهران ممنوع است وبنظر نمیرسد دانشگاه علم وصنعت سرزمینی جدا یا ملک خصوصی مدیران باشد.

حال که راننده ای بدون گواهینامه،روزهای متوالی بدون نظارت به این کار غیرقانونی پرداخته واکنون دختر دانشجویی را نیز به کشتن داده شما بگویید مسئول واقعی این قتل نفس کیست؟ از لحاظ قانونی راننده وصاحب ماشین وناظر پروژه همگی مجرمند ونیک میدانیم ناظر اصلی ومسئول اول اتفاقات در دانشگاه ،مدیریت یعنی رییس دانشگاه ومدیر امور دانشجویان ومسئول انتظامات هستند. با توجه به اینکه احتمال فریبکاری مدیران دانشگاه وفرار از از قانون توسط ایشان وجود دارد از شما خواهشمندیم با پیگیری خداپسندانه این وقایع،متخلفین را به مجازات برسانید.

خونی ریخته شده وروحی از تن جدا شده است. اگر بقول مدیران اجل این دانشجو رسیده بود واگر تصادف نمیکرد طور دیگری دار فانی را وداع میگفت، لااقل بانظارت ومسئولیت پذیری مدیران دانشگاه،این دختر شهرستانی که امید خانواده ونخبه شهرش بوده به این طرز فجیع وغم انگیز زیر چرخ های کامیون له نمیشد واین اتفاق میتوانست رخ ندهد.نقش قانون دراجتماع خصوصا در مملکت ما که قانون بر اساس شرع انور است حمایت از حقوق شهروندان وامنیت جانی آنهاست تا جان انسان ها از بی تدبیری دیگران ضرر نبیند.پس از شما خواهشمندیم با برخورد قانونی با مدیران متخلف دانشگاه علم وصنعت ودیگر شرکای این جرم بزرگ که قرآن آن را در حد نابود کردن یک جامعه دانسته، از پایمال شدن خون آن مرحومه جلوگیری نمایید.

با تشکر.

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم وصنعت

هیچ نظری موجود نیست: