۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

احضار ده ها دانشجوي دانشگاه شهيد بهشتي به كميته انضباطي

پس از برگزاری تجمغات با شکوه هفته هاي اخير در دانشگاه شهید بهشتی، موج احضار دانشجويان به كميته انضباطي آغاز شده است.


به گزارش خبرنامه اميركبير در روزهای اخیر بیش از 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند.

به گفته یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه، مسوولین حراست در جلسات كميته انضباطي، با تهدید و ارعاب دانشجویان آن ها را از شرکت در تجمعات احتمالی بر حذر داشته اند.همچنین در این جلسات از دانشجویان خواسته شده است تا عوامل برگزاری این تجمعات را معرفی کنند. در اولین برخورد کمیته انضباطی با دانشجویان، 15 نفر از دانشجویان از خوابگاه محروم شده اند.

لازم به ذكر است دانشگاه شهيد بهشتي در روزهاي 16، 17 و 22 آذر صحنه اعتراضات دانشجويي بود. در روز 16 آذر دانشجويان اين دانشگاه به مناسبت روز دانشجو تجمع اعتراضي برگزار كردند. يك روز پس از آن در 17 آذر چندین اتوبوس از و نیروهای لباس شخصی و بسيجي از بیرون دانشگاه برای برگزاری تجمع نمايشي به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شدند. این نیروها با حرکت به سمت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، به تعطیل کردن کلاس ها و حمله به دانشجویان و ضرب و شتم آن ها پرداختند. دانشجويان هم با شكل دادن تجمع به ورود اين نيروها به دانشگاه اعتراض كردند.

روز يكشنبه هفته بعد نيز تعدادی بسیجی که به وسیله دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده بودند، با عنوان "اعتراض به اهانت به آيت الله خميني" در مقابل دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تجمع کردند.

اين نيروها پس از آنكه با اعتراض دانشجویان مواجه شدند، به دانشجویان حمله ور شدند که با دخالت انتظامات دانشگاه درگیری‌های پایان یافت.

اكنون دانشجوياني كه در دانشگاه خود مورد ضرب و شتم و اهانت نيروهاي شبه نظامي قرار گرفته اند به كميته انضباطي احضار شده و مورد بازخواست قرار مي گيرند.

هیچ نظری موجود نیست: