۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

خرین خبرها از زندانیان: تداوم صدور حکم‌های سنگین و بازداشت فعالیت دانشجویی



در این گزارش می‌خوانید: بازداشت سعید کلانکی و میلاد اسدی، دو سال حبس برای ناصر زرگر، برگزاری دادگاه رمضان‌زاده، عدم امکان ملاقات برای بهمن احمدی امویی، حکم سنگین هنگامه شهیدی و احتمال حکم 15 سال حبس برای سعید لیلاز

خبرگزاری هرانا ـ واحد زندانیان: بازداشت سعید کلانکی و میلاد اسدی، دو سال حبس برای ناصر زرگر، برگزاری دادگاه رمضان‌زاده، عدم امکان ملاقات برای بهمن احمدی امویی، حکم سنگین هنگامه شهیدی و احتمال حکم 15 سال حبس برای سعید لیلاز

بازداشت سعید کلانکی
ماموران امنیتی، ساعت 8 صبح امروز با حضور در محل کار سعید کلانکی اقدام به بازداشت وی کردند. ماموران سپس به منزل کلانکی مراجعه کرده و اقدام به تفتیش منزل کردند. سعید کلانکی دانشجوی فارغ التحصیل رشته‌ی آی.تی و از اعضای کمیته‌ گزارشگران حقوق بشر است.

دو سال حبس برای ناصر برزگر
ناصر برزگر، بیست و چهار ساله، سرباز وظیفه که اخیرا در رشته‌ی مدیریت دانش‌گاه ساوه فارغ‌التحصیل و در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود، طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.
وی که ساکن اسلام شهر است، در حالی که پیش از انتخابات بازداشت شده بود با اتهام عضویت در یک سازمان سیاسی مخالف نظام و نقش آفرینی در اعتراضات پس از انتخابات در دادگاه های نمایشی محاکمه شده است.
بازداشت میلاد اسدی
ظهر امروز ماموران امنیتی با حضور در منزل مسکونی میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت و دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر وی را بازداشت کردند. به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، این بازداشت همراه با تفتیش منزل میلاد اسدی صورت گرفته است.
این در حالی است که روز گذشته نیز 3 عضو دیگر شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی مهدی عربشاهی، بهاره هدایت و فرید هاشمی به دادگاه انقلاب احضار شده بودند.

برگزاری دادگاه عبدالله رمضان‌زاده
دكترعباس شیری گفف: جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات عبدالله رمضان‌زاده صبح امروز در شعبه‌ 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به صورت غیرعلنی برگزار شد. وی با بیان اینكه جلسه‌ دادگاه حدود چهار ساعت به طول انجامید، افزود: بنده و موكل دفاعیات خود را ارایه كردیم و لایحه‌ دفاعیه نیز به صورت مكتوب به دادگاه ارایه شد. شیری عناوین اتهامی موكلش را تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و نگهداری اسناد محرمانه بیان كرد و گفت: دادگاه فرصت كافی برای دفاع در خصوص اتهامات یاد شده در اختیار اینجانب و موكل قرار داد و دفاعیات لازم به عمل آمد. وكیل مدافع رمضان‌زاده با بیان این‌كه موكلش اتهامات مطرح شده در كیفرخواست را رد كرده است، گفت: بنده نیز در لایحه‌ دفاعیه دلایل حقوقی برای رد موارد اتهامی را ارایه كردم و در پایان از دادگاه صدور حكم برائت را خواستار شدم.

بهمن احمدی امویی هم‌چنان ممنوع الملاقات است
بهمن احمدي‌امويي، روزنامه‌نگار زنداني كه از تاريخ 25 آبان‌ماه به سلول انفرادي منتقل شده ، در اين مدت از حق ملاقات با همسرش محروم بوده است. ژیلا بني‌يعقوب همسر وی مي‌گويد: امروز در مراجعه‌ای كه به زندان داشتم، متوجه شدم كه تاريخ انتقال بهمن به سلول انفرادی در كامپيوتر زندان، اول آذر ثبت شده است. درحالي ‌كه او در روز 25 آبان به سلول انفرادي انتقال يافت و با احتساب تنبيه 20 روزه براي وي، او تا روز دادگاهش يعني 21 آذرماه در سلول انفرادي خواهد ماند.
بهمن احمدي‌امويي، در شام‌گاه 30 خردادماه در منزلش بازداشت شد. وي در مدت بازداشت خود به مدت 65 روز در سلول انفرادي نگه‌داري شد و پس از حدود 5 ماه بازداشت در بند 209 و 240 به بند عمومي 350 انتقال يافت.
شش و سه ماه و یک روز حبس برای هنگامه شهیدی
هنگامه شهیدی به اتهام تبلیغ علیه نظام، تبانی و اجتماع و عضویت در تشکیلاتی که علیه امنیت کشور اقدام نموده است و توهین به رئيس‌جمهور به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
محمد مصطفائيگفت: امروز برای پیگیری پرونده هنگامه شهیدی به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه كردم كه مدیر دفتر شعبه حکم صادره علیه خانم شهیدی را به صورت حضوری ابلاغ کرد. وي در بيان اتهامات شهيدي اظهار داشت: اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات مورخ شنبه 23تا 27 خرداد ماه که موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان و اختلال ترافیکی در شهر و ایجاد بلوا و آشوب نیز بوده است.

محکومیت سنگین برای سعید لیلاز
گفته می‌شود سعید لیلاز روزنامه‌نگار به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده است. خانواده و وکلای این روزنامه‌نگار هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.
سعید لیلاز از 27 خرداد ماه بازداشت و در زندان اوین است.

هیچ نظری موجود نیست: