۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

قتل 19 فلسطینی در غزه توسط ارتش اسرائیل

در جریان یکی از پرتلفات ترین حمله نیروهای اسرائیلی به نوار غزه، دست کم 19 فلسطینی که تقریبا تمام آنان پیکارجو بودند، کشته شدند.
نیروهای اسرائیلی می گویند آنها در صدد حمله به یک شبکه پیکارجویان بودند که مردان مسلح به آنان نزدیک شدند و در نتیجه تبادل آتش شروع شد.
به گفته نیروهای اسرائیلی، این پیکارجویان به سوی اسرائیلی ها خمپاره پرتاب کرده بودند.
یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت در جریان این عملیات، نیروهای اسرائیلی به طرف اتومبیلی که سرنشینان آن فلسطینی های مسلح بودند و نیز گروه دیگری از مردان مسلح فلسطینی تیراندازی کردند.
پسر محمود زهار، رهبر ارشد حماس در غزه، از جمله کشته شدگان است.
محمود زهار هنگام مشاهده جسد فرزند خود در بیمارستان گفت: " این یکی ازنتایج دیدار بوش است. او اسرائیلی ها را ترغیب به کشتن مردم ما کرده است."
محمود زهار سوگند یاد کرد که حماس به نحو مناسبی به این حمله پاسخ دهد و افزود که حماس با تمام امکانات از خود دفاع خواهد کرد.
محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطینیان حمله اسرائیل را کشتار مردم خوانده و آن را محکوم کرد وهشدار داد که این گونه حملات، صلح به همراه نخواهد آورد.
نیروهای اسرائیلی برای جلوگیری از انجام حملات موشکی از داخل غزه به شهرها و روستاهای اسرائیل، غالبا به غزه یورش می برند.
از هنگام از سرگیری رسمی مذاکرات صلح بین اسرائیل و حکومت خودگردان فلسطینی در اواخر ماه نوامبر، تاکنون بیش از 100 فلسطینی که اغلب آنان پیکارجو بودند، در اثر تیراندازی اسرائیلی ها در نوار غزه کشته شده اند
پیکارجویان فلسطینی می گویند حملات آنان به تلافی عملیات ارتش اسرائیل و اشغال سرزمین های فلسطینی نشین است
.

هیچ نظری موجود نیست: