۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

ظاهرات در شهر ها علیرغم حضور چشمگیر نیرو های بسیج، رادیو بین المللی

لیدا پرچمی

خبرگزاری فرانسه، با این مقدمه که باز هم امروز مخالفان رئیس جمهوری ایران به خیابانها ریختند می نویسد، علیرغم حضور بسیار چشمگیر پلیس هزاران نفر در چند دانشگاه و بیرون ازآن به تظاهرات پرداختند.

این خبرگزاری به درگیری میان جمعیت و پلیس در اطراف دانشگاه اشاره می کند و از دستگیری تعدادی از تظاهر کنندگان خبر می دهد.

به گزارش این خبرگزاری، درمیدان هفت تیر وفردوسی درگیری هائی صورت گرفته است. خبرگزاری فرانسه برخورد مردم و پلیس را به بازی موش و گربه تشبیه کرده و می نویسد، بسیجی ها گروههای کوچک را پراکنده می کردند ولی تظاهرکنندگان دوباره در محلی دیگر جمع می شدند.

براساس گفتۀ یک شاهد عینی، دانشجویان دردانشگاه شعار یا حسین می دادند.

درشهرهای مشهد و کرمانشاه نیز تجمعات اعتراضی برگزار شده است.

یک خبر تأیید نشده از دستگیری فائزه هاشمی توسط حراست دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد خبر می دهد وخبر تأیید نشدۀ دیگری نیز از تلاش نافرجام زهرا رهنورد برای ورود به دانشگاه منتشر شده است.

علیرغم کنترل شدید امنیتی و جلوگیری از گرفتن عکس و فیلم برداری، هر لحظه فیلم ها و عکس های جدیدی به خبرگزاریها می رسد که حکایت از مقاومت و حضور دانشجویان و مردم دارد.

سایت تابناک در گزارش لحظه به لحظۀ خود با اشاره به صف آرائی نیروهای انتظامی و تجمعات لباس شخصی ها می نویسد که “خوشبختانه در دانشگاهها تا این لحظه آرامش حکمفرماست”.

تابناک به وجود تجمع و درگیری در دانشگاه آزاد واقع در چهار راه ولی عصر، درگیری در مقابل دانشکدۀ فنی و حملۀ لباس شخصی ها با شوکر برقی به دانشجویان اشاره کرده است. این خبرگزاری ازتجمع صد نفر بیرون دانشگاه شیراز خبر داده، افزده است که “این عده با آمدن باران متفرق شدند” .

تابناک از حرکات تحریک آمیز دانشجویان طرفدار دولت و نصب بلندگوهای قوی و دادن شعارهای تند علیه نامزدهای حذف شده ریاست جمهوری می نویسد و از حرکت لباس شخصی های موتور سوار بسمت دانشگاه امیرکبیر خبر می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: