۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

ويديوکليپ: افزايش کودکان ناقص الخلقه در اثر بمباران های فسفری در فلوجه[توجه:تصاوير دلخراش

14فروردين.ويديوکليپ: افزايش کودکان ناقص الخلقه در اثر بمباران های فسفری در فلوجه[توجه:تصاوير دلخراش]


روشنگری. روز 31 مارس امسال سرانجام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تصميم گرفته است بخش پژوهش های مربوط به زنان سازمان ملل در عراق را گسترش داده و مساله افزايش تولد کودکان ناقص الخلقه در عراق را مورد بررسی قرار دهد. اين تصميم که خيلی دير اعلام شد از طرف پزشکان و فعالين جنگ و حقوق بشر مورد استقبال قرار گرفت.

واقعيت اين است که از زمان حمله اسرائيل به تاسيسات هسته ای عراق و سپس بمباران های بعد از جنگ های 91 و 2003 که بخشا با اورانيوم تخليه نشده صورت ميگرفت، فعالين مکررا در مورد رابطه بمباران ها با افزايش تولد نوزادان ناقص الخلقه و نيز افزايش موارد سرطان ها هشدار داده بودند. مساله بعد از حمله به فلوجه بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت. بخصوص که تلويزيون ايتاليا فيلمی را که در اثبات بمباران فسفری فلوجه تهيه شده بود به نمايش در آورد و سرانجام مقامات نظامی آمريکا هم انکار اوليه را کنار گذاشته و به نوعی مجبور به اعتراف شدند ولی گفتند آنها به شيوه غيرقانونی از بمب فسفری استفاده نکرده اند. عليرغم همه ی اينها از تحقيقات مستقل در اين زمينه خودداری ميشد. اسکای نيوز انگليس دو سال پيش شواهدی از تولد کودکان ناقص الخلقه ارائه داد که به گفته اين رسانه و برخی پزشکان در جلب توجه به مساله و تصميم اخير سازمان بهداشت جهانی تاثير داشت.
در لينک زير ويديوی آخرين گزارش اسکای نيوز را می بينيد. توجه کنيد که برخی از تصاوير فيلم دلخراش است.
http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Birth-Deformities-In-Fallujah-Iraq-World-Health-Organisation-Vows-To-Study-Rise-In-Deformed-Babies/Article/201003415590225?f=rss

هیچ نظری موجود نیست: